Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Krampjes, wat is normaal?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Krampjes, wat is normaal? Empty Krampjes, wat is normaal?

Bericht  Wennes za 21 jul 2012 - 8:55

D krijgt volledige bv en sinds een weekje heeft hij vreselijke krampjes! Hij kan dan een paar uur achter elkaar heel onrustig en huilerig zijn. Hij heeft ook veel poepluiers, ongeveer 15 op een dag! D krijgt tijdens het voeden soms ook lucht binnen, maar boeren kan hij bijna niet.
B heeft ook altijd veel krampjes gehad en veel gehuild, maar bij hem was het niet normaal. Hij had verstopping, allergie, reflux en uiteindelijk met de goede voeding en medicijnen was het rustiger geworden.
Maar wat is "normaal" aan krampjes en wat niet?

Iemand nog goede tips?
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Krampjes, wat is normaal? Empty Re: Krampjes, wat is normaal?

Bericht  Gast za 21 jul 2012 - 8:59

is hij goed aangelegd? En hoe is jouw productie, misschien last van overproductie of een flinke toeschietreflex? In dat geval misschien de eerste 'druk' er (handmatig) afkolven, zodat ie wat minder te behappen heeft in het begin en rustiger kan drinken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Krampjes, wat is normaal? Empty Re: Krampjes, wat is normaal?

Bericht  Wennes za 21 jul 2012 - 9:40

Hij is wel goed aangelegd. Van de week kwam de lk en ze zei dat het goed was.
Idd last van overproductie, bied daarom ook maar 1 borst aan, al wil hij toch vaak de tweede ook.

Aangezien B niet tegen pure melkprodukten kan neem ik die nu voor de zekerheid niet voor D.
Waar zou ik nog meer rekening mee kunnen houden?

Iemand nog tips om D te laten boeren? Op borst / schouder wil gij echt niet.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Krampjes, wat is normaal? Empty Re: Krampjes, wat is normaal?

Bericht  Printje za 21 jul 2012 - 10:19

Volgens mij hebben alle baby's wel last van krampjes en is drie uur huilen op een dag helaas 'normaal'.

En iets van Infacol ofzo misschien? Maar verder vrees ik dat je er doorheen moet, dat vertelde de huisarts toen aan mij omdat R ook enorm veel last van krampjes had (tot hij andere voeding kreeg)


En ik ben natuurlijk geen bv-moeder, je weet hoe ik daar insta, maar ik zou zelf dan overstappen op andere voeding dat scheelde hier dag en nacht.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Krampjes, wat is normaal? Empty Re: Krampjes, wat is normaal?

Bericht  Thunder za 21 jul 2012 - 10:31

Sommige kindjes boeren amper, mijn jongste heeft als baby ook nooit echt geboerd, nu boert hij soms als een grote vent Wink

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Krampjes, wat is normaal? Empty Re: Krampjes, wat is normaal?

Bericht  ekjir@M za 21 jul 2012 - 10:37

[quote="Wennes"]Hij is wel goed aangelegd. Van de week kwam de lk en ze zei dat het goed was.
Idd last van overproductie, bied daarom ook maar 1 borst aan, al wil hij toch vaak de tweede ook.

Aangezien B niet tegen pure melkprodukten kan neem ik die nu voor de zekerheid niet voor D.
Waar zou ik nog meer rekening mee kunnen houden?

Iemand nog tips om D te laten boeren? Op borst / schouder wil gij echt niet.[/quote]

De verloskundige zette onze dochter hier opschoot met haar handen onder de okseltjes van N. zodat de armpjes een klein stukje omhoog zijn en met haar vingers klopte ze op N.´s rugje.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Krampjes, wat is normaal? Empty Re: Krampjes, wat is normaal?

Bericht  Gast za 21 jul 2012 - 18:00

Hier boerde H en A ook nauwelijks.


Ik zie altijd in Amerikaanse programma's dat ze het kindje op schoot zetten en dan bij keel of nek vastpakken en met de andere hand op de rug kloppen/wrijven.
Misschein is dat wat?

Anders zou je misschein dat ABC Dol-nogwattes poeder kunnen proberen. Ik heb het toen naar Laurientje opgestuurd maar volgens mij heeft ze het niet voor J. gebruikt. Wellicht wil ze wat naar je toe sturen zodat je het kunt proberen?
Het is op natuurlijke basis.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Krampjes, wat is normaal? Empty Re: Krampjes, wat is normaal?

Bericht  Gast za 21 jul 2012 - 19:23

Watermeloen schreef:Hier boerde H en A ook nauwelijks.


Ik zie altijd in Amerikaanse programma's dat ze het kindje op schoot zetten en dan bij keel of nek vastpakken en met de andere hand op de rug kloppen/wrijven.
Misschein is dat wat?

Anders zou je misschein dat ABC Dol-nogwattes poeder kunnen proberen. Ik heb het toen naar Laurientje opgestuurd maar volgens mij heeft ze het niet voor J. gebruikt. Wellicht wil ze wat naar je toe sturen zodat je het kunt proberen?
Het is op natuurlijke basis.

Ja da kan hoor! Laat maar weten! smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Krampjes, wat is normaal? Empty Re: Krampjes, wat is normaal?

Bericht  Gast za 21 jul 2012 - 19:54

P. had ook heel veel krampjes ( zoals je wel gelezen hebt)
Ik kwam er achter dat ze van chocola en ui hele erge krampjes kreeg, nog erger dan ze normaal gesproken had, dus dat liet ik staan.
Je zou er op kunnen letten wat je eet op een dag en dingen als ui, even te laten staan.
Verder gebruikte wij infacol, dat zorgde dat de lucht uit de darmpjes gingen, als wij dat gaven dan liet ze binnen een half uur heel veel scheten en waren de krampjes meteen een stuk minder.
Om te boeren kan je hem ook op je schoot zetten, ene hand achter bij de rug, andere hand onder zijn kinnetje zeg maar waar hij tegen aan leunt, en dan zachtjes kloppen op de rug. Zo liet dochter nog wel eens een boer.
Verder over de schouder maar wel hoog genoeg zodat het buikje op je schouder komt, want anders heeft het weinig zin.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Krampjes, wat is normaal? Empty Re: Krampjes, wat is normaal?

Bericht  ekjir@M za 21 jul 2012 - 20:23

Wij gebruiken trouwens vanaf dag 1 ABC Dophilus poeder en ze heeft nog geen krampje gehad. Nou ja... Mama vindt sinaasappelsap wel eens lekker maar dochter niet zo...

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Krampjes, wat is normaal? Empty Re: Krampjes, wat is normaal?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum