Krampjes
+9
Roos
chipa
Flip Fluitketel
Liadan
Diese
Susan
Mizzie
ekjir@M
Dora
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Krampjes
Iemand nog tips om te verlichten???
We gebruiken al Cinebaby van VSM, en soms leg ik ze een keer extra aan (dan heeft ze er ook geen last van), maar ik kan ze niet constant aanleggen.
Het begint me behoorlijk op te breken, ze huilt soms wel een hele tijd door van de krampen en dan kan ik ze alleen maar stil krijgen door ze aan te leggen, op mijn vinger of speentje te laten zuigen.
En voor A.nouk is het ook niet leuk, want zo ben ik wel heel veel bezig met M.aaike en kan ik geen aandacht aan A.nouk geven. Plus dat ze het gehuil verschrikkelijk vind en ik ook, daardoor krijg ik weer een korter lontje en reageer ik weer heftiger dan ik wil op A.nouk....
We gebruiken al Cinebaby van VSM, en soms leg ik ze een keer extra aan (dan heeft ze er ook geen last van), maar ik kan ze niet constant aanleggen.
Het begint me behoorlijk op te breken, ze huilt soms wel een hele tijd door van de krampen en dan kan ik ze alleen maar stil krijgen door ze aan te leggen, op mijn vinger of speentje te laten zuigen.
En voor A.nouk is het ook niet leuk, want zo ben ik wel heel veel bezig met M.aaike en kan ik geen aandacht aan A.nouk geven. Plus dat ze het gehuil verschrikkelijk vind en ik ook, daardoor krijg ik weer een korter lontje en reageer ik weer heftiger dan ik wil op A.nouk....
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Krampjes
ABC dophilus en de osteopaat hebben hier wonderen verricht. ABC Dophilus van Solgar is een probiotica geloof ik en is te koop bij de DA drogist of de natuurwinkel, het is niet goedkoop 26 euro een potje maar je hebt echt maar een half thee lepeltje per dag nodig.
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Warmte! Lekker warme doek op haar buikje leggen.
Ook masseren wij haar buikje tegen de klok in of als ze met haar buik op mij ligt haar rug met de klok mee.
Wij hadden ook cinababy, maar dat deed niets Nu sinds een week infacol( bij de drogist te koop) gaat ze enorm scheten van laten, maar bij ons is het nu echt 100% beter. Meningen zijn wel erg verdeeld over de infacol, maar voor ons meisje is het een zegen!
Oja, toen we nog cinababy gebruikten, wilde kamillethee ook helpen!
Sterkte, je hart breekt als je kindje zo'n pijn heeft hè
Ook masseren wij haar buikje tegen de klok in of als ze met haar buik op mij ligt haar rug met de klok mee.
Wij hadden ook cinababy, maar dat deed niets Nu sinds een week infacol( bij de drogist te koop) gaat ze enorm scheten van laten, maar bij ons is het nu echt 100% beter. Meningen zijn wel erg verdeeld over de infacol, maar voor ons meisje is het een zegen!
Mizzie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 416
Punten : 571
Welke fles gebruik je? Of gaat ze alleen aan de borst? De soort fles kan ook verschil maken.
Wij gebruiken cinababy, helpt wel iets. J heeft nu lactulose en lijkt minder pijn te hebben.
Masseren helpt vlg de kinderarts ook, met de klok mee en zonder luier.
Ook een opgevouwen washand of luier onder de billen leggen met slapen zodat het kontje vrij ligt kan helpen. Dan gaan ze niet zo snel overtrekken.
Wij gebruiken cinababy, helpt wel iets. J heeft nu lactulose en lijkt minder pijn te hebben.
Masseren helpt vlg de kinderarts ook, met de klok mee en zonder luier.
Ook een opgevouwen washand of luier onder de billen leggen met slapen zodat het kontje vrij ligt kan helpen. Dan gaan ze niet zo snel overtrekken.
Gast- Gast
Ze krijgt alleen maar bv.
Dora- Kletskop
Er is een massageolie van Weleda speciaal voor darmkrampjes, die kun je proberen.
Fietsen met de beentjes helpt soms ook.
Fietsen met de beentjes helpt soms ook.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Sab simplex (ipv Cinababy), te koop in Duitsland & internet. Wondermiddel!!
Haar op jouw onderarm laten liggen (tegendruk buikje)
En mocht je flesjes gaan gebruiken, die van Dr. Brown!
Haar op jouw onderarm laten liggen (tegendruk buikje)
En mocht je flesjes gaan gebruiken, die van Dr. Brown!
Diese- Prater
- Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10
Hier hielp eerst ook niks. Na 3 weken van alles proberen (buikje masseren, fietsen met beentjes, rondlopen met hem op onderarm enz) zijn we toch maar infacol gaan gebruiken. Na 2 dagen waren de krampjes toen bijna helemaal over.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Teigertje schreef:Iemand nog tips om te verlichten???
En verder snap ik zo goed hoe je je voelt. Het brak bij mij ook heel erg op om Kian zoveel te zien en horen huilen (krijsen). Je wordt daar gewoon echt gek van. Ik heb me ook ontzettend schuldig gevoeld naar Yara (en dat voel ik me nog want Kian huilt nog steeds veel) en ook mijn lontje werd korter, waar ik me dan nog schuldiger om voelde.
Ik hoop dat M.aaike snel wat lekkerder in haar vel zit en jullie wat meer rust krijgen .
Liadan- Ratel
heb je een draadoek? Soms helpt het om een kindje daarin te knopen, in een knoop waarin de knietjes tegen het buikje aan komen. Door het schommelen en lopen van jou/jullie bewegen de knietjes in de buik, wat een soort massage is.
Wij zijn op een gegeven moment infacol gaan gebruiken, dat hielp hier erg goed. Als we een dagje de infacol waren vergeten, konden we dat goed merken. Na een week of 6 konden we stoppen met de infacol.
Wij zijn op een gegeven moment infacol gaan gebruiken, dat hielp hier erg goed. Als we een dagje de infacol waren vergeten, konden we dat goed merken. Na een week of 6 konden we stoppen met de infacol.
Gast- Gast
Bij ons hielp Infacol heel goed en als ze last van krampjes had deden we haar ook vaak in de draagdoek wat hielp.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Herkenbaar! Ben soms al zo moe van alle gebroken nachten en als de kleine man dan ook nog eens de hele dag blijft krijsen ben ik het af en toe zo ontzettend zat. En dan voel ik me weer schuldig en een slechte moeder, want hij kan er ook niets aan doen want hij heeft buikkrampjes.
Wat hier goed helpt is een warm badje. Dat ontspant. Verder lees ik mee. Ga volgende week langzaam aan over op poedervoeding dus dat zal ook wel weer even wennen zijn voor zijn darmpjes,
Wat hier goed helpt is een warm badje. Dat ontspant. Verder lees ik mee. Ga volgende week langzaam aan over op poedervoeding dus dat zal ook wel weer even wennen zijn voor zijn darmpjes,
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Infacol! Wij gebruikte het een dag of 3 volgens de gebruiksaanwijzing en dan afbouwen.
Krampjes verdwenen snel. Succes!
Krampjes verdwenen snel. Succes!
Roos- Prater
- Aantal berichten : 860
Punten : 931
Dromertje schreef:Wij zijn op een gegeven moment infacol gaan gebruiken, dat hielp hier erg goed.
+1, wij gebruikte in het begin ook Cinebaby van VSM maar wij merkte geen verschil. Bij de Infacol duidelijk wel. Je kan je dochter ook als ze er veel last van heeft even op je arm dragen. Met haar buikje tegen jou onderarm zeg maar
Gast- Gast
Ik heb geloof ik een hele waslijst voor je, ik heb nogal veel geprobeerd tegen de krampjes want het was hier erg hevig in het begin!
Wat ik allemaal getest heb:
- Infacol (wisselend succes)
- Cinababy (zelf weinig van gemerkt, maar je hoort wel goede verhalen)
- ABC Dophilus (erg duur, maar werkte hier als een trein)
- Osteopaat (icm ABC Dophilus heeft dit ons super geholpen)
- massage (dat verlichtte meestal wel eventjes en ze werd er wel relaxt van)
- draagdoek (in de doek was ze rustiger dan eruit omdat ze dan meer opgevouwen zat)
- fietsen met de beentjes (tip van de KA)
- warm badje (werkte altijd wel goed, alleen jammer dat het effect meestal niet lang aanhield)
Ik snap helemaal hoe je je voelt in elk geval, en zeker als je al een kleine hebt rondlopen dan is het extra zwaar. Succes ermee en hopelijk komt de gouden tip voorbij in dit topic
Wat ik allemaal getest heb:
- Infacol (wisselend succes)
- Cinababy (zelf weinig van gemerkt, maar je hoort wel goede verhalen)
- ABC Dophilus (erg duur, maar werkte hier als een trein)
- Osteopaat (icm ABC Dophilus heeft dit ons super geholpen)
- massage (dat verlichtte meestal wel eventjes en ze werd er wel relaxt van)
- draagdoek (in de doek was ze rustiger dan eruit omdat ze dan meer opgevouwen zat)
- fietsen met de beentjes (tip van de KA)
- warm badje (werkte altijd wel goed, alleen jammer dat het effect meestal niet lang aanhield)
Ik snap helemaal hoe je je voelt in elk geval, en zeker als je al een kleine hebt rondlopen dan is het extra zwaar. Succes ermee en hopelijk komt de gouden tip voorbij in dit topic
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Oja, bij mij reageerde Kian wel op bepaalde dingen die ik at. Paprika reageerde hij heel heftig op, ui en prei ook. Op aanraden van: chocola, frisdranken met koolzuur, koolsoorten, ui, pittig eten, paprika, knoflook en ook melkproducten. Ik heb vorige week geprobeerd of hij er nu wel tegen kan en ik kan het meeste wel weer eten.
Liadan- Ratel
ABC Dophilus werkte hier super.duur maar de moeite waard.
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Wij hebben ook in Duitsland saab-simplex gekocht. Binnen 10 minuten zijn de krampjes weg! Snap niet dat ze het in Nederland niet verkopen.
teletascha- Prater
- Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10
Sorry dat het even duurde voordat ik weer kwam reageren, maar volgens mij begint de cinebaby aan te slaan, want het gaat nu een stuk beter.
Ze heeft nog wel wat last van krampjes, maar al een stuk minder. Dus ik wacht nog heel even af met andere middeltjes.
Ze heeft nog wel wat last van krampjes, maar al een stuk minder. Dus ik wacht nog heel even af met andere middeltjes.
Dora- Kletskop
Mizzie schreef:Warmte! Lekker warme doek op haar buikje leggen.
Het moet net andersom!
Op het buikje met de klok mee.
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: