Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

krampjes?

4 plaatsers

Ga naar beneden

krampjes? Empty krampjes?

Bericht  mickey di 17 jan 2012 - 6:02

Hoe weet je of je kindje krampjes heeft?
Ik heb het vermoeden dat F krampjes heeft, maar niet altijd, kan dat? Hij doet af en toe tijdens het drinken erg raar. Hij lijkt te gaan huilen, kreunt daardoor, kronkelt met zijn hele lijfje, hoofdje schud heen en weer en slaat met handjes en voetjes. Maar hij heeft het niet bij iedere voeding, en ook niet iedere dag. Ik vind het vooral voor hem vervelend, al is het ook niet prettig als hij met zijn hoofdje draait, terwijl hij aan't drinken is krampjes? 394967
Maar de vraag is dus: zijn dit inderdaad krampjes? En zo ja, kan ik er wat aan doen? Hij krijgt BV.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

krampjes? Empty Re: krampjes?

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 6:07

Hier zetten ze het echt op een gillen met krampjes, en overtrekken volledig, zijn dan bijna niet vast te houden, zijn dan zo stijf als een plank.

Gast
Gast

Bericht  Penélope di 17 jan 2012 - 6:08

Ik vind het wel op krampjes lijken. Je zou inflacol kunnen geven. Ik vind sab-simflex eigenlijk het beste werken tegen krampjes. Dit is alleen verkrijgbaar bij de apotheek in Duitsland.
Ik adviseer op het werk ook altijd eerder sab-simflex als ze aan de duitse grens wonen.
Penélope
Penélope
Prater
Prater

Aantal berichten : 1022
Punten : 1877
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  mickey di 17 jan 2012 - 6:23

@Penelope: ik woon in Zuid-Limburg, zeer dicht bij de Duitse grens, ben er binnen een kwartier Wink En het rare is, ik werk zelf op een KDV, zou het dus eigenlijk wel moeten weten, maar nu het mijn eigen binkie is, twijfel ik enorm...
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 6:34

mickey schreef: maar nu het mijn eigen binkie is, twijfel ik enorm...
Gek is dat he?! Als het je eigen kinderen zijn is opeens alles anders...

Gast
Gast

Bericht  mickey di 17 jan 2012 - 6:35

Stofzuiger schreef:
mickey schreef: maar nu het mijn eigen binkie is, twijfel ik enorm...
Gek is dat he?! Als het je eigen kinderen zijn is opeens alles anders...
Ja ik snap er niks van Rolling Eyes

Ik begrijp nu overigens wel alle moeders die huilen als ze hun kindje voor de eerste keer naar het KDV brengen. Toen F naar mijn zus ging toen ik naar het ziekenhuis moest, heb ik behoorlijk gebruld... En ook als mijn vriend na het bezoekuur naar huis ging met F.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Bericht  Penélope di 17 jan 2012 - 6:43

mickey schreef:@Penelope: ik woon in Zuid-Limburg, zeer dicht bij de Duitse grens, ben er binnen een kwartier Wink En het rare is, ik werk zelf op een KDV, zou het dus eigenlijk wel moeten weten, maar nu het mijn eigen binkie is, twijfel ik enorm...

Ik woon ook in Zuid-Limburg. Ben binnen 2 min in Duitsland, nu zal je vast wel weten waar ik woon haha..
Ik heb zelf geen kinderen meer hoor van collega's die in zelfde vak als mij zitten ook dat toen ze hun eigen kindje gekregen. Ze had allemaal niet meer wisten en overal aan twijfelden.
Penélope
Penélope
Prater
Prater

Aantal berichten : 1022
Punten : 1877
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 6:50

mickey schreef:
Ik begrijp nu overigens wel alle moeders die huilen als ze hun kindje voor de eerste keer naar het KDV brengen.
Dat heb ik helemaal niet, dat ik moet huilen, is dat raar? Ik ben wel misselijk als ik naar huis loop zonder kids, want dan bedenk ik van alles wat er mis kan gaan en krijg ik hele enge beelden in mijn hoofd.

Gast
Gast

Bericht  mickey di 17 jan 2012 - 7:00

Oh nee hoor! Ik bedoel niet dat ALLE moeders huilen. Maar diegene die het wel doen, die snap ik nu heel goed Wink
Voorheen begreep ik het nooit zo goed, stelde ze altijd gerust dat ze altijd kunnen bellen hoe het gaat en dat het kindje het meestal erg leuk vindt. Maar nu begrijp ik dat gevoel wel heel goed. Inderdaad "wat als er iets gebeurd, terwijl ik er niet ben?".
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Bericht  Novalee di 17 jan 2012 - 7:21

Als N. krampjes had dan trok ze haar benen heel erg op. Ook balde ze haar vuisten helemaal. De krampen kwamen in golven. Tussendoor kon ze gewoon vrolijk zijn en lachen, maar als er weer een kramp kwam dan krijste ze het uit. Het enige wat enigzins hielp was met haar beentjes fietsen terwijl zij fanatiek op haar speentje zoog. Op die manier hebben we aardig wat kilometers afgelegd Wink Infacol hebben wij nooit gegeven omdat daar sinaasappel in verwerkt zit en mijn vriend is daar allergisch voor. Wij hadden Cinababy maar ik had niet het idee dat dat echt effect had. Volgens de LK op het CB is Infacol effectiever dan Cinababy.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611

Bericht  TGR di 17 jan 2012 - 7:28

Inflacol werkte bij de baby van mijn vriendin als een trein.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 7:38

Infacol werkte hier ook wel, ze vonden het alleen heel erg vies.

Gast
Gast

Bericht  mickey di 17 jan 2012 - 7:40

Kan ik dat gewoon op eigen houtje gaan geven, of moet ik dat eerst met HA of CB overleggen?
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 7:42

Infacol mag je zo geven, is ook vrij verkrijgbaar. Maar als het je een prettiger gevoel geeft kan je ook eerst bellen met het CB.

Gast
Gast

Bericht  mickey di 17 jan 2012 - 7:43

Ik heb het inderdaad bij Kruitvat zien staan. Denk dat ik morgen eens daarheen loop voor een flesje, kan dan altijd nog kijken of F het nodig heeft.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 8:11

Infacol helpt hier ook goed tegen krampjes, volgens mij is het officieel geeneens een geneesmiddel, het staat bij de drogist gewoon bij de babyspullen.

Het kan misschien ook maagzuur van je zoon zijn? Mijn dochter doet ook zo onrustig wanneer ze daar last van heeft.

Gast
Gast

Bericht  mickey di 17 jan 2012 - 8:38

@Twellie: hoe weet ik dan wat het verschil is tussen krampjes en maagzuur? Hij spuugt amper en ruikt niet zuur ofzo. Correctie: hij spuugde zojuist een beetje en ruikt enorm zuur ineens Sad
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 11:12

Mhm, dan zal het waarschijnlijk maagzuur zijn. Hier helpt het om het wiegje echt heel schuin te zetten en haar veel rechtop te houden.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: