Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Skinny Bitch

4 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Skinny Bitch Empty Skinny Bitch

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 6:53

Ik heb vandaag het boek Skinny Bitch gekocht en vroeg me af of meer mensen dit boek hebben gelezen, en hoe jullie nu tegen voeding aankijken. (zuivel, bio-industrie etc.)

In hoeverre kun jij de richtlijnen uit dit boek volgen, en voel jij je beter nu je pure producten eet?

Introductie op het boek:
"Skinny bitch stond in Amerika wekenlang op nummer 1 van de New York Times-bestsellerlijst en werd het lijfboek van Victoria Beckham. Het is geen standaard dieetboek, maar een scherpe, humoristische aanval op het eten van 'rommel'. Stop met frisdrank, suiker, junkfood en dagelijkse giffen als alcohol en koffie en je zult er fantastisch uitzien en gezond worden. Wie echt skinny wil worden, gaat zelfs nog verder en wordt vegetarier"

Het boek is geschreven door Rory Freedman en Kim barnouin, en kost +/- 13 euro.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Skinny Bitch Empty Re: Skinny Bitch

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 9:15

Hmm klinkt interessant, maar lijkt erg op 'mijn' boek 'Eet jezelf mooi, slank en gelukkig' Hierin gaat het ook om zo puur mogelijk eten, zonder toevoegingen, koffie, e.d. Maar het boek lijkt me sowieso leuk, ben erg geinteresseerd in voeding. Het is alleen niet in het nederlands te bestellen op bol.com


Laatst aangepast door Jen_ op di 25 jan 2011 - 9:24; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Skinny Bitch Empty Re: Skinny Bitch

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 9:23

Ambers 10 geboden:

1 Eet de helft minder
2 Eet echt en onbewerkt
3 Vermijd suiker en geraffineerde koolhydraten
4 Eet je vetten om niet vet te worden
5 Eet geen (tarwe)brood
6 Geen zetmeelhoudende koolhydraten na 6 uur 's avonds
7 Zorg dat iedere maaltijd eiwitten bevat maar geen melk of melkproducten
8 Vermijd alcohol, breek met je koffiegewoonte en drink meer water
9 Eet meer biologisch
10 Ga op tijd naar bed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Skinny Bitch Empty Re: Skinny Bitch

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 9:24

.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Skinny Bitch Empty Re: Skinny Bitch

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 9:26

Ik vind Amber, haar do's en de tital van haar boek toch wat beter klinken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Skinny Bitch Empty Re: Skinny Bitch

Bericht  Blond di 25 jan 2011 - 9:41

Daar heb ik wel eens van gehoord.
Ik houd gewoon af en toe een "balansweek", zo houd ik mn gewicht in de gaten.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Skinny Bitch Empty Re: Skinny Bitch

Bericht  Arwyn di 25 jan 2011 - 9:44

1 Eet de helft minder
5 Eet geen (tarwe)brood
6 Geen zetmeelhoudende koolhydraten na 6 uur 's avonds

Met deze dingen kan ik zelf dus niet zo veel.. Als ik 's middags werk, werk ik tot 6uur, maar ik wil daarna toch echt warm eten, dus eet ik dan pasta/aardappelen oid. Dat ga ik echt niet laten staan, dat lijkt me eerder ongezond!
De helft minder eten gaat voor mij ook niet op. Ik eet helemaal niet zo super veel, dus dan zou ik per dag misschien 800kilokal binnen krijgen, wat ook echt niet gezond is.
Geen brood eten is gewoon niks voor mij, haha. Ik ben niet zo van het warm eten, maar hou wel van brood! Ik zorg er dan wel weer voor dat ik geen witbrood of gewoon bruin brood eet maar een gezondere versie, maar zonder broodjes zou ik niet kunnen! Net zoals mijn vriend niet zonder warm eten zou kunnen, die zou de broodjes dan lekker laten staan Wink
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Skinny Bitch Empty Re: Skinny Bitch

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 9:51

Arwyn schreef:1 Eet de helft minder
5 Eet geen (tarwe)brood
6 Geen zetmeelhoudende koolhydraten na 6 uur 's avonds

Met deze dingen kan ik zelf dus niet zo veel.. Als ik 's middags werk, werk ik tot 6uur, maar ik wil daarna toch echt warm eten, dus eet ik dan pasta/aardappelen oid. Dat ga ik echt niet laten staan, dat lijkt me eerder ongezond!
De helft minder eten gaat voor mij ook niet op. Ik eet helemaal niet zo super veel, dus dan zou ik per dag misschien 800kilokal binnen krijgen, wat ook echt niet gezond is.
Geen brood eten is gewoon niks voor mij, haha. Ik ben niet zo van het warm eten, maar hou wel van brood! Ik zorg er dan wel weer voor dat ik geen witbrood of gewoon bruin brood eet maar een gezondere versie, maar zonder broodjes zou ik niet kunnen! Net zoals mijn vriend niet zonder warm eten zou kunnen, die zou de broodjes dan lekker laten staan Wink

Wat Amber dus ook doet (ik soms) is in de middag de aardappelen/rijst/pasta eten. En 's avonds dus een maaltijd zonder. Zij draait het om. Wat eigenlijk ook beter is, want in de middag heb je je energie nog nodig (sport, werk, school). Ik eet soms in de middag deze dingen als ik over heb van de avond ervoor.

Brood is voor vele mensen erg moeilijk inderdaad. Mij is het gelukt (eet nu crackers en zuurdesem, dit is wel goed)
Misschien ben jij een kleine opschepper qua eten, dan is het prima. Maar veel mensen scheppen onbewust meer op (waaronder ik vroeger ook) terwijl we met veel minder kunnen, maar vaak niet goed luisteren naar ons lichaam 'heb ik echt nog trek, of zit ik vol?' Je maag geeft pas na 20 a 30 minuten aan dat het vol zit, en wij eten ondertussen door. Langzaam eten, goed kauwen is ook de oplossing ipv alles naar binnen schrokken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Skinny Bitch Empty Re: Skinny Bitch

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 9:52

Smikkell schreef:Ik vind Amber, haar do's en de tital van haar boek toch wat beter klinken.

De tital? Ben jij familie van de Koningin? :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Skinny Bitch Empty Re: Skinny Bitch

Bericht  Arwyn di 25 jan 2011 - 9:55

Dat omdraaien kan voor mij niet. Ik heb maar eventjes pauze tussen de middag en dan zou ik een paar dagen in de week uit de magnetron moeten eten. Daar hou ik gewoon echt niet van, ik eet liever vers en dan maar na 6uur!
Ik ben niet zo'n warm eter, dus van vaker opscheppen heb ik echt geen last. Iedereen vind altijd dat ik weinig opschep en zelfs dat krijg ik niet eens altijd op. Komt dus doordat ik er overdag voor zorg dat ik genoeg brood eet. Ik doe staand werk, dus heb echt wel mijn energie nodig, anders kan ik 's avonds niet meer op mijn benen staan!

Voor sommigen zal dit vast wel werken hoor en er staan ook wel goede dingen tussen, maar in deze drie punten kan ik me dus niet echt vinden.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Skinny Bitch Empty Re: Skinny Bitch

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 9:58

Arwyn schreef:Dat omdraaien kan voor mij niet. Ik heb maar eventjes pauze tussen de middag en dan zou ik een paar dagen in de week uit de magnetron moeten eten. Daar hou ik gewoon echt niet van, ik eet liever vers en dan maar na 6uur!
Ik ben niet zo'n warm eter, dus van vaker opscheppen heb ik echt geen last. Iedereen vind altijd dat ik weinig opschep en zelfs dat krijg ik niet eens altijd op. Komt dus doordat ik er overdag voor zorg dat ik genoeg brood eet. Ik doe staand werk, dus heb echt wel mijn energie nodig, anders kan ik 's avonds niet meer op mijn benen staan!

Voor sommigen zal dit vast wel werken hoor en er staan ook wel goede dingen tussen, maar in deze drie punten kan ik me dus niet echt vinden.

Ik doe het ook niet in de magnetron, maar maak er een salade van, of doe de rijst door de warme soep, of maak van de couscous die ik over heb een salade. Het hoeft ook niet hoor, maar leg alleen even uit hoe ze het bedoeld. Dat het dus wordt omgedraaid, niet dat je bijna nooit meer zetmeelhoudende koolhydraten mag eten. En bij brood staat er niet voor niks (tarwe)brood dus het woord tarwe tussen haakjes. Wat bekekent dat je dus gewoon nog brood kan eten. Maar wel de juiste.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Skinny Bitch Empty Re: Skinny Bitch

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 10:11

Jen_ schreef:
Smikkell schreef:Ik vind Amber, haar do's en de tital van haar boek toch wat beter klinken.

De tital? Ben jij familie van de Koningin? :P

Hahaha, hier moest ik hard om lachen, thanx Very Happy. Je weet dat Smikkel kroontjes draagt in de nacht? Dus eigenlijk is ze wel een beetje koningin Wink.

Anyway, wat is er mis met brood? Ik eet onwijs veel brood. Heb de hele dag honger, soms om gek van te worden. Omdat mijn vriend (foodexpert) altijd volkoren heeft (en geen tarwe of nog erger... wit brood wil) neem ik dat vaak ook mee. Maar tarwe vind ik zelf wat prettiger, lichter eten. Maar waarom kan ik eigenlijk niet verklaren, stom he? Wat is er slecht aan tarwe? En is volkoren dan wel goed? Mijn vriend is niet thuis haha Very Happy. Zuurdesem?? Is dat dat ranzige Duitse brood? Ik vind het overigens ook lastig om een warme maaltijd te hebben overdag. Ik hou niet van een koude maaltijd zoals koude pasta, salades, rijst in de soep blegh haha. Dan zou ik dus echt mee moeten nemen en op moeten warmen en dat vind ik dan weer een beetje too much. Ik hou niet zo van opvallen op het werk haha Very Happy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Skinny Bitch Empty Re: Skinny Bitch

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 20:43

Zusje van Bert schreef:
Jen_ schreef:
Smikkell schreef:Ik vind Amber, haar do's en de tital van haar boek toch wat beter klinken.

De tital? Ben jij familie van de Koningin? :P

Hahaha, hier moest ik hard om lachen, thanx Very Happy. Je weet dat Smikkel kroontjes draagt in de nacht? Dus eigenlijk is ze wel een beetje koningin Wink.

Anyway, wat is er mis met brood? Ik eet onwijs veel brood. Heb de hele dag honger, soms om gek van te worden. Omdat mijn vriend (foodexpert) altijd volkoren heeft (en geen tarwe of nog erger... wit brood wil) neem ik dat vaak ook mee. Maar tarwe vind ik zelf wat prettiger, lichter eten. Maar waarom kan ik eigenlijk niet verklaren, stom he? Wat is er slecht aan tarwe? En is volkoren dan wel goed? Mijn vriend is niet thuis haha Very Happy. Zuurdesem?? Is dat dat ranzige Duitse brood? Ik vind het overigens ook lastig om een warme maaltijd te hebben overdag. Ik hou niet van een koude maaltijd zoals koude pasta, salades, rijst in de soep blegh haha. Dan zou ik dus echt mee moeten nemen en op moeten warmen en dat vind ik dan weer een beetje too much. Ik hou niet zo van opvallen op het werk haha Very Happy.

Haha ja opvallen dat doe je! Ik word altijd bestuurdeerd met mijn bakjes, zuurdesembroodjes, salades, avocado's. Dus daar moet je een beetje schijt aan hebben. Moest in het begin me er echt overheen zetten hoor.

Misschien is er hier iemand die het kan uitleggen wat er 'mis' is met brood. Ik kan het niet in 3 zinnen uitleggen. Op Google staat het niet, dan moet ik die lap tekst overtikken, scannen. Dat wil ik best doen hoor, maar duurt even, heb het boek nu niet bij me.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Skinny Bitch Empty Re: Skinny Bitch

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 20:59

Ah nee hoor, dat is te veel moeite :P. Ik ben gek op brood en kan me niet voorstellen dat ik het inruil voor dingen die jij nu opnoemt haha. En me er over heen zetten is niet iets wat me denk ik gaat lukken. Ik weet niet hoe lang ik hier blijf en of ik nog ergens anders heen ga. Dan ben je al nieuw, doe mij maar onopvallend blijven :P. Als ik nu al vijf jaar ergens werk zou ik het wellicht nog durven haha. Ik hou het wel bij volkoren. Dat eet mijn vriend ook dus dan zal het wel goed zijn smile. Mss dat ik ooit nog het boek lees, uit nieuwsgierigheid...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Skinny Bitch Empty Re: Skinny Bitch

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 21:05

@ Jen,

Het is een ontzettend interessant boek. Ik heb gistereren gewoon zitten huilen om bepaalde hoofdstukken Embarassed . Het boek gaat uit van een veganistische manier van leven. (Dit vind ik te ver gaan , dus haal er zelf stukken uit die ik zou willen toepassen.) Maar ik ben serieus aan het overwegen om vegetarisch te gaan eten.

Er is een heel hoofdstuk verwijd aan de manier hoe dieren behandeld worden. Wat ze te eten krijgen, maar ook hoe ze behandeld worden tijdens ziekte en hoe ze leven. Vervolgens gaat het over het slachthuis en ik moest gewoon bijna overgeven, zo vreselijk vond ik het. (Toen moest ik ook echt even een traantje wegpinken). Het boek gaat natuurlijk over de industrie in Amerika, maar ik geloof er heilig in dat grote voedselfabrikanten (ook van vlees) natuurlijk winst willen maken en de gezondheid/staat van het dier op de tweede plaats komt.

Alles wat een bijv. een koe of kip te eten krijg, krijg jij ook op jou bord. Je moest eens weten wat er allemaal in zit. Het schijnt ook zo te zijn dat het menselijk lichaam niet gebouwd is om dierlijkevetten te verteren. Het spijsverteringsstelsel van een tijger bijv. is veel korter, en hij zal het dus veel eerder uitscheiden. Het spijsverteringstelsel van een mens is bijna 7x zo lang, dus dierlijke vetten gaan eigenlijk na een tijdje 'rotten' in ons lichaam. bleugh hahaha..

Ik vind het mooi om daar rekening mee te houden. Het is voor mij niet haalbaar, en dat wil ik zelf ook niet, om alleen maar plantaardig te eten.. (want ik vind een eitje zo nu en dan gewoon erg lekker, maar die ga ik voortaan zeker bij een goede biologische winkel kopen).

zo het is een heel verhaal geworden, maar ik ben oprecht geboeid door dit kleine roze boekje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Skinny Bitch Empty Re: Skinny Bitch

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 21:08

Jen_ schreef:
Zusje van Bert schreef:
Jen_ schreef:
Smikkell schreef:Ik vind Amber, haar do's en de tital van haar boek toch wat beter klinken.

De tital? Ben jij familie van de Koningin? :P

Hahaha, hier moest ik hard om lachen, thanx Very Happy. Je weet dat Smikkel kroontjes draagt in de nacht? Dus eigenlijk is ze wel een beetje koningin Wink.

Anyway, wat is er mis met brood? Ik eet onwijs veel brood. Heb de hele dag honger, soms om gek van te worden. Omdat mijn vriend (foodexpert) altijd volkoren heeft (en geen tarwe of nog erger... wit brood wil) neem ik dat vaak ook mee. Maar tarwe vind ik zelf wat prettiger, lichter eten. Maar waarom kan ik eigenlijk niet verklaren, stom he? Wat is er slecht aan tarwe? En is volkoren dan wel goed? Mijn vriend is niet thuis haha Very Happy. Zuurdesem?? Is dat dat ranzige Duitse brood? Ik vind het overigens ook lastig om een warme maaltijd te hebben overdag. Ik hou niet van een koude maaltijd zoals koude pasta, salades, rijst in de soep blegh haha. Dan zou ik dus echt mee moeten nemen en op moeten warmen en dat vind ik dan weer een beetje too much. Ik hou niet zo van opvallen op het werk haha Very Happy.

Haha ja opvallen dat doe je! Ik word altijd bestuurdeerd met mijn bakjes, zuurdesembroodjes, salades, avocado's. Dus daar moet je een beetje schijt aan hebben. Moest in het begin me er echt overheen zetten hoor.

Misschien is er hier iemand die het kan uitleggen wat er 'mis' is met brood. Ik kan het niet in 3 zinnen uitleggen. Op Google staat het niet, dan moet ik die lap tekst overtikken, scannen. Dat wil ik best doen hoor, maar duurt even, heb het boek nu niet bij me.

Van het boekje skinny bitch mag je wel echt goed puur volkorenbrood eten, maar alles wat wit = = mis :P .. Ik vind het zo raar dat eigenlijk alle prodcuten ooit wel natuurlijk zijn geweest, maar dat er voor (ons) de consument een mooi kleurtje, textuurtje of smaakje gaan gegeven word..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Skinny Bitch Empty Re: Skinny Bitch

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 21:10

Nog even een toevoeging :P , de titel skinny bitch is gekozen om mensen aan te trekken in de boekenwinkel. Ergens wil iedereen natuurlijk wel slank zijn, en als je je lifestyle veranderd (zoals ze je laten zien in het boek) zul je zeker ook wat afvallen, maar het grootste doel van het boek is om te laten zien wat voor junkfood we eigenlijk met zijn alle eten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Skinny Bitch Empty Re: Skinny Bitch

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 21:12

Punk'd schreef:@ Jen,

Het is een ontzettend interessant boek. Ik heb gistereren gewoon zitten huilen om bepaalde hoofdstukken Embarassed . Het boek gaat uit van een veganistische manier van leven. (Dit vind ik te ver gaan , dus haal er zelf stukken uit die ik zou willen toepassen.) Maar ik ben serieus aan het overwegen om vegetarisch te gaan eten.

Er is een heel hoofdstuk verwijd aan de manier hoe dieren behandeld worden. Wat ze te eten krijgen, maar ook hoe ze behandeld worden tijdens ziekte en hoe ze leven. Vervolgens gaat het over het slachthuis en ik moest gewoon bijna overgeven, zo vreselijk vond ik het. (Toen moest ik ook echt even een traantje wegpinken). Het boek gaat natuurlijk over de industrie in Amerika, maar ik geloof er heilig in dat grote voedselfabrikanten (ook van vlees) natuurlijk winst willen maken en de gezondheid/staat van het dier op de tweede plaats komt.

Alles wat een bijv. een koe of kip te eten krijg, krijg jij ook op jou bord. Je moest eens weten wat er allemaal in zit. Het schijnt ook zo te zijn dat het menselijk lichaam niet gebouwd is om dierlijkevetten te verteren. Het spijsverteringsstelsel van een tijger bijv. is veel korter, en hij zal het dus veel eerder uitscheiden. Het spijsverteringstelsel van een mens is bijna 7x zo lang, dus dierlijke vetten gaan eigenlijk na een tijdje 'rotten' in ons lichaam. bleugh hahaha..

Ik vind het mooi om daar rekening mee te houden. Het is voor mij niet haalbaar, en dat wil ik zelf ook niet, om alleen maar plantaardig te eten.. (want ik vind een eitje zo nu en dan gewoon erg lekker, maar die ga ik voortaan zeker bij een goede biologische winkel kopen).

zo het is een heel verhaal geworden, maar ik ben oprecht geboeid door dit kleine roze boekje.

Ik snap je, want dat gevoel van 'wow' en 'oh jee' had ik ook na Amber smile Dat van het vlees wist ik al. Ik eet alleen nog biologisch vlees, want inderdaad, wat zij gevoerd krijgen qua eten en antibiotica, krijg jij op je bord. Hee logisch eigenlijk. Ik eet zeer weinig vlees, ik denk 1 maal per maand ofzo. Ik wil (nog) geen vegetarier worden, omdat ik nog de keuze wil hebben, mocht ik zin hebben, vlees te kunnen eten. Mijn eieren eet ik ook biologisch.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Skinny Bitch Empty Re: Skinny Bitch

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 21:14

Als je geinteresseerd bent in de bio-industrie, is "Dieren eten" van Jonathan Safran Foer ook een heel interessant boek. Ik heb ook moeten huilen daarbij Embarassed Je zou er toch spontaan vegetariër van worden (ik eet al heel weinig vlees en overweeg nu ook om er helemaal mee te stoppen).

Edit: oh ja wat Jen heeft, heb ik ook. Heel weinig vlees eten, maar nog wel de keuze willen hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Skinny Bitch Empty Re: Skinny Bitch

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 21:18

Jen_ schreef:
Punk'd schreef:@ Jen,

Het is een ontzettend interessant boek. Ik heb gistereren gewoon zitten huilen om bepaalde hoofdstukken Embarassed . Het boek gaat uit van een veganistische manier van leven. (Dit vind ik te ver gaan , dus haal er zelf stukken uit die ik zou willen toepassen.) Maar ik ben serieus aan het overwegen om vegetarisch te gaan eten.

Er is een heel hoofdstuk verwijd aan de manier hoe dieren behandeld worden. Wat ze te eten krijgen, maar ook hoe ze behandeld worden tijdens ziekte en hoe ze leven. Vervolgens gaat het over het slachthuis en ik moest gewoon bijna overgeven, zo vreselijk vond ik het. (Toen moest ik ook echt even een traantje wegpinken). Het boek gaat natuurlijk over de industrie in Amerika, maar ik geloof er heilig in dat grote voedselfabrikanten (ook van vlees) natuurlijk winst willen maken en de gezondheid/staat van het dier op de tweede plaats komt.

Alles wat een bijv. een koe of kip te eten krijg, krijg jij ook op jou bord. Je moest eens weten wat er allemaal in zit. Het schijnt ook zo te zijn dat het menselijk lichaam niet gebouwd is om dierlijkevetten te verteren. Het spijsverteringsstelsel van een tijger bijv. is veel korter, en hij zal het dus veel eerder uitscheiden. Het spijsverteringstelsel van een mens is bijna 7x zo lang, dus dierlijke vetten gaan eigenlijk na een tijdje 'rotten' in ons lichaam. bleugh hahaha..

Ik vind het mooi om daar rekening mee te houden. Het is voor mij niet haalbaar, en dat wil ik zelf ook niet, om alleen maar plantaardig te eten.. (want ik vind een eitje zo nu en dan gewoon erg lekker, maar die ga ik voortaan zeker bij een goede biologische winkel kopen).

zo het is een heel verhaal geworden, maar ik ben oprecht geboeid door dit kleine roze boekje.

Ik snap je, want dat gevoel van 'wow' en 'oh jee' had ik ook na Amber smile Dat van het vlees wist ik al. Ik eet alleen nog biologisch vlees, want inderdaad, wat zij gevoerd krijgen qua eten en antibiotica, krijg jij op je bord. Hee logisch eigenlijk. Ik eet zeer weinig vlees, ik denk 1 maal per maand ofzo. Ik wil (nog) geen vegetarier worden, omdat ik nog de keuze wil hebben, mocht ik zin hebben, vlees te kunnen eten. Mijn eieren eet ik ook biologisch.

Ik stond gisteren ook met het boek van amber in mijn hand maar vond het net iets te duur, ben over 3 weken jarig, dus een leuk cadeau om te vragen aan famillie o.i.d. smile Ben benieuwd, want in jou topic over dat boek heb ik ook een tijdje zitten kijken =)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Skinny Bitch Empty Re: Skinny Bitch

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 21:20

Darcy schreef:Als je geinteresseerd bent in de bio-industrie, is "Dieren eten" van Jonathan Safran Foer ook een heel interessant boek. Ik heb ook moeten huilen daarbij Embarassed Je zou er toch spontaan vegetariër van worden (ik eet al heel weinig vlees en overweeg nu ook om er helemaal mee te stoppen).

Edit: oh ja wat Jen heeft, heb ik ook. Heel weinig vlees eten, maar nog wel de keuze willen hebben.

Ik vond het zo zielig wat er allemaal gedaan wordt met die beesten. Er stonden ook quotes in van mensen die in slachthuizen hebben gewerkt. Bij sommige slachthuizen werden koeien voor de GRAP verkracht met bezemstelen in hun kont.... Voor de grappp!!! Zijn ze wel helemaal goed bij hun hoofd!! Dit gebeurde bij de grootste distributeur van vlees in Amerika!! Mijn bek viel er letterlijk van open. Ik zal verder niet vertellen wat er nog meer gebeurde, want ieder moet voor zichzelf kiezen of hij het wil weten ja of nee.. :shock:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Skinny Bitch Empty Re: Skinny Bitch

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 21:24

Punk'd schreef:
Darcy schreef:Als je geinteresseerd bent in de bio-industrie, is "Dieren eten" van Jonathan Safran Foer ook een heel interessant boek. Ik heb ook moeten huilen daarbij Embarassed Je zou er toch spontaan vegetariër van worden (ik eet al heel weinig vlees en overweeg nu ook om er helemaal mee te stoppen).

Edit: oh ja wat Jen heeft, heb ik ook. Heel weinig vlees eten, maar nog wel de keuze willen hebben.

Ik vond het zo zielig wat er allemaal gedaan wordt met die beesten. Er stonden ook quotes in van mensen die in slachthuizen hebben gewerkt. Bij sommige slachthuizen werden koeien voor de GRAP verkracht met bezemstelen in hun kont.... Voor de grappp!!! Zijn ze wel helemaal goed bij hun hoofd!! Dit gebeurde bij de grootste distributeur van vlees in Amerika!! Mijn bek viel er letterlijk van open. Ik zal verder niet vertellen wat er nog meer gebeurde, want ieder moet voor zichzelf kiezen of hij het wil weten ja of nee.. :shock:

Ja klopt dat komt in dat boek dat ik aan het lezen ben ook naar voren. Of varkens die voor de lol met een ijzeren staaf in hun achterste worden gepord of dat er door medewerkers gepist wordt op de dieren. Ging ook over bedrijven die voor KFC werken en zo. Het is zo zielig, die arme kipjes die daar een beetje liggen te creperen op een ruimte van minder dan een A4tje. En het erge is, dat het zo gebeurt omdat het niet anders kan. Er komt ook een bio-industrie boer aan het woord en die zegt ook: als je denkt dat de vraag naar vlees kan worden verwerkt in vreedzame familiebedrijfjes, dan ben je gewoon ontzettend naïef. Het komt door de VRAAG naar vlees van de consument.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Skinny Bitch Empty Re: Skinny Bitch

Bericht  Emma_ wo 26 jan 2011 - 4:58

Ik koop ook zoveel mogelijk producten biologisch en eet weinig vlees. Ik eet wel kip (zoveel mogelijk biologisch, alleen is er behalve kipfilet erg weinig biologische keuze in het kipschap bij mijn AH) en probeer ook een paar keer per week vis te eten. Alleen mijn vriend lust geen vis en gaat al over zijn nek als hij het alleen maar ruikt dus dat is een beetje lastig smile Dus ik slik braaf vitaminepillen en visoliecapsules. Dit deed ik al voordat ik het boek van Amber heb gelezen. Nu ben ik haar boek aan het lezen en ik zie steeds meer dingen die ik ook wil gaan toepassen. Het lijkt me soms wel onhandig om haar levensstijl te volgen. Hoe doe je dat met uit eten gaan en op vakanties? Dan lijkt het mij heel lastig om geen brood te kunnen eten (vooral op vakantie).

Skinny Bitch heb ik niet gelezen maar de voorbeelden over dierenleed die jullie noemen vind ik al erg genoeg. Ik ben dan alleen maar blij dat ik zo'n dier niet op mijn bord heb liggen. Ik wil ook niet meer over dierenleed lezen omdat ik daar echt niet tegen kan, dus dat boek lijkt me niets voor mij!

Emma_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 412
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Skinny Bitch Empty Re: Skinny Bitch

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 8:31

Emma_ schreef:Ik koop ook zoveel mogelijk producten biologisch en eet weinig vlees. Ik eet wel kip (zoveel mogelijk biologisch, alleen is er behalve kipfilet erg weinig biologische keuze in het kipschap bij mijn AH) en probeer ook een paar keer per week vis te eten. Alleen mijn vriend lust geen vis en gaat al over zijn nek als hij het alleen maar ruikt dus dat is een beetje lastig smile Dus ik slik braaf vitaminepillen en visoliecapsules. Dit deed ik al voordat ik het boek van Amber heb gelezen. Nu ben ik haar boek aan het lezen en ik zie steeds meer dingen die ik ook wil gaan toepassen. Het lijkt me soms wel onhandig om haar levensstijl te volgen. Hoe doe je dat met uit eten gaan en op vakanties? Dan lijkt het mij heel lastig om geen brood te kunnen eten (vooral op vakantie).

Skinny Bitch heb ik niet gelezen maar de voorbeelden over dierenleed die jullie noemen vind ik al erg genoeg. Ik ben dan alleen maar blij dat ik zo'n dier niet op mijn bord heb liggen. Ik wil ook niet meer over dierenleed lezen omdat ik daar echt niet tegen kan, dus dat boek lijkt me niets voor mij!

Op vakantie zijn er vast wel crackers? Bij het ontbijt bedoel ik dan. Ik ga dit jaar ook voor het eerst op vakantie 'met Amber' dus moet dat nog even zien. Maar denk dat ze aan het buffet wel crackers, of yoghurt en anders fruit hebben. Met uit eten gaan kies ik gewoon het best mogelijke van de kaart. En je kunt heus wel een keer smokkelen, als 80% van wat je eet -de basis- maar goed is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Skinny Bitch Empty Re: Skinny Bitch

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 8:41

Ik heb het boek ook gelezen en ik was heel er gemotiveerd om te gaan leven, maar je moet echt heel veel opgeven. En dat kan ik/wil ik niet. Ik vind het boek van Jen dan nog wat vriendelijker klinken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Skinny Bitch Empty Re: Skinny Bitch

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum