Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat nou dik, ik ben kerngezond! Wat is jouw ABSI?

+7
SuperGrover
Arwyn
Jade
Marin
Suus
Pompoen
Antibes
11 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Wat nou dik, ik ben kerngezond! Wat is jouw ABSI? - Pagina 2 Empty Re: Wat nou dik, ik ben kerngezond! Wat is jouw ABSI?

Bericht  Gast do 19 jul 2012 - 3:15

Thanks! De rekenmachine op mijn mac doet niet aan machten, stom ding.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou dik, ik ben kerngezond! Wat is jouw ABSI? - Pagina 2 Empty Re: Wat nou dik, ik ben kerngezond! Wat is jouw ABSI?

Bericht  Antibes do 19 jul 2012 - 3:18

тыквашка schreef:Mijn rekenmachine kan alleen plus en min (nou ja en nog wat dingen ;-)) en mijn grafische rekenmachine is al lang overgegaan naar mijn zusje (tig jaar geleden).

Mijn bmi is 27, mijn buikomvang 89 en mijn lengte 168, ga ik nu sneller dood?

9 x 1,30 = 11,7 en dan 0.89 hierdoor delen, komt uit op 0,076.. Oftewel, lijkt vrij normaal en ik denk dat je nog wel even blijft leven.. Wink
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Arwyn do 19 jul 2012 - 3:22

Hoe moet ik tot de macht doen op de laptop dan?
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Antibes do 19 jul 2012 - 3:23

It's me schreef:
Antibes schreef:
Suus schreef:
Antibes schreef:
Suus schreef:Ik kom op 0,0785... Hoe erg is het nu met me gesteld? Laughing

Volgens mij ook prima, je zit pas helemaal aan het begin van de helling in de eerste curve.. Wink
Gelukkig maar! Maar begrijp ik nu goed dat jouw score nu 'beter' is? Wat nou dik, ik ben kerngezond! Wat is jouw ABSI? - Pagina 2 561177

Ik denk dan wel ja (ik heb de discussie en overige figuren nog niet kritisch gelezen in het artikel, dit was even de gesimplificeerde versie), het lijkt dat tot de 0.075 geen verhoogde mortaliteit meebrengt en dat het dan langzaam begint toe te nemen en vanaf 0,080 begint het serieuzer te worden.
Ah hier kan ik wat mee. Ga straks eens rekenen.

Toevoeging (heb net mijn post geedit), de rode stippellijnen in de curve zijn afwijkingen.. Zoals je ziet zijn die bij de lagere ABSI's behoorlijk groot, ik denk dat het onder de 0,80 niet echt veel verschil maakt dus!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Antibes do 19 jul 2012 - 3:24

Arwyn schreef:Hoe moet ik tot de macht doen op de laptop dan?

Ik kan bij mijn calculator weergave op standaard of op wetenschappelijk zetten. Als je hem op wetenschappelijk hebt staan kun je het "x tot de macht y" knopje gebruiken om het getal dat je ingevoerd hebt, tot de macht *iets* te doen.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 19 jul 2012 - 3:26

Pfft, en nu kom ik er gewoon niet uit met de tabel, ben ik nou zo dom of zijn jullie zo slim? Of heb ik gewoon echt veel te weinig geslapen vannacht? confused

@Dr Antibes, hoe groot is de kans dat ik snel dood ga vlg deze tabel en hoe kan ik mijn score verbeteren? Embarassed

Gast
Gast

Bericht  Antibes do 19 jul 2012 - 3:29

Stofzuiger schreef:Pfft, en nu kom ik er gewoon niet uit met de tabel, ben ik nou zo dom of zijn jullie zo slim? Of heb ik gewoon echt veel te weinig geslapen vannacht? confused

@Dr Antibes, hoe groot is de kans dat ik snel dood ga vlg deze tabel en hoe kan ik mijn score verbeteren? Embarassed

Je bent redelijk normaal en ik denk niet dat je je score hoeft te verbeteren.. Wink

Je moet in het eerste grafiekje kijken, horizontale en dan zie je dat jouw score onder de 0.080 ligt (het punt waar de lijn ongeveer begint te stijgen) en dat het dus allemaal wel meevalt..

Laatst aangepast door Antibes op do 19 jul 2012 - 3:30; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Arwyn do 19 jul 2012 - 3:30

Ah, ik schnap, dank je smile
Ik kom op 0,076, is dat slecht?
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 19 jul 2012 - 3:30

Antibes schreef:

Je bent uiterst normaal.. Wink
Mijn nieuwe onderschrift :cheering:

Gast
Gast

Bericht  Antibes do 19 jul 2012 - 3:31

Arwyn schreef:Ah, ik schnap, dank je smile
Ik kom op 0,076, is dat slecht?

Nee, dat is aardig (gezond) gemiddeld denk ik.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Pompoen do 19 jul 2012 - 3:32

Antibes schreef:
тыквашка schreef:Mijn rekenmachine kan alleen plus en min (nou ja en nog wat dingen ;-)) en mijn grafische rekenmachine is al lang overgegaan naar mijn zusje (tig jaar geleden).

Mijn bmi is 27, mijn buikomvang 89 en mijn lengte 168, ga ik nu sneller dood?

9 x 1,30 = 11,7 en dan 0.89 hierdoor delen, komt uit op 0,076.. Oftewel, lijkt vrij normaal en ik denk dat je nog wel even blijft leven.. Wink

Yes! :cheering:
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 19 jul 2012 - 3:33

Oeps, degradatie van uiterst normaal tot redelijk normaal... laughcry

Gast
Gast

Bericht  Antibes do 19 jul 2012 - 3:53

Stofzuiger schreef:Oeps, degradatie van uiterst normaal tot redelijk normaal... laughcry

Haha, ik vond dat een beetje sterk verwoord, maar met "normaal" bedoel dat ik denk dat het onder de 0.080 geen fluit verschil maakt, omdat de curve daar vrij horizontaal is (en onder de 0.075 de variaties veel groter worden en curve dus iets minder betrouwbaar is). Dus ja, uiterst gemiddeld, behoorlijk normaal? Ik weet eigenlijk niet wat "uiterst normaal" zou moeten zijn.. Ik denk dat je mortaliteitsrisico wel uiterst normaal is (wat betreft dit dan, ik weet niet of je rookt als een ketter, aan parachutespringen doet en heel veel onveilige seks met risicogroepen hebt natuurlijk). Wink
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  SuperGrover do 19 jul 2012 - 3:54

Ik heb geen zin om mijn buik te meten, maar ik ga vast nog niet dood.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast do 19 jul 2012 - 3:56

Antibes schreef:
Stofzuiger schreef:Oeps, degradatie van uiterst normaal tot redelijk normaal... laughcry

Haha, ik vond dat een beetje sterk verwoord, maar met "normaal" bedoel dat ik denk dat het onder de 0.080 geen fluit verschil maakt, omdat de curve daar vrij horizontaal is (en onder de 0.075 de variaties veel groter worden en curve dus iets minder betrouwbaar is). Dus ja, uiterst gemiddeld, behoorlijk normaal? Ik weet eigenlijk niet wat "uiterst normaal" zou moeten zijn.. Ik denk dat je mortaliteitsrisico wel uiterst normaal is (wat betreft dit dan, ik weet niet of je rookt als een ketter, aan parachutespringen doet en heel veel onveilige seks met risicogroepen hebt natuurlijk). Wink
Nee, nee en nee. Af en toe, met name op feestjes, hoogtevrees, al 10 jaar samen met dezelfde man. Ik ben wel moeder, denk dat dat een flinke risico factor is Laughing

Gast
Gast

Bericht  Gast do 19 jul 2012 - 3:59

haha ik snap er niets van. Ik weet echt niet hoe je iets 'tot de macht' berekend laughcry

Ik ken alleen + - x en : (kansloos :P )

BMI: 19.7
Buik: 0.64
Lengte: 172

Iemand die voor mij wilt rekenen? Laughing

Krijg ik dan ook zo'n leuk tabelletje of was dat een voorbeeld :P

Gast
Gast

Bericht  Antibes do 19 jul 2012 - 4:02

Punk'd schreef:haha ik snap er niets van. Ik weet echt niet hoe je iets 'tot de macht' berekend laughcry

Ik ken alleen + - x en : (kansloos :P )

BMI: 19.7
Buik: 0.64
Lengte: 172

Iemand die voor mij wilt rekenen? Laughing

Krijg ik dan ook zo'n leuk tabelletje of was dat een voorbeeld :P

7,29 x 1,31 = 9,55.. Buikomvang gedeeld door dat = 0.64 / 9,55 = 0,067.. =)
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 19 jul 2012 - 4:04

haha thanks Antibes.

Ik had mijn vriend er al bijgehaald die ging hier aan de haal met zijn rekenmachine maar die kwam er ook niet uit laughcry

We wisten niet waar ^ voor stond :P (of is dat die tot de macht?)

Gast
Gast

Bericht  Antibes do 19 jul 2012 - 4:06

Punk'd schreef:haha thanks Antibes.

Ik had mijn vriend er al bijgehaald die ging hier aan de haal met zijn rekenmachine maar die kwam er ook niet uit laughcry

We wisten niet waar ^ voor stond :P (of is dat die tot de macht?)

Oh sorry, ja! Zeg maar a^b betekent a tot de macht b.. nerd
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Antibes do 19 jul 2012 - 4:10

Stofzuiger schreef:

@Dr Antibes

Haha, zie nu de Dr. pas.. laughcry Dat duurt nog wel een jaar of 10 hoor!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 19 jul 2012 - 6:25

Jeetje Antibes, ik kan me soms zo dom voelen naast jou. Embarassed

Gast
Gast

Bericht  Sugarfall do 19 jul 2012 - 6:47

Hahaha, ik ook. Ik snap er echt helemaal niets van, zelfs na de uitleg van hoe je het moet berekenen nog niet...
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  SoGood do 19 jul 2012 - 6:51

Sjonge! Kan ik dat nergens in een grafiekje invullen ofzo?

Dyscalculi hier. Wat nou dik, ik ben kerngezond! Wat is jouw ABSI? - Pagina 2 394967
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Antibes do 19 jul 2012 - 6:59

Sugarfall schreef:Hahaha, ik ook. Ik snap er echt helemaal niets van, zelfs na de uitleg van hoe je het moet berekenen nog niet...
Forumster schreef:Jeetje Antibes, ik kan me soms zo dom voelen naast jou. Embarassed

Haha, wat een onzin meiden! Dit soort artikelen/grafiekjes bekijken/interpreteren en sowieso dingen berekenen is natuurlijk ook gewoon mijn studie. Ik kan me ook behoorlijk achterlijk voelen als ik een politicologieboek van een vriendin open sla.. Of talen, ik ben buiten Nederlands/Engels echt een ramp in talen, ik vind het weer bizar knap als mensen vloeiend een vreemde taal spreken!

Ieder zijn ding..! Wink
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  SuperGrover do 19 jul 2012 - 7:03

De formule is: buikomvang / (BMI^2/3 x lengte^1/2)

Anders geschreven: Buikomvang : (BMI^2/3 * wortel(lengte))

In woorden: Je doet je BMI tot de macht tweederde en vermenigvuldigt dit met de wortel van je lengte (of lengte tot de macht een half, dat is hetzelfde). Hier komt een getal uit. Voor de uitkomst deel je je buikomvang door dit getal.

Rekenvoorbeeld:

Mijn lengte is 1.65 m, mijn buikomvang is 0.72 m en mijn bmi is 20.2, voor het gemak even afgerond naar 20.

Eerst doe ik 20 tot de macht 0.66667, dat is 7.368 (afgerond).
Dit vermenigvuldig ik met de wortel van 1.65, 7.368*wortel(1.65)= 9.464(afgerond)
Tenslotte deel ik mijn buikomvang in meters door dit getal: 0.72/9.464=0.076.

Yeah, ik kan rekenen en ik ga niet bijna dood Wat nou dik, ik ben kerngezond! Wat is jouw ABSI? - Pagina 2 394967

Laatst aangepast door SuperGrover op do 19 jul 2012 - 7:11; in totaal 1 keer bewerkt
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: