Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bespreken Boekenclub boek juni - Een Keukenmeidenroman

+6
Oasis
Jeanette
Arwyn
Sugarfall
Pepper
Blond
10 plaatsers

Ga naar beneden

Bespreken Boekenclub boek juni - Een Keukenmeidenroman Empty Bespreken Boekenclub boek juni - Een Keukenmeidenroman

Bericht  Blond wo 18 jul 2012 - 23:32

Aangezien PrinsesBo hier niet meer komt, open ik hem maar!

Wat vonden jullie van Een Keukenmeidenroman die we afgelopen maand hebben gelezen?
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bespreken Boekenclub boek juni - Een Keukenmeidenroman Empty Re: Bespreken Boekenclub boek juni - Een Keukenmeidenroman

Bericht  Pepper do 19 jul 2012 - 5:56

Ik had hem al eerder gelezen en ben er helaas niet meer aan toegekomen om hem voor de bespreking nog een x te lezen.

Ik weet nog dat ik het in het begin van het boek erg lastig vond om alle karakters uit elkaar te halen en om een goed beeld van ze te krijgen.

Het boek heeft me wel geraakt. Op een leuke manier geschreven zodat het goed wegleest maar ook met een goede boodschap erin.

Ik vind het zeker een aanrader.
Pepper
Pepper
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 112
Punten : 131
Registratiedatum : 18-11-10

Bespreken Boekenclub boek juni - Een Keukenmeidenroman Empty Re: Bespreken Boekenclub boek juni - Een Keukenmeidenroman

Bericht  Sugarfall do 19 jul 2012 - 6:51

Ik heb hem niet kunnen lezen, hij was echt bij alle bibliotheken uitgeleend. Ik doe de volgende maand niet mee, ik ga zondag voor twee weken op vakantie dus ik heb dan geen tijd om het nieuwe boek te halen.
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407

Bericht  Arwyn do 19 jul 2012 - 7:23

Ik had hem ook al eerder gelezen. Wilde hem de afgelopen maand nog een keer lezen, maar had hem geleend van een vriendin en alweer terug gegeven..

Weet nog wel dat ik het een mooi boek vond! Las lekker weg, maar wel indrukwekkende verhalen. Ook echt leuke stukjes erin, met die toiletpotten bijvoorbeeld smile
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  Blond do 19 jul 2012 - 8:23

Ik heb hem ook niet herlezen. In mei heb ik hem al gelezen en dat was te recent om hem te herlezen. Vond het een mooi, en indrukwekkend boek. Onbegrijpelijk voor ons nu, dat zwarte mensen zo behandeld werden.

Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  Jeanette do 19 jul 2012 - 11:18

Ik heb dit boek helaas nog niet gelezen. Ik was in een ander boek bezig en wilde dat eerst uitlezen, dus heb geen idee hoe ie is.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  Oasis do 19 jul 2012 - 20:31

Ik heb 'm door drukte met school ook niet uit kunnen lezen, ben er wel in begonnen. Hij leest wel makkelijk weg, vind ik.
Overigens heb ik wel de film gezien, en die vond ik heel mooi/aangrijpend. Echt verschrikkelijk dat mensen zo behandeld werden.
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662

Bericht  Inge do 19 jul 2012 - 22:17

Door de bruiloft het boek nog niet uit gelezen.
Wel moet ik zeggen dat ik 2 personages beter vind lezen dan de 3e personage (die blanke dochter).
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  girli do 19 jul 2012 - 22:41

Ik had me niet aangemeld voor de boekenclub, maar ik heb wel het boek gelezen. Ik vond het een indrukwekkend boek wat vrij snel wegleest. Ondanks dat ik me haast niets voor kan stellen hoe het leven toen geweest zou moeten zijn, voelde ik toch vaak wel de emotie van het geheimhouden van het schrijven en het gedeelte dat het boek was gepubliceerd in het verhaal.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  koNijntje za 21 jul 2012 - 14:43

ik moet zeggen dat ik het boek (als een van we weinigen?) niet echt super vond..
er zaten wel leuke stukjes in en het is onvoorstelbaar voor ons hoe ze toen met 'zwarten' om gingen,
maar ik heb me er doorheen geworsteld, was blij dat ik 'm uit had.. Bespreken Boekenclub boek juni - Een Keukenmeidenroman 878948377
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  Marin zo 22 jul 2012 - 20:14

Ik heb dan wel niet meegedaan met de boekenclub (omdat de meeste boeken me niet aanspreken en ik niet meer goed tegen onder druk kan lezen na m'n studie), maar ik heb 'm wel recentelijk gelezen. Mag ik dan ook m'n mening geven?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  girli zo 22 jul 2012 - 21:34

Marin schreef:Ik heb dan wel niet meegedaan met de boekenclub (omdat de meeste boeken me niet aanspreken en ik niet meer goed tegen onder druk kan lezen na m'n studie), maar ik heb 'm wel recentelijk gelezen. Mag ik dan ook m'n mening geven?
Heb ik wel gedaan en niemand heeft tot nu toe geklaagd.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Jeanette zo 22 jul 2012 - 22:29

Tuurlijk mag dat! Waarom niet? Wink

Maarre, gaan we nog verder met maandelijks een boek lezen en er een recensie aan geven? Zijn er al opties aan boeken?
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: