Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat moet ik doen?

2 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat moet ik doen? Empty Wat moet ik doen?

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 7:42

Ik zit een beetje in een vervelende situatie.

Ik heb een goede vriendin. Ik wil graag een keer met haar praten over iets (doet er niet toe waarover) en heb dit meerdere malen aangegeven bij haar. Steeds lukt het niet, omdat haar broer er bij is, of omdat we in een restaurant zitten. Dit zijn geen plekken waar ik iets persoonlijks met haar wil bespreken.
Ik heb haar al meerdere keren gevraagd wanneer we eens samen iets kunnen afspreken, rustig kunnen zitten en dus kunnen praten. Ze houdt telkens de boot af.
Ze belooft bijvoorbeeld om me te sms'en of we op een bepaalde dag iets kunnen afspreken. Op de dag in kwestie heb ik nog niks van haar gehoord dus dan sms ik haar, en dan krijg ik een berichtje terug dat ze het te druk heeft en dat het maar een ander keer moet. Ik heb niet veel tijd nodig, een uurtje is genoeg.
Ze zou me nu ook laten weten of ze morgenochtend kan en ik sms'te haar daar net over, en toen kreeg ik een sms'je terug dat ze morgen "al genoeg te doen" heeft en of het dan in januari kan.

Ik baal daar stevig van. Ze weet dat hetgene dat ik wil bespreken belangrijk is voor mij maar het lijkt wel alsof ze er geen zin in heeft, alsof het haar niet zo interesseert. Ze schuift het telkens op en eerlijk gezegd heb ik er nu ook weinig zin meer in. Als ik haar telkens moet vragen of ze nu eindelijk eens kan, dan denk ik na een tijdje ook: "Laat maar."

Wat kan ik nu het beste doen? Haar erop aanspreken of gewoon even geen contact hebben en er niet meer over beginnen? Wat zouden jullie in zo'n situatie doen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? Empty Re: Wat moet ik doen?

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 7:47

Het klinkt alsof zij de bui een beetje ziet hangen en het er niet over wilt hebben.
Kun je het anders niet over de telefoon bespreken? Dan heb jij iig je zegje gedaan..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? Empty Re: Wat moet ik doen?

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 7:52



Het lijkt alsof ze het een beetje uit de weg wilt gaan, en ik begrijp dat dat voor jou erg vervelend is. Persoonlijk zou ik denk ik geen contact meer opnemen en het van haar kant laten komen maar ik weet natuurlijk niet of het voor jou werkt. Je zou haar kunnen laten weten dat je het vervelend vind dat ze steeds jullie afspraak afzegt.. En anders ga je gewoon bij haar langs. Als ze niet bij jou komt, dan kom jij wel bij haar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? Empty Re: Wat moet ik doen?

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 7:52

Princess schreef:Het klinkt alsof zij de bui een beetje ziet hangen en het er niet over wilt hebben.
Kun je het anders niet over de telefoon bespreken? Dan heb jij iig je zegje gedaan..
De bui ziet hangen? Maar ik ben niet boos op haar of zo? Ik wil gewoon iets persoonlijks bespreken en ben niet van plan om boos op haar te zijn of ruzie te maken. Dat is totaal niet aan de orde en ik weet dat zij dat ook weet...
Over de telefoon vind ik zo lastig, maar misschien is dat de enige optie die ik nog heb. Want wachten tot januari (halverwege zou het dan worden) vind ik ook weer te lang duren...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? Empty Re: Wat moet ik doen?

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 7:53

Sushi schreef:
Princess schreef:Het klinkt alsof zij de bui een beetje ziet hangen en het er niet over wilt hebben.
Kun je het anders niet over de telefoon bespreken? Dan heb jij iig je zegje gedaan..
De bui ziet hangen? Maar ik ben niet boos op haar of zo? Ik wil gewoon iets persoonlijks bespreken en ben niet van plan om boos op haar te zijn of ruzie te maken. Dat is totaal niet aan de orde en ik weet dat zij dat ook weet...
Over de telefoon vind ik zo lastig, maar misschien is dat de enige optie die ik nog heb. Want wachten tot januari (halverwege zou het dan worden) vind ik ook weer te lang duren...

Ik bedoel meer dat zij je ontwijkt omdat zij het niet over datgene wilt hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? Empty Re: Wat moet ik doen?

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 7:54

Brennuss schreef:

Het lijkt alsof ze het een beetje uit de weg wilt gaan, en ik begrijp dat dat voor jou erg vervelend is. Persoonlijk zou ik denk ik geen contact meer opnemen en het van haar kant laten komen maar ik weet natuurlijk niet of het voor jou werkt. Je zou haar kunnen laten weten dat je het vervelend vind dat ze steeds jullie afspraak afzegt.. En anders ga je gewoon bij haar langs. Als ze niet bij jou komt, dan kom jij wel bij haar.

Vind dat wel moeilijk, want ik zou heel waarschijnlijk bij haar langsgaan met de jaarwisseling (na 12 uur). Maar misschien moet ik dat ook even niet doen en even geen contact hebben. Zulke dingen zijn met haar al te vaak gebeurd en ik ben er een beetje klaar mee inmiddels. Ookal wil ik dat helemaal niet want ik vind haar verder ontzettend lief en leuk, maar het lijkt wel alsof ik nooit persoonlijke dingen met haar kan bespreken. Het is altijd oppervlakkig, over werk of uitgaan of kleding of make-up. Dat vind ik zo jammer...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? Empty Re: Wat moet ik doen?

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 7:54

Princess schreef:
Sushi schreef:
Princess schreef:Het klinkt alsof zij de bui een beetje ziet hangen en het er niet over wilt hebben.
Kun je het anders niet over de telefoon bespreken? Dan heb jij iig je zegje gedaan..
De bui ziet hangen? Maar ik ben niet boos op haar of zo? Ik wil gewoon iets persoonlijks bespreken en ben niet van plan om boos op haar te zijn of ruzie te maken. Dat is totaal niet aan de orde en ik weet dat zij dat ook weet...
Over de telefoon vind ik zo lastig, maar misschien is dat de enige optie die ik nog heb. Want wachten tot januari (halverwege zou het dan worden) vind ik ook weer te lang duren...

Ik bedoel meer dat zij je ontwijkt omdat zij het niet over datgene wilt hebben.
Oké. Ja dat kan dus wel. Ze weet wel waar ik 't over wil hebben. Ik zou het overigens ontzettend kwetsend vinden als dat echt zo zou zijn. Als dat zo is dan weet ik niet eens of ze wel een echte vriendin is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? Empty Re: Wat moet ik doen?

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 7:55

Vervelend zeg:S Zeker omdat het voor jou zo belangrijks is.

Ik zou denk ik ook bellen of mailen om echt duidelijk te maken dat het voor jou erg belangrijk is en dat je niet boos bent of zo. Misschien denkt ze dat?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? Empty Re: Wat moet ik doen?

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 7:57

Theedoosje, ik denk dat als ik haar nu ga bellen of mailen, ik te boos over kom. Ik ben het namelijk allemaal wel een beetje zat. En ik vind het niet eerlijk tegenover haar om nu heel boos te worden alleen om dat het mij erg hoog zit nu. Ze mag wel weten dat ik er van baal maar ik denk dat ik nu onnodig heel boos zou worden als ik haar zou spreken.

Maar misschien dat ik dat over een tijdje doe. Maar nu even niet in ieder geval.

Misschien toch het beste om even geen contact te hebben.... Al vind ik dat wel erg moeilijk om eerlijk te zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? Empty Re: Wat moet ik doen?

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 7:57

Sushi schreef:
Princess schreef:
Sushi schreef:
Princess schreef:Het klinkt alsof zij de bui een beetje ziet hangen en het er niet over wilt hebben.
Kun je het anders niet over de telefoon bespreken? Dan heb jij iig je zegje gedaan..
De bui ziet hangen? Maar ik ben niet boos op haar of zo? Ik wil gewoon iets persoonlijks bespreken en ben niet van plan om boos op haar te zijn of ruzie te maken. Dat is totaal niet aan de orde en ik weet dat zij dat ook weet...
Over de telefoon vind ik zo lastig, maar misschien is dat de enige optie die ik nog heb. Want wachten tot januari (halverwege zou het dan worden) vind ik ook weer te lang duren...

Ik bedoel meer dat zij je ontwijkt omdat zij het niet over datgene wilt hebben.
Oké. Ja dat kan dus wel. Ze weet wel waar ik 't over wil hebben. Ik zou het overigens ontzettend kwetsend vinden als dat echt zo zou zijn. Als dat zo is dan weet ik niet eens of ze wel een echte vriendin is.

Ik zou haar nog 1 keer bellen dan en zeggen dat het voor jou belangrijk is om rustig ergens met haar te praten, en dat je hoopt dat ze dat begrijpt.
Begrijpt ze dat niet, zou ik er geen moeite meer voor doen want dan is het wel duidelijk wat je aan haar hebt toch?
In sommige situaties leer je wie je echt vrienden zijn...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? Empty Re: Wat moet ik doen?

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 8:02

Princess schreef:Ik zou haar nog 1 keer bellen dan en zeggen dat het voor jou belangrijk is om rustig ergens met haar te praten, en dat je hoopt dat ze dat begrijpt.
Begrijpt ze dat niet, zou ik er geen moeite meer voor doen want dan is het wel duidelijk wat je aan haar hebt toch?
In sommige situaties leer je wie je echt vrienden zijn...

Ik vind dat zo eng, dan ben ik bang dat ik ga huilen of boos word. En ik ben bang dat ze dan toch iets met me afspreekt, met tegenzin. Dat ze dan denkt: "Oké, dan moet het maar." Want dan spreek ik nog liever niet af. Ik zou het echt naar vinden als ze tegen haar zin met me zou afspreken.
Zou ik haar dan nu moeten bellen of even wachten?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? Empty Re: Wat moet ik doen?

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 8:05

Sushi schreef:
Princess schreef:Ik zou haar nog 1 keer bellen dan en zeggen dat het voor jou belangrijk is om rustig ergens met haar te praten, en dat je hoopt dat ze dat begrijpt.
Begrijpt ze dat niet, zou ik er geen moeite meer voor doen want dan is het wel duidelijk wat je aan haar hebt toch?
In sommige situaties leer je wie je echt vrienden zijn...

Ik vind dat zo eng, dan ben ik bang dat ik ga huilen of boos word. En ik ben bang dat ze dan toch iets met me afspreekt, met tegenzin. Dat ze dan denkt: "Oké, dan moet het maar." Want dan spreek ik nog liever niet af. Ik zou het echt naar vinden als ze tegen haar zin met me zou afspreken.
Zou ik haar dan nu moeten bellen of even wachten?

Als je bang bent dat je boos wordt zou ik nog even wachten, want dan gaat het waarschijnlijk helemaal mis en dan zul je haar vriendschap helemaal verliezen.

Edit: Heb even wat aangepast want ik heb vanavond nogal moeite met goed lezen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? Empty Re: Wat moet ik doen?

Bericht  Zora di 28 dec 2010 - 8:07

Princess schreef:
Sushi schreef:
Princess schreef:Ik zou haar nog 1 keer bellen dan en zeggen dat het voor jou belangrijk is om rustig ergens met haar te praten, en dat je hoopt dat ze dat begrijpt.
Begrijpt ze dat niet, zou ik er geen moeite meer voor doen want dan is het wel duidelijk wat je aan haar hebt toch?
In sommige situaties leer je wie je echt vrienden zijn...

Ik vind dat zo eng, dan ben ik bang dat ik ga huilen of boos word. En ik ben bang dat ze dan toch iets met me afspreekt, met tegenzin. Dat ze dan denkt: "Oké, dan moet het maar." Want dan spreek ik nog liever niet af. Ik zou het echt naar vinden als ze tegen haar zin met me zou afspreken.
Zou ik haar dan nu moeten bellen of even wachten?

Als je bang bent dat je boos wordt zou ik nog even wachten, want dan gaat het waarschijnlijk helemaal mis en dan zul je haar vriendschap helemaal verliezen.
Maar ik vind (als ik het nu juist heb hoor, ik heb je andere topic gezien in persoonlijk en nu ga ik er vanuit dat het gesprek daarover gaat) dat zij wel meer begrip voor jou mag tonen in deze situatie.
Ik ben het hiermee eens. Als je gaat huilen is dat niet erg, als je maar rustig kunt blijven. Het toont in ieder geval aan hoe hoog je het zit, en dat je het echt graag met haar wil bespreken.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? Empty Re: Wat moet ik doen?

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 8:10

Princess schreef:
Als je bang bent dat je boos wordt zou ik nog even wachten, want dan gaat het waarschijnlijk helemaal mis en dan zul je haar vriendschap helemaal verliezen.

Edit: Heb even wat aangepast want ik heb vanavond nogal moeite met goed lezen
Ik wilde al zeggen: volgens mij heb ik niet eerder een topic erover geopend. Ik denk dat jij het topic "Is dit een vriendin?" bedoelde, maar dat heeft er dus niks mee te maken Wink

Ik wacht nog even met contact opnemen en bel haar anders morgen of donderdag even.
Ik denk er ook nog even over na of ik wel met O&N na twaalven naar haar toe wil gaan. Momenteel staat mijn hoofd daar niet echt naar moet ik zeggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? Empty Re: Wat moet ik doen?

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 8:11

Zora schreef:Ik ben het hiermee eens. Als je gaat huilen is dat niet erg, als je maar rustig kunt blijven. Het toont in ieder geval aan hoe hoog je het zit, en dat je het echt graag met haar wil bespreken.

Zou het dan juist wel verstandig zijn om nu te bellen? Is het dan oneerlijk om er morgen pas over te bellen?

Want ik vind het zelf ook bijvoorbeeld naar om iemand aan te spreken over een op- of aanmerking die (één) dag(en) geleden gemaakt is. Is het dan het beste om haar nu te bellen?

Gadver zeg, wat ben ik onzeker op dit gebied!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? Empty Re: Wat moet ik doen?

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 8:13

Ik zou het even laten rusten Sush. Als je haar nu gaan bellen zit er zoveel emotie achter dat het waarschijnlijk niet goed overkomt. Dat je dus uiteindelijk niet meer zegt waar het uiteindelijk om gaat..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? Empty Re: Wat moet ik doen?

Bericht  Zora di 28 dec 2010 - 8:13

Ik zou niet te lang wachten nee. Als het je nú dwars zit, dan zou ik nú bellen. Hoe langer je wacht, hoe minder zich zij misschien kan voorstellen dat het je echt hoog zit. Als je belt zou ik dit in ieder geval uitleggen (dat je je er heel vervelend bij voelt om dit zo te moeten aanpakken, en dat je echt niet boos wilt worden, maar dat je gewoon verdrietig van de situatie wordt etc.)
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? Empty Re: Wat moet ik doen?

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 8:14

Brennuss schreef:Ik zou het even laten rusten Sush. Als je haar nu gaan bellen zit er zoveel emotie achter dat het waarschijnlijk niet goed overkomt. Dat je dus uiteindelijk niet meer zegt waar het uiteindelijk om gaat..
Bij alles denk ik: "Da's helemaal waar" en nu dus ook weer.
Ik zou er mischien wel dingen bij gaan halen die er niet toe doen en dat is natuurlijk niet de bedoeling...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? Empty Re: Wat moet ik doen?

Bericht  Zora di 28 dec 2010 - 8:14

Haha lekker tegenstrijdig zijn we hier smile Waar we het wel mee eens zijn: als jij nu echt denkt dat je de boodschap die je echt wil overbrengen, nú niet goed kunt overbrengen, dan kun je inderdaad beter wachten.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? Empty Re: Wat moet ik doen?

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 8:17

Zora schreef:Haha lekker tegenstrijdig zijn we hier smile Waar we het wel mee eens zijn: als jij nu echt denkt dat je de boodschap die je echt wil overbrengen, nú niet goed kunt overbrengen, dan kun je inderdaad beter wachten.
He gadsie. Ik zit nu dus echt met een dilemma...

1. Ik wil haar bellen, nu direct, om haar te vertellen wat me dwars zit en waarom. Omdat het nu nog "vers" is.
2. Ik wil wachten omdat ik denk dat ik dan beter de dingen kan verwoorden.

Maar als ik later bel dan denkt zij misschien dat het voor mij helemaal niet zo serieus is omdat ik een tijd(je) heb gewacht voor ik haar bel...


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? Empty Re: Wat moet ik doen?

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 8:19

Na even (een paar seconden...) nadenken denk ik dat het toch het beste is als ik nu bel. Ik denk dat ik er anders alleen maar over ga zitten malen en denken en piekeren en dat wil ik ook niet...

Vind het wel eng. Willen jullie me sterkte wensen? Ik vind dit soort gesprekken naar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? Empty Re: Wat moet ik doen?

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 8:21

Sterkte! Ik denk ook dat het goed is nu. Dan merkt ze ook gelijk dat het echt belangrijk is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? Empty Re: Wat moet ik doen?

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 8:23

Heel veel succes!
Probeer rustig te blijven en te verwoorden hoe je je voelt, niet dat het een opeenstapeling van verwijten wordt!
Sterkte meis!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? Empty Re: Wat moet ik doen?

Bericht  Susan di 28 dec 2010 - 8:25

Waarom kan het niet in een restaurant? Andere mensen zullen daar echt niet jullie gesprek volgen. Misschien vindt je vriendin het wel ongemakkelijk om met z'n tweeën in een verder stille kamer gepland een zwaar gesprek te voeren en breekt zo'n restaurant de spanning een beetje voor haar.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? Empty Re: Wat moet ik doen?

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 8:28

Susan schreef:Waarom kan het niet in een restaurant? Andere mensen zullen daar echt niet jullie gesprek volgen. Misschien vindt je vriendin het wel ongemakkelijk om met z'n tweeën in een verder stille kamer gepland een zwaar gesprek te voeren en breekt zo'n restaurant de spanning een beetje voor haar.
Het is een heel persoonlijk onderwerp (voor mij) en ik vind het erg vervelend om dat in een restaurant aan te moeten snijden. Ik weet dat andere mensen niet meeluisteren maar ik vind het toch vervelend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? Empty Re: Wat moet ik doen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum