Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Over naar één slaapje

+10
duckie
nillis
Schism
Stuiterbal
loesje
Happydobby
Monnie
Jazzlyn
Twellie
Novalee
14 plaatsers

Ga naar beneden

Over naar één slaapje Empty Over naar één slaapje

Bericht  Novalee ma 16 jul 2012 - 22:33

Wanneer ging jouw kindje over van twee naar één keer slapen overdag? En hoe merkte je dat hij/zij daar aan toe was?

N. is namelijk de laatste tijd wat aan het rommelen met haar slaaptijden. 's Middags gaat ze pas rond 16:00 uur naar bed en slaapt dan lang waardoor we haar wakker moeten maken voor het avondeten (meestal pas na 18:00 uur) en vervolgens ligt ze dan 's avonds pas na 21:00 uur in bed. Ze redt het om alleen 's ochtends te slapen, mits ze 's middags voldoende afleding heeft. Gisteren heeft ze toevallig een keer 's ochtend niet geslapen, alleen 's middags van 13:00 tot 15:00. Ze lag om 19:15 uur op bed voor de nacht en heeft gewoon goed geslapen tot vanochtend 8 uur. Maar vorige week deed ze zo nog 2 lange dutten (minimaal 1,5 uur per keer) op een dag en had dat ook echt nodig.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over naar één slaapje Empty Re: Over naar één slaapje

Bericht  Gast ma 16 jul 2012 - 22:38

Ik wil ook over op 1 slaapje, maar in de ochtend redden ze het helaas vaak niet om op te zijn tot een uur of 13.00. Om 11.00 worden ze vaak al sacho en huilerig omdat ze moe zijn.

s Middags gaat ze hier rond 15.30/ 16.00 nog even naar bed, maar dan liggen ze meestal meer te klieren als dat ze slapen, daarna zijn ze dus moe en vinden niks leuk.

Een slaapje van 13.00 tot 15.00 zou ideaal zijn, maar hoe... confused

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over naar één slaapje Empty Re: Over naar één slaapje

Bericht  Twellie ma 16 jul 2012 - 22:41

Rond een jaar begon ze over te gaan op één slaapje. Ik liet toen nog slapen op verzoek dus wanneer ze moe werd, bracht ik haar naar bed. Dat was de ene keer nog twee slaapjes op een dag en dat werd steeds meer één.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Over naar één slaapje Empty Re: Over naar één slaapje

Bericht  Jazzlyn ma 16 jul 2012 - 22:55

L heeft hier zeker een maand of 6 geslapen van 11 tot 2. Tja, het moet dan maar. Nu doet hij het trouwens nog regelmatig. Maar vaker om 1 uur. Wat maakt het uit als ze van 11 tot 2 (of 1 slapen)? Mits ze het in de avond dan ook redden!
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Over naar één slaapje Empty Re: Over naar één slaapje

Bericht  Monnie ma 16 jul 2012 - 23:00

Volgens mij ging N. zo rond zijn eerste verjaardag over naar 1 slaapje. Ik probeerde hem ´s morgens wat langer wakker te houden, deed hem dan tegen 11.30u-12.00u naar bed tot 14.00u ongeveer. En dan ´s avonds weer rond 19u naar bed. Zo steeds wat meer naar de middag verschoven. Het ligt er natuurlijk ook wel aan hoe laat je kindje ´s morgens wakker is, als ze heel vroeg is, wordt het wel lastig om zo lang te rekken.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over naar één slaapje Empty Re: Over naar één slaapje

Bericht  Happydobby ma 16 jul 2012 - 23:03

Hier hetzelfde, M slaapt vanaf 10 tot 12 en van 16.00 tot 16.30/45. Zie hem echt nog niet naar 1 slaapje gaan.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over naar één slaapje Empty Re: Over naar één slaapje

Bericht  loesje ma 16 jul 2012 - 23:04

a slaapt vaak nog steeds 2x Embarassed en is bijna 2
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Over naar één slaapje Empty Re: Over naar één slaapje

Bericht  Stuiterbal ma 16 jul 2012 - 23:19

Als je overstapt zou ik niet meteen naar 13.00 uur gaan want meestal trekken ze dat net niet.
Ik gaf mijn zootje toen rond 11:30 uur zijn boterham want toen begon hij al moe te worden en om 12:00 uur lag hij in bed.
Hij sliep dan ruim tot 15:00 uur maar goed het is dan ook altijd een enorme slaap kop geweest.

Eigenlijk nu rond deze leeftijd gaat hij pas na 13:00 uur naar bed.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Over naar één slaapje Empty Re: Over naar één slaapje

Bericht  Schism ma 16 jul 2012 - 23:55

K is hier ook vreselijk aan het rommelen met slapen.
Vaak gaat hij 's ochtends nog wel goed naar bed, maar dan wil hij s middags niet meer slapen. Op zich redt hij het wel met een beetje entertainment 's middags en ligt hij 's avonds om kwart over 7 al heerlijk te pitten.
De enkele keer dat hij 's ochtends en 's middags slaapt is het echt een drama om hem 's avonds in bed te krijgen. Dan is hij nog niet moe genoeg en gaat hij echt niet slapen. Soms duurt het dan echt tot 9 a 10 uur voordat hij eindelijk slaapt.
Gisteren en vandaag wilde hij 's ochtends niet dus is hij om 12 uur gaan slapen en dan haal ik hem er om 3 uur weer uit.
Vind het eigelijk wel ideaal, hoop dat hij snel overgaat naar 1 slaapje.
Schism
Schism
Prater
Prater

Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over naar één slaapje Empty Re: Over naar één slaapje

Bericht  nillis ma 16 jul 2012 - 23:58

Monnie schreef:Volgens mij ging N. zo rond zijn eerste verjaardag over naar 1 slaapje. Ik probeerde hem ´s morgens wat langer wakker te houden, deed hem dan tegen 11.30u-12.00u naar bed tot 14.00u ongeveer. En dan ´s avonds weer rond 19u naar bed. Zo steeds wat meer naar de middag verschoven. Het ligt er natuurlijk ook wel aan hoe laat je kindje ´s morgens wakker is, als ze heel vroeg is, wordt het wel lastig om zo lang te rekken.

Hier ook zo gedaan en nu redt ze het vaak tot 12.30-13.00 uur
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over naar één slaapje Empty Re: Over naar één slaapje

Bericht  duckie di 17 jul 2012 - 0:00

hier heeft ze een tijdje op 1 slaapje gezeten toen ze net 1 was maar nu zit ze tegenwoordig wisselend op 1 of 2 slaapjes... ook afhankelijk van of ik weg moet of niet... ze is mega actief dus dan kost het haar flink wat energie dus soms moet ze echt nog 2 keer slapen anders is er aan het eind van de middag weinig mee te doen...

op de creche slaapt ze meestal nog maar 1x en soms 2x maar dan niet zo lang vaak dus dan is het als ze weer thuis is ook al dat ze zo moe is met eten dat het daarna al lastig is om haar aan te kleden en te verschonen (laat staan douche)
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over naar één slaapje Empty Re: Over naar één slaapje

Bericht  Printje di 17 jul 2012 - 0:02

R zat al vrij snel op 1 slaapje, rond 1-1.5 jaar denk ik al. Ik rekte het dan ook echt tot ongeveer half 1 en dan sliep hij 2-2.5 uur. Inmiddels slaapt hij helemaal niet meer.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over naar één slaapje Empty Re: Over naar één slaapje

Bericht  Gast di 17 jul 2012 - 0:02

Mijn zoon is nu 2 jr en 3 mnd en slaapt van 12 tot 15 uur ongeveer.. Soms ligt hij er al om half 12 in. Hij is wel altijd rond zessen wakker in de ochtend

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over naar één slaapje Empty Re: Over naar één slaapje

Bericht  Bruintje Beer di 17 jul 2012 - 0:15

Het hangt er hier heel veel vanaf of hij vroeg wakker is anders gaat hij nog 2x slapen maar meestal gaat hij rond 12/half 1 naar bed en dan slaapt hij vaak 2/3 uur. Hij ging hier ongeveer rond 12/13 maanden over op 1 slaapje.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over naar één slaapje Empty Re: Over naar één slaapje

Bericht  Gast di 17 jul 2012 - 0:52

Hier waren de oudste 2 er met 10 maanden af, van de ochtend.

De jongste 2 wisselt, meestal hebben ze nog 1 slaapje, van 12.30-15.00 ongeveer, en nu in de vakantie liggen ze gerust 3 uur. Als ze 's morgens nog even slapen is dat hooguit een uur, zodat ze de middag ook gewoon kunnen liggen.

Dat middagslaapje is mij heilig!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over naar één slaapje Empty Re: Over naar één slaapje

Bericht  woezel di 17 jul 2012 - 1:03

Ik weet niet meer hoe uit de jongens waren. In ieder geval 1 geweest.
E slaapt nu nog 2x. Als ze over gaat op 1x slapen moet ze het vol houden tot 1 uur ivm school. Dus dat word dan ineens een lange ruk. Terwijl ik bij de jongens dan gewoon om 11.30 at en naar bed. Hier straks eerst 6 weken vakantie, en daarna zal ik ook eens kijken of ze 1x red als ze vroeg uit bed is.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Over naar één slaapje Empty Re: Over naar één slaapje

Bericht  Theezakje13 di 17 jul 2012 - 3:35

Ik zou graag naar 1 slaapje willen, maar voorlopig zie ik dat niet gebeuren..
K slaapt vaak nog 2x 1,5 uur een wordt erg ongezellig als ik hem langer probeer op te houden.
Ik laat hem dus lekker slapen als hij het aangeeft en hij zal vanzelf een kreet maar 1x.gaan slapen.
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over naar één slaapje Empty Re: Over naar één slaapje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum