Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

yakult oid bij overgeven en diarree

+3
Jasmine
vlinder-19
duckie
7 plaatsers

Ga naar beneden

yakult oid bij overgeven en diarree Empty yakult oid bij overgeven en diarree

Bericht  duckie zo 15 jul 2012 - 21:28

ik heb het nu te pakken :-( flink overgeven en diarree, niets blijft zitten
maar nu hoor ik wel eens iets over yakult dat dat goed zou zijn bij darmklachten
iemand ervaringen hiermee en zou dit helpen?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

yakult oid bij overgeven en diarree Empty Re: yakult oid bij overgeven en diarree

Bericht  vlinder-19 zo 15 jul 2012 - 21:31

Bij flink overgeven en diaree, cola zonder prik met kleine slokjes opdrinken. ( bij voorkeur coca cola, prik kun je eruit halen door een schepje suiker erin te doen. ) Langzaam drinken.
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

yakult oid bij overgeven en diarree Empty Re: yakult oid bij overgeven en diarree

Bericht  Jasmine zo 15 jul 2012 - 21:33

Weet niet of het je puur om de darmklachten gaat, of om toch iets binnen te krijgen.

Toen J. vorig weekend zo ziek was, adviseerden ze ons bij de huisartsenpost om haar sportdrankjes te geven. Deze zijn er voor bedoeld om de vochtbalans op peil te houden en werken beter dan schoon water. Zuivel schijnt juist weer een minder goed idee te zijn.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Gast zo 15 jul 2012 - 21:34

Of het werkt, weet ik niet maar persoonlijk zou ik het houden bij beschuitjes en slappe thee..

Gast
Gast

Bericht  SparklingEyes zo 15 jul 2012 - 21:50

duckie schreef:ik heb het nu te pakken :-( flink overgeven en diarree, niets blijft zitten
maar nu hoor ik wel eens iets over yakult dat dat goed zou zijn bij darmklachten
iemand ervaringen hiermee en zou dit helpen?

Als ik last heb van mijn darmen, gebruik ik het sinds een tijdje ook. Ook als ik bepaalde antibiotica slik zelfs op aanraden van de arts. Ik heb er baat bij!

*edit* bij spugen heb ik 't nog niet gebruikt, zou ook niet weten hoe mijn maag er op zou reageren...

SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Vanilla Queen zo 15 jul 2012 - 21:59

Als ik er last van heb gebruik ik Okugest van VSM, werkt bij mij prima.
Die tip van de cola werkt wel bij misselijkheid, maar je darmen knappen er echt niet mee op.
Cola kun je overigens ook plat krijgen door het ff in de magnetron te zetten.
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  duckie zo 15 jul 2012 - 23:01

heb nu een fles (aldi)cola staan en in het glas haal ik daar de prik uit met suiker.... Alleen lastig om kleine beetjes te doen want heb flinke dorst....
Bel strax mn schoonmoeder even of die anders toch maar wat yakult, sportdrankjes, cola en droge beschuit of bisuitjes wil brengen aangezien manlief ook al thuis is gekomen met dezelde klachen...
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Caro zo 15 jul 2012 - 23:13

Ik zou ipv allerlei andere drankjes, gewoon ORS halen bij de apotheek. Dat kun je het beste gebruiken om je vochtbalans op peil te houden want dat is enorm belangrijk bij dit soort klachten!
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Susan zo 15 jul 2012 - 23:34

Caro schreef:Ik zou ipv allerlei andere drankjes, gewoon ORS halen bij de apotheek. Dat kun je het beste gebruiken om je vochtbalans op peil te houden want dat is enorm belangrijk bij dit soort klachten!

ORS smaakt enorm zout en ik kan me voorstellen dat je dat juist niet wegkrijgt als je ziek bent. Ik heb dat een keer voor mijn man gehaald toen hij buikgriep had en hij voelde zich acuut weer misselijk, terwijl dat nou juist een beetje over was. Vandaar de sportdrankjes, die hebben namelijk hetzelfde effect, maar smaken wel lekker zoet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 15 jul 2012 - 23:53

Ik kreeg van de huisarts wel het advies om voor de kinderen yakult te kopen toen ze darmklachten hadden.

Gast
Gast

Bericht  Vanilla Queen ma 16 jul 2012 - 0:00

Domperidon wil ook heel goed werken tegen misselijkheid. Maar Okugest blijf ik nog steeds het beste vinden werken (bij mij dan).
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 16 jul 2012 - 0:53

Ik zou dan voor een probiotica gaan, te halen bij de apotheek en misschien zelfs drogisterij. Yakult is wel een beetje achterhaalt, dat zou ook een soort probiotica zijn. Probiotica helpen de goede bacterien weer op gang te brengen.

Tegen uitdrogen zou je bouillon kunnen drinken en misschien wat suiker op brood etc. Als je echt niet veel binnen houdt is ORS nog een optie. Die zorgt ervoor dat je zouten en suikers weer op pijl worden gebracht.

Verder zou ik geen stop-middelen (lopermide etc) gebruiken. Er zit iets in je lichaam dat eruit moet, dit is een natuurlijke afweerreactie van je lichaam. Beterschap!

Gast
Gast

Bericht  duckie ma 16 jul 2012 - 5:08

we hebben gelukkig vanmiddag beiden niet meer overgegeven en diarree gehad maar voelen ons flink beroerd zeg maar... ook helemaal slap, als we wat doen moeten we ook echt al weer zitten want dan voelen we al weer onze maag ed? heb nu sportdrankjes in huis maar dat smaakt me niet zo mja moet toch... 1e flesje yakult ook al op en nu zin in een banaan maar verder moet ik ook nog niet aan eten denken... heb echt hele zware benen die ook continu beetje zeuren maar dat kan ook van het hangen ed komen.... thnx voor de tips allemaal
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 17 jul 2012 - 2:03

Yakult helpt niet bij directe misselijkheid/diarree. Genoeg drinken is het belangrijkste, maar als het een virus is, doe je er niets tegen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: