Diarree
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Diarree
Ik ben aan het reizen en na 4 weken toch aan de diarree. Gisteren ook overgegeven en verhoging (38graden). Denk dat het door de kip komt die ik eergisteren gegeten heb. Had al een paar keer in dat restaurantje gegeten. Niks aan de hand. Nu kauwde ik op een stukje kip en dacht dat het het vet was van de kip. Tja...wanneer heeft kip vet...? Dus uitgespuugd, maar denk toch wat van binnengekregen.
Nu ben ik in Cambodja en kippensoep oid kennen ze niet. Gisteren een half bordje kale rijst gegeten, maar daar zit ook niet echt veel in. Mijn maag rommelt wel steeds als ik eet. Ben vandaag ook in mijn bed. Diarree lijkt over, maar ik heb heel weinig gegeten vandaag. Ik wil morgen heel graag weer op pad. Ipv de fiets neem ik dan een tuk tuk. Hoewel ik er nu wel tegenop zie...voel me slap.
Hebben jullie nog tips wat ik beter wel en niet kan eten?
Ik neem nog geen diarreeremmers, zolang ik niet de deur uit ga neem ik dat liever niet. Het moet er toch uit, denk ik dan!
Nu ben ik in Cambodja en kippensoep oid kennen ze niet. Gisteren een half bordje kale rijst gegeten, maar daar zit ook niet echt veel in. Mijn maag rommelt wel steeds als ik eet. Ben vandaag ook in mijn bed. Diarree lijkt over, maar ik heb heel weinig gegeten vandaag. Ik wil morgen heel graag weer op pad. Ipv de fiets neem ik dan een tuk tuk. Hoewel ik er nu wel tegenop zie...voel me slap.
Hebben jullie nog tips wat ik beter wel en niet kan eten?
Ik neem nog geen diarreeremmers, zolang ik niet de deur uit ga neem ik dat liever niet. Het moet er toch uit, denk ik dan!
Gast- Gast
Re: Diarree
Wat balen zeg, dat je je zo voelt terwijl je aan het reizen bent.
Ik heb denk ik niet de beste tip, maar ik zou het vlees misschien even achterwegen laten?
Kun je niet kiezen voor rijst en groente? Kennen ze geen vis waar jij bent?
Doe in ieder geval rustig aan met eten, geen zware dingen.
En dat het rommelt als je hebt gegeten is logisch, er zit niets meer in je lichaam dus het wordt gelijk in werking gezet zodra er iets binnen komt.
Heel veel beterschap!
Ik heb denk ik niet de beste tip, maar ik zou het vlees misschien even achterwegen laten?
Kun je niet kiezen voor rijst en groente? Kennen ze geen vis waar jij bent?
Doe in ieder geval rustig aan met eten, geen zware dingen.
En dat het rommelt als je hebt gegeten is logisch, er zit niets meer in je lichaam dus het wordt gelijk in werking gezet zodra er iets binnen komt.
Heel veel beterschap!
SnowWhite- Kletskop
- Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10
Ik heb inderdaad al bedacht even geen vlees te eten. Vis hou ik niet van. En alles is wel wat spicy hier :-( En ik heb geen zin in weer droge rijst. Ze hebben wel 'europese' tomatensoep...maar of dat een goed idee is?
Ja, nu is reizen alleen echt niet leuk...
Ja, nu is reizen alleen echt niet leuk...
Gast- Gast
Heldere boullion en rijst is toch wat je eerst beter kunt eten. Daarna weer wat meer de vaste voedsel. Scherp eten is dan weer niet zo'n goed idee, maar daar wwar je nu bent is eten idd vaak pittig/scherp.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Misschien dat ik ze duidelijk kan maken dat ik rijstsoep wil...en dan not spicy...
Gast- Gast
Dat pittige is inderdaad niet zo goed nee..
Zijn de groentes ook pittig?
Zijn de groentes ook pittig?
SnowWhite- Kletskop
- Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10
Ik hou sowieso niet van pittig, maar dan nog is not spicy vaak nog wel spicy. Hopelijk begrijpen ze me vanavond...
Gast- Gast
Als je eergister verkeerde kip hebt gegeten, lijkt het me niet logisch dat je daar pas na 2 dagen ziek van wordt... Toen ik aan het reizen was en ik at iets verkeerds, duurde het maximaal 2 uur voordat ik er ziek van werd... Je lijf zorgt goed voor je, dus als je iets verkeerds eet, komt dat er ook snel genoeg weer uit...
Neem ORS of maak het zelf (op internet genoeg 'receptjes' te vinden) om je zouten, mineraln en vocht in je lijf weer goed in balans te krijgen. En verder zou ik echt niet teveel spannende dingen eten. Dat de rijst je ook tegen gaat staan, is misschien wel een goed teken
Neem ORS of maak het zelf (op internet genoeg 'receptjes' te vinden) om je zouten, mineraln en vocht in je lijf weer goed in balans te krijgen. En verder zou ik echt niet teveel spannende dingen eten. Dat de rijst je ook tegen gaat staan, is misschien wel een goed teken
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
Ik was gisterochtend al aan de diarree. Incubatietijd kan varieeren van een paar uur tot zelfs 90 dagen...
ORS heb ik al genomen.
Hihi de rijst staat me al een week tegen ;-)
ORS heb ik al genomen.
Hihi de rijst staat me al een week tegen ;-)
Gast- Gast
Oh wat balen zeg! Kennen ze in cambodja geen noodlesoep? Wij aten in Thailand en Laos dat vaak, voornamelijk mijn vriend omdat hij ook geen spicy eten lustte. Dit was altijd bouillon met heel veel groente en ook kip dan, maar je kan altijd kijken of je het zonder kip kan krijgen.
Verder zou ik het echt wel even in de gaten houden, je leest op internet dat als er koorts bij komt dat je het beste even naar een dokter kan gaan. Ik weet niet in hoeverre de ontwikkelingen in Cambodja zijn, maar als het er is, ga dan naar een prive kliniek, daar werken goed opgeleide artsen. Maar ik weet dus niet of die in Cambodja te vinden zijn (Weet dat je in Thailand ze wel hebt)
Verder zou ik wel gewoon kijken of je toch een beetje normaal kan blijven eten, ga alleen eten ergens waar het echt druk is, en dan zou kip over het algemeen toch geen kwaad kunnen.
Verder zou ik het echt wel even in de gaten houden, je leest op internet dat als er koorts bij komt dat je het beste even naar een dokter kan gaan. Ik weet niet in hoeverre de ontwikkelingen in Cambodja zijn, maar als het er is, ga dan naar een prive kliniek, daar werken goed opgeleide artsen. Maar ik weet dus niet of die in Cambodja te vinden zijn (Weet dat je in Thailand ze wel hebt)
Verder zou ik wel gewoon kijken of je toch een beetje normaal kan blijven eten, ga alleen eten ergens waar het echt druk is, en dan zou kip over het algemeen toch geen kwaad kunnen.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Dank voor de tip. Noodlesoup kan ik vragen voor vanavond.
Jep, eet altijd waar het druk is! Denk echt dat het een 'per ongeluk' stukje kip is geweest. 3 weken geleden daar hetzelfde gegeten en niks aan de hand. Ik had verhoging, geen koorts en nu niet meer. Dus het gaat de goede kant op. Heb nu wel trek..maar als ik dan een koekje eet dan vind mijn maag het toch niet zo lekker. Nouja...ik zal het wel overleven! Anders morgen nog maar een dagje hotel/in de buurt en dan moet ik hier maar een nacht langer blijven. Gelukkig is het een redelijk luxe hotel (privé badkamer, tv en WiFi), helaas wel wat duur (12 dollar per nacht) maar daardoor lig/zit ik hier wel wat relaxter dan wanneer je geen eigen badkamer hebt en alles wat smoezelig is.
Jep, eet altijd waar het druk is! Denk echt dat het een 'per ongeluk' stukje kip is geweest. 3 weken geleden daar hetzelfde gegeten en niks aan de hand. Ik had verhoging, geen koorts en nu niet meer. Dus het gaat de goede kant op. Heb nu wel trek..maar als ik dan een koekje eet dan vind mijn maag het toch niet zo lekker. Nouja...ik zal het wel overleven! Anders morgen nog maar een dagje hotel/in de buurt en dan moet ik hier maar een nacht langer blijven. Gelukkig is het een redelijk luxe hotel (privé badkamer, tv en WiFi), helaas wel wat duur (12 dollar per nacht) maar daardoor lig/zit ik hier wel wat relaxter dan wanneer je geen eigen badkamer hebt en alles wat smoezelig is.
Gast- Gast
Bij een voedselvergiftiging worden mensen vaak na een paar dagen ziek. Bij een infectie (en daar lijkt dit op vanwege de koorts) kan dat ook, maar ook maanden later pas.
Eettips in Azie:
- Rauwe groente (echt heel risicovol)
- Ik zou persoonlijk helemaal geen vlees eten en al al zeker geen kip vanwege salmonella. Als je het wel doet, controleren of het doorbakken is
- Alleen eten op plekken waar het druk is
Ik zou de koorts goed in de gaten houden, je hebt waarschijnlijk een bacterie opgelopen. Wanneer de koorts aanhoudt: dokter opzoeken!
Hopelijk gaat het snel beter en kun je weer gaan genieten .
Eettips in Azie:
- Ik zou persoonlijk helemaal geen vlees eten en al al zeker geen kip vanwege salmonella. Als je het wel doet, controleren of het doorbakken is
- Alleen eten op plekken waar het druk is
Ik zou de koorts goed in de gaten houden, je hebt waarschijnlijk een bacterie opgelopen. Wanneer de koorts aanhoudt: dokter opzoeken!
Hopelijk gaat het snel beter en kun je weer gaan genieten .
Gast- Gast
Jip83 schreef:Dank voor de tip. Noodlesoup kan ik vragen voor vanavond.
Oh sorry verkeerd gelezen, dacht dat je ook koorts had. Maar fijn dat het iig wel de goede kant op gaat! Kennen ze in Cambodja ook de 7eleven, soort kleine supermarktjes? Daar verkopen ze ook broodjes etc, die zou je ook nog kunnen proberen dan. (Zijn gewoon droge broodjes, beetje zoetig)
Maar inderdaad, het kan altijd gebeuren dat je eens diarree krijgt. Ik heb het ook 1x gehad in die tijd daar, in Laos, en weet nog steeds niet waar het vandaan kwam, at daar helemaal niks geks, terwijl ik tijdens de hele reis altijd overal gesneden fruit kocht bij stalletjes etc en nooit ziek geworden, en daar juist niks geks gegeten en toch diarree. Heb toen wel zo'n pilletje ingenomen, omdat we de dag er na met de bus moesten terug naar Bangkok. Maar ik zou het idd niet innemen als het niet nodig is.
Het zou ook nog door bijvoorbeeld het water kunnen komen, of dat je ijsblokjes in je drinken hebt gehad die van vervuild water gemaakt zijn? Gewoon even goed in de gaten houden, als het echt lang aanhoudt of terug komt toch even naar een ziekenhuis toe.
Wel fijn dat je nu in een goed hotel bent,zeker met ene eigen badkamer, is een stuk fijner inderdaad.
Heel veel beterschap!
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Geen idee. Ik zag ze in Thailand overal drinkwater ijs rondbrengen, dus dat zal het wel niet geweest zijn. Dikke pech...
Hopelijk kan ik me morgen weer enigszins vooruit bewegen. Misschien eerst maar dagje omgeving zelf doen op de fiets. Als het dan niet gaat kan ik altijd terug. En dan overmorgen Ankor Wat en tempels. Ik wilde de 12e alweer door, maar misschien dan nog een dagje Ankor Wat en tempels? Geen idee hoeveel dagen daar goed voor is.
En nu is het stroom ook nog eens uitgevallen en doet mijn Fan het niet meer....pfff heet!
Hopelijk kan ik me morgen weer enigszins vooruit bewegen. Misschien eerst maar dagje omgeving zelf doen op de fiets. Als het dan niet gaat kan ik altijd terug. En dan overmorgen Ankor Wat en tempels. Ik wilde de 12e alweer door, maar misschien dan nog een dagje Ankor Wat en tempels? Geen idee hoeveel dagen daar goed voor is.
En nu is het stroom ook nog eens uitgevallen en doet mijn Fan het niet meer....pfff heet!
Gast- Gast
Twellie schreef:
Eettips in Azie:
.
Tips om ziek te worden?
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Meestal hebben ze wel vers fruit toch? Dat kan je altijd wel eten, krijg je meteen de nodige vitamines binnen.
Verder rijst, misschien kan je ergens noten kopen om er door heen te doen? ( dan heb je toch wat meer smaak)
Verder rijst, misschien kan je ergens noten kopen om er door heen te doen? ( dan heb je toch wat meer smaak)
Gast- Gast
Je moet iig iets nemen tegen uitdroging, als je geen ORS hebt kan je ook cola nemen. Oppassen met water en ijsblokjes, tenzij je zeker weet dat dit schoon is.
Ik zou veel fruit kopen wat je kunt schillen en yoghurt ofzo?
Ik zou veel fruit kopen wat je kunt schillen en yoghurt ofzo?
Gast- Gast
Even een update: Sinds vanmorgen 12uur (6uur nl tijd) geen diarree meer gehad (maar mijn buik was ook wel leeg denk ik). Ik heb 2 liter water op. En net bijna een hele kom noodlesoep. Voelde me niet meer zo slap toen ik de trappen op en af moest naar het restaurant. Dus het gaat de goede kant op!
Gisteren heb ik nog fruit gegeten, dus een dagje geen fruit kan vast geen kwaad!
Gisteren heb ik nog fruit gegeten, dus een dagje geen fruit kan vast geen kwaad!
Gast- Gast
Ik wilde je juist adviseren om even bij rijst te blijven een dag of 2 nadat de diarree gestopt is, de damwand moet ook weer herstellen namelijk. Bouillon kan je ook van opknappen. Weet niet wat er verder in de soep zat, maar nog even uitkijken qua eiwitten/vet/zuivel.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Soortgelijke onderwerpen
» Diarree
» Diarree en naar school.
» zoontje al 3 weken aan de diarree
» yakult oid bij overgeven en diarree
» Overgeven en diarree en geen ORS willen, tips?
» Diarree en naar school.
» zoontje al 3 weken aan de diarree
» yakult oid bij overgeven en diarree
» Overgeven en diarree en geen ORS willen, tips?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: