Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

APK keuring, kwik fit?

+13
Flower_L
Rovine
Bazinga
Jeanette
Curious
Elliot
May
Penny Blossom
Atelier Madame
Rush
Plien84
Rebecca
Feline
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

APK keuring, kwik fit?  Empty APK keuring, kwik fit?

Bericht  Feline zo 5 aug 2012 - 22:31

Ik moet m'n auto laten keuren maar heb hier geen ervaring mee. Bij Kwik Fit kost het me 20 euro.. Bij de lokale garage die me werd aangeraden door een kennis kost het 40 euro..

Wat zijn jullie ervaringen?
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

APK keuring, kwik fit?  Empty Re: APK keuring, kwik fit?

Bericht  Rebecca zo 5 aug 2012 - 22:34

Ik kan kwik-fit je zeker aanraden. Ik ging altijd bij de forddealer die in mijn werkplaats zat, de laatste apk zou het 2000,- kosten om mijn auto weer in orde te krijgen, waar het me bij de kwikfit uiteindelijk 900,- heeft gekost. (en ook voor 600,- had gekund, maar mijn remblokjes zouden met 3000-5000 km versleten zijn en ik besloot die meteen te laten vervangen).
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.cakesbyrebecca.nl

Bericht  Plien84 zo 5 aug 2012 - 22:36

Wij deden hem er ook altijd heen, maar op een gegeven moment had ik echt vraagtekens bij wat er volgens hen allemaal vervangen moest worden. Ook de 'nieuwe'remschijven waren binnen no time verroest. Vorig jaar deden we een airco beurt en vanaf dat moment was de airco volledig ruk. Wij nog terug, maar volgens hen was het gewoon goed. Al met al gaan wij er dus niet meer heen. Ik denk dat je dan beter iets meer kan betalen. Bij sommige merkdealers is het trouwens volgens mij ook maar 29 euro, dus je zou nog even verder kunnen kijken.

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496

Bericht  Rush zo 5 aug 2012 - 22:38

Dat zal per Kwikfit verschillen, maar hier in de omgeving word je (als vrouw) gegarandeerd opgelicht.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Atelier Madame zo 5 aug 2012 - 22:57

Wat ik hoor is dat je er vooral als vrouw snel wordt opgelicht
Maar uiteindelijk de kosten voor die APK keuring zit niet zo heel veel verschil in. Vooral de berekening waar ze dan op uit komen. Bij ons heeft het wel eens 800 euro verschilt bij een garage.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Penny Blossom zo 5 aug 2012 - 23:34

Ik ga er niet naar toe. Een collega heeft ooit haar auto daarheen gebracht om te laten keuren. Een reparatie zou haar bijna 2000 euro kosten. Ze heeft hem toen naar een universele garage gebracht en daar heeft het haar amper 1000 euro gekost. Achteraf bleek dat de Kwik-fit allerlei dingen had 'afgekeurd' en daarom wilde vervangen terwijl dat nog helemaal niet nodig was.
Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034

Bericht  May zo 5 aug 2012 - 23:48

Tot nu toe bij één vestiging maar goede ervaring. Bij de andere twee ben ik gewoon weg opgelicht en wouden ze dingen vervangen die niet vervangen moesten worden. Nu heb ik een hele fijne garage en als er iets kapot is of bijna dan mag ik zelfs mee onder de auto om te zien wat er kapot is.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Elliot zo 5 aug 2012 - 23:52

Ik ga er altijd heen, maar een vriend van mij werkt bij die kwik fit waar ik dan heen ga. Ik ben ook wel eens bij een ander filiaal geweest maar daar ben ik ook heel erg tevreden over. Ik had al akkoord gegeven voor een dure reparatie (uitlaat vervangen), maar toen ik de auto ging halen bleek de reparatie alleen maar goedkoper omdat ze het toch wel hadden kunnen lassen. Scheelde me mooi 200 euro!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Curious ma 6 aug 2012 - 0:44

Prima ervaringen mee.
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Gast ma 6 aug 2012 - 0:55

Rush schreef:Dat zal per Kwikfit verschillen, maar hier in de omgeving word je (als vrouw) gegarandeerd opgelicht.

Dat doen ze bij elke klant in de regio. Iemand die ik ken heeft daarvoor hele trainingen gevolgd. En dat is de reden dat mijn auto absoluut niet naar kwikfit gaat.vooral nu ik geen binding meer met het bedrijfheb en op eigen houtje gaan durf ik bij dat bedrijf niet aan.

Gast
Gast

Bericht  Jeanette ma 6 aug 2012 - 20:58

Ik doe de APK gewoon bij de garage waar ik mijn auto heb gekocht. Dat kost echt niet heel veel meer hoor. Alleen APK was ik 30 euro voor kwijt en er moest een nieuw motertje om je lampen te kunnen verstellen en alles bij elkaar heeft me dat 100 euro gekost en dat is inclusief werkkosten.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Plien84 di 21 aug 2012 - 6:38

Nou nu het ultieme voorbeeld van hoe je opgelicht wordt bij kwikfit. Afgelopen week was onze uitlaat stuk thv de katalysator. Tis een oud autootje dus we hoopten dat de kosten niet te hoog werden. Wij naar kwikfit, monteur keek op straat even onder de auto en concludeerde binnen 2 seconden dat er een nieuwe katalysator onder moest. Kosten 564 euro. Dit hebben we niet gedaan omdat de auto dit niet meer waard was. Ik balen en kijken of ik hem nog ergens voor een prikkie kon verkopen. Vandaag besloten om toch even bij een officiele dealer langs gegaan voor second opinion en deze vertelden mij dat ik maar even een kopje koffie moest gaan drinken, dan zouden ze hem even vast lassen. Kosten 39,57. Ongelofelijk toch hoe de kwik-fit ons onndig geld wilde aftroggelen! Ik heb ze zojuist een uitgebreide klachtenmail gestuurd:D

BTW wel heel happy dat hij voor zo weinig geld weer gefixt is:D

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496

Bericht  Bazinga di 21 aug 2012 - 6:45

Als ik dit soort topics lees, ben ik zo blij met mijn beste vriend... Die's monteur bij een kleinschalige garage en mag veel bijklussen in de garage en overal gebruik van maken!

Okay ik heb pas 6 rijlessen gehad en heb nog lang geen auto... Very Happy Maar hij heeft nu al beloofd met me mee te gaan als ik wel een auto ga kopen enz. Ben ik heeul blij mee!

*Edit; als iemand in de buurt van Heemskerk woont en monteur nodig heeft; vriend wilt altijd wel bijklussen, je bent goedkoper uit dan bij de garage en hij is heel goed en betrouwbaar Wink
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Rovine di 21 aug 2012 - 7:02

Mij is de Kwikfit afgeraden omdat ze je dingen aansmeren die je eigenlijk niet nodig hebt. Dat lees ik hierboven ook terug.

Om te keuren heb ik gegoogled op de garage met de minst professionele website. APK keuring, kwik fit?  394967 Bleek een familiebedrijfje te zijn. Auto keuren kostte 35 euro, ze hebben nog 3 lampjes vervangen en de ruitenwisservloeistof bijgevuld, bij elkaar 43 euro.

Eerder was de accu eens leeg. Toen hebben ze geen voorrijkosten gerekend (hij startte dus ook niet meer), is hij me over komen starten en zijn we samen naar de garage gereden. Ik ben dik tevreden met "mijn" garage dus. APK keuring, kwik fit?  3079029344
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Flower_L di 21 aug 2012 - 7:14

Hier hebben ze destijds een draadje losgetrokken en auto afgekeurd....nooit meer kwikfit hier

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Feline di 21 aug 2012 - 7:17

Ik zou uiteindelijk bij Kwikfit 400 euro moeten betalen voor de reparatie. Heb 't bij een leuke garagemeneer iets verderop laten doen voor 120 smile

Geen Kwik Fit voor mij meer dus..
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Bericht  Printje di 21 aug 2012 - 8:00

Ik raad je Kwik fitt juist heel erg af, ze hebben toen bij ons de verkeerde remschijven erop gelegd. We merkten idd al iets aan de auto maar wisten niet wat, toen we bij een echte garage bleek waarom, ze hadden totaal verkeerde remschijven erop gelegd, de monteur zei dat het nog heel anders had kunnen aflopen..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Rumble di 21 aug 2012 - 8:31

Tris schreef:Als ik dit soort topics lees, ben ik zo blij met mijn beste vriend... Die's monteur bij een kleinschalige garage en mag veel bijklussen in de garage en overal gebruik van maken!

Okay ik heb pas 6 rijlessen gehad en heb nog lang geen auto... Very Happy Maar hij heeft nu al beloofd met me mee te gaan als ik wel een auto ga kopen enz. Ben ik heeul blij mee!

*Edit; als iemand in de buurt van Heemskerk woont en monteur nodig heeft; vriend wilt altijd wel bijklussen, je bent goedkoper uit dan bij de garage en hij is heel goed en betrouwbaar Wink

Oh echt? Ik zoek nog iemand die mijn oude barrel wil onderhouden! Very Happy
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Bazinga di 21 aug 2012 - 8:38

Haha ik wijs elke kennis van mij door naar hem Wink Soms heeft-ie 't druk, dus 't moet wel in zijn agenda passen, maar hij is gewoon gek op auto's haha. Hij heeft de auto van m'n collega gefixt, de oude Fiat Ritmo van een kennis etc etc... Hij heeft gewerkt voor Motorhuis en Renault, dus Opel en Citroen en Renault kent-ie door en door, maar alle merken kan-ie aan. Hij werkt nu in Santpoort geloof ik, maar als 't beetje in de buurt is, werkt ie met liefde!
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  Rumble di 21 aug 2012 - 9:41

Ik woon niet in de buurt maar kom er wel vaak voor mijn werk. (bij de hoogovens)

Hoe is het trouwens met je kitesurfer? APK keuring, kwik fit?  253468018
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Bericht  Bazinga di 21 aug 2012 - 9:53

Je mag me altijd PM'en voor mogelijkheden Wink Hij woont zelf in IJmuiden, dus 't biedt wel mogelijkheden!

M'n kitesurfer zie ik morgen weer als 't goed is... Zag 'm vandaag ook, maar dan vluchtig, helaas. Heb 'm nu wel zonder helm gezien; z'n haar is vreemd :P Maaaaaarrr ik ga dit topic daar niet mee vervuilen haha.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  Rumble di 21 aug 2012 - 9:56

Jammer de bammer weer. Ben wel benieuwd naar je lovestory APK keuring, kwik fit?  281626781
Open even een eigen topic dan haha.

Ik ga je snel even PM'en erover, eerst maar eens slapen vannacht.
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Bericht  Bazinga di 21 aug 2012 - 10:08

Slapen is goed Very Happy

En ik zal morgenavond wel ff updaten in de daarvoor bedoelde en geschikte pijler Wink
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  Elsje di 21 aug 2012 - 10:10

Vroeger was ik zo fan van goedkoope apk's. Nu we vrienden zijn met een auto monteur niet meer. Een apk van 20 euro kan echt niet uit legde hij mij uit. En ze moeten dit dus terug verdienen door dingen te repareren wat eigenlijk veel goedkoper kan.
Elsje
Elsje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1283
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast di 21 aug 2012 - 21:45

Hier kan je prima naar de kwikfit.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: