Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waar leven jullie voor?

+15
Arwyn
Marin
Snoes
Gympie
Rouxxxe
SarahKey
Polly
Kowalski
Antibes
Merai
Mermaid
RioolSpook
SparklingEyes
Tania
SleepingBeauty
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Waar leven jullie voor? Empty Waar leven jullie voor?

Bericht  SleepingBeauty ma 9 jul 2012 - 9:08

Is het je werk? (studeren, hoger op komen)

Je gezin?

Combinatie of anders??


Ik verbaas me er wel eens over, dat mensen soms blijven studeren en studeren terwijl ik eigenlijk naar mijn werk ga om het werk om dus geld te verdienen.
IK heb niet echt die drive ofzo om hier het onderste uit de kan te halen.
Misschien ligt het aan de baan die ik heb of ben ik gewoon meer een familie/gezinsmens. Wil nu ook graag mama worden Wink
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar leven jullie voor? Empty Re: Waar leven jullie voor?

Bericht  Tania ma 9 jul 2012 - 9:10

Voor m'n gezin, daar haal ik echt het meeste geluk uit.
Ik vind mijn werk ook leuk hoor en ik word er ook blij van maar dat zou ik makkelijk kunnen missen, mijn gezin niet.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar leven jullie voor? Empty Re: Waar leven jullie voor?

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 9:11

De mensen om me heen en werk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar leven jullie voor? Empty Re: Waar leven jullie voor?

Bericht  SparklingEyes ma 9 jul 2012 - 9:12

Mijn man, gezin, familie en mijn werk.. want dat vind ik echt onwijs leuk om te doen... (jaaa.. juf leo is back! ) smile
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar leven jullie voor? Empty Re: Waar leven jullie voor?

Bericht  RioolSpook ma 9 jul 2012 - 9:12

Ik probeer zoveel mogelijk plezier in mijn leven te hebben. Daar leef ik voor. Ik heb ook niet veel ambitie en ben daar ook heerlijk in. Ik hoef niet hogerop te komen en snap mensen die dat wel willen ook niet echt. Maar waarschijnlijk zijn dit mensen die echt plezier en voldoening vinden in hun werk.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar leven jullie voor? Empty Re: Waar leven jullie voor?

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 9:15

Ik had geen idee en maakte er een behoorlijk potje van. Enige dat belangrijk voor me was was mijn familie en reizen. Nu leef ik ook voor de liefde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar leven jullie voor? Empty Re: Waar leven jullie voor?

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 9:17

Love & Joy! I love you

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar leven jullie voor? Empty Re: Waar leven jullie voor?

Bericht  Mermaid ma 9 jul 2012 - 9:18

Liefde, familie en ik vind werk ook heel belangrijk. Ook al doe ik nu niet het meest leuke werk ik ben toch heel blij om bezig te zijn. Door te werken voel ik me goed, nuttig en daardoor beleef ik ook meer plezier aan andere dingen.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar leven jullie voor? Empty Re: Waar leven jullie voor?

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 9:18

Ik vind het juist wel 'fijn' om te studeren en proberen hoger op te komen. Ik weet niet, het motiveert me, het boeit me. Het lijkt me niks om altijd hetzelfde werk te blijven doen bijv. Ik denk ook niet dat ik snel klaar ben met studeren, want ik vind gewoon veel te veel interessant. Zo ben ik al aan het bedenken wat voor studie ik hierna wil gaan doen. Of welke cursussen ik nu erbij kan volgen. Ik vind het heel leuk om met nieuwe kennis bezig te zijn. Klink ik nu als een nerd? smile

Verder leef ik natuurlijk voor mijn gezin, ik geniet enorm van ze.

En ik leef voor mezelf. Om het beste uit mezelf en het leven te halen en daar van te genieten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar leven jullie voor? Empty Re: Waar leven jullie voor?

Bericht  SleepingBeauty ma 9 jul 2012 - 9:24

Luce schreef:Ik vind het juist wel 'fijn' om te studeren en proberen hoger op te komen. Ik weet niet, het motiveert me, het boeit me. Het lijkt me niks om altijd hetzelfde werk te blijven doen bijv. Ik denk ook niet dat ik snel klaar ben met studeren, want ik vind gewoon veel te veel interessant. Zo ben ik al aan het bedenken wat voor studie ik hierna wil gaan doen. Of welke cursussen ik nu erbij kan volgen. Ik vind het heel leuk om met nieuwe kennis bezig te zijn. Klink ik nu als een nerd? Waar leven jullie voor? 561177

Verder leef ik natuurlijk voor mijn gezin, ik geniet enorm van ze.

En ik leef voor mezelf. Om het beste uit mezelf en het leven te halen en daar van te genieten.

Ik vind het juist wel grappig! Ik herken het zelf niet echt. Ik ben blij nu even niet te hoeven studeren. Vind werk leuk, voor de sociale contacten en omgang met mensen en zou het ook zeker niet willen missen. Want het maakt ook wel dat het me nuttig maakt en ik des te meer geniet van mijn vrije tijd.
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar leven jullie voor? Empty Re: Waar leven jullie voor?

Bericht  Merai ma 9 jul 2012 - 9:27

Om datgene in mijn leven te doen waar ik het meest gelukkig van word. Daar hoort studeren voor mij ook bij omdat ik daarmee de baan kan krijgen waar ik de meeste voldoening uithaal.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar leven jullie voor? Empty Re: Waar leven jullie voor?

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 9:32



Grotendeels mijn werk, want het is ook mijn hobby. Maar aan de andere kant vind ik dat fotograferen een manier van leven is, dus dan klopt het weer niet. Ik leg mijn leven vast, maar is het verhaal van mijn leven dat ik het leven vast leg?


Oei, daar heb je de filosofische Zero Neutral terug de kast in jij, jij heb geen coming out vandaag!



Ik leef om iets te kunnen vertellen Yes ja. Dat is mijn antwoord.



Nee, wacht...
scratch


Dat is hetzelfde als wat ik net zei...



Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar leven jullie voor? Empty Re: Waar leven jullie voor?

Bericht  Antibes ma 9 jul 2012 - 9:42

Mijn studie, ik vind dat leuk, ik vind het fijn om er tijd in te steken en er ook in uit te blinken. Ik ben sowieso een best wel ambitieus persoon die eigenlijk altijd wil zien wat ik meer kan/beter kan. Ik zou best voor liefde of reizen willen leven, maar dat is niet echt van toepassing op mijn dagelijks leven. En sowiedo moet ik bekennen dat ik soms teveel in mijn hoofd zit en erg weinig "bewust leef".


Laatst aangepast door Antibes op ma 9 jul 2012 - 11:51; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar leven jullie voor? Empty Re: Waar leven jullie voor?

Bericht  Kowalski ma 9 jul 2012 - 10:00

Ik studeer door omdat ik het heel erg leuk vind om te leren en kennis te verzamelen. En dat kan je natuurlijk ook op je werk doen, maar ten eerste heb ik nu niet een diploma waar ik echt verder mee wil (maar of ik die straks heb is ook maar de vraag) en ten tweede moeten wij straks nog zo lang werken, nu ik nog kan studeren doe ik het echt graag!
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar leven jullie voor? Empty Re: Waar leven jullie voor?

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 10:19

Ik leef voor... het leven.

Ik leef niet om mezelf voort te planten. Ik leef ook niet voor een ander.

Ik leef voor de ervaring. Om het uiterste uit alles om me heen te halen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar leven jullie voor? Empty Re: Waar leven jullie voor?

Bericht  Polly ma 9 jul 2012 - 11:43

Mijn familie en de mensen om me heen, mijn werk, reizen, en wanneer het het waard is ook de liefde.

Ik wil juist wel altijd het uiterste uit de kan halen en moet er niet aan denken om mijn leven lang hetzelfde werk te moeten doen. Ik zou me waarschijnlijk dood vervelen. Daarom was het voor mij belangrijk om te studeren, want daarmee krijg je gewoon meer mogelijkheden om hogerop te komen en uitdaging te vinden op je werk. Het heeft zich nu al geloond.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar leven jullie voor? Empty Re: Waar leven jullie voor?

Bericht  SarahKey ma 9 jul 2012 - 19:17

Mijn gezin.

Mijn werk staat echt bijna op de laatste plek. Ook al doe ik mijn werk met plezier en zou ik nooit helemaal thuis willen blijven, met mijn werk word ik niet oud hopenlijk met mijn gezin wel.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar leven jullie voor? Empty Re: Waar leven jullie voor?

Bericht  Rouxxxe ma 9 jul 2012 - 19:35

Ik leef voor mijn familie en de liefde, daar haal ik het meeste geluk uit denk ik. En ik leef ook wel voor de kleine dingen in het leven, daar kan ik intens van genieten. Ik leef niet voor werk, werken doe ik om te leven.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar leven jullie voor? Empty Re: Waar leven jullie voor?

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 19:35

Ik leef voor alles dat het leven te bieden heeft en waar ik gelukkig van word. Dat kan de liefde zijn, familie en vrienden, reizen, mijn gezondheid en alles wat je daar voor kunt doen, zoals sporten, noem maar op.

Ik leef niet voor mijn werk. Ik vind het op zich wel fijn om te werken, maar eigenlijk zie ik dat meer als een middel om mijn leven van te kunnen betalen, een noodzakelijk iets dus.. Ik ben wat werk betreft dan ook niet ambitieus, ben geen strever. Ik probeer mijn werk gewoon goed te doen want daar word ik voor betaald, maar ook niks meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar leven jullie voor? Empty Re: Waar leven jullie voor?

Bericht  Gympie ma 9 jul 2012 - 19:43

Ik vind het een aparte vraag. Waar leef ik voor? Tja, ik heb er even bot gezegd niet zelf voor gekozen om te leven, haha. Dus ik heb nu niet iets bedacht waar ik voor leef. Ik leef gewoon.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar leven jullie voor? Empty Re: Waar leven jullie voor?

Bericht  Snoes ma 9 jul 2012 - 21:06

Ik leef niet om te werken, althans niet in de zin van carrière maken.
Waar ik wel voor leef? Voor mijn familie, vrienden, mijn vriend en voor onze toekomstige kind(eren). Ik leef om gelukkig te zijn.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar leven jullie voor? Empty Re: Waar leven jullie voor?

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 21:07

Ik leef voor mijn gezin, familie, vrienden en voor mezelf

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar leven jullie voor? Empty Re: Waar leven jullie voor?

Bericht  Marin ma 9 jul 2012 - 21:10

Ik leef voor m'n eigen geluk. En voor mij heeft dat een invulling van een liefdevolle relatie, een goede band met familie, mooie reizen, veel plezier en leuke dingen in het leven. M'n werk is wel secundair daarin, maar omdat ik daar ook zo veel plezier uit haal, leef ik daar ook wel voor. Dat vind ik wel belangrijk, dat het zinvol is en ik er geen tijd aan verdoe door ongelukkig te zijn. Dat ga ik niet meer doen.

Maar eigenlijk leef ik gewoon omdat ik leef en probeer ik er het beste van te maken, en gelukkig prijs ik mezelf daarin heel gelukkig.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar leven jullie voor? Empty Re: Waar leven jullie voor?

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 21:16

Ik leef voor mijzelf laughcry

Ik hoop gewoon dat als ik later de kist dichttrek (haha lekker dit) dat ik dan genoten heb van het leven, dromen in vervulling heb kunnen brengen en leuke dingen heb meegemaakt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar leven jullie voor? Empty Re: Waar leven jullie voor?

Bericht  Arwyn ma 9 jul 2012 - 21:42

Ik vind het best een rare/moeilijke vraag eigenlijk!

Ik leef om te leven. Om leuke dingen te doen, alleen de dingen die ik ook echt zelf wil doen en niet opgelegd worden door een ander. Ik leef voor de liefde, voor mijn vriend en familie, voor mijn vrienden.
Ik leef niet om te werken, maar werk wel om te leven. Kan me trouwens ook weer niet voorstellen dat ik niet zou werken, dat lijkt me helemaal niks, maar 70uur per week werken is ook helemaal niks voor mij.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar leven jullie voor? Empty Re: Waar leven jullie voor?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum