inschatten/beoordelen van risico's
+9
RiLiJu
Twellie
meisje
Tania
Linda
Aimee
PapillonRose
Liadan
Susan
13 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: inschatten/beoordelen van risico's
Mijn dochter houdt van Zwitsal shampoo en Zwitsal haarlotion. Ze zuigt letterlijk die flessen leeg als ze daar de kans voor krijgt
Ik wil N. ook niet te beschermend opvoeden, ben in veel dingen vrij makkelijk. Maar inderdaad, het afwegen van de risico's is een tweede. Zo had N., toen ze net haar tafeltje-en-stoeltjes-set had, besloten om via haar stoeltje op het tafeltje te klimmen. Ze luisterde niet naar wat ik zei, alles ging langs haar heen, haar focus lag op het klimmen. Prima. Ik de situatie bekeken, tafeltje en stoeltjes stonden 'vrij' en er waren geen gevaarlijke punten of scherpe voorwerpen in de buurt. Ze zou even hard op de grond vallen. Ik zat ernaast, dus was ook zo bij haar. En ja hoor, uiteraard viel ze (uitglijden was het meer) met een harde bonk op de grond. Dat deed pijn, ze was erg verdrietig maar heeft het toen een tijd niet meer gedaan. Maar er zullen ook situaties zijn waarbij ik dit weer niet had toegelaten, als er andere voorwerpen in de buurt zouden liggen of als het een tafel is ter hoogte van een eettafel bijvoorbeeld. Ik kijk dus heel erg naar de situatie en naar de omgeving. Daarin maak ik mijn overweging wanneer ik ingrijp of wanneer ik N. laat 'vallen en opstaan'. Dingen waar ik wel erg bang voor ben is bij het traplopen, in de badkamer (i.v.m. uitglijden) en in de keuken. Ons huis is erg klein, waardoor ik weinig ruimte heb om mijn keuken kindveilig in te richten. Er zit dus een traphekje in de opening van de woonkamer richting de keuken, dat werkt prima! Ook ben ik bang voor vingertjes tussen lades en deuren.
Wat betreft iets als wel/niet vaccineren, daar blijf ik nog een beetje over twijfelen. Bij N. is het eigenlijk niet meer van toepassing, maar voor een tweede kindje wil ik me wel wat meer gaan inlezen. Waarschijnlijk neig ik toch naar wel vaccineren, maar ik wil meer weten over wat er precies gevaccineerd wordt, wat het doet met een lichaam, etc.
Ik wil N. ook niet te beschermend opvoeden, ben in veel dingen vrij makkelijk. Maar inderdaad, het afwegen van de risico's is een tweede. Zo had N., toen ze net haar tafeltje-en-stoeltjes-set had, besloten om via haar stoeltje op het tafeltje te klimmen. Ze luisterde niet naar wat ik zei, alles ging langs haar heen, haar focus lag op het klimmen. Prima. Ik de situatie bekeken, tafeltje en stoeltjes stonden 'vrij' en er waren geen gevaarlijke punten of scherpe voorwerpen in de buurt. Ze zou even hard op de grond vallen. Ik zat ernaast, dus was ook zo bij haar. En ja hoor, uiteraard viel ze (uitglijden was het meer) met een harde bonk op de grond. Dat deed pijn, ze was erg verdrietig maar heeft het toen een tijd niet meer gedaan. Maar er zullen ook situaties zijn waarbij ik dit weer niet had toegelaten, als er andere voorwerpen in de buurt zouden liggen of als het een tafel is ter hoogte van een eettafel bijvoorbeeld. Ik kijk dus heel erg naar de situatie en naar de omgeving. Daarin maak ik mijn overweging wanneer ik ingrijp of wanneer ik N. laat 'vallen en opstaan'. Dingen waar ik wel erg bang voor ben is bij het traplopen, in de badkamer (i.v.m. uitglijden) en in de keuken. Ons huis is erg klein, waardoor ik weinig ruimte heb om mijn keuken kindveilig in te richten. Er zit dus een traphekje in de opening van de woonkamer richting de keuken, dat werkt prima! Ook ben ik bang voor vingertjes tussen lades en deuren.
Wat betreft iets als wel/niet vaccineren, daar blijf ik nog een beetje over twijfelen. Bij N. is het eigenlijk niet meer van toepassing, maar voor een tweede kindje wil ik me wel wat meer gaan inlezen. Waarschijnlijk neig ik toch naar wel vaccineren, maar ik wil meer weten over wat er precies gevaccineerd wordt, wat het doet met een lichaam, etc.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
@ snoepy, heb je toevallig een foto van je zoontje met de helm op? Ik ben nog steeds een poging aant doen om mijn vriend te overtuigen maar 'hij wil niet voor l*l staan'.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Teddyaapje schreef:@ snoepy, heb je toevallig een foto van je zoontje met de helm op? Ik ben nog steeds een poging aant doen om mijn vriend te overtuigen maar 'hij wil niet voor l*l staan'.
Nee maar zal is een foto maken. Hij is trouwens heel hip die helm hoor!
Deze heeft hij:
Edit: hij is van Nutcase die helm, ze hebben nog meer hippe helmen en ze kunnen die ook een hele tijd dragen doordat hij verstelbaar is.
Gast- Gast
Snoepy87 schreef:Teddyaapje schreef:@ snoepy, heb je toevallig een foto van je zoontje met de helm op? Ik ben nog steeds een poging aant doen om mijn vriend te overtuigen maar 'hij wil niet voor l*l staan'.
Deze heeft hij:
Edit: hij is van Nutcase die helm, ze hebben nog meer hippe helmen en ze kunnen die ook een hele tijd dragen doordat hij verstelbaar is.
Niets mis met voorzorgsmaatregelen nemen. Maar als je valt met de fiets kun je de fiets vaak nog opvangen OF je wordt aangereden en is dat geval helpt zo'n helmpje ook niets.
Discordia- Prater
- Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12
Snoepy87 schreef:Mijn zoontje draagt een fietshelm op de fiets omdat als wij vallen ( door eigen schuld of door die van iemand anders) hij een hersenletsel op kan lopen, dat kan ik voorkomen door alleen maar een helmpje op te doen. Waarom zou je dat dan niet doen?
Hij mag niet rondom de tafel spelen ( met uitzondering van een puzzel maken) en daarom heb ik geen hoekbeschermers, ook hebben wij geen hele erge punten.
Als ik aan het koken ben mag hij niet in de keuken komen, omdat ik niet op mijn geweten wil hebben dat hij zich verbrand.
Kortom ik kijk vooral naar wat wat is het risico om het niet te doen en is dat het waard, wat moet ik doen om dat te voorkomen.
Eens. Al mag ze hier wel aan en bij de tafel spelen. We hebben geen hoekbeschermers maar hebben haar wel geleerd om niet te rennen bij de tafel.
H. heeft ook een helm op met fietsen en op straat (daar waar auto's komen) moet ze of een hand geven of in de buggy.
Als ik aan het koken ben mag ze wel in de keuken komen maar op veilige afstand. Dus niet achter me gaan zitten spelen.
Ze mag van mij best ergens opklimmen nadat we er een paar keer bij gestaan hebben zodat ze weet wat ze moet doen.
Ze gaat zelf onder de douche maar ze mag niet van het matje afkomen. Ze mag nog niet alleen op en van de trap. Daar is ze veel te druk voor.
Sommige zullen het te beschermend vinden, dat is dan maar zo.
Ik wil niet dat ze een gat in haar hoofd valt en ik mezelf daar de schuld van geef.
Gast- Gast
Snoepy87 schreef:Teddyaapje schreef:@ snoepy, heb je toevallig een foto van je zoontje met de helm op? Ik ben nog steeds een poging aant doen om mijn vriend te overtuigen maar 'hij wil niet voor l*l staan'.
Deze heeft hij:
Ik heb al vaker op die site gekeken, ook nav jou. Je mag me de foto (als je die gemaakt hebt) ook pm'en, ik vind deze helmen hardstikke stoer!
@ Discordia, toch gebeurd t vaker dan je denkt, vallen met de fiets. Opvangen is lang niet altijd mogelijk en tja, als er een auto aankomt is er vrij weinig te doen maar er zijn ook best wat gevallen bekend van hoofd-/ hersenletsel wat door een helm voorkomen had kunnen worden.
Teddyaapje- Ratel
Het is niet voor niets in verschillende landen verplicht om een helm te dragen op de fiets...
Gast- Gast
Je wilt niet weten hoeveel kinderen in het ziekenhuis komen met hoofdletsel omdat ze geen helm dragen.
En nee als je valt kan je dat niet altijd opvangen, en ja als er een auto dan nog aankomt dan kan je daar ook niks aan doen maar 9 van de 10 keer kan je het dus wel voorkomen.
En nee als je valt kan je dat niet altijd opvangen, en ja als er een auto dan nog aankomt dan kan je daar ook niks aan doen maar 9 van de 10 keer kan je het dus wel voorkomen.
Gast- Gast
Teddyaapje schreef:Snoepy87 schreef:Teddyaapje schreef:@ snoepy, heb je toevallig een foto van je zoontje met de helm op? Ik ben nog steeds een poging aant doen om mijn vriend te overtuigen maar 'hij wil niet voor l*l staan'.
Deze heeft hij:
Ik heb al vaker op die site gekeken, ook nav jou. Je mag me de foto (als je die gemaakt hebt) ook pm'en, ik vind deze helmen hardstikke stoer!
Ja je had het idd al vaker gevraagd, was het weer vergeten. Maar zal je morgen wel ff een foto pm'en.
Gast- Gast
Super dank je!
Teddyaapje- Ratel
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: