Muziek beoordelen
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Muziek beoordelen
Waar beoordeel jij liedjes op? Gewoon de klanken of luister je echt gericht naar de tekst?
Gast- Gast
Re: Muziek beoordelen
Meestal naar hoe het klinkt.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Puur klank, omdat ik gezongen teksten heel slecht versta, dus ik moet echt moeite doen als ik wil horen wat ze zingen. Gevolg is wel dat mensen wel eens tegen mij zeggen dat ze iets een heel zielig liedje vinden en dat ik zoiets heb van huh? Het klinkt toch best gezellig? Ja, tot je naar de tekst gaat luisteren dus... Haha!
Gast- Gast
Op het gevoel dat het oproept. Of het muzikaal en qua tekst 'goed' is, komt op de tweede plaats.
Gast- Gast
Ik luister vooral naar de tekst.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Ik luister naar de melodie en de klank van de stem.. En daarna pas naar de tekst.
Gast- Gast
O man, naar alles tegelijk eigenlijk. De klank van de stem, de gebruikte instrumenten, de melodielijn, de combinatie tussen zang en band, de sfeer die het liedje heeft en óók de tekst. De tekst vind ik zeker belangrijk en is één van de redenen dat ik minder in extase raak bij Jan Smit (en gelijken).
Gast- Gast
Ja, het is eigenlijk een combi van alles. Het pakt me of het pakt me niet!Rood schreef:O man, naar alles tegelijk eigenlijk. De klank van de stem, de gebruikte instrumenten, de melodielijn, de combinatie tussen zang en band, de sfeer die het liedje heeft en óók de tekst. De tekst vind ik zeker belangrijk en is één van de redenen dat ik minder in extase raak bij Jan Smit (en gelijken).
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Hahaha Bruce, herkenbaar!!
Als ik soms na jaren de songtekst van een liedje opzoek, kom ik er vaak pas achter waar ze nou eigenlijk over zingen.
Als ik soms na jaren de songtekst van een liedje opzoek, kom ik er vaak pas achter waar ze nou eigenlijk over zingen.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: