Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwaaien met armen/praten/zingen voor het slapen gaan

5 plaatsers

Ga naar beneden

Zwaaien met armen/praten/zingen voor het slapen gaan Empty Zwaaien met armen/praten/zingen voor het slapen gaan

Bericht  Earane ma 9 jul 2012 - 2:34

Lastig om te omschrijven in de titel, maar ik vroeg me af of het volgende herkenbaar is. A. sliep altijd ingebakerd in een hydrofielluier, maar omdat ze zich daar steeds weer uitwurmde, proberen we het sinds een paar dagen zonder. De eerste twee dagen gingen best goed, maar dit weekend was drama. Ze begint te gapen/in ogen te wrijven/te jengelen en ik leg haar dan op bed. Ze gaat vervolgens steeds op haar handjes sabbelen, veel geluiden maken en met haar armen zwaaien. Volgens mij jengelt ze niet, maar vertelt/zingt ze hele verhalen Wink. Pas als ik een hele tijd (half uur) haar armen vast heb gehouden valt ze in slaap. Doe ik dit niet, is ze na een uur nog bezig... 's Nachts slaapt ze nog steeds super. Na de laatste voeding rond 23.00 uur slaapt ze tot 6 á 7 uur (dan maak ik haar wakker). Is dit herkenbaar? Misschien moet ik haar dan toch weer inbakeren, maar ze zal toch ook moeten kunnen slapen zonder inbakerdoek? Kan haar niet altijd blijven inbakeren natuurlijk. Als ze eenmaal slaapt, slaapt ze ook goed door.
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwaaien met armen/praten/zingen voor het slapen gaan Empty Re: Zwaaien met armen/praten/zingen voor het slapen gaan

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 2:36

Ze is pas 3 maanden? Ik zou haar wel weer inbakeren, kijken wat ze doet. 3 maanden is nog erg klein, ik denk dat je die doek wel af kunt bouwen als ze wat ouder is.

Gast
Gast

Zwaaien met armen/praten/zingen voor het slapen gaan Empty Re: Zwaaien met armen/praten/zingen voor het slapen gaan

Bericht  Earane ma 9 jul 2012 - 2:38

Ik denk dat ze ook beter in slaap komt als ze ingebakerd is, maar bij het CB gaven ze aan dat ik al moest beginnen met afbouwen... daarom heb ik geen echte inbakerdoek gekocht als ze daar toch maar even in kan liggen.
Earane
Earane
Prater
Prater

Bericht  Twellie ma 9 jul 2012 - 2:43

Ik heb ze hier beiden wel langer ingebakerd, bij beiden ook eerder geprobeerd af te bouwen maar dan was het hetzelfde verhaal als wat jij beschrijft. Ze hadden beiden de doeken van het ene op het andere moment gewoon niet meer nodig.

Vanwaar het advies om af te bouwen? Bijna alle jonge baby's vinden het prettig ingebakerd te slapen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Earane ma 9 jul 2012 - 5:53

Het CB gaf dit als advies omdat A. al best sterk is en het gevaarlijk kon zijn als ze begint met rollen. Ik ga toch maar de pacco aanschaffen, al ben ik bang dat die doek veel te warm is voor de zomer.
Earane
Earane
Prater
Prater

Bericht  SarahKey ma 9 jul 2012 - 6:18

Dat zwaaien met de armpjes is herkenbaar. Hier hielp een speen en knuffel goed. Hij moet iets in zijn handen hebben om in te kunnen slapen. En sinds die knuffel horen we hem nooit meer huilen ofzo voor het slapen gaan.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 8:06

Probeer anders de puckababy, die zit niet mega strak en je kunt ervoor kiezen om de handjes erin of eruit te Latem dmv ritsjes, zo kun je ze er bijv een voor een uitlaten!
Mijn dochter is van 30 maart en die ligt ook nog in de puckababy

Gast
Gast

Bericht  Aimee ma 9 jul 2012 - 8:10

Toen Luuk begon te draaien moesten wij ook stoppen met inbakeren in de puckababy. Hij ligt nu in een slaapzak met lange mouwen, waardoor hij nog wel wat bewegingsvrijheid heeft, maar ook wat tegendruk zeg maar. Hier helpt dat heel goed!
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  piertje ma 9 jul 2012 - 8:55

Mijn dochtertje heeft ook in de puckababy gelegen. Heel handig, want ze kan niet met haar handen zwaaien.

Maar hij zit niet zo strak dat ze helemaal vast ligt. Ze kon haar armen en handen er gewoon in bewegen.

Ik vond het een fijn ding! (let wel even op, er zijn 2 maten. Volgens mij is de Piep de kleinste maat, weet niet meer tot welke leeftijd die is)
piertje
piertje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 395
Punten : 416
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: