Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Slapen gaan

3 plaatsers

Ga naar beneden

Slapen gaan Empty Slapen gaan

Bericht  Slakje wo 9 mei 2012 - 9:36

Hoe gaat jullie kindje slapen? Wat is het avondritueel? Neemt hij/zij een knuffel bij zich om te slapen? Hebben jullie ultieme tips om het 'gaan slapen' te vergemakkelijken?


Wij hebben ondertussen een avondritueel, omdat het 'gaan slapen' erg moeilijk is voor Louise, ze vecht dan echt zo hard tegen haar slaap. Eerst viel ze altijd bij mij in slaap, maar als we haar dan in bedje legden was ze meteen terug wakker. Ondertussen zijn we al zo ver gekomen dat ze wel in haar eigen bedje in slaap kan vallen, maar dan moet ik erbij blijven tot ze slaapt, vanaf dat ik de kamer verlaat is ze weer klaarwakker en huilt ze weer. Ze heeft ook steeds een hand nodig om vast te houden. Allemaal goed en wel, maar mijn rug kan dit niet meer en ik ben doodop (ik ben echt een mietje vergeleken met ouders van kindjes die niet slapen 's nachts). Wij staan beide om 5u op en dat weegt wel door nu. Vanavond heb ik een knuffeltje bij haar gelegd dat ze kan vasthouden en ben ik bij haar gebleven tot ze bijna in slaap viel. Zo meteen haal ik het knuffeltje weg, want ik vind het wel gevaarlijk zo, dus nu loop ik ook echt een hele tijd naar haar slaapkamer om te kijken of het knuffeltje niet op haar gezichtje ligt.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen gaan Empty Re: Slapen gaan

Bericht  Darius wo 9 mei 2012 - 9:38

Dan zou ik op een stoel naast haar bedje gaan zitten.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen gaan Empty Re: Slapen gaan

Bericht  Gast wo 9 mei 2012 - 9:40

Bij H. is het altijd heel makkelijk gegaan. Zelden problemen gehad.
A. was iets anders, vooral de eerste 7 weken. Toen sliep hij nauwelijks.
Daarna ging het beter en `s avonds is nooit een probleem.
Hij slaapt wel altijd met een hondje. Hij sabbelt op de oren en op het staartje en valt dan in slaap.

Vandaag had hij echter niet zo;n slaap. Hij heeft van 11 tot 14 geslapen en is super vrolijk geweest de hele dag. Hij is pas na de lfes van 22u in slaap gevallen.

Normaal hebben we wel een vast ritueel. Om 19u gaan ze beide naar boven, eerst A. zijn pyjama aan en wassen, in bed en H. geeft hem een kus en samen zingen we het liedje Ik ga slapen, Ik ben moe.
En daarna gaat H. naar bed. Meestal slaapt A. al als ik weer naar beneden ga.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen gaan Empty Re: Slapen gaan

Bericht  Slakje wo 9 mei 2012 - 9:40

Ja, dat wil ik nu net niet meer doen. Ik zou graag gaan slapen.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen gaan Empty Re: Slapen gaan

Bericht  Happydobby wo 9 mei 2012 - 9:41

Wakker naar bed brengen, je kindje moet leren in slaap te vallen. Zodra m. moe is breng ik hem wakker naar bed. Als je kindje dan huilt erbij blijven. Bij ons gaat het nu erg goed.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen gaan Empty Re: Slapen gaan

Bericht  Gast wo 9 mei 2012 - 9:41

of zet een bedje tegen jullie bed aan, dan kun je erbij gaan liggen, zo doen wij het ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen gaan Empty Re: Slapen gaan

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum