Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nav wat zou je doen als je geen kinderen had

+22
Fearie
Steep
Flower_L
Fiebje
PapillonRose
Parisienne
Kat1980
kwak
Mamsie
L!ND@
Thunder
Ayla
SarahKey
Happydobby
Linda
bolus26
M@niek
Printje
Darius
Floor
Tania
Lavendel
26 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Nav wat zou je doen als je geen kinderen had Empty Nav wat zou je doen als je geen kinderen had

Bericht  Lavendel zo 8 jul 2012 - 21:34

Even na aanleiding van het topic van Stofzuiger. Wat als je nou ipv een dagje helemaal geen kinderen had? Zou je het leven leiden dat je nu doet of heel anders?

Ik ben 26 maar echt nog niet klaar voor kinderen want ik wil nog dit en dit en dat en.. en .. etc. Bv.

Als ik NU kinderen zou hebben zou mijn leven er toch wel heel anders uitzien.

Bv ik woon nu in een heel klein en reteduur appartementje in Utrecht omdat ik graag nog even een paar jaar in de stad woon. Ook overweeg ik nu te kiezen voor werk dat bijna niets verdient om maar in mijn werkveld ervaring op te bouwen. Als ik een kind had, had ik waarschijnlijk ergens in een gezinswoning in een dorp op buiten de stad gewoond en gekozen voor een baan met meer zekerheid en inkomsten.

Zou jullie leven er andersom ook heel erg anders uitzien?


Laatst aangepast door Lavendel op zo 8 jul 2012 - 21:39; in totaal 2 keer bewerkt
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav wat zou je doen als je geen kinderen had Empty Re: Nav wat zou je doen als je geen kinderen had

Bericht  Tania zo 8 jul 2012 - 21:35

Dan zou ik nu een opleding doen waarschijnlijk, sporten en meer dingen samen met mijn man doen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav wat zou je doen als je geen kinderen had Empty Re: Nav wat zou je doen als je geen kinderen had

Bericht  Floor zo 8 jul 2012 - 21:38

nee ons leven zou niet veel anders zijn qua dingen die we doen, we zijn niet echt anders gaan leven nu we een kindje hebben. Ik was altijd al thuis dus dat is niet anders geworden. Feesten/Uitgaan deden we toch al niet, op vakantie gingen we altijd al in de buurt (nl, belgie).
We hebben voordat ik zwanger was maar we wisten al dat we een kindje wilden een 'gezins'auto gekocht, we moesten toch een andere auto nu hebben we alleen wat meer geïnvesteerd in airbags ed.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav wat zou je doen als je geen kinderen had Empty Re: Nav wat zou je doen als je geen kinderen had

Bericht  Gast zo 8 jul 2012 - 21:44

Ik zou waarschijnlijk precies hetzelfde doen als nu, maar dan meer tijd hebben om op stap te gaan en te winkelen Wink.

Qua werk en huisvesting zou ik niks veranderen in ieder geval. (Nou ja, misschien 40 uur werken ipv 36)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav wat zou je doen als je geen kinderen had Empty Re: Nav wat zou je doen als je geen kinderen had

Bericht  Gast zo 8 jul 2012 - 21:44

Soms denk ik waar ben ik aan begonnen laughcry als ik echt een kutdag heb en alles zit even tegen. Dan verlang ik een klein momentje weer naar de tijd voordat ik een kind had.
Dat is maar heel even en dan bedenk ik me dat ik enorm veranderd ben sinds de geboorte van mijn zoon (positief).

Maar goed, wat ik zou doen als ik geen kinderen had gehad: misschien nog harder feesten en volop van het studentenleven genieten. Dat heb ik wel een beetje gemist.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav wat zou je doen als je geen kinderen had Empty Re: Nav wat zou je doen als je geen kinderen had

Bericht  Gast zo 8 jul 2012 - 21:45

Ik zou dan denk ik nu werken of bezig zijn met een tweede opleiding. Nog in de stad wonen, en minstens 1x per jaar op vakantie gaan. Ik zou ook nog een paar keer naar Amerika zijn geweest (ben ik nu ook 1x geweest zonder kinderen maar daar ging wel een hoop geregel aan vooraf). En ik zou goed genoten hebben van mijn studentenleven. Heb ik nu ook wel een jaar flink gedaan maar ik was er nog niet klaar mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav wat zou je doen als je geen kinderen had Empty Re: Nav wat zou je doen als je geen kinderen had

Bericht  Darius zo 8 jul 2012 - 21:46

Nog een opleiding doen en een hogere functie bekleden. Fulltime werken. Mooi huis, dikke auto en lekker vaak op vakantie. In ieder geval een paar mooie verre reizen maken.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav wat zou je doen als je geen kinderen had Empty Re: Nav wat zou je doen als je geen kinderen had

Bericht  Printje zo 8 jul 2012 - 21:47

Ik zou grotendeels hetzelfde doen als nu, alleen zou ik dan 4 dagen werken en meer tijd hebben voor eigen dingetjes.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav wat zou je doen als je geen kinderen had Empty Re: Nav wat zou je doen als je geen kinderen had

Bericht  M@niek zo 8 jul 2012 - 21:48

Dan zou ik zeker te weten voor een voltijdse opleiding gaan. Voorderest zal het niet anders zijn. Ik zou dan wel heerlijk genieten van het uit kunnen slapen haha
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav wat zou je doen als je geen kinderen had Empty Re: Nav wat zou je doen als je geen kinderen had

Bericht  bolus26 zo 8 jul 2012 - 21:49

Nog meer gereisd!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav wat zou je doen als je geen kinderen had Empty Re: Nav wat zou je doen als je geen kinderen had

Bericht  Linda zo 8 jul 2012 - 21:57

Ik zou dan gewoon fulltime werken en ik denk dat ik er ook een andere opleiding bij zou doen. Daarnaast zouden we lekker op vakantie gaan. Voor de rest zou alles wel hetzelfde blijven.
Oh en ik zou zorgen dat ik heel veel zou sparen. Daar heb ik nu achteraf wel spijt van dat ik dat niet zoveel gedaan heb, dat had nu namelijk toch wel erg prettig geweest.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav wat zou je doen als je geen kinderen had Empty Re: Nav wat zou je doen als je geen kinderen had

Bericht  Happydobby zo 8 jul 2012 - 22:06

Dan hadden we inmiddels wel weer een reis gemaakt en dan had ik fulltime gewerkt.

En was ik waarschijnlijk wel verpleegkunde gaan studeren.

Dat wil ik over een paar jaar alsnog doen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav wat zou je doen als je geen kinderen had Empty Re: Nav wat zou je doen als je geen kinderen had

Bericht  SarahKey zo 8 jul 2012 - 22:20

Het leven leiden zoals we al deden. Ik hoef niet fulltime te werken of carriere te maken.

Verre reizen, niet aan ons uitbesteeds. Stappen etc deden we al haast niet meer.
En ik zou erg het gevoel hebben dat ik iets zou missen. Iets in de vorm van kinderen. Kan geen geld of vrije tijd tegen op.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav wat zou je doen als je geen kinderen had Empty Re: Nav wat zou je doen als je geen kinderen had

Bericht  Ayla zo 8 jul 2012 - 22:27

Dan zou ik fulltime werken, zouden we eerst het huis zien te verkopen en een nieuw huis kopen...
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav wat zou je doen als je geen kinderen had Empty Re: Nav wat zou je doen als je geen kinderen had

Bericht  Thunder zo 8 jul 2012 - 22:34

Dan deed ik hetzelfde, alleen werkte ik dan meer en gingen we wat verdere reizen maken.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav wat zou je doen als je geen kinderen had Empty Re: Nav wat zou je doen als je geen kinderen had

Bericht  L!ND@ zo 8 jul 2012 - 22:55

Tania schreef:Dan zou ik nu een opleding doen waarschijnlijk, sporten en meer dingen samen met mijn man doen.
+1 Ik sport nu wel, maar eerder reed ik paard en dat heb ik nu al 3 jaar niet meer gedaan.
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav wat zou je doen als je geen kinderen had Empty Re: Nav wat zou je doen als je geen kinderen had

Bericht  Mamsie zo 8 jul 2012 - 22:56

Dan waren we denk ik heel veel weg. Veel reisjes maken en feesten bezoeken.
Verder denk ik niet dat er veel anders zou zijn.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav wat zou je doen als je geen kinderen had Empty Re: Nav wat zou je doen als je geen kinderen had

Bericht  kwak ma 9 jul 2012 - 0:08

werkte ik denk ik ook gewoon 24 uur maar we zouden dan echt naar het buitenland op vakantie met het vliegtuig ofzo. Verder zou ons leven er net zo uit zien.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav wat zou je doen als je geen kinderen had Empty Re: Nav wat zou je doen als je geen kinderen had

Bericht  Kat1980 ma 9 jul 2012 - 0:22

Printje schreef:Ik zou grotendeels hetzelfde doen als nu, alleen zou ik dan 4 dagen werken en meer tijd hebben voor eigen dingetjes.
+1
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav wat zou je doen als je geen kinderen had Empty Re: Nav wat zou je doen als je geen kinderen had

Bericht  Parisienne ma 9 jul 2012 - 0:23

Ik had mijn studie op tijd afgemaakt en een aardig goede fulltime baan gehad. Daarnaast zouden we veel meer gespaard hebben, zouden we vaker op vakantie gaan en een mooie reis maken en zouden we, net als voorheen, vaker met vrienden weggaan.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav wat zou je doen als je geen kinderen had Empty Re: Nav wat zou je doen als je geen kinderen had

Bericht  Mamsie ma 9 jul 2012 - 0:30

oohja en dan kocht ik meteen een paard.
Helaas kan ik voorlopig niet rijden. Blegh!
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav wat zou je doen als je geen kinderen had Empty Re: Nav wat zou je doen als je geen kinderen had

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 0:44

Happydobby schreef:Dan hadden we inmiddels wel weer een reis gemaakt en dan had ik fulltime gewerkt.

En was ik waarschijnlijk wel verpleegkunde gaan studeren.

Dat wil ik over een paar jaar alsnog doen.

+1, al zal ik nu die opleiding niet meer gaan doen over een paar jaar, ivm mijn ziekte. Maar dat had ik dan nu al wel achter de rug gehad. Ik had het ook meteen na de mavo kunnen doen, maar ik ben op de verzorgende opleiding begonnen omdat ik eigenlijk de kraam in wou. Anders had ik dus meteen niveau 4 gedaan, en daarna ws. nog niveau 5. Maar dat zit er nu niet meer in, daarvoor word ik helaas te oud, gezien mijn ziekte dan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav wat zou je doen als je geen kinderen had Empty Re: Nav wat zou je doen als je geen kinderen had

Bericht  PapillonRose ma 9 jul 2012 - 0:44

Als ik A. niet had gekregen, dan was ik bijna zeker weten al afgestudeerd. Als ik geen kind zou hebben zou ik waarschijnlijk meer werken en misschien wel verder studeren (ik hou van studeren nerd ). De kans is groot dat ik dan nog in mijn vorige woning zou zitten (studentenstudio) en dat ik veel meer vrije tijd had. Ik zou vaker gaan winkelen, leuke dingen doen, meer slapen en meer tijd hebben voor mezelf. Ook meer afspreken met vriendinnen en vaker op vakantie gaan, al is het maar spontaan een weekendje weg. En ik zou meer sparen.

Klinkt best goed als ik het zo lees, al zou ik echt niet meer terug willen naar mijn oude leven. Ja soms als ik een baaldag heb, en zo moe ben dat ik mijn ogen amper open kan houden, dan verlang ik naar een leven zoals ik beschrijf. Maar dat duurt altijd maar even, want als ik me bedenk hoe mijn leven is veranderd sinds de komst van A. (bijna alleen maar in positieve zin) dan wil ik echt niets anders. Ik kan echt niet meer zonder kind I love you
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav wat zou je doen als je geen kinderen had Empty Re: Nav wat zou je doen als je geen kinderen had

Bericht  Fiebje ma 9 jul 2012 - 1:28

Meer werken, hogere functie en studie.
En wellicht niet hier maar in het buitenland.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav wat zou je doen als je geen kinderen had Empty Re: Nav wat zou je doen als je geen kinderen had

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 1:29

Me rot voelen en heel veel missen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav wat zou je doen als je geen kinderen had Empty Re: Nav wat zou je doen als je geen kinderen had

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum