Kat mist z'n maatje
+8
Lejow
Rush
Caribbeanlover
Minx
Tazz
Herfstblaadjes
Rovine
_Nina
12 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Kat mist z'n maatje
vraag terug: verdient een kitten uit wen nestje minder een goed tehuis dan? Natuurlijk zou ik voor een asiel/opvang kiezen als dat een optie was, maar zoals je kon lezen is dat niet echt haalbaar. Ik krijg ook altijd een beetje een nare bijsmaak van die 'kat wel of niet uit het asiel'-discussie. Alsof een kat uit een nestje bij een particulier vandaan minder recht heeft op een goed thuis.Caribbeanlover schreef:Omdat ik het jammer vind als men altijd voor kitten en pups kiest. Misschien kan je een kitten uit een asiel nemen?
_Nina- Prater
- Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12
Statler schreef:vraag terug: verdient een kitten uit wen nestje minder een goed tehuis dan? Natuurlijk zou ik voor een asiel/opvang kiezen als dat een optie was, maar zoals je kon lezen is dat niet echt haalbaar. Ik krijg ook altijd een beetje een nare bijsmaak van die 'kat wel of niet uit het asiel'-discussie. Alsof een kat uit een nestje bij een particulier vandaan minder recht heeft op een goed thuis.Caribbeanlover schreef:Omdat ik het jammer vind als men altijd voor kitten en pups kiest. Misschien kan je een kitten uit een asiel nemen?
De kat zelf heeft evenveel recht op een goed thuis, alleen particulieren nemen makkelijker weer een nieuw nestje als ze de katten toch wel kwijt raken. En op marktplaats wordt er zelfs verdiend aan nestjes .Feit is gewoon dat de asiels te vol zitten en er steeds maar nieuwe poesjes geboren worden. Jammer dat je daar een nare bijsmaak van krijgt.
En een opvang in de buurt? Er zijn ook veel mensen die zwangere katten opvangen, dus er is vast wel iemand in de buurt die een nestje heeft? Misschien kun je de dierenbescherming bellen, die hebben wel adresjes.
Herfstblaadjes- Fluisteraar
- Aantal berichten : 380
Punten : 472
Registratiedatum : 19-11-11
Ik kijk even, maar de dichtstbijzijnde kattenopvang is volgens mij de opvang waar Chester en Nova zelf ook vandaan kwamen. Met de auto heel goed te doen maar met het OV niet. En ik vind het niks om met een huisdier in het OV te gaan slepen Ik denk dat ik zelf ook liever voor een kitten ga, en niet voor een wat oudere kitten/kat. Maargoed, eerst maar even met m'n vriend overleggen
Carrie, dank je!!
Carrie, dank je!!
_Nina- Prater
Ik hebeen kittentje op het oog! Nu 10 weken. Dit weekend ga ik even kijken en volgend weekend ophalen
_Nina- Prater
Een héle stomme vraag wat ik me nu ineens afvraag he... Volgende week vrijdag gaan we de nieuwe kitten ophalen, maar is het verstandig -vooral met het oog op Nova- om de kitten binnen te brengen in huis in de reismand waar ik Chester definitief mee weggebracht heb? Ik wil sowieso die reismand ff goed schoonmaken, want Chess had op het laatst een heel doordringende geur van zichzelf. Maar Nova heeft gezien hoe ik Chester in die mand de deur uit nam, is het dan niet raar dat ik een nieuwe kat in diezelfde mand weer mee terugneem? Of denk ik nu gewoon echt véél en véél te ver door en zitten jullie me achter dat beeldscherm gewoon uit te lachen
_Nina- Prater
Ik vermoed het laatste, dus
_Nina- Prater
Statler schreef:Ik vermoed het laatste, dus
Ik heb het gelezen maar wist niet wat ik moest antwoorden. Die geur zal er waarschijnlijk nooit helemaal uit gaan. Het kan zijn dat dat voor het kitten beangstigend is, maar ik denk eigenlijk niet dat het voor je andere kat een probleem op zal leveren. En ik denk dat het voor het kitten niet zo heel veel uit maakt, spannend is het allemaal toch wel. Maar ben geen expert op dat gebied.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Ik snap je wel, had idd wel even een smile op mn gezicht omdat ik het juist wel lief vind.
Persoonlijk denk ik niet dat je kat er een trauma van krijgt hoor, veel plezier met aftellen, nog een weekje.
Persoonlijk denk ik niet dat je kat er een trauma van krijgt hoor, veel plezier met aftellen, nog een weekje.
Mari- Prater
- Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wie mist er nog?
» Erge mist
» Autrijden in mist
» rituals yin bed & body mist
» Enorme mist - groot ongeluk in de buurt
» Erge mist