Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Snel vraagje: engelse condoleance kaart

3 plaatsers

Ga naar beneden

Snel vraagje: engelse condoleance kaart Empty Snel vraagje: engelse condoleance kaart

Bericht  Try ma 24 jan 2011 - 4:47

Het is misschien een hele stomme vraag maar ik wil zeker weten dat ik het goed doe.

Our deepest sympathies during your time of loss. --- omdat ik deze kaart 'alleen' stuur, kan ik hier dan 'My deepest sympathie' van maken? Ik vind het zo stom klinken.. Of is 'our deepest sympathies' gewoon de manier van dit verwoorden?

En wat vinden jullie van dit gedichtje voor op de kaart?
Death leaves a heartache
No one can heal;
Love leaves a memory
No one can steal


Thanks!
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Snel vraagje: engelse condoleance kaart Empty Re: Snel vraagje: engelse condoleance kaart

Bericht  Jezzie ma 24 jan 2011 - 4:49

Ik vind het wel goed klinken hoor...volgensmij kan dat wel
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Snel vraagje: engelse condoleance kaart Empty Re: Snel vraagje: engelse condoleance kaart

Bericht  Gast ma 24 jan 2011 - 4:51

Try schreef:Het is misschien een hele stomme vraag maar ik wil zeker weten dat ik het goed doe.

Our deepest sympathies during your time of loss. --- omdat ik deze kaart 'alleen' stuur, kan ik hier dan 'My deepest sympathie' van maken? Ik vind het zo stom klinken.. Of is 'our deepest sympathies' gewoon de manier van dit verwoorden?

En wat vinden jullie van dit gedichtje voor op de kaart?
Death leaves a heartache
No one can heal;
Love leaves a memory
No one can steal


Thanks!
Jawel toch? Maar is het dan niet sympathy?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Snel vraagje: engelse condoleance kaart Empty Re: Snel vraagje: engelse condoleance kaart

Bericht  Try ma 24 jan 2011 - 4:52

Ik heb trouwens nog een paar 'vragen'. Is het beter/liever om de kaart aan de familie van mijn vriend te adresseren (dus Fam. [Naam] -of is dat dan [Naam] Family?-), of alleen aan mijn vriend? Het gaat overigens om zijn oma die is overleden..

Ik heb nu dit ook op het kaartje staan:

My thoughts are with you on this hard day and during this difficult time.
I am so sorry for you loss.
With love, Try
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Snel vraagje: engelse condoleance kaart Empty Re: Snel vraagje: engelse condoleance kaart

Bericht  Try ma 24 jan 2011 - 4:53

_Donnaa schreef:
Jawel toch? Maar is het dan niet sympathy?
lol, ja, was nog aan het overtypen smile Scherp Donnaa! Ik heb het nu van het kaartje afgehaald en I am so sorry for you loss neergezet, maar ik twijfel.. pfff hoe onzeker kan n mens zijn over iets?
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Snel vraagje: engelse condoleance kaart Empty Re: Snel vraagje: engelse condoleance kaart

Bericht  Jezzie ma 24 jan 2011 - 4:54

Ik zou het naar de familie doen, iedereen is die oma verloren.
Toen de oma van mijn beste vriendin overleed heb ik ook een kaartje naar het hele gezin gestuurd en dat vonden ze erg lief van mij, dat ik met ze mee leefde
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Snel vraagje: engelse condoleance kaart Empty Re: Snel vraagje: engelse condoleance kaart

Bericht  Try ma 24 jan 2011 - 4:57

Dat dacht ik dus ook Jezz. Maar erbij zetten dat ik er dan altijd voor ze ben enzo voelt dan weer een beetje raar, dat ik wel op het kaartje naar hem gezet zou hebben.

Wat trouwens ook wel een gekke situatie is: oma is al op 1 januari overleden maar wordt pas 28 januari begraven, dus ik ben ook vrij laat met het kaartje Embarassed
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Snel vraagje: engelse condoleance kaart Empty Re: Snel vraagje: engelse condoleance kaart

Bericht  Pearly_maar ma 24 jan 2011 - 5:12

Try schreef:
_Donnaa schreef:
Jawel toch? Maar is het dan niet sympathy?
lol, ja, was nog aan het overtypen smile Scherp Donnaa! Ik heb het nu van het kaartje afgehaald en I am so sorry for you loss neergezet, maar ik twijfel.. pfff hoe onzeker kan n mens zijn over iets?

Het is inderdaad sympathy, maar het is ook your loss, niet 'you loss'
Pearly_maar
Pearly_maar
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 34
Punten : 42
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Snel vraagje: engelse condoleance kaart Empty Re: Snel vraagje: engelse condoleance kaart

Bericht  Try ma 24 jan 2011 - 5:17

Pearly_maar schreef:
Try schreef:
_Donnaa schreef:
Jawel toch? Maar is het dan niet sympathy?
lol, ja, was nog aan het overtypen smile Scherp Donnaa! Ik heb het nu van het kaartje afgehaald en I am so sorry for you loss neergezet, maar ik twijfel.. pfff hoe onzeker kan n mens zijn over iets?

Het is inderdaad sympathy, maar het is ook your loss, niet 'you loss'
ik zie dat ik dat hier fout heb gedaan, op de kaart het ik het uiteindelijk niet gebruikt maar ik weet wel dat het your had moeten zijn.. heb t even snel hier neergezet vandaar die slordige foutjes, maar toch bedankt
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Snel vraagje: engelse condoleance kaart Empty Re: Snel vraagje: engelse condoleance kaart

Bericht  Gast ma 24 jan 2011 - 5:26

Als je het zo zonder de foutjes doet, kan het prima hoor.

En ik zou gewoon aan de hele familie sturen, dan zet je de achternaam en dan Family er achter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Snel vraagje: engelse condoleance kaart Empty Re: Snel vraagje: engelse condoleance kaart

Bericht  Try ma 24 jan 2011 - 5:33

Marin schreef:Als je het zo zonder de foutjes doet, kan het prima hoor.

En ik zou gewoon aan de hele familie sturen, dan zet je de achternaam en dan Family er achter.
Ja, ik heb 'm foutloos opgestuurd (A) haha, ik had in de haast en stress nog ergens een verdwaalde 'and' in een zin staan, dus ik hallmark bellen en toen ben ik weer heel goed en lief geholpen en issie geannuleerd en heb ik 'm nog een keer besteld. Ditmaal zonder de verdwaalde 'and'. Ik heb trouwens dat zinnetje van My deepest sympathy blabla niet gebruikt maar dat andere wat ik had gepost: ' My thoughts are with you on this hard day and during this difficult time. I am so sorry for you loss. With love, Try' en dan het gedichtje aan de andere kant in een ander lettertype.

Ik heb er trouwens uiteindelijk Fam. [naam] van gemaakt, achja, ze snappen voor wie het is maar de volgende keer doe ik netjes [naam] Family. Is trouwens ook veel logischer want dat is ook hoe je het in het Engels zegt maarja, stressssss ik wilde die kaart per se nu bestellen (ivm het optijd krijgen van de kaart). Thanks allemaal! smile
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Snel vraagje: engelse condoleance kaart Empty Re: Snel vraagje: engelse condoleance kaart

Bericht  Gast ma 24 jan 2011 - 5:36

Haha nou prima toch? Het gaat uiteindelijk om de gedachte en echt niet of je nou Fam of Family hebt geschreven Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Snel vraagje: engelse condoleance kaart Empty Re: Snel vraagje: engelse condoleance kaart

Bericht  Try ma 24 jan 2011 - 5:39

Marin schreef:Haha nou prima toch? Het gaat uiteindelijk om de gedachte en echt niet of je nou Fam of Family hebt geschreven Wink
Idd smile Zij weten voor wie is, en met een beetje geluk hebben ze 'm woensdag al. Dan is het 'on this day' niet echt van toepassing, maar misschien wordt ie pas op donderdag of vrijdag bezorgd en dan is het wel weer goed. Anyhow, het gaat om de gedachte en dat wordt vast wel gewaardeerd smile
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Snel vraagje: engelse condoleance kaart Empty Re: Snel vraagje: engelse condoleance kaart

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum