Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Even een snel vraagje?

+2
Gympie
SnowWhite
6 plaatsers

Ga naar beneden

Even een snel vraagje? Empty Even een snel vraagje?

Bericht  Gast di 31 jul 2012 - 22:52

Vrijdag vertrekken wij met de auto naar Italie en aangezien ik altijd veel last heb van mijn oren door het hoogte verschil, vroeg ik mij af welk homeopatisch middeltje het beste hier tegen werkt? Dan kan ik dat vanmiddag nog even halen. Vliegen is namelijk ook al erg pijnlijk en aangezien we via Oostenrijk rijden zal het qua hoogte denk ik ook wel lastig worden. Geeuwen en kauwgom helpen niet echt en ik heb niet echt veel zijn om een pijnlijke rit mee te maken. Op google vind ik veel over hoogteziekte maar dat lijkt in mijn geval een beetje overdreven smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Even een snel vraagje? Empty Re: Even een snel vraagje?

Bericht  Gast di 31 jul 2012 - 22:53

Ik had dat ook precies hetzelfde toen we naar Spanje reden, erg vervelend. Eerlijk gezegd weet ik niet welk middel hiervoor het beste werkt maar ik deel je leed in ieder geval Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Even een snel vraagje? Empty Re: Even een snel vraagje?

Bericht  Gast di 31 jul 2012 - 23:01

Ik heb ooit een keer huilend in het vliegtuig gezeten onderweg naar Kreta. Heb er zeker nog 2 dagen last van gehad. Sad

Als ik soms door het Limburgse heuvelgebied rijd heb ik last, dus ik bedacht me opeens dat ik dit ook wel onderweg naar Italie zou kunnen krijgen. laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Even een snel vraagje? Empty Re: Even een snel vraagje?

Bericht  SnowWhite di 31 jul 2012 - 23:02

Misschien dat je bij de Tuinen kan informeren wat zij hiervoor in het assortiment hebben?
SnowWhite
SnowWhite
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10
Woonplaats : Omgeving Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Even een snel vraagje? Empty Re: Even een snel vraagje?

Bericht  Gast di 31 jul 2012 - 23:03

Herkenbaar en vervelend.. Sad Ik heb zelf altijd kauwgom en Mentos of Fruitella bij me. Verder nog nooit pilletjes of druppeltjes geprobeerd, want ik geloof daar niet in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Even een snel vraagje? Empty Re: Even een snel vraagje?

Bericht  Gympie di 31 jul 2012 - 23:05

Kan je geen vliegoordopjes indoen op de hoogtestukken? Je hoort iets minder goed, maar kan de ander nog wel verstaan.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Even een snel vraagje? Empty Re: Even een snel vraagje?

Bericht  Gast di 31 jul 2012 - 23:05

Neusspray?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Even een snel vraagje? Empty Re: Even een snel vraagje?

Bericht  Gast di 31 jul 2012 - 23:10

Vliegtuigdopjes gebruik ik niet maar dat is zeker het proberen waard smile Neusspray liever niet want dat vind ik me toch een smerig goedje. Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Even een snel vraagje? Empty Re: Even een snel vraagje?

Bericht  Mizz_S di 31 jul 2012 - 23:27

Vervelend he? Ik heb er ook heel erg last van. Laatste keer vliegen heb ik ook huilend in het vliegtuig gezeten, brr. Vrijdag moet ik weer vliegen dus ik lees even mee voor tips, want die heb ik niet voor je!
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even een snel vraagje? Empty Re: Even een snel vraagje?

Bericht  Gympie di 31 jul 2012 - 23:33

Voor de huilende mensen in het vliegtuig, ik raad echt drukregulerende oordopjes aan. Je kunt ze kopen bij de apotheek of bij de apotheek/drogist op schiphol, volgens mij ook bij ANWB. Ik had echt nergens meer last van. Je doet ze voor het opstijgen in en als het vliegtuig op de goede hoogte zit, laat je ze nog even zitten en haalt ze dan weer eruit. Op het moment dat de piloot omroept dat het vliegtuig weer gaan dalen, doe je ze weer in en haal je ze eruit als je geland bent.

Deze gaat het om, dus niet om die geluidsdoppen!

Even een snel vraagje? Groot

Niet zomaar er in en uitploppen! Dat kan wel heel pijnlijk zijn. Rustig er in draaien (ik gebruik een beetje speeksel of water) en rustig eruit draaien. Niet eruit halen als je nog aan het stijgen of landen bent!
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Even een snel vraagje? Empty Re: Even een snel vraagje?

Bericht  Benthe di 31 jul 2012 - 23:38

Die oordopjes had ik ook de laatste keer bij het vliegen en het hielp wel iets, maar niet volledig helaas. Daarnaast heb ik hele gevoelige gehoorgangen waardoor ik ook eigenlijk niets in mijn oren kan verdragen (ook geen geluidsdopjes zeg maar) dus die oordopjes gaan gelijk erg irriteren, wat ook weer pijn doet.
Maar goed, erg vervelend inderdaad en ik heb ook geen andere tips voor je behalve de neusspray en het kauwen.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even een snel vraagje? Empty Re: Even een snel vraagje?

Bericht  Mizz_S di 31 jul 2012 - 23:41

Ik zal eens kijken voor die dopjes. Maar ik had er de hele vlucht last van en niet alleen met stijgen/dalen. Dit weekend was ik in Engeland en daar had ik er ook in de treinen heel veel last van, en vooral bij tunnels, en daar was het zelfs gewoon vlak...
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even een snel vraagje? Empty Re: Even een snel vraagje?

Bericht  Gympie di 31 jul 2012 - 23:42

Mizz_S schreef:Ik zal eens kijken voor die dopjes. Maar ik had er de hele vlucht last van en niet alleen met stijgen/dalen. Dit weekend was ik in Engeland en daar had ik er ook in de treinen heel veel last van, en vooral bij tunnels, en daar was het zelfs gewoon vlak...

Je kunt ze ook de hele vlucht inhouden.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Even een snel vraagje? Empty Re: Even een snel vraagje?

Bericht  Jilke wo 1 aug 2012 - 18:55

Ik heb er met vliegen ook altijd zo'n last van. Ik laat sinds 2 jaar mijn oren de dag voordat we gaan uitspuiten bij de huisarts, en sindsdien is het al een heel stuk minder tot bijna weg. Terwijl ik er af en toe bijna bij kon janken zo'n pijn dat het deed. Ik bleef die pijn altijd de hele vlucht houden (dus niet alleen opstijgen en landen). Sinds dat uitspuiten is het dus veeeel beter.

Of het ook echt daardoor komt weet ik niet, misschien zit het wel "tussen mijn oren" hahaa maar allez, het werkt!
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even een snel vraagje? Empty Re: Even een snel vraagje?

Bericht  Gast wo 1 aug 2012 - 18:57

Het heeft toch met de gevoeligheid van je trommelvlies te maken, niet of je oren vol oorsmeer zitten? Door de druk scheurt je trommelvlies. Of beinvloed vuil dat extra?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Even een snel vraagje? Empty Re: Even een snel vraagje?

Bericht  Jilke wo 1 aug 2012 - 19:03

Ja daarom weet ik niet of het "tussen mijn oren" zit, of dat het ook echt daardoor werkt. Laughing
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even een snel vraagje? Empty Re: Even een snel vraagje?

Bericht  Lenthe wo 1 aug 2012 - 20:12

Mijn broertje is er al eens voor bij de dokter geweest voor dit probleem. Die dokter heeft gezegd dat neusspray de beste oplossing is, want die maakt die gehoorbuis (weet zo geen naam) van je neus naar je oren open. Hij moest de neusspray een half uur voor vertrek en voor de landing gebruiken. Ook oordopjes helpen bij mij redelijk goed.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even een snel vraagje? Empty Re: Even een snel vraagje?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum