Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat voor bedrag mag je gespaard hebben samen met partner.

+13
Pussycat
SoGood
Flower_L
*Lookie*
Rush
Didi
Paper Crown
Pandora
nina
Dennenappel
Reeza
Zonnetje
Gizmo
17 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wat voor bedrag mag je gespaard hebben samen met partner. - Pagina 2 Empty Re: Wat voor bedrag mag je gespaard hebben samen met partner.

Bericht  Rush do 12 jul 2012 - 2:32

Ik denk dat er nog genoeg mensen zijn die thuis sparen Punk'd. Wat voor bedrag mag je gespaard hebben samen met partner. - Pagina 2 3079029344
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor bedrag mag je gespaard hebben samen met partner. - Pagina 2 Empty Re: Wat voor bedrag mag je gespaard hebben samen met partner.

Bericht  Gizmo do 12 jul 2012 - 4:48

Pussycat schreef:Deze site is wel handig http://financieel.infonu.nl/belasting/64883-belasting-over-spaargeld-2011-2012.html

Precies wat ik al schreef in de eerste reactie... nerd
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Pussycat do 12 jul 2012 - 4:56

Gizmo schreef:
Pussycat schreef:Deze site is wel handig http://financieel.infonu.nl/belasting/64883-belasting-over-spaargeld-2011-2012.html

Precies wat ik al schreef in de eerste reactie... Wat voor bedrag mag je gespaard hebben samen met partner. - Pagina 2 827601

Oeps sorry...
Niet gelezen Embarassed ik lees vaak alleen het begin en dan reageer ik. En toevallig had ik laatst deze site een keer bekeken omdat ik mij hetzelfde afvroeg...

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Hoochie do 12 jul 2012 - 6:43

Stomme regeling Cry Spaar dus eigenlijk om het weer aan de belastingdienst te geven
Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 7:26

Als je boven dat bedrag komt moet je het gewoon op de rekening van je ouders zetten ofzo :P.

Gast
Gast

Bericht  Dennenappel do 12 jul 2012 - 7:45

Weet iemand of je zomaar een bedrag op iemand anders zijn bankrekening kan storten zonder gevolgen?
De ander hoeft dan geen extra inkomensbelasting o.i.d. te betalen? Dat is mij nu nog niet helemaal duidelijk!
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Pussycat do 12 jul 2012 - 19:37

Dat ligt er ook weer aan op wie zijn rekening je het stort.
Je mag je kinderen volgens mij meer schenken dan bijvoorbeeld je zus.

Nou als ik tegen de 40.000 aan ga lopen dan verstop ik mijn geld wel ergens zoveel rente krijg je er nou ook weer niet voor terug.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Dennenappel vr 13 jul 2012 - 7:56

En als ik het op mijn vriend zijn rekening stort? We hebben geen contract of dergelijk. Doordat we geen fiscale partners zijn mogen we ieder nog 21nogwat hebben i.p.v. samen. Hierdoor moet er niet te veel op mijn rekening komen.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gizmo vr 13 jul 2012 - 7:59

Dennenappel schreef:En als ik het op mijn vriend zijn rekening stort? We hebben geen contract of dergelijk. Doordat we geen fiscale partners zijn mogen we ieder nog 21nogwat hebben i.p.v. samen. Hierdoor moet er niet te veel op mijn rekening komen.

Je hebt dan te maken met schenkingen: http://www.spaarbaak.nl/vraagbaak.php?zw=hoeveel+geld+overmaken+zonder+belasting+te+betalen
(Wederom, eerste hit Google: geld overmaken regelmatig belastingdienst)
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285

Bericht  Dennenappel vr 13 jul 2012 - 8:28

Hmm dan mag ik €2012,- per jaar schenken aan mijn vriend.

Wat als ik het geld op de gezamenlijke rekening stort en hij het er af en toe vanaf haalt? Hier kan ik niets over vinden.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Bericht  Coco vr 13 jul 2012 - 8:29

Waarom zou je geld thuis sparen als het om zulke bedragen gaat? Het loont meer om er belasting over te betalen, dan geen rente te ontvangen.
Daarbij zou ik er niet aan moeten denken dat al mijn geld thuis in rook op gaat. :O
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Coco vr 13 jul 2012 - 8:30

Dennenappel schreef:Hmm dan mag ik €2012,- per jaar schenken aan mijn vriend.

Wat als ik het geld op de gezamenlijke rekening stort en hij het er af en toe vanaf haalt? Hier kan ik niets over vinden.

Hoe bedoel je dit precies? Je wilt spaargeld van jouw spaarrekening op de gezamelijke rekening zetten, die hij er vanaf haalt? Zij weten toch niet of jij of hij het eraf haalt als het om een gezamelijke rekening gaat?
En bedoel je daar dan mee dat je dat thuis zou willen bewaren/sparen?
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Printje vr 13 jul 2012 - 10:34

Ik hoef me hier nooit zorgen om te maken, zo'n bedrag halen we van ons lang-zal-ze-leven niet.....

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Dennenappel za 14 jul 2012 - 8:45

Nois schreef:
Dennenappel schreef:Hmm dan mag ik €2012,- per jaar schenken aan mijn vriend.

Hoe bedoel je dit precies? Je wilt spaargeld van jouw spaarrekening op de gezamelijke rekening zetten, die hij er vanaf haalt? Zij weten toch niet of jij of hij het eraf haalt als het om een gezamelijke rekening gaat?
En bedoel je daar dan mee dat je dat thuis zou willen bewaren/sparen?
Ja, wij zijn geen fiscale partners, waardoor wij ieder 21000 mogen hebben en niet gezamenlijk 42000. Ik zit bijvoorbeeld bijna tegen die grens aan. Kan ik dan een bedrag op de gezamenlijke rekening storten en dat hij dit er vanaf haalt en op zijn eigen spaarrekening zet? Moet hij hier dan inkomensbelasting over betalen of iets dergelijks? (als we nou een huis kopen, is dit allemaal niet nodig Wink )
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Bericht  Coco za 14 jul 2012 - 9:07

Volgens mij moet dat wel kunnen. Je bent altijd vrij om geld over te maken naar je gezamelijke rekening natuurlijk. Maar waarom wil je dat doen? Je ontvangt uiteindelijk toch meer rente dan dat je belasting betaald? De belasting betaal je alleen over het bedrag dat hoger is dan het belastingvrije gedeelte en niet over het hele bedrag. Rente ontvang je wel over het hele bedrag dat je er hebt staan.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Coco za 14 jul 2012 - 9:19

Ik denk trouwens dat ze daar ook niet gek zijn. Als je € 2012,- mag schenken aan je vriend en hij heeft ineens - ik noem maar wat - € 18.000,- vanaf de gezamelijk rekening op zijn rekening gestort, wat door jou op de gezamelijke rekening gestort is. Dan klopt dat al niet meer. Wonen jullie nu al samen? Indien dat het geval is zou je natuurlijk kunnen overwegen alvast fiscaal partners te worden. Ik begrijp iig uit je tekst dat jullie een huis willen kopen, dus dan zou dat wellicht alvast een optie zijn?
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  SuperGrover za 14 jul 2012 - 22:50

Pussycat schreef:Dat ligt er ook weer aan op wie zijn rekening je het stort.
Je mag je kinderen volgens mij meer schenken dan bijvoorbeeld je zus.

Nou als ik tegen de 40.000 aan ga lopen dan verstop ik mijn geld wel ergens zoveel rente krijg je er nou ook weer niet voor terug.

Ik kan je vooral aanraden om je eerst te verdiepen in belastingzaken voordat je dit doet.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Dennenappel zo 15 jul 2012 - 5:49

Nois schreef:Ik denk trouwens dat ze daar ook niet gek zijn. Als je € 2012,- mag schenken aan je vriend en hij heeft ineens - ik noem maar wat - € 18.000,- vanaf de gezamelijk rekening op zijn rekening gestort, wat door jou op de gezamelijke rekening gestort is. Dan klopt dat al niet meer. Wonen jullie nu al samen? Indien dat het geval is zou je natuurlijk kunnen overwegen alvast fiscaal partners te worden. Ik begrijp iig uit je tekst dat jullie een huis willen kopen, dus dan zou dat wellicht alvast een optie zijn?
Ja, dat begrijp ik maar zo een vaart zal het niet lopen. Zo rijk ben ik ook weer niet Wink Per maand zal het om 300,- ongeveer gaan. Fiscaal partners is inderdaad ook een optie, mijn vriend had hier eerst geen zin in, maar als we een huis kopen worden we dat inderdaad toch. Bedankt voor het meedenken, daar was ik nog niet opgekomen!
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Bericht  *Lookie* zo 15 jul 2012 - 23:02

Bij een en/of rekening geef je in de belastingaangifte aan wat jouw deel is van die rekening. Dus stel er staat 10.000 op en 6.000 is van jou en 4000 van je vriend dan geef jij dus die 6000 op. Is het vn jullie samen dan natuurlijk ieder de helft.

Wat betreft die rekening van het kind. Mijn zoon heeft ook een regenboogrekening. Die staat op zijn naam (zijn naam staat op de afschriften). Mijn vriend heeft echter tot zijn 18e het beheer over de rekening. Mochten wij boven het heffingsvrije vermogen uitkomen (die 20000 pp) dan zou dit iig tot het heffingsvrije vermogen behoren wat je extra hebt bij minderjarige kinderen. Ik weet niet wiens naam op de afschriften staat van de rekening van jouw (naam even kwijt) kind?
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: