Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

borstvoeding invriezen

+2
sandra
duckie
6 plaatsers

Ga naar beneden

borstvoeding invriezen Empty borstvoeding invriezen

Bericht  duckie ma 24 jan 2011 - 3:14

ik wil borstvoeding gaan invriezen maar wat zijn handige dingen waar ik om moet denken?
ik heb nu 1 voeding van 120 cc staan in de koelkast van vanmorgen maar als ik dat in ijsblokzakjes doe en dan in de diepvries hoe doe je dan een volgende afgekolfde voeding erbij? als het eerst is afgekoelt in de koelkast of direct? wat mag je wanneer wel bij elkaar doen en wanneer niet? of doen jullie eerst een hele dag kolven en dan pas in 1x invriezen?
heb ook een paar avent bewaarbakjes gekocht waar je ook mee kunt invriezen maar die zijn 240 cc dus daar zou evt ook nog een voeding bij in kunnen....
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding invriezen Empty Re: borstvoeding invriezen

Bericht  sandra ma 24 jan 2011 - 3:41

Ik vind het zelf altijd makkelijk om wat hele voedingen in te vriezen, maar de rest in kleine porties.. alles wat je ontdooit moet natuurlijk daarna echt op.. dus als je 240 cc ontdooit, dan moet dat daarna helemaal op..

je mag afgekolfde melk 24 uur verzamelen en bij elkaar voegen en dan invriezen, wel zorgen dat alles dezelfde temperatuur heeft als je het bij elkaar doet..

als je in ijsblokzakjes invriest zou ik daar niet later weer bij doen, maar gewoon een nieuw zakje pakken.. 1 blokje is geloof ik 15 ml, dus dan kun je zo tellen hoeveel je later nodig hebt voor een voeding..
sandra
sandra
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 213
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Teddyaapje ma 24 jan 2011 - 4:31

Ik gebruikte eerst gewoon plasticboterhammenzakjes, daar deed ik de melk in en die zette ik in een plastic bekertje (voor de vorm). Dit in de vriezer met zo'n afsluitklem van de Ikea erop en een sticker met de datum + hoeveelheid melk erop erin (maakte porties van 100 en 50cc). Als het dan bevroren was haalde ik het uit het bekertje, klem eraf en knoop erin en de sticker plakte ik dan op de onderkant.
Opzich ging dit prima maar het was best veel werk en het neem ook veel plaats in beslag in de vriezer.
Sinds 2 weken ong. gebruik ik die ijsklontzakjes, die wat ik heb past 300ml in. Ik verzamel melk tot ik genoeg heb om een heel zakje te vullen (moet wel binnen 24u), plak er weer een sticker met datum op, in de vriezer en klaar.

Succes ermee!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Flip Fluitketel ma 24 jan 2011 - 5:21

Wat ik gekolfd hebt zet ik altijd in de koelkast in aparte kannen en kijk aan het einde van de dag wat ik over heb en daar vull ik dan een flesje mee en deze gaat dan in de diepvries. Ik doe alle voedingen invriezen in flesjes van 120cc, meestal heb ik wel 2flesjes op een dag. Hangt er ook vanaf of ik moet werken die dag.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Liadan ma 24 jan 2011 - 6:03

Ik vroor de voedingen aan het eind van de dag in. Ik had hiervoor medelaflesjes, aventbakjes en heel veel goedkope flesjes van kruidvat en Hema. In het begin vroor ik het ook in ijsblokjeszakken in, maar die vind ik zelf een drama. Ik krijg de blokjes er niet uit zonder ze aan te raken of ze weg te schieten. Ook kunnen er stukjes plastic aan blijven plakken.
Ik heb ook vaak ijsblokjesbakken gebruikt met een flexibele onderkant. Als het bevroren was kon ik de blokjes eruit drukken en deed ik die in diepvrieszakjes.
Ik deed meestal 150 cc in een flesje en wat ik meer gekolfd had in een ijsblokjesbak.

Je mag trouwens alleen voedingen van dezelfde temperatuur bij elkaar doen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  duckie ma 24 jan 2011 - 7:09

ik heb vanmorgen 120 cc gekolft en vanmiddag had ik 60cc ongeveer. die van vanmorgen heb ik in de koelkast staan en nu die van vanmiddag heb ik ook in de koelkast gezet dus ze zijn strax allebei koud dus dan kan ik ze dus bij elkaar in gieten en dan in ijsblokzakjes of de VIA bekers doen van de Avent ( toevallig vanmiddag gekocht)
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Coccinelle ma 24 jan 2011 - 7:21

Ijsblokzakjes heb ik in het begin ook gebruikt, echt een drama om al die plakkerige ijsblokjes eruit te krijgen. Ik gebruik flesjes van medela en ik heb ook veel medela zakjes gebruikt om een voorraad op te bouwen.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Liadan ma 24 jan 2011 - 8:23

duckie schreef:ik heb vanmorgen 120 cc gekolft en vanmiddag had ik 60cc ongeveer. die van vanmorgen heb ik in de koelkast staan en nu die van vanmiddag heb ik ook in de koelkast gezet dus ze zijn strax allebei koud dus dan kan ik ze dus bij elkaar in gieten en dan in ijsblokzakjes of de VIA bekers doen van de Avent ( toevallig vanmiddag gekocht)
Ja klopt, als ze net zo koud zijn kan je ze bij elkaar gieten.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  duckie ma 24 jan 2011 - 9:04

iemand trouwens ervaring met de VIA bekers van Avent?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud