Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borstvoeding invriezen

+5
Famke
Dora
silly-one
catgirl85
Fearie
9 plaatsers

Ga naar beneden

Borstvoeding invriezen Empty Borstvoeding invriezen

Bericht  Fearie di 13 sep 2011 - 2:07

Omdat ik af en toe borstvoeding afkolf en dan overhoud, doe ik het in de vriezer. Ik heb van Avent de bewaarbekers , maar zit me nu te bedenken of dat wel handig is. Ik heb namelijk ook de ijsblokzakjes, alleen daar moet veel meer ml in voordat ie vol zit.

Borstvoeding invriezen Avent-via-bewaarbekers-voor-tp_6420948603753876967b

Heeft iemand ervaring met borstvoeding bewaren in deze bekers en ontdooit het dan ook een beetje vlot (aangezien het echt een bakje vol is en dus een blok bv is)?

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding invriezen Empty Re: Borstvoeding invriezen

Bericht  catgirl85 di 13 sep 2011 - 2:17

Ik gebruik ze ook en het ontdooit naar mijn idee redelijk snel. Ik ontdooi ze in de koelkast. Je kan ze natuurlijk ook minder vol doen en dan er op schrijven hoeveel er in zit. Ik vind de maat aanduiding niet zo duidelijk dus ik schrijf het er op. Vind ze wel ideaal voor in de vriezer, kan je goed stapelen. Ik vind ze juist te klein haha. Als ik een bekertje mee geef naar het kdv zit er meestal 180 in en dan kunnen ze zelf kijken hoeveel ze opwarmen.
catgirl85
catgirl85
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 245

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 2:17

Ik had het eerst in die zakjes zitten maar dat vond ik zo onhandig dat ik ben overgestapt naar die bekers, ideaal vond/vind ik ze!

Gast
Gast

Bericht  Fearie di 13 sep 2011 - 2:27

catgirl85 schreef:Als ik een bekertje mee geef naar het kdv zit er meestal 180 in en dan kunnen ze zelf kijken hoeveel ze opwarmen.

Mij leek het om dezelfde reden dus wel ideaal. Hoe lang duurt het voordat zo'n beker ontdooit is in de koelkast?

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  silly-one di 13 sep 2011 - 3:02

Mijn zus kolfde gewoon in de flessen ( ze had er een hoop overgekocht van iemand een stuk of 20 had ze er zeker wel). Dat was echt heel handig bij de jongste omdat het nogal een huil baby was. Toen mijn zus een keer moe op bed lag en even op de kleine lette konden we gewoon een flesje uit de vriezer pakken om te geven zodat mijn zus even kon slapen.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  Dora di 13 sep 2011 - 3:17

Ik gebruik de zakjes van medela.
Bij babywalz heb je ook van dat soort zakjes.
Die bekers zullen vast heel handig zijn, maar ik wil een flinke voorraad en dan vind ik ze vrij duur in aanschaf. Ik heb ongeveer 30 zakjes bv in de vriezer staan. En daarbij, wat doe je er weer mee als je klaar bent met de bv?

Laatst aangepast door Teigertje op di 13 sep 2011 - 3:19; in totaal 1 keer bewerkt
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 3:18

Teigertje schreef:Ik gebruik de zakjes van medela.
Die bekers zullen vast heel handig zijn, maar ik wil een flinke voorraad en dan vind ik ze vrij duur in aanschaf. En daarbij, wat doe je er weer mee als je klaar bent met de bv?

Je kan ze straks gebruiken als ze naar school gaan om fruit in te doen, als je en dagje weggaat kan je er van alles in doen, ik vind ze ideaal.

Gast
Gast

Bericht  Famke di 13 sep 2011 - 3:26

Snoepy87 schreef:
Teigertje schreef:Ik gebruik de zakjes van medela.
Die bekers zullen vast heel handig zijn, maar ik wil een flinke voorraad en dan vind ik ze vrij duur in aanschaf. En daarbij, wat doe je er weer mee als je klaar bent met de bv?

Je kan ze straks gebruiken als ze naar school gaan om fruit in te doen, als je en dagje weggaat kan je er van alles in doen, ik vind ze ideaal.

+1. En ik gebruikte ze ook om mijn eigen gemaakte groente hapjes in te vriezen, handig om er op te kunnen schrijven. Als we op vakantie gaan doe ik er wasmiddel in. In eentje zitten inmiddels de klein duimpjes van L. Hier worden ze dus veel vuldig gebruikt. Ik heb trouwens 2x 10 nieuw op marktplaats gekocht, ideaal.
Famke
Famke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 255
Punten : 268

Bericht  Darius di 13 sep 2011 - 3:34

Ik gebruik de bekers alleen voor voedingen vanaf 120 cc ongeveer. Als ik minder heb doe ik het in ijsklontbakjes flexibele bodem. Ontdooien van een groot blok in de koelkast duurt wel zon 12 uur.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Dora di 13 sep 2011 - 3:34

Maar dan vind ik 30 van die bakjes (minimaal) wel erg veel Laughing
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Happydobby di 13 sep 2011 - 3:55

Ik gebruik nu medela zakjes maar die zijn wel duur, die bakjes vind ik eigenlijk ook duur maar ze zijn dus handig voor fruithapjes. Nu ben ik van plan om rapley te gaan doen dus hoef ik geen gemixtehapjes in te vriezen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  catgirl85 di 13 sep 2011 - 5:44

Je kan ze inderdaad later gebruiken om groente en fruithapjes in te vriezen.
Hoeveel kosten die zakjes van Medela? Ik zie op een site staan 14,50 maar er staat niet bij hoeveel er dan in zitten. En kan je die hergebruiken? Anders is het best prijzig.
Ik denk dat het bekertje er ongeveer 10-12 uur over doet om te ontdooien. Ik zet ze de dag voor ik ga werken in de koelkast en dan zijn ze op tijd ontdooit.
catgirl85
catgirl85
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Happydobby di 13 sep 2011 - 5:47

catgirl85 schreef:Je kan ze inderdaad later gebruiken om groente en fruithapjes in te vriezen.
Hoeveel kosten die zakjes van Medela? Ik zie op een site staan 14,50 maar er staat niet bij hoeveel er dan in zitten. En kan je die hergebruiken? Anders is het best prijzig.

Er zitten er 15 in en je kan ze wel hergebruiken.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Fearie di 13 sep 2011 - 5:52

Voor degene die de avent bakjes gebruiken, hoeveel heb je er dan aangeschaft of in gebruik?

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  catgirl85 di 13 sep 2011 - 5:53

Happydobby schreef:
catgirl85 schreef:Je kan ze inderdaad later gebruiken om groente en fruithapjes in te vriezen.

Er zitten er 15 in en je kan ze wel hergebruiken.

Oke, dank je! Ik heb niet zo'n grote vriezer dus misschien dat ik ook een aantal zakjes ga aanschaffen. Dacht altijd dat ze niet herbruikbaar waren. Vond het al zo onlogisch..
catgirl85
catgirl85
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  ekjir@M di 13 sep 2011 - 6:46

Ik heb de Aventbakjes pas gebruikt bij de groente/fruithappen. M´n nicht had ze over en ik was op dat moment nog niet zo ver dat er ook borstvoeding in kon. Achter af pasten ze gewoon op m´n kolf...

Van de 180cc heb ik er 10 en van de 240ml heb ik er 16. Ik ben wel van plan om er nog een aantal bij te halen voor dat pulletje 2 geboren wordt zodat ik de bv makkelijker in kan vriezen.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  catgirl85 di 13 sep 2011 - 7:32

Ik heb er nu 10 van 180 ml, maar misschien dat ik er nog meer ga aanschaffen van 240 of anders van die zakjes.
catgirl85
catgirl85
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Liadan di 13 sep 2011 - 7:36

Ik heb ook wat van die aventbakjes. Het zijn wel fijne bakjes, maar ik vind dat het deksel er soms niet goed op draait (en soms ook moeilijk er weer af).
Ik vries nu alles in in medelaflesjes en in goedkope flesjes van kruivat/hema. Ook vries ik in in ijsblokjesbakken met flexibele onderkant. Als de klontjes bevroren zijn druk ik ze uit in een bakje en zet dat in de vriezer.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 7:49

Ik vind de bakjes ideaal, zeker omdat ze zo mooi op de kolf passen, en je er makkelijk een speen op kunt draaien, maar ik ben ook altijd bang dat de deksels niet goed zitten, en ze gaan lekken ofzo, dus ik ben dan wat huiverig om ze mee te nemen. Gelukkig is dat hier bijna niet nodig, ze weigeren toch de fles... laughcry

Gast
Gast

Bericht  Fearie di 13 sep 2011 - 8:36

_MamaRosa_ schreef:Ik vind de bakjes ideaal, zeker omdat ze zo mooi op de kolf passen, en je er makkelijk een speen op kunt draaien, maar ik ben ook altijd bang dat de deksels niet goed zitten, en ze gaan lekken ofzo, dus ik ben dan wat huiverig om ze mee te nemen. Gelukkig is dat hier bijna niet nodig, ze weigeren toch de fles... laughcry

Ik wist niet eens dat er een speen opgedraaid kan worden, dat is handig smile Wist wel dat ie ook op de kolf gemonteerd kan worden.

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 9:01

Fearie schreef:
_MamaRosa_ schreef:Ik vind de bakjes ideaal, zeker omdat ze zo mooi op de kolf passen, en je er makkelijk een speen op kunt draaien, maar ik ben ook altijd bang dat de deksels niet goed zitten, en ze gaan lekken ofzo, dus ik ben dan wat huiverig om ze mee te nemen. Gelukkig is dat hier bijna niet nodig, ze weigeren toch de fles... laughcry

Ik wist niet eens dat er een speen opgedraaid kan worden, dat is handig smile Wist wel dat ie ook op de kolf gemonteerd kan worden.

Dan moet je wel die adapter erbij hebben, die blauwe dop. Die zit er volgens mij niet altijd bij, dus even opletten dat je wel de juiste set neemt.

Borstvoeding invriezen Fw==

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: