Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

dagjes weg in Nederland

+3
Rouxxxe
Darius
Sarah1985
7 plaatsers

Ga naar beneden

dagjes weg in Nederland Empty dagjes weg in Nederland

Bericht  Sarah1985 vr 6 jul 2012 - 7:11

Wij gaan dit jaar niet op vakantie. We gaan de woonkamer opknappen, maar om nu de hele tijd te verven enzo willen we ook niet. Dus we willen graag wat dagjes weg. Maar waarheen

Wij wonen in friesland mag best een stukje rijden zijn

Wat afvalt zijn dingen als zwemmen / strand

Dus vertel waar kunnen wij heen gaan
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dagjes weg in Nederland Empty Re: dagjes weg in Nederland

Bericht  Darius vr 6 jul 2012 - 7:17

Wij hebben vorige week een museumjaarkaart aangeschaft. Op de website kun je wel wat leuke musea vinden.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

dagjes weg in Nederland Empty Re: dagjes weg in Nederland

Bericht  Rouxxxe vr 6 jul 2012 - 8:09

Dierentuin
Pretpark
Naar een stad die je nog niet kent en daar lekker winkelen/lunchen/rondkijken/hapje eten
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dagjes weg in Nederland Empty Re: dagjes weg in Nederland

Bericht  rapa nui vr 6 jul 2012 - 9:54

Museum kaart is inderdaad een goed idee. Er zijn niet alleen binnenmuseums maar je kunt er ook mee naar het Zuiderzeemuseum of het Openluchtmuseum in Arnhem. En je stapt veel sneller even een museum binnen omdat je niet tegen de entreekosten zit aan te hikken en is het niet leuk dan sta je zo weer buiten zonder dat je het idee hebt dat je te veel betaald hebt.

Stad/dorpsevenemten als bv. Donderdag Meppeldagg met elke week een ander thema en altijd wel erg gezellig. Op woensdag de Blauwvingerdagen Zwolle etc.

Heel oubollig maar toch wel heel leuk. http://www.groningsgoedroute.nl/ De Gronings Goed Route is een bewegwijzerde autoroute (circa 145 km) langs 11 unieke musea en attracties in Oost-Lauwersland / Noordwest-Groningen. Dus je komt langs de Theefabriek in Houwerszijl (erg lekker en leuk en ook heerlijk buitenzitten), de zeehondencreche in Pieterburen, een openluchtmuseum in Warffum, nog wat kleinere museums en borgen en het is een erg mooie omgeving.

Een dagje net over de grens in Duitsland voor toch een echt buitenland idee en vakantiegevoel. Lekker op een terrasje wat eten en de prijzen zijn er in het algemeen lager. Meppen, Oldenburg, Nordhorn etc zijn leuk. In Cloppenburg zit een openluchtmuseum en in Papenburg kun je bv naar de Meyer Werf.

Op 28 juli is er de Texel Air Show.

Floriade kun je nog naar toe tot 7 oktober.

Kijk eens op de site www.eropuit.nl of op www.spoordeelwinkel.nl
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dagjes weg in Nederland Empty Re: dagjes weg in Nederland

Bericht  Mida4you vr 6 jul 2012 - 10:12

Dagje Giethoorn, fluisterbootje huren smile
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

dagjes weg in Nederland Empty Re: dagjes weg in Nederland

Bericht  SarahKey vr 6 jul 2012 - 21:37

Darius schreef:Wij hebben vorige week een museumjaarkaart aangeschaft. Op de website kun je wel wat leuke musea vinden.



Dit hebben wij vorig jaar gedaan. Wij hadden het geld er dik uit. Hebben door het jaar heen 3 weekendjes weg gepland om bepaalde museu te bezoeken. Dit jaar niet gedaan ivm de baby. Een aanrader.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

dagjes weg in Nederland Empty Re: dagjes weg in Nederland

Bericht  Zora vr 6 jul 2012 - 23:24

Goeie tips allemaal Rapa Nui! smile
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dagjes weg in Nederland Empty Re: dagjes weg in Nederland

Bericht  rapa nui za 7 jul 2012 - 0:48

http://www.ijssellinie.nl Dit is trouwens ook wel interessant om een keer geweest te zijn. Leuke rondleiding en met allerlei dingen en weetjes over de tijd van de koude oorlog. Er is bv zo'n speciaal veiligheidspak voor diegene die na een kernaanval als eerste weer naar buiten moest om te kijken of het al weer veilig was.

Dit ligt aan de dijk tussen Wijhe en Olst (dacht ik, kan ook op diezelfde dijk maar dan tussen Olst en Deventer liggen). Deventer is een leuke stad met oude kern en winkeltjes (heel veel boekwinkeltjes), iets verder ligt Zutphen en vond ik ook wel verrassend leuk met onder de winkeljes van die oude kelders.

In Friesland zelf vond ik de mummies in de kerk van Wieuwerd wel interressant om een keer gezien te hebben. Het Jopie Huisman museum in Workum en het Schaatsmuseum in Hindelopen

Dit is ook een site met leuke, wat aparte tips: http://www.hotspotholland.nl/

Hoe zo ben ik dol op dagjes uit Very Happy . Als ik iets lees in de krant of op internet over een evenement, open dag oid dan schrijf ik de datums altijd meteen in mijn agenda. En ik google regelmatig op bv riddertoernooien, middeleeuwse festivals want die zijn ook erg leuk om eens naar toe te gaan. Zelfde als vliegshows en straattheater.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dagjes weg in Nederland Empty Re: dagjes weg in Nederland

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum