Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Help Jaarafrekening!

+9
Poisongirl
Didi
CCC
Blair
rapa nui
Reeza
Raindrop
TukTuk
M@niek
13 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Help Jaarafrekening! - Pagina 2 Empty Re: Help Jaarafrekening!

Bericht  Gast vr 6 jul 2012 - 6:55

Dit is mijn moeder ook eens overkomen. Ze moesten volgens het energiebedrijf bijbetalen (honderden euro's) en toen de vriend van mijn moeder aan het rekenen is gegaan, bleek dat het energiebedrijf hun moest terugbetalen. Help Jaarafrekening! - Pagina 2 394967 (Het heeft wel maanden in beslag genomen. Zo ontzettend vervelend.)

Ik zal dit jaar ook wel moeten bijbetalen. Ik ben praktisch het hele energiejaar thuis geweest en plus de hogere energiekosten.... En mijn vader hamert er ook altijd op dat ik ze maandelijks moet bijhouden. Maar op de één of andere manier is het teveel moeite om elke maand even naar beneden te lopen, naar het gashok. Dus ik laat me verrassen, ook dit jaar weer. Help Jaarafrekening! - Pagina 2 827601

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help Jaarafrekening! - Pagina 2 Empty Re: Help Jaarafrekening!

Bericht  M@niek vr 6 jul 2012 - 7:06

AngelNyn schreef:39450
M@niek schreef:En ik zie nou ook volgens mij dat ik idd totaal iets verkeerd heb gedaan, ingevuld althans.

Mijn energielaag was in 2010 38154 en 2011 39450
Mijn energiehoog was in 2010 98048 en 2011 99426 dus niet zeer afwijkend weliswaar heb ik bij moeten betalen maar dat had ik niet anders verwacht.

Nu staat er
Energielaag in 2012 38145, dan zou ik dus minder hebben verbruikt, lijkt me ook vreemd
Energiehoog in 2012 420757 het lijkt mij heel sterk dat ik zo'n bedrag heb verbruikt volgens mij heb ik gewoon iets niet goed ingevuld.
Ja dan heb je het inderdaad omgedraait, en een cijfer teveel bij die 420757 ingevuld, van 39450 naar 42075 ofzo zou logisch zijn. Alleen is die 38145 niet heel logisch als je eerst 99426 had.

Zoals het er staat zo heb ik het net afgelezen.

Maar kijk eens op je meter nu, wat zijn NU je meterstanden?
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help Jaarafrekening! - Pagina 2 Empty Re: Help Jaarafrekening!

Bericht  TukTuk vr 6 jul 2012 - 7:17

Ah ik dacht dat dat de standen waren die je doorgegeven had. Wel heel gek dat je ineens zo'n heel hoog getal hebt, dat kan nooit lijkt mij..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help Jaarafrekening! - Pagina 2 Empty Re: Help Jaarafrekening!

Bericht  Didi vr 6 jul 2012 - 8:12

Ik heb ongeveer hetzelfde, wij moeten €1000,- bijbetalen! Maar van het bellen met Nuon word je ook niks wijzer. Een of ander kulverhaal waar ik alsnog niks mee kan.
Het lag vast aan enkel glas en zulke dingen. Maar we hebben helemaal geen enkel glas en we wonen in een vrij nieuw geïsoleerd huis van 8 jaar oud.

Maar hij wilde wel ons termijn bedrag verlagen, haha wat een mafkees.
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help Jaarafrekening! - Pagina 2 Empty Re: Help Jaarafrekening!

Bericht  TukTuk vr 6 jul 2012 - 8:14

Maar je kan je verbruik toch vergelijken met het jaar er voor? En dan kwestie van uitrekenen, je verbruik x tarief, plus nog het vast recht en kosten van de netbeheerder etc..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help Jaarafrekening! - Pagina 2 Empty Re: Help Jaarafrekening!

Bericht  Poisongirl za 7 jul 2012 - 20:54

Het is niet altijd zo dat meter 1 laag en meter 2 hoog is. Kan ook andersom zijn. Is je meter niet over de kop gegaan? Na 100.000 begint hij weer bij 0.
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help Jaarafrekening! - Pagina 2 Empty Re: Help Jaarafrekening!

Bericht  Ibbeltje za 7 jul 2012 - 22:54

OOw jij ook al dikke rekening van Nuon Sad Ik moet nog ff bellen van de week.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help Jaarafrekening! - Pagina 2 Empty Re: Help Jaarafrekening!

Bericht  M@niek zo 8 jul 2012 - 4:51

Zoals het eruit ziet klopt het wel maar ik heb gewoon geen idee hoe het kan. Het enige wat we nieuwe hebben is een grotere televisie met meer verbruik, snap ik maar dan verbruikt dat ding meer dan 200 euro per maand!! Voorderest is in huis niks veranderd. Kind was er vorig jaar ook al.

Daarnaast weten we niet precies wat nou meter 1 is en wat meter 2.

Ik moet sowieso vragen of ik het bedrag in termijnen kan betalen en of er iets aan die maand termijn gedaan kan worden, ik kan het gewoon niet opbrengem 275 euro in de maand.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help Jaarafrekening! - Pagina 2 Empty Re: Help Jaarafrekening!

Bericht  mzcharlotte zo 8 jul 2012 - 5:34

Ik zou toch vragen of er een controleur langs kan komen. Je termijnbedrag zou onwaarschijnlijk hoog zijn. Een tv die meer verbruikt oké, maar kan me niet voorstellen dat 1 tv je 200 euro per maand extra kost.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help Jaarafrekening! - Pagina 2 Empty Re: Help Jaarafrekening!

Bericht  TukTuk zo 8 jul 2012 - 6:27

M@niek schreef:Zoals het eruit ziet klopt het wel maar ik heb gewoon geen idee hoe het kan. Het enige wat we nieuwe hebben is een grotere televisie met meer verbruik, snap ik maar dan verbruikt dat ding meer dan 200 euro per maand!! Voorderest is in huis niks veranderd. Kind was er vorig jaar ook al.

Daarnaast weten we niet precies wat nou meter 1 is en wat meter 2.

Ik moet sowieso vragen of ik het bedrag in termijnen kan betalen en of er iets aan die maand termijn gedaan kan worden, ik kan het gewoon niet opbrengem 275 euro in de maand.

Lijkt mij echt niet dat het klopt hoor.. Sowieso, je typte dit:

Mijn energielaag was in 2010 38154 en 2011 39450
Mijn energiehoog was
in 2010 98048 en 2011 99426 dus niet zeer afwijkend weliswaar heb ik
bij moeten betalen maar dat had ik niet anders verwacht.

Nu staat er
Energielaag in 2012 38145, dan zou ik dus minder hebben verbruikt, lijkt me ook vreemd
Energiehoog
in 2012 420757 het lijkt mij heel sterk dat ik zo'n bedrag heb
verbruikt volgens mij heb ik gewoon iets niet goed ingevuld.


De meterstand van je energie laag kan niet ineens lager staan dan in 2011...
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help Jaarafrekening! - Pagina 2 Empty Re: Help Jaarafrekening!

Bericht  Angel zo 8 jul 2012 - 7:00

Om te kijken wat hoog en laag is moet je nu even op de meter kijken. De meter die op dit moment actief is zal je laagtarief zijn. De andere teller is automatisch hoog. Dit kun je morgen overdag controleren door weer te kijken, dan zal de andere teller actief zijn.

De meterstanden die jij doorgeeft kunnen niet kloppen. Die 10 is volgens mij inderdaad de meterstand omdat de meter over de kop is gegaan. Maar de meterstanden die jij opgeeft kunnen echt niet! Dit zou betekenen dat je in een jaar tijd meer dan 38.000 kwh aan stroom hebt gebruikt. Heb je per ongeluk het cijfer achter de komma ook opgeschreven?

Angel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 36
Punten : 136
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help Jaarafrekening! - Pagina 2 Empty Re: Help Jaarafrekening!

Bericht  M@niek zo 8 jul 2012 - 8:15

We hebben het berkened en nog eens en nog eens. De uiteindelijke conclusie is dat we ongeveer 6000 kwh per jaar hebben verbruikt en dat was vorig jaar ongeveer 3000, het dubbele dus en dat terwijl we dus niks extras hebben aangeschaft! We hebben het gedeeld door het jaar en door 24 uur zou betekenen dat we 666 watt per 24uur gebruiken dat is ongeveer gelijk aan 5 a 6 bouwlampen die dus 24uur staan te draaien!

Onmogelijk gewoon.

Kunnen 3 dingen betekenen. Of de meter is kapot of we hebben een lek of er wordt illegaal stroom afgetapt, wij denken zelf het laatste aangezien hier al meerdere keren in de straat de straatlampen heel de nacht uitwaren en toen is er gesproken over drugs enz.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help Jaarafrekening! - Pagina 2 Empty Re: Help Jaarafrekening!

Bericht  TukTuk di 10 jul 2012 - 2:48

M@niek schreef:We hebben het berkened en nog eens en nog eens. De uiteindelijke conclusie is dat we ongeveer 6000 kwh per jaar hebben verbruikt en dat was vorig jaar ongeveer 3000, het dubbele dus en dat terwijl we dus niks extras hebben aangeschaft! We hebben het gedeeld door het jaar en door 24 uur zou betekenen dat we 666 watt per 24uur gebruiken dat is ongeveer gelijk aan 5 a 6 bouwlampen die dus 24uur staan te draaien!

Onmogelijk gewoon.

Kunnen 3 dingen betekenen. Of de meter is kapot of we hebben een lek of er wordt illegaal stroom afgetapt, wij denken zelf het laatste aangezien hier al meerdere keren in de straat de straatlampen heel de nacht uitwaren en toen is er gesproken over drugs enz.

Maar dat is totaal niet af te leiden van de meterstanden die je hier doorgegeven hebt..
Heb je nergens meer genoteerd welke meterstanden je vorig jaar doorgegeven hebt? Volgens mij heb je sowieso de meters omgewisseld, want je meter kan nooit lager staan nu tov vorig jaar.

Over dat stroom af tappen.. Las van de week op internet dat ALS er afgetapt wordt, dit voor de meter gebeurd, en dus niet op de meter af te lezen is, juist omdat het anders veels te veel zou opvallen. Dus is de kans klein dat dat het is.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help Jaarafrekening! - Pagina 2 Empty Re: Help Jaarafrekening!

Bericht  Atelier Madame di 10 jul 2012 - 3:00

Ik zou toch eens nagaan met je energieleverancier hoe het nu mogleijk is dat je ineens dubbel zoveel vebruikt.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help Jaarafrekening! - Pagina 2 Empty Re: Help Jaarafrekening!

Bericht  M@niek di 10 jul 2012 - 5:23

We hebben de verschillen gewoon opgeteld. Maar nuon is er nu 1,5 dag mee bezig, de beste man was ook wel tot de conclusie gekomen dat er iets niet klopt nu nog maar ff afwachten.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help Jaarafrekening! - Pagina 2 Empty Re: Help Jaarafrekening!

Bericht  TukTuk wo 18 jul 2012 - 6:17

Is het uiteindelijk opgelost? smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help Jaarafrekening! - Pagina 2 Empty Re: Help Jaarafrekening!

Bericht  Raindrop wo 18 jul 2012 - 7:14

AngelNyn schreef:Is het uiteindelijk opgelost? Help Jaarafrekening! - Pagina 2 561177

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help Jaarafrekening! - Pagina 2 Empty Re: Help Jaarafrekening!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum