Tweede kat, of niet?
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Tweede kat, of niet?
In ons vorige huis was er geen ruimte voor een twee kat. Inmiddels wonen we in een woning waar dit wel mogelijk is. Nu de vraag, zijn twee katten echt leuker dan één? Dan niet zo zeer voor mezelf, maar meer voor Poedie. Mijn vriend en ik gaan straks beide weer naar school, ik heb dus geen idee of we vaak thuis zijn. Op dit moment zie ik alleen maar nadelen, dat het niet wil wennen tussen de twee, ik ben bang dat Poedie haar gedrag veranderd, ik twijfel gewoon heel erg.. Zijn er meiden hier met positieve verhalen? Ik hoor het graag!
Gast- Gast
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Re: Tweede kat, of niet?
Ik heb dan wel geen katten. Maar kan mij voorstellen, dat het wel gezelliger is voor de andere kat die je al hebt. Alleen moet je wel goed kijken of de katten goed samen kunnen.
Want ik denk als je thuis komt, dat je beide katten graag in goede gezondheid wilt aantreffen.
Want ik denk als je thuis komt, dat je beide katten graag in goede gezondheid wilt aantreffen.
Mijn ervaring is dat ze het meestal gezelliger vinden met een maatje, dan dat ze alleen zijn. Maar er zijn altijd katten die niet met andere katten samen kunnen, daar moet je ook wel rekening mee houden. Bij dierenasiels hebben ze veel ervaring met een tweede kat erbij, koppelen etc.
In het begin moeten ze nog erg aan elkaar wennen, ze zullen elkaar waarschijnlijk niet in de armen vliegen en best friends zijn . Maar na een paar weken is de rust vaak weer terug in huis. Ik zou het dus doen!
In het begin moeten ze nog erg aan elkaar wennen, ze zullen elkaar waarschijnlijk niet in de armen vliegen en best friends zijn . Maar na een paar weken is de rust vaak weer terug in huis. Ik zou het dus doen!
Gast- Gast
In augustus kom je gewoon even bij mij op bezoek en dan smelt je voor die kleine frummeltjes, dan is je beslissing zo gemaakt.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik heb een tweede kat genomen bij mijn 8 maanden oude poes. Ik wilde er graag eentje bij als speelmaatje voor de ander en dit verloopt heel goed! De nieuwe kitten (8weekjes) is er nu 2 weken en ze zijn al dikke vrienden geworden. Ze slapen en spelen bij elkaar, erg lief! Bij mij heeft het dus alleen maar goed gedaan.
Ik heb ze in het begin trouwens direct bij elkaar gezet (daar heb ik het beste gevoel bij) en de eerste 2 dagen wilde mijn oudere kat niks van de kitten weten, maar daarna was het ook goed.
Ik heb ze in het begin trouwens direct bij elkaar gezet (daar heb ik het beste gevoel bij) en de eerste 2 dagen wilde mijn oudere kat niks van de kitten weten, maar daarna was het ook goed.
Mint- Fluisteraar
- Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Tweede kindje financieel niet mogelijk...?
» Wel een tweede kindje willen maar niet zwanger willen zijn
» Ik weet het even niet meer (veel huilen, niet willen eten)
» is die angst normaal?Edit, blijkbaar niet, het zit niet goed
» Niet kunnen inloggen (hotmail) En Rush niet bij Paypal
» Wel een tweede kindje willen maar niet zwanger willen zijn
» Ik weet het even niet meer (veel huilen, niet willen eten)
» is die angst normaal?Edit, blijkbaar niet, het zit niet goed
» Niet kunnen inloggen (hotmail) En Rush niet bij Paypal
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: