winter 2012/2013 mama's!
+31
Pussycat
Jelin
LDJ
Roos
Dikkie Dik
Amber-
Coco
Lejow
Highway
Happydobby
Paper Crown
Mama Titty
Eva1985
Travelgurly
Mysterious
Ella
Bimbam
Bruintje Beer
Juutjepetuutje
Weegschaal
Pinkel
Limburg85
NoName88
Muppetje
Elmo
bolus26
Snoes
Flip Fluitketel
Printje
Flower_L
kwak
35 plaatsers
Pagina 2 van 40
Pagina 2 van 40 • 1, 2, 3 ... 21 ... 40
Re: winter 2012/2013 mama's!
Flip Fluitketel schreef:En daar ben ik ook.....
Ik ben Flip Fluitketel 30 jr en mijn man is 38jr. Samen hebben wij een dochtertje van 21 maanden een kleine ondeugd!
Afgelopen dinsdag bezoek gebracht aan de VK en hebben we voor het eerst het hartje van de kleine mogen horen. Een hele geruststelling voor ons! S'avonds een mooie echo gehad van onze 2e spruit en daarop gebaseerd ben ik 5dgn vooruitgezet en nu dus uitgerekend op 08-01-2013 en dan ben ik ineens al over de 13wkn!
Wat betreft babykamer....de baby za dezelfde kamer in zijn geheel krijgen. Misschien alleen een ander kleurtje. En onze dochter krijgt een geheel nieuw kamertje.
Van de week ga ik eerst de kraamzorg even regelen en dan is dat ook van het lijstje.
O,ja wij willen heel graag het geslacht weten en willen over een paar weken een geslachtsbepaling laten doen.
Oh Flip,
Wij schelen maar 1 dagje qua uitgerekende datum! Dat wordt spannend begin januari, hahaha. En ook Kwak scheelt volgens mij maar een paas daagjes!
Pinkel- Prater
- Aantal berichten : 616
Punten : 627
Registratiedatum : 26-11-10
Flip Fluitketel schreef:Afgelopen week opeens weer een paar dagen dat ik niet lekker was erg misselijk en overgeven. Nu gaat het weer 2dgn wat beter en hoop dat dat zo blijft. Na de bezoek aan vk en de echo afgelopen dinsdag is het onzekere gevoel zo goed als wel weg. Gelukkig, heb nu echt het gevoel dat ik nu kan genieten.
Hoe is het bij jou?
Voor degene die voor de 2e keer zwanger zijn....Merken jullie trouwens verschil in de zwangerschap met de 1e?
Ik heb afgelopen maandag weer een echo gehad, dat vond ik heel fijn, puur extra zekerheid en van de VK kreeg ik zomaar even een 3d echo!
Ik vind het nog steeds heel spannend. Zit ook lang niet zo erg op een roze wolk net al bij D.
ik merk wel verschil, ben een stuk onzekerder, minder moe maar meer misselijk en ik heb me toch een honger steeds!niet zo erg, woog voor mijn zwangerschap nog net geen 53 kilo dus mag wel wat er bij hebben maar die honger is wel vervelend en helemaal als je bijna nergens geen zin in hebt.
en jij?
Pinkel, ben de 14de uitgerekend maar het word meer eind januari hoor, de baby komt echt niet op tijd.
bij mijn VK praktijk mag je wel kiezen om vanaf 41 te worden ingeleid maar dat wil ik niet. Ik wil eerst met strippen proberen. Ja, beetje voorbarig maar ik ga er echt niet van uit dat deze baby optijd komt. D. was al 9 dagen te laat en alle 4 de kinderen van mijn moeder waren minstens 2 week te laat dus zal wel in de familie zitten
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Ik haal de uitgerekende datum ook wel waarschijnlijk en ver er na denk ik zelf. Ben bij J. ook 11 dgn overtijd gegaan en zit in de familie. Maar we zien het tegen de tijd wel.
Net zoals bij jou ook het hongergevoel heel sterk aanwezig, maar geen trek in iets hebben. Maar moet vaak wel iets eten want anders wordt ik misselijk. De laatste paar dgn eet ik veel brood en crackers. En begin nu al iets last van mijn rug/bekken te krijgen moet dit goed in de gaten houden van de VK en hun adviseren een Zwangerfit cursus bij een bekkentherapeut ter preventie. Verder heb ik ook het gevoel of mijn buik gespannender is dan bij de 1e. Misschien ligt het eraan omdat mijn placenta dit keer aan de achterkant ligt.
Net zoals bij jou ook het hongergevoel heel sterk aanwezig, maar geen trek in iets hebben. Maar moet vaak wel iets eten want anders wordt ik misselijk. De laatste paar dgn eet ik veel brood en crackers. En begin nu al iets last van mijn rug/bekken te krijgen moet dit goed in de gaten houden van de VK en hun adviseren een Zwangerfit cursus bij een bekkentherapeut ter preventie. Verder heb ik ook het gevoel of mijn buik gespannender is dan bij de 1e. Misschien ligt het eraan omdat mijn placenta dit keer aan de achterkant ligt.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10
FF wat super dat je echo goed was (had ik nog niet gezegd geloof ik haha). En een paar dagen vooruit gezet worden is altijd leuk... Ik merk weinig verschil alleen mijn buik groeit meer in de breedte dan de vorige keer, toen was het meer naar voren zeg maar.
Trouwens gisteren mijn buik weer opgemeten en hij is nu even groot als de vorige keer met 18 weken ...
Kwak: dat herken ik wel ik ben ook onzekerder dan de vorige keer gek genoeg.
Vandaag de laatste dag vakantie. J. breng ik zo met een gezonde dosis schuldgevoel naar het kdv. Kunnen wij de tuin leeghalen en de inbouwkast opruimen. Die moet nog steeds goed schoongemaakt worden sinds de badkamer verbouwd is en de tuin wordt volgende week opnieuw bestraat. En dan is het gewoon niet handig om het ventje om je heen te hebben. Hopelijk gaat het goed. Hij is trouwens sinds de vakantie helemaal zindelijk (TROTS haha)
Trouwens gisteren mijn buik weer opgemeten en hij is nu even groot als de vorige keer met 18 weken ...
Kwak: dat herken ik wel ik ben ook onzekerder dan de vorige keer gek genoeg.
Vandaag de laatste dag vakantie. J. breng ik zo met een gezonde dosis schuldgevoel naar het kdv. Kunnen wij de tuin leeghalen en de inbouwkast opruimen. Die moet nog steeds goed schoongemaakt worden sinds de badkamer verbouwd is en de tuin wordt volgende week opnieuw bestraat. En dan is het gewoon niet handig om het ventje om je heen te hebben. Hopelijk gaat het goed. Hij is trouwens sinds de vakantie helemaal zindelijk (TROTS haha)
Gast- Gast
Jetje wat goed van J!!
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Hey, leuk dit topic! Ik kom ook mee schrijven!
Ik ben 27, mijn man is 30 en we hebben een zoon, t.hijs van ruim 2.5 jaar
Ik ben uitgerekend op 8 januari dus het wordt druk begin januari :-)
En ook ik ben uitgerekend in de periode van de miskraam. Gelukkig ben ik nu niet meer zo onzeker. Ik luister zelf af en toe even naar het hartje, heerlijk:-) de beeb lijkt net zo druk als zijn broer want behalve het hartje hoor je het ook flink bewegen woeshj woesh, het doet pijn aan je oren haha
Wij willen ook erg graag weten wat het wordt, het liefst doe ik over een paar weken een geslachtsbepaling, dan kan ik tenminste shoppen ik heb nog niks gekocht, wil graag gericht gaan kopen
De laatste dagen voel ik mij ineens erg beroerd, licht in mn hoofd, misselijk en een raar gevoel kan het niet zo goed omschrijven. Misschien gewoon een griepje hoor kan natuurlijk ook, of misschien door de warmte, als het vandaag nog is ga ik even de dokter of de vk bellen.
Gelukkig is het nu niet meer zo warm, kan er echt niet goed tegen, hebben jullie last vd warmte nu je zwanger bent?
Ik ben 27, mijn man is 30 en we hebben een zoon, t.hijs van ruim 2.5 jaar
Ik ben uitgerekend op 8 januari dus het wordt druk begin januari :-)
En ook ik ben uitgerekend in de periode van de miskraam. Gelukkig ben ik nu niet meer zo onzeker. Ik luister zelf af en toe even naar het hartje, heerlijk:-) de beeb lijkt net zo druk als zijn broer want behalve het hartje hoor je het ook flink bewegen woeshj woesh, het doet pijn aan je oren haha
Wij willen ook erg graag weten wat het wordt, het liefst doe ik over een paar weken een geslachtsbepaling, dan kan ik tenminste shoppen ik heb nog niks gekocht, wil graag gericht gaan kopen
De laatste dagen voel ik mij ineens erg beroerd, licht in mn hoofd, misselijk en een raar gevoel kan het niet zo goed omschrijven. Misschien gewoon een griepje hoor kan natuurlijk ook, of misschien door de warmte, als het vandaag nog is ga ik even de dokter of de vk bellen.
Gelukkig is het nu niet meer zo warm, kan er echt niet goed tegen, hebben jullie last vd warmte nu je zwanger bent?
Juutjepetuutje- Prater
- Aantal berichten : 662
Punten : 693
Wat leuk Juutjepetuutje dat je het hartje zelf kan horen. Ik zou dat aan de ene kant ook wel graag willen, maar aan de andere kant als ik het niet kan vinden zou ik me meteen zorgen gaan maken. Ik heb ook wel last van de warmte, maar dat heb ik ook als ik niet zwanger ben.
Vandaag lekker de babyspullen van J. uitgezocht en op de toekomstige babykamer gezet zodat we onze inbouwkast (waar nu alles lag) weer kunnen inrichten en de zolder weer wat leger wordt. Ik kan ook niet wachten tot we het geslacht weten hoor haha.
Vandaag lekker de babyspullen van J. uitgezocht en op de toekomstige babykamer gezet zodat we onze inbouwkast (waar nu alles lag) weer kunnen inrichten en de zolder weer wat leger wordt. Ik kan ook niet wachten tot we het geslacht weten hoor haha.
Gast- Gast
leuk het hartje horen! ik was woensdag bij de vk en vind dat dan altijd zoo leuk!
ik ben ook al aan t aftellen tot volgende week voor de geslachtsbepaling.. 8 augustus 20 weken echo (met 21 weken)
en op internet lekker aan t speuren naar leuke dingen voro de baby.
ik ben ook al aan t aftellen tot volgende week voor de geslachtsbepaling.. 8 augustus 20 weken echo (met 21 weken)
en op internet lekker aan t speuren naar leuke dingen voro de baby.
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Veel zwangete meiden met al een kindje in dit topic!
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Flower_L schreef:Veel zwangete meiden met al een kindje in dit topic!
Idd en volgens mij ook allemaal ongeveer evenoud.
Ik wil eigenlijk ook al eerder een geslachtsbepaling echo omdat ik zo nieuwsgierig ben maar aan de andere kant vind ik dat ik maar gewoon moet wachten tot de 20 weken..nog maar 8 weken te gaan danhahahaha
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Wij doen geen geslachtsbepaling, maar de tijd kruipt momenteel voorbij....qua zw duur dan. Als ik maar bij die 20 ben...heel gek maar voel me nog niet echt zwanger onder de 20 wkn. Zal wel tussen oren zitten.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Ik stel me toch maar even voor hier..
NoName, 23 jaar, man 24 en wij verwachten op 28 dec ons eerste kindje.
Meubeltjes voor babykamer in huis, maar verder nog niks.
Vind de tijd momenteel ook niet echt snel gaan. Eerst dacht ik echt, wow! al 11 weken (maar de eerste 6 wist ik het al niet ) en nu denk ik nog 25 te gaan. Aan de andere kant, voor m'n gevoel moet er nog heel veel gekocht en geregeld worden dus heb ik ook nog wel wat tijd nodig..
NoName, 23 jaar, man 24 en wij verwachten op 28 dec ons eerste kindje.
Meubeltjes voor babykamer in huis, maar verder nog niks.
Vind de tijd momenteel ook niet echt snel gaan. Eerst dacht ik echt, wow! al 11 weken (maar de eerste 6 wist ik het al niet ) en nu denk ik nog 25 te gaan. Aan de andere kant, voor m'n gevoel moet er nog heel veel gekocht en geregeld worden dus heb ik ook nog wel wat tijd nodig..
NoName88- Prater
- Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11
Ik vind het nu zo saai dat ik helemaal niets hoef te kopen hahaha we hebben alles al..op wat kleine dingetjes na dan die ik nieuw wil. Daarom wil ik graag weten wat het wordt. Prijstechnisch zou het erg gunstig zijn als het weer een jongetje wordt...want ik hou mijn hart vast voor wanneer het een meisje zou zijn..shoppen shoppen shoppen!!
Printje- Lady Post-a-lot
ik denk dat mijn kindje het jongste is, die van jullie zijn allemaal al 2. D. is "nog maar" 20 maand.
Als het een meisje is dat hebben we al een naam en doopnaam, een jongetje word echt lastig want alles wat ik zeg vind mijn man niet mooi.
Ik heb het gevoel dat het een meisje word, ik neig steeds naar roze, maar nog z'n 6,5 week geduld. Wij doen geen geslachtsbepaling eerder.
Als het een meisje is dat hebben we al een naam en doopnaam, een jongetje word echt lastig want alles wat ik zeg vind mijn man niet mooi.
Ik heb het gevoel dat het een meisje word, ik neig steeds naar roze, maar nog z'n 6,5 week geduld. Wij doen geen geslachtsbepaling eerder.
kwak- Ratel
kwak schreef:ik denk dat mijn kindje het jongste is, die van jullie zijn allemaal al 2. D. is "nog maar" 20 maand.
Nee hoor R. is nu 15 maanden ;-)
Limburg85- Ratel
- Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Limburg85 schreef:kwak schreef:ik denk dat mijn kindje het jongste is, die van jullie zijn allemaal al 2. D. is "nog maar" 20 maand.
En volgens mij is mijn ventje het 'oudst' met zijn 3 jaar . We wilden er eigenlijk max 3 jaar tussen hebben, maar helaas is dat niet gelukt. Nu achteraf ben ik eigenlijk wel heel blij met het leeftijdsverschil. We kunnen hem er heel bewust bij betrekken enz.
Gast- Gast
Jetje schreef:Limburg85 schreef:kwak schreef:ik denk dat mijn kindje het jongste is, die van jullie zijn allemaal al 2. D. is "nog maar" 20 maand.
En volgens mij is mijn ventje het 'oudst' met zijn 3 jaar . We wilden er eigenlijk max 3 jaar tussen hebben, maar helaas is dat niet gelukt. Nu achteraf ben ik eigenlijk wel heel blij met het leeftijdsverschil. We kunnen hem er heel bewust bij betrekken enz.
Dat is zeker zo, S. was 3 jaar en 3 maanden toen R. geboren werd en je kon hem echt dingen uitleggen etc. Nu is hij bijna 5 als de baby geboren word en is nu nog meer betrokken en word ook steeds nieuwsgieriger hoe en wat haha. R. is nog te klein om het te snappen.
Limburg85- Ratel
Even een vraagje; het duurt natuurlijk nog ff maar we zitten eraan te denken om, wanneer de baby geboren is, R ook een babypop te geven die hij kan verzorgen.
Wie heeft dat ook gedaan of gaat dan ook doen?
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Even een vraagje; het duurt natuurlijk nog ff maar we zitten eraan te denken om, wanneer de baby geboren is, R ook een babypop te geven die hij kan verzorgen.
Wij hebben dat niet gedaan en ik denk dat we het deze keer ook niet gaan doen, S. begrijp het allemaal al goed en heeft het al een keer meegemaakt en R. vind zo'n pop helemaal niks haha.
Limburg85- Ratel
Onze dochter is ook nog geen 2. Ze is nu bijna 21mnden en als de baby er is zal ze tegen de 27mnden zijn. Of ze het echt bewust begrijpt dat ze een babybroertje/zusje krijgt weet ik niet. Maar ze vindt het erg leuk om mijn buik te kussen, er naar te zwaaien en er dan 'dag' tegen te zeggen.
Ze heeft al een babypop, maar ik wil tegen de tijd een babybedje en babypop maxi cosi voor haar kopen. Zodat ze een beetje spelenderwijs samen met papa en mama de baby kan verzorgen.
Ze heeft al een babypop, maar ik wil tegen de tijd een babybedje en babypop maxi cosi voor haar kopen. Zodat ze een beetje spelenderwijs samen met papa en mama de baby kan verzorgen.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Ik wou D. een pop geven maar ze heeft er 1 gekregen toen ze jarig was waar ze nu helemaal verzot op is.
Ik ga wel mijn oude poppenledikantje wit verven en die krijgt de zelfde lakentjes/denkentjes als in het ledikant van de baby. Het poppenledikantje mag dan ook naast het ledikant van de baby staan.
Ik wil als ze 2 word haar nog een poppenkinderwagen geven, elke keer als ze bij haar nichtje is, is ze verzot op dat ding.
Ik ga wel mijn oude poppenledikantje wit verven en die krijgt de zelfde lakentjes/denkentjes als in het ledikant van de baby. Het poppenledikantje mag dan ook naast het ledikant van de baby staan.
Ik wil als ze 2 word haar nog een poppenkinderwagen geven, elke keer als ze bij haar nichtje is, is ze verzot op dat ding.
kwak- Ratel
Limburg: ja dat heb ik dus ook wel. Hij snapt veel en vraagt nu elke keer wanneer Sinterklaas komt (we hebben gezegd dat de baby na Sinterklaas komt haha)
Morgen begint het gewone leven weer (helaas). J had daarom maar bedacht om ook vandaag vast om half 7 wakker te worden. Pfff even wennen weer hoor haha.
Dinsdag gesprek met mijn teamleider over mijn verlof (ik wil ouderschapsverlof opnemen na mijn zwangerschapsverlof) en ik ga hem vertellen dat ik terug wil naar 3 dagen en dus een andere functie wil. Ik ben heel benieuwd wat er mogelijk is, maar vind het wel een beetje eng om aan te kaarten...
Morgen begint het gewone leven weer (helaas). J had daarom maar bedacht om ook vandaag vast om half 7 wakker te worden. Pfff even wennen weer hoor haha.
Dinsdag gesprek met mijn teamleider over mijn verlof (ik wil ouderschapsverlof opnemen na mijn zwangerschapsverlof) en ik ga hem vertellen dat ik terug wil naar 3 dagen en dus een andere functie wil. Ik ben heel benieuwd wat er mogelijk is, maar vind het wel een beetje eng om aan te kaarten...
Gast- Gast
jetje, had je al vakantie? je had er ieder geval mooi weer bij!
wij hebben pas in september vakantie.
wat voor een functie heb je nu op je werk? Ik wil waarsch. straks ook oudersschaps verlof of ik wil minder uur werken en dat ook op mijn contract laten zetten. Werk per volgende week 24 uur per week in de thuiszorg.
Gister heb ik een babyshower gehad voor een vriendin, zelf georganiseerd! was erg leuk en gezellig!
Ze vond het zelf ook heel erg leuk.
wij hebben pas in september vakantie.
wat voor een functie heb je nu op je werk? Ik wil waarsch. straks ook oudersschaps verlof of ik wil minder uur werken en dat ook op mijn contract laten zetten. Werk per volgende week 24 uur per week in de thuiszorg.
Gister heb ik een babyshower gehad voor een vriendin, zelf georganiseerd! was erg leuk en gezellig!
Ze vond het zelf ook heel erg leuk.
kwak- Ratel
Kwak: ja de afgelopen drie weken hadden we vakantie. Ik ben nu directiesecretaresse en dat kan niet in minder dan 32 uur. Maar ik heb het helemaal niet naar mijn zin. Ik hoop op een functie bij Communicatie, maar als dat niet kan vind ik het ook niet erg om als afdelingssecretaresse aan de slag te gaan. 24 uur is op zich nog wel goed te doen.
Gast- Gast
Jetje wij hebben ook gezegd als Sinterklaas is geweest dat dan de baby komt.
Hoelang hebben jullie vakantie gehad? Wij over 3 weken heerlijk.
Zijn die functies beschikbaar? Wil je ook 24 uur of minder?
Hoelang hebben jullie vakantie gehad? Wij over 3 weken heerlijk.
Zijn die functies beschikbaar? Wil je ook 24 uur of minder?
Limburg85- Ratel
Pagina 2 van 40 • 1, 2, 3 ... 21 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» winter 2012/2013 mama's!
» Meeting Mama's Winter 2012/2013 topic
» Winter 2013 / 2014 moeders