Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe de was/wasmachine weer fris krijgen?

+3
Jeanette
Schaapke
Kruidkoek
7 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe de was/wasmachine weer fris krijgen? Empty Hoe de was/wasmachine weer fris krijgen?

Bericht  Kruidkoek wo 4 jul 2012 - 6:21

Het valt me de laatste tijd op dat de was uit onze wasmachine niet meer zo lekker naar net gewassen ruikt.

Het ruikt eigenlijk nergens naar, ook niet als ik een ander wasmiddel/wasverzachter met meer aanwezig luchtje gebruik. Of ik de was in de droger doe of buiten aan waslijn laat hangen maakt ook geen verschil. Ik heb laatste onze wasmachine met speciaal wasmachinereiniger schoongemaakt en laten spoelen maar dat heeft eigenlijk ook niet geholpen.

Wie heeft dé tip voor het lekkere frisse luchtje aan net gewassen was?

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe de was/wasmachine weer fris krijgen? Empty Re: Hoe de was/wasmachine weer fris krijgen?

Bericht  Schaapke wo 4 jul 2012 - 6:36

Heb je al geprobeerd om de wasmachine op kookwas te laten draaien met een flinke schep soda erin?
En laat je na het wassen het deurtje van de wasmachine open staan om te luchten?

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe de was/wasmachine weer fris krijgen? Empty Re: Hoe de was/wasmachine weer fris krijgen?

Bericht  Jeanette wo 4 jul 2012 - 6:36

Laat je ooit in de zoveel tijd een was op 95 graden draaien? Zo niet, dan kan het daar aan liggen. Dan schijnen er nog bacteriën in te zitten en die kunnen een muffe geur geven.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe de was/wasmachine weer fris krijgen? Empty Re: Hoe de was/wasmachine weer fris krijgen?

Bericht  Kruidkoek wo 4 jul 2012 - 7:00

Ik laat hem ongeveer 1 keer in de 2 maanden op 95 draaien. Normaal leeg, zal hem nu eens aanzetten met flinke schel soda er in. Misschien domme vraag maar moet die soda dan in het zeepbakje of los in de trommel?

Deurtje zet ik wel altijd open na draaien ja, dus hij kan wel luchten...

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe de was/wasmachine weer fris krijgen? Empty Re: Hoe de was/wasmachine weer fris krijgen?

Bericht  TukTuk wo 4 jul 2012 - 7:04

Je kan ook schoonmaakazijn proberen! (Ik doe overigs altijd beide tegelijk)
En even goed de randen van de deuren, het rubber etc schoonmaken, en het bakje waar je de waspoeder in doet, er even uithalen. Daar blijven vaak ook resten achter die gaan schimmelen. (Even uurtje in een emmer met heet water en schoonmaakazijn en de aangekoekte wasmiddelresten komen zo los)

Ik zou de soda zowel een paar scheppen los in de trommel, als in het zeepbakje doen, (net als de schoonmaakazijn), dan reinig je ook gelijk het gedeelte waar het water doorheen gaat richting de trommel, en weet je ook zeker dat er genoeg soda en azijn in de trommel terecht komt.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe de was/wasmachine weer fris krijgen? Empty Re: Hoe de was/wasmachine weer fris krijgen?

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 21:36

AngelNyn schreef:Je kan ook schoonmaakazijn proberen! (Ik doe overigs altijd beide tegelijk)
En even goed de randen van de deuren, het rubber etc schoonmaken, en het bakje waar je de waspoeder in doet, er even uithalen. Daar blijven vaak ook resten achter die gaan schimmelen. (Even uurtje in een emmer met heet water en schoonmaakazijn en de aangekoekte wasmiddelresten komen zo los)

Ik zou de soda zowel een paar scheppen los in de trommel, als in het zeepbakje doen, (net als de schoonmaakazijn), dan reinig je ook gelijk het gedeelte waar het water doorheen gaat richting de trommel, en weet je ook zeker dat er genoeg soda en azijn in de trommel terecht komt.

+1, doe precies hetzelfde en heb dan weer een lekker frisse wasmachine.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe de was/wasmachine weer fris krijgen? Empty Re: Hoe de was/wasmachine weer fris krijgen?

Bericht  Curious do 5 jul 2012 - 0:25

Pas problemen gehad met de wasmachine, en toen het volgende advies gekregen van de monteur.

1x per twee weken 60 graden was (met was, hoeft niet zonder)

1 x per maand 95 graden was (kan ook met was)

1 x per 3 maanden lege wasmachine draaien met ofwel schoonmaakazijn, ofwel speciale wasmachinereiniger (voor 1 euro te koop bij kruidvat)

Dat is niet alleen goed voor de wasmachine, maar ook voor geurtjes!
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe de was/wasmachine weer fris krijgen? Empty Re: Hoe de was/wasmachine weer fris krijgen?

Bericht  *Lookie* do 5 jul 2012 - 23:34

Hier doe ik ook eens in de zoveel maanden een flinke scheut (nou ja bijna een fles) schoonmaakazijn in het bakje en een flinke schep soda en dan op 95 graden! Maar het mag dus nog wel vaker zoals ik hierboven lees (meteen op ideeen gebracht en hem even aangezet :-)) Nog nooit last gehad van nare geurtjes gelukkig.

Voor een lekker geurende was gebruik ik trouwens altijd de Lenor wasverzachter, die vind ik heerlijk ruiken!
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe de was/wasmachine weer fris krijgen? Empty Re: Hoe de was/wasmachine weer fris krijgen?

Bericht  Bay vr 6 jul 2012 - 2:07

Ik had er ook veel last van. Regelmatig op 95 graden,etc,etc.

Sinds kort doe ik het wasmiddel in een wasbolletje en dan in de trommel. De was ruik een heeeel stuk beter!
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe de was/wasmachine weer fris krijgen? Empty Re: Hoe de was/wasmachine weer fris krijgen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum