Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen...

4 plaatsers

Ga naar beneden

De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen... Empty De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen...

Bericht  Gast za 25 jun 2011 - 1:21

Hoi!

Inmiddels heb ik alle troepjes en middeltjes geprobeerd, maar mijn tegels blijven wit uitgeslagen. Het ergste was nog de schoonmaakazijn, waardoor het nu nog witter is dan wit. Ik wil gewoon weer dat ze zwart zijn, maar kennelijk heb ik het wondermiddel nog niet gevonden. Omdat mijn badkamer tevens mijn toilet is, waar visite komt, wil ik dat het weer gewoon mooi oogt. Het is nu echt een doorn in mijn oog. Sad

Hoe het nu is. Ik heb net gedoucht, dus het is nog ietwat nat, maar dan kun je zien hoe het wit er weer doortrekt.

De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen... Badkamer2-1

Wie of wie heeft de tip van de eeuw?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen... Empty Re: De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen...

Bericht  Gast za 25 jun 2011 - 1:24

Is het aanslag / kalk wat erop zit of is de bovenste laag van de tegel aangetast?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen... Empty Re: De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen...

Bericht  Gast za 25 jun 2011 - 1:26

Twellie schreef:Is het aanslag / kalk wat erop zit of is de bovenste laag van de tegel aangetast?

Het was kalk. Ik heb ontzettend hard water en ben niet zorgvuldig omgegaan met het droogmaken van. Sad Maar sinds ik dacht dat schoonmaakazijn the deal zou zijn, omdat het mij hier meerdere malen is aangeraden (niet dat het iemands schuld is, want ik las het etiket niet), is waarschijnlijk de tegel aangetast.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen... Empty Re: De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen...

Bericht  Gast za 25 jun 2011 - 1:34

Mhm, ik vraag me af of er nog veel aan te doen is als echt de tegel zelf aangetast is No . Ik heb in een woonprogramma wel eens gezien dat er speciale verf bestaat voor tegels, zo op televisie zag dat er mooi uit. Ik weet alleen niet hoe dat eruit ziet van dichtbij, of het dan ook netjes lijkt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen... Empty Re: De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen...

Bericht  Gast za 25 jun 2011 - 1:42

Sad

Ik was gewoon heel dom door te denken dat tegels alles aankonden en dat 'baat het niet, schaad het niet' hierin het beste paste. Niet dus. Ik had al bij HG gekeken, daar hebben ze ook iets van een polijst voor tegels, maar weet niet of dat wel zo'n goed idee is. Durf het ook bijna niet meer aan. Ik zal binnenkort eens in de bouwmarkt informeren over dat verf. Ik vraag me af of zoiets houdt, maar kan het allicht proberen. Wil ik weer zeggen, 'baat het niet, schaad het niet'. Moet ik toch echt mee oppassen, haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen... Empty Re: De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen...

Bericht  Silver za 25 jun 2011 - 2:04

Je bent niet de enige die gewoon zo "even" de schoonmaakazijn uitgeprobeerd heeft. Ik heb het ook heel erg met die aanslag, nu zegt iedereen gewoon tegen mij, je had gelijk na het douchen alles moeten afdrogen. Ik dacht ach 1x in de week moet wel kunnen. Dus als jij het wondermiddel vind, wil ik het graag weten. In princiepe wil ik er ook wel een goed bedrag aan spenderen, als ik maar weet dat ik het ook echt weg krijg.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen... Empty Re: De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen...

Bericht  Gast za 25 jun 2011 - 2:07

FryskeFlinter schreef:Je bent niet de enige die gewoon zo "even" de schoonmaakazijn uitgeprobeerd heeft. Ik heb het ook heel erg met die aanslag, nu zegt iedereen gewoon tegen mij, je had gelijk na het douchen alles moeten afdrogen. Ik dacht ach 1x in de week moet wel kunnen. Dus als jij het wondermiddel vind, wil ik het graag weten. In princiepe wil ik er ook wel een goed bedrag aan spenderen, als ik maar weet dat ik het ook echt weg krijg.

Dat heb ik ook. Ik wil er best veel aan uitgeven, als ik maar zeker weet dat het weg is.

En toen een vriendin na het douchen mijn hele badkamer had afgenomen, tegen de kalk, verklaarde ik haar voor gek. Had ik toen maar naar haar geluisterd en het zelf ook gedaan. Het is eigenlijk maar een kleine moeite, wat veel plezier veroorzaakt. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen... Empty Re: De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen...

Bericht  Gast za 25 jun 2011 - 2:54

Hier ook.... DRAMA!
En dat terwijl wij niet eens heel hard water hebben!

Het ziet er werkelijk waar niet uit en ik spijt als haren op mijn hoofd dat ik ooit die tegels uitgekozen heb.

Ik heb Cillit Bang geprobeerd maar daar is het ook erger van geworden.
Langs de muren zie nu een soort witte straaltjes zitten...
Het enige dat hier een heeeeeel klein beetje helpt is de toiletreiniger van Lidl (oranje).
Flinke scheut erin en dan met een oude harde afwasborstel flink boenen.
Maar het gaat er niet van weg... HG ook geprobeerd, 0 resultaat.

als de tegel echt is aangetast vrees ik het ergste voor je... Als ik kalk al niet eens weg krijg...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen... Empty Re: De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen...

Bericht  Penny Blossom za 25 jun 2011 - 5:30

En gewoon goede antikal?
Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen... Empty Re: De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen...

Bericht  Gast za 25 jun 2011 - 5:32

Hier idd ook, 't ziet er niet uit. Heb ook spijt dat ik voor zwarte tegels gekozen heb toendertijd, ik dacht nog, daar zie je vast niks op laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen... Empty Re: De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen...

Bericht  Silver za 25 jun 2011 - 6:00

Maple schreef:Hier idd ook, 't ziet er niet uit. Heb ook spijt dat ik voor zwarte tegels gekozen heb toendertijd, ik dacht nog, daar zie je vast niks op De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen... 394967

Haha, op witte tegels krijgt de kalklaag een bruine uitslag, en dat lijkt ook niet helemaal fris. De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen... 394967 Dus ja wat heb je dan liever.

Maar dus iedereen heeft hetzelfde probleem en niemand de ultime tip.. Maar weet je zeker dat jou tegels aangetast (beschadigd) zijn? Of lijkt het meer zo nu door die witte waas?
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen... Empty Re: De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen...

Bericht  Gast za 25 jun 2011 - 10:20

Je hebt van hg ook van dat spul om je voegen weer mooi te krijgen. Zit in een spray fles met geelachtig etiket. Voor mijn gevoel is dat spul zo krachtig dat je er super veel mee schoon krijgt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen... Empty Re: De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen...

Bericht  Gast za 25 jun 2011 - 11:43

HG werkte bij mij ook niet. Dus ik heb het eigenlijk maar opgegeven...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen... Empty Re: De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen...

Bericht  Gast za 25 jun 2011 - 20:29

Bij mij inderdaad ook niet.
Ik houd het nu zo goed mogelijk schoon en dan zal het wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen... Empty Re: De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen...

Bericht  Paper Crown za 25 jun 2011 - 21:46

Echt hatelijk, hier nog 1 die er echt helemaal niet goed van wordt!!!! No

Maar, ik heb de truuc! Sorbo, de roze.. voor badkamer.. gewoon op de tegels sprayen, en dan gewoon de dop opendraaien (zit zo'n spuiter op) en dat in je sopje plempen. Bij mij helpt het goed, gelukkig want ik was in staat de hele rotzooi eruit te laten drillen.. mensen die in je badkamer komen, denken dat het vies is terwijl het gewoon kalk is waar je niets aan kan doen.

In het nieuwe huis komen lichtgrijze tegels met een structuur en wittige 'vlekken' erop.. zie je niets op smile
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen... Empty Re: De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen...

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 1:30

2CKC2 schreef:Echt hatelijk, hier nog 1 die er echt helemaal niet goed van wordt!!!! No

Maar, ik heb de truuc! Sorbo, de roze.. voor badkamer.. gewoon op de tegels sprayen, en dan gewoon de dop opendraaien (zit zo'n spuiter op) en dat in je sopje plempen. Bij mij helpt het goed, gelukkig want ik was in staat de hele rotzooi eruit te laten drillen.. mensen die in je badkamer komen, denken dat het vies is terwijl het gewoon kalk is waar je niets aan kan doen.

In het nieuwe huis komen lichtgrijze tegels met een structuur en wittige 'vlekken' erop.. zie je niets op smile

Hahaha. Dat idee was ook al in mij opgekomen. Maar dat is zo'n werk en geeft nog meer troep. :P

Sorbo roze zal ik even in gedachten houden. smile Want inderdaad, nu lijkt het net alsof het smerig is en dat vind ik dus echt heel erg vervelend. Want ik houd het heus wel schoon.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen... Empty Re: De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen...

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 1:42

Nou, dan ga ik dat ook eens even proberen!!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen... Empty Re: De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen...

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 4:55

Je moet helemaal niet moeilijk doen! Gewoon een flinke scheut puur chloor erop, nachtje laten inwerken en de dag erna schoon poetsen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen... Empty Re: De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen...

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 5:19

Hier ook het zelfde probleem en ik heb er ook zo de pest aan dat ik het niet goed schoon krijg. Heb ook al van alles geprobeerd. Nu heb ik laatst dettol hygiënische multi reiniger gekocht dat is een spay en hier mijn vloer mee ingespoten en 15 min laten inwerken en dan met water na dweilen. Het was wel een stuk minder. Tot nu toe nog geen betere oplossing gevonden

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen... Empty Re: De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen...

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 6:55

Purple schreef:Je moet helemaal niet moeilijk doen! Gewoon een flinke scheut puur chloor erop, nachtje laten inwerken en de dag erna schoon poetsen.

Gedaan. Chloor werkt voor alles, maar daar niet voor. Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen... Empty Re: De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen...

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 8:23

Vandaag Sorbo "Blue Wonder" Badkamer (roze) gehaald. En vanavond, ondanks dat het hier in huis 27 graden is, direct uitgeprobeerd.

Dit is na;

De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen... Badkamer3

Volgens mij is het aardig opgeknapt? Niet compleet schoon, maar als ik het dan nu al iets beter is, dan ga ik het wellicht binnenkort proberen met minder verdunde. Net zolang tot het daadwerkelijk weg is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen... Empty Re: De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen...

Bericht  Gigi_ ma 27 jun 2011 - 8:26

Zeker opgeknapt!
Gigi_
Gigi_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 447
Punten : 505
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen... Empty Re: De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen...

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 9:28

scheelt een heel stuk ja. En wij hebben de badkamerreiniger van de AH werkt ook super. Wij hebben ook zwarte tegels en nog geen witte aanslag gehad smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen... Empty Re: De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen...

Bericht  Silver wo 29 jun 2011 - 2:03

Wauw! Nou dan ga ik dat ook maar kopen, ben heel erg benieuwd... *zet het gauw op het boodschappenlijstje*
Ennuh ABE, heb jij ook zwarte voegen, die door de kalk nu wit zijn? Of heb jij gewoon witte voegen?
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen... Empty Re: De tip om mijn wit geworden tegels weer zwart te krijgen...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum