Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een witte gasfornuis weer wit krijgen!

+6
Mamsie
Melis_je
VanillaRose
Natural
Zininzon
Atelier Madame
10 plaatsers

Ga naar beneden

Een witte gasfornuis weer wit krijgen!  Empty Een witte gasfornuis weer wit krijgen!

Bericht  Atelier Madame zo 26 jun 2011 - 7:04

Mijn witte gasfornuis van een paar maanden oud heeft een lelijke bruine bruinige vlek. Het zit op de gleuf op aan de achterkant van de pitten. Ik vermoed dat dat een luchtgat is voor de oven die eronder zit. Maar ook de rest van de afdekplaat is op sommige plekken wat bruinig.

De dasty van de Wibra al gebruikt, en wat allesreiniger e.d. maar het lukt me maar niet om de boel wit te krijgen.. Sad

Dusss iemand een goede tip wat ik nog kan gebruiken qua spul?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een witte gasfornuis weer wit krijgen!  Empty Re: Een witte gasfornuis weer wit krijgen!

Bericht  Zininzon zo 26 jun 2011 - 7:08

Ik heb dan geen fornuis maar een keramische kookplaat. Daar heb ik speciaal schoonmaakspul voor en daarmee krijg ik de meest lelijke vlekken er af. Misschien dat het ook werkt voor jouw fornuis?
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een witte gasfornuis weer wit krijgen!  Empty Re: Een witte gasfornuis weer wit krijgen!

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 7:13

Misschien dat HG een middeltje heeft?

En heb je het al geprobeert met bleek?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een witte gasfornuis weer wit krijgen!  Empty Re: Een witte gasfornuis weer wit krijgen!

Bericht  Natural zo 26 jun 2011 - 8:02

Ik heb de klep van het fornuis een keer omlaag gehad terwijl de oven aan stond, met hetzelfde probleem als gevolg. Dit topic ga ik dus in de gaten houden!
Natural
Natural
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 174
Punten : 184
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een witte gasfornuis weer wit krijgen!  Empty Re: Een witte gasfornuis weer wit krijgen!

Bericht  VanillaRose zo 26 jun 2011 - 8:05

Als het zo'n aangebrande vlek is, kan je het volgens mij gewoon met muscle ovenreiniger weg krijgen. Beetje van dat spul erop, in laten trekken en dan met een doekje afnemen.Hardnekkige vlekken kan je met een schuursponsje bewerken. Bij mij werkt het altijd. Het is een spuitbus met een oranje dop. succes ermee!

VanillaRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 487
Punten : 622
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een witte gasfornuis weer wit krijgen!  Empty Re: Een witte gasfornuis weer wit krijgen!

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 8:24

Wat is het?

Zelf gebruik ik voor de keuken Cif Power Cream. Hij maakt alles weer wit, schoon, glimmend, wat ooit lelijk was.

Een witte gasfornuis weer wit krijgen!  DF_24_cif_powercream

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een witte gasfornuis weer wit krijgen!  Empty Re: Een witte gasfornuis weer wit krijgen!

Bericht  Melis_je zo 26 jun 2011 - 8:52

Atelier Madame schreef:De dasty van de Wibra al gebruikt, en wat allesreiniger e.d. maar het lukt me maar niet om de boel wit te krijgen.. Sad
Dan zal de vlek er voor eeuwig zitten :P
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een witte gasfornuis weer wit krijgen!  Empty Re: Een witte gasfornuis weer wit krijgen!

Bericht  Mamsie zo 26 jun 2011 - 9:04

Amonia?
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een witte gasfornuis weer wit krijgen!  Empty Re: Een witte gasfornuis weer wit krijgen!

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 9:20

Tipp-ex..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een witte gasfornuis weer wit krijgen!  Empty Re: Een witte gasfornuis weer wit krijgen!

Bericht  Rebecca zo 26 jun 2011 - 9:27

cillit bang
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Scherpenzeel GLD

http://www.cakesbyrebecca.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Een witte gasfornuis weer wit krijgen!  Empty Re: Een witte gasfornuis weer wit krijgen!

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 10:07

Bazinga schreef:Tipp-ex..

Ik geef toe, ik moest hier om lachen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een witte gasfornuis weer wit krijgen!  Empty Re: Een witte gasfornuis weer wit krijgen!

Bericht  Error zo 26 jun 2011 - 10:16

Mijn moeder had dit ook, had van een collega de tip gekregen om er citroen op te doen. Dit heeft ze er gewoon opgelegd en even laten intrekken en de vlekken zijn een stuk minder geworden!
Error
Error
Prater
Prater

Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Een witte gasfornuis weer wit krijgen!  Empty Re: Een witte gasfornuis weer wit krijgen!

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 10:23

Melis_je schreef:
Atelier Madame schreef:De dasty van de Wibra al gebruikt, en wat allesreiniger e.d. maar het lukt me maar niet om de boel wit te krijgen.. Sad
Dan zal de vlek er voor eeuwig zitten :P

Dat was ook mijn gedachte!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een witte gasfornuis weer wit krijgen!  Empty Re: Een witte gasfornuis weer wit krijgen!

Bericht  Atelier Madame zo 26 jun 2011 - 10:27

Paraplu schreef:Mijn moeder had dit ook, had van een collega de tip gekregen om er citroen op te doen. Dit heeft ze er gewoon opgelegd en even laten intrekken en de vlekken zijn een stuk minder geworden!
nou Ik zal het is proberen met een citroen!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een witte gasfornuis weer wit krijgen!  Empty Re: Een witte gasfornuis weer wit krijgen!

Bericht  SoezieQ zo 26 jun 2011 - 19:57

Melis_je schreef:
Atelier Madame schreef:De dasty van de Wibra al gebruikt, en wat allesreiniger e.d. maar het lukt me maar niet om de boel wit te krijgen.. Sad
Dan zal de vlek er voor eeuwig zitten :P
Is dat zo slecht voor in huis dan ja?
Ik gebruik het altijd om de velgen van mn motor mee te poetsen, en daarvoor werkt het geweldig! In huis heb ik het nooit gebruikt eigenlijk ..
SoezieQ
SoezieQ
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 372
Punten : 414
Registratiedatum : 08-12-10
Woonplaats : Nijkerk

Terug naar boven Ga naar beneden

Een witte gasfornuis weer wit krijgen!  Empty Re: Een witte gasfornuis weer wit krijgen!

Bericht  TukTuk zo 26 jun 2011 - 19:58

SoezieQ schreef:
Melis_je schreef:
Atelier Madame schreef:De dasty van de Wibra al gebruikt, en wat allesreiniger e.d. maar het lukt me maar niet om de boel wit te krijgen.. Sad
Dan zal de vlek er voor eeuwig zitten :P
Is dat zo slecht voor in huis dan ja?
Ik gebruik het altijd om de velgen van mn motor mee te poetsen, en daarvoor werkt het geweldig! In huis heb ik het nooit gebruikt eigenlijk ..

Ze bedoeld denk ik eerder, als je het met Dasty er niet af krijgt, dan krijg je het er niks er af Laughing . Dasty is ook geweldig voor vlekken op kleding! (vetvlekken etc)
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een witte gasfornuis weer wit krijgen!  Empty Re: Een witte gasfornuis weer wit krijgen!

Bericht  Atelier Madame zo 26 jun 2011 - 20:29

haha ik denk inderdaad dat het laatste bedoeld wordt. Dasty is gewoon zon geniaal schoonmaakmiddel! Gebruik het altijd om mn fornuis mee schoon te maken, ontvet echt geweldig. Ook toen we ons huisje toegewezen kregen, was helemaal geel van de rok. Alle kozijnen toen ingespoten ermee, paar minuten laten staan en daarna afgedaan, waren ineens weer wit Very Happy
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een witte gasfornuis weer wit krijgen!  Empty Re: Een witte gasfornuis weer wit krijgen!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum