Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waarom zo lang wachten?

+22
Sarah1985
blondje1313
_Mashimaro_
Slakje
Jolanda
Urban Naked
Fearie
Kat1980
_Nina
Snoes
Mikki
Susan
Bosjesvrouw
Mizz_S
Guus
Mandy
flower
Paper Crown
Shisha
sanne-84
Marin
Joli86
26 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Waarom zo lang wachten?  Empty Waarom zo lang wachten?

Bericht  Joli86 wo 4 jul 2012 - 3:56

Ik vraag me wel eens af waarom stellen zo lang wachten met te trouwen nadat ze gevraagd zijn.. Iedereen doet t op hun eigen manier maar ik wil echt niet zo lang wachten... 4 maanden en 2 dagen vind ik al lang genoeg! Wink

Dus mijn vraag aan jullie, hoe lang zat er tussen het aanzoek en de bruiloft?
En waarom die periode gewacht?


Laatst aangepast door x-justme-x op wo 4 jul 2012 - 3:58; in totaal 1 keer bewerkt
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zo lang wachten?  Empty Re: Waarom zo lang wachten?

Bericht  Marin wo 4 jul 2012 - 3:57

Omdat veel stellen waarschijnlijk geld moeten sparen voor de bruiloft.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zo lang wachten?  Empty Re: Waarom zo lang wachten?

Bericht  Joli86 wo 4 jul 2012 - 4:00

Marin schreef:Omdat veel stellen waarschijnlijk geld moeten sparen voor de bruiloft.

Kan inderdaad, gelukkig hebben we dat al gedaan voor als dat aanzoek er zou komen..


Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zo lang wachten?  Empty Re: Waarom zo lang wachten?

Bericht  sanne-84 wo 4 jul 2012 - 4:14

Wij hebben 9 maanden gewacht. Maar dat was meer dat omdat we anders in de winter moesten trouwen, en we dat iet wilden (ben in augustus gevraagd, en in mei getrouwd)
Daarbij, je moet toch vaak het een en ander regelen, en op 'kort' termijn heb je dan minder opties
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zo lang wachten?  Empty Re: Waarom zo lang wachten?

Bericht  Shisha wo 4 jul 2012 - 4:16

Bij ons zat er zo'n 10 maanden tussen. De voornaamste reden was omdat we de datum waarop we nu getrouwd zijn (01-06-2012) erg leuk vonden. We waren die dag precies 4 jaar samen en het viel ook nog eens op een vrijdag. Daarnaast hadden we nu ook de tijd om nog even verder te sparen.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zo lang wachten?  Empty Re: Waarom zo lang wachten?

Bericht  Paper Crown wo 4 jul 2012 - 4:21

Bij ons zit er 18 maanden tussen. Ik ben op 18 mei 2009 gevraagd. Waarom? Nou omdat ik in mei gevraagd werd en ik graag in de zomer wilde trouwen. En aangezien het 1x per jaar zomerseizoen is, werd dat op 6 augustus 2010. Maar kon ook niet eerder, jurk duurde 9 maanden tot het klaar was Waarom zo lang wachten?  561177

Onze locatie, boerderij l.anger.lust was ook niet gelijk verkrijgbaar. Ik wil trouwen op mijn manier, op de plekken die ik wil en niet schikken naar beschikbaarheid van locaties.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zo lang wachten?  Empty Re: Waarom zo lang wachten?

Bericht  flower wo 4 jul 2012 - 4:25

Bij ons was het deels ook een geld kwestie.

Daarnaast kwam dat ik eind augustus ben gevraagd en wij graag in mei wilde trouwen, wij vonden het beide prettig om rustig te bedenken hoe we alles wilde gaan doen..

Achteraf ben ik heel blij dat wij gewacht hebben want afgelopen februari is 1 van mijn dierbaarste familieleden overleden, ik had mei 2012 te snel gevonden na haar overlijden om dan te trouwen
flower
flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zo lang wachten?  Empty Re: Waarom zo lang wachten?

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 4:29

Ik kan me ook niet voorstellen dat ik na 4 maanden al ga trouwen. Alleen het zoeken naar de perfecte jurk duurt al 4 maanden (minimaal haha) :P

Verder wil ik trouwen op een gewilde locatie en bij voorkeur in begin of eind zomer.

Ook willen we een dure huwelijksreis dus dan kunnen we een jaar zeker wel gebruiken Yes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zo lang wachten?  Empty Re: Waarom zo lang wachten?

Bericht  Mandy wo 4 jul 2012 - 4:36

Bij ons zit er 3,5 maand tussen.

Mandy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 29
Punten : 37
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zo lang wachten?  Empty Re: Waarom zo lang wachten?

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 5:05

Bij ons zat er iets minder dan een jaar tussen. Gewoon omdat ik het prettig vond ruim de tijd te hebben om dingen te regelen en omdat we in de lente/zomer wilden trouwen. *edit* werd dus in de zomer gevraagd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zo lang wachten?  Empty Re: Waarom zo lang wachten?

Bericht  Joli86 wo 4 jul 2012 - 6:11

Bedankt voor al jullie reacties!

Wij wilde in mei/juni of sept/okt trouwen, dat is nu dus okt geworden. (juni gevraagd)
Bij ons is alles nu wel heel snel gegaan allemaal, maar daar ben ik alleen maar blij mee! kan namelijk nu al niet meer wachten... Wink
We hadden er allebei al heel goed over na gedacht wat we die dag zouden willen en gelukkig waren alle locaties dan ook nog beschikbaar.. Hebben we denk ik ook wel heel veel geluk mee gehad! En ik vind 12 okt 2012 ook wel een leuke datum!

Ik wil iedereen die nog gaat trouwen heel veel plezier wensen met alle voorbereidingen voor jullie grote dag!
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zo lang wachten?  Empty Re: Waarom zo lang wachten?

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 6:15

Wij hebben het ook heel snel geregeld. Tussen het aanzoek en de bruiloft zit drie maanden en tussen het moment dat we de datum hadden geprikt en de bruiloft 2,5 maand. Ik wilde altijd al in de tuin van mijn ouders trouwen en ook de kerk was vrij. Gemeente stond de datum ook nog open. Toen ik dat wist hebben we de datum geprikt. We hebben wel aan de belangrijkste mensen gevraagd of ze thuis waren op die datum. Daarna kennis gevraagd die dj is, jurk uitgezocht. Was geen enkel probleem, ik had ook niet tig zaken af willen gaan, ik weet meestal wel wat ik mooi vind. Kapper gebeld, tenten gehuurd, kennis verzorgt het eten (inkoop doen we zelf), uitnodigingen uitgezocht en klaar is kees. Ik vond het niet veel werk en leuk om te doen. Voor het plannen heb je geen jaar nodig. Voor sparen misschien wel. Trouwen is duur.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zo lang wachten?  Empty Re: Waarom zo lang wachten?

Bericht  Guus wo 4 jul 2012 - 6:16

Marin schreef:Omdat veel stellen waarschijnlijk geld moeten sparen voor de bruiloft.

Yes
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zo lang wachten?  Empty Re: Waarom zo lang wachten?

Bericht  Mizz_S wo 4 jul 2012 - 6:19

Bij ons zat er ongeveer een jaar tussen. Waarom? Tsja, we wilden niet in de zomer trouwen, en ook niet in september, dus moest het oktober of november zijn (is uiteindelijk november geworden). Voor de zomer vonden we te kort qua plannen, we hadden geen zin om alles gehaast te doen en zo.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zo lang wachten?  Empty Re: Waarom zo lang wachten?

Bericht  Bosjesvrouw wo 4 jul 2012 - 6:43

Bij m'n zus en zwager zat er maar 7 week tussen en zij konden nog trouwen waar zij dat graag wouden (of is het wilden) en met het feest precies zo.


Trouwens vind ik 7 week wel erg kort.

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : fryslan

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zo lang wachten?  Empty Re: Waarom zo lang wachten?

Bericht  Susan wo 4 jul 2012 - 6:48

Ik denk meerdere redenen, sparen inderdaad - niet iedereen heeft dat al gedaan, als een aanzoek echt een aanzoek is dan is trouwen helemaal nog niet zo concreet aan de orde geweest en dan heb je er ook nog niet voor gespaard - soms moet er heel veel worden geregeld en niet alles is ook op korte termijn beschikbaar. Als je bijvoorbeeld op een vrijdagmiddag wil trouwen en je hebt een bepaalde locatie voor ogen dan is de kans groot dat dat al volgeboekt zit. Daarbij houden veel mensen toch ook nog wel rekening met vakanties, je wil niet dat de helft van je familie weg is als jij gaat trouwen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zo lang wachten?  Empty Re: Waarom zo lang wachten?

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 6:52

Waarom in vredesnaam nog een aanzoek als je zelfs al gespaard hebt voor de bruiloft? vrij absurd als je het mij vraagt. Je hebt dan allang besloten te trouwen en dan moet dat nog gevraagd worden? En ga je dan ook gemaakt verrast en enthousiast reageren alsof je dat nooit had zien aankomen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zo lang wachten?  Empty Re: Waarom zo lang wachten?

Bericht  Susan wo 4 jul 2012 - 6:53

Eucalypta schreef:Waarom in vredesnaam nog een aanzoek als je zelfs al gespaard hebt voor de bruiloft? vrij absurd als je het mij vraagt. Je hebt dan allang besloten te trouwen en dan moet dat nog gevraagd worden? En ga je dan ook gemaakt verrast en enthousiast reageren alsof je dat nooit had zien aankomen?

Eens.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zo lang wachten?  Empty Re: Waarom zo lang wachten?

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 6:55

Hier nooit een aanzoek, en er zat zes maanden tussen beslissen en trouwen. Maar als deen aanzoek onverwacht komt kan ik me voorstellen dat je eerst nog wilt sparen en er een jaar ofzo later pas getrouwd wordt. Als je toch al besloten hebt te gaan trouwen vind ik een aanzoek heel vreemd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zo lang wachten?  Empty Re: Waarom zo lang wachten?

Bericht  Susan wo 4 jul 2012 - 6:57

Ja, maar volgens mij willen heel veel vrouwen toch een soort groots en romantisch aanzoek. Ik had dat ook niet en het hoefde voor mij ook niet, maar ik merkte destijds wel dat veel mensen dat 'vreemd' vonden.

Mijn idee is trouwens ook dat juist vrouwen die lang voor hun bruiloft sparen ook zo'n bijzonder aanzoek willen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zo lang wachten?  Empty Re: Waarom zo lang wachten?

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 7:00

Eucalypta schreef:Hier nooit een aanzoek, en er zat zes maanden tussen beslissen en trouwen. Maar als deen aanzoek onverwacht komt kan ik me voorstellen dat je eerst nog wilt sparen en er een jaar ofzo later pas getrouwd wordt. Als je toch al besloten hebt te gaan trouwen vind ik een aanzoek heel vreemd.
Ik vind dat niet vreemd, juist romantisch Yes zo wordt het plaatje toch compleet, tenminste voor mij dan. Als er van de 1 op de andere dag wordt besloten om te trouwen zonder aanzoek o.i.d, dat vind ik totaal niet romantisch juist.....de aanzoek hoort er voor mij echt bij, ook al weet je al dat je wil trouwen samen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zo lang wachten?  Empty Re: Waarom zo lang wachten?

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 7:06

Mermaid Forest schreef:
Eucalypta schreef:Hier nooit een aanzoek, en er zat zes maanden tussen beslissen en trouwen. Maar als deen aanzoek onverwacht komt kan ik me voorstellen dat je eerst nog wilt sparen en er een jaar ofzo later pas getrouwd wordt. Als je toch al besloten hebt te gaan trouwen vind ik een aanzoek heel vreemd.
Ik vind dat niet vreemd, juist romantisch Yes zo wordt het plaatje toch compleet, tenminste voor mij dan. Als er van de 1 op de andere dag wordt besloten om te trouwen zonder aanzoek o.i.d, dat vind ik totaal niet romantisch juist.....de aanzoek hoort er voor mij echt bij, ook al weet je al dat je wil trouwen samen.
Trouwen is niet romantisch smile gewoon een zakelijk contract. Maar dan nog, waarom iets vragen wat je al weet? wij wisten van elkaar dat we wilden trouwen, als hij dan op zijn knieën gaat dan is dat toch raar als je het er pas nog over gehad hebt? als je nu nog niet zo héél lang samen bent enje hebt nog geen duidelijke plannen, dan snap ik het. Dan is het eventueel romantisch. Maar als je 6 jaar samen bent, een koophuis hebt of al jaren samenwoont, waarom dan nog vragen? je vraagt of iemand de rest van z'n leven met je wil delen, als je al samenwoont, een koophuis hebt of kinderen is het al zó overduidelijk dat je je leven met elkaar deelt dat vragen of iemand met je wil trouwen een beetje gek is in mijn ogen. Wat denk je dan? dat die ander nee gaat zeggen?
Meer toneelstuk dan iets anders als je het mij vraagt. Zeker als per se de man het moet vragen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zo lang wachten?  Empty Re: Waarom zo lang wachten?

Bericht  Paper Crown wo 4 jul 2012 - 7:15

Euc, mijn bruiloft was echt wel romantisch. Alles draaide om
de liefde die dag en het voelde niet zakelijk.

Ik ben gevraagd. Ik zag 't ook niet aankomen. We hadden 't 1x in de auto over gehad en maanden later stond ik in een luchtballon met een vriend die op de knieeen ging, met een ring. Het was geen besluit maar een aanzoek!

Edit: ben t wel met je eens over dat trouwen als je al tig jaar samen leeft en kinderen hebt ook een btje to much.. Wij zijn na t trouwen gaan samenwonen maar Nederland is daar niet meer op gebouwd, iedereen vond t raar dat we eerst gingen trouwen en toen samenwonen, alsof we t niet zouden redden.. Zeiden mensen: 'goh wat dapper! En als t nou niet werkt? Moet je dan scheiden?'
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zo lang wachten?  Empty Re: Waarom zo lang wachten?

Bericht  Mikki wo 4 jul 2012 - 7:22

Ik ben afgelopen mei gevraagd, en volgend jaar juni gaan we trouwen. We zijn al tien jaar samen, hebben een koophuis en twee kinderen. Alleen trouwen hadden we het nooit over gehad. Maar ter ere van ons tien-jarig jubileum vond mijn vriend het toch ineens leuk om me te vragen. Er zit dus bij ons zoveel tijd tussen omdat we over echt alles nog moeten gaan nadenken hoe we het willen. Plus dat we komende zomer nog een flinke verbouwing in huis gaan doen, en daar nu even alle tijd naartoe gaat.

Mikki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zo lang wachten?  Empty Re: Waarom zo lang wachten?

Bericht  Snoes wo 4 jul 2012 - 7:25

Ik heb altijd gezegd dat ik graag wil trouwen en mijn vriend wil het ook. Maar als hij nou met een aanzoek zou komen, zou ik toch écht wel verrast zijn hoor, gewoon omdat ik het de eerstkomende tijd écht nog niet zie gebeuren. Ook al weten we van elkaar dat we graag willen trouwen, toch vind ik zo'n aanzoek dan toch nog romantisch (voor mij dan toch). Trouwen zie ik toch ook echt als een romantisch gebeuren, en geen zakelijk gebeuren.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zo lang wachten?  Empty Re: Waarom zo lang wachten?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum