Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer

+19
Luna
_Lana_
Sophiee
Clapperdie
Linda
blondje1313
nillis
SarahKey
Sanne
CCC
Happydobby
Dora
Teddyaapje
Darius
Thunder
Mamsie
Liadan
mickey
Muppetje
23 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer - Pagina 2 Empty Re: Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer

Bericht  Gast di 3 jul 2012 - 19:39

Ik geef ook bv, maar mijn kindjes hebben niet lang bij ons op de kamer geslapen. Mijn man haalde de baby, ik voedde hem in mijn bed, en hij bracht hem weer terug. Ging prima.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer - Pagina 2 Empty Re: Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer

Bericht  nillis di 3 jul 2012 - 19:48

Muppetje schreef:Als ik het echt mis is een wiegje natuurlijk ook zo aangeschaft, dat is het probleem ook weer niet, maar toch, begin na haar verhaal te twijfelen. Heerlijk die hormonen, word ineens overal onzeker van, haha

Wij hebben T de eerste paar dagen gewoon in de reiswieg op de kamer gehad, maar ik vond dat niet zo goed slapen en T ging snel naar haar eigen ledikantje. Voeden gewoon in mijn eigen bed en daarna weer terug in eigen bed. Geen enkel probleem. Dus niet onzeker worden. gewoon nuchter bekijken
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer - Pagina 2 Empty Re: Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer

Bericht  blondje1313 di 3 jul 2012 - 19:58

Lotte heeft de eerste week in de wagenbak bij ons op de kamer gelegen. Daarna op haar eigen kamer in haar ledikantje en dat is heel goed bevallen.
Hongersignalen heb ik sowieso niet echt herkend bij haar, ze sliep heel veel, dus ik voedde haar telkens als ze wakker werd.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer - Pagina 2 Empty Re: Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer

Bericht  Gast di 3 jul 2012 - 20:07

Hier slaapt ze in een co-sleeper en vind t ideaal.
Ik zou er niet aan moeten denken om snachts ( soms meerdere keren) uit bed te moeten, daar in de kou te gaan zitten voeden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer - Pagina 2 Empty Re: Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer

Bericht  Linda di 3 jul 2012 - 20:11

Snoepy87 schreef:Hier slaapt ze in een co-sleeper en vind t ideaal.
Ik zou er niet aan moeten denken om snachts ( soms meerdere keren) uit bed te moeten, daar in de kou te gaan zitten voeden.

Hier hebben we het eerste jaar ook de co-sleeper gebruikt, ideaal! M'n slaap was me zoveel waard en aangezien dl zo vaak voor een voeding kwam was dit de beste oplossing.
Daarna sliep ze steeds vaker in haar eigen kamer. Maar ik vond dat pittig hoor, in de kou op haar kamertje voeden, brrrr... En dan viel ik daarna zo moeilijk in slaap.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer - Pagina 2 Empty Re: Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer

Bericht  Clapperdie di 3 jul 2012 - 20:15

Ik heb dan geen bv gegeven naar fv. T. heeft 3 weken bij ons geslapen. Gewoon om zijn geluidjes te horen "leeft hij nog wel?" Embarassed. Daarna kon ik niet meer slapen van de geluidjes en is hij in zijn eigen bedje gegaan.

In de eerste weken kreeg hij zijn flesje bij ons in bed. Na 4 weken toen mijn vriend weer ging werken ben ik 's nachts in de woonkamer gaan voeden zodat mijn vriend door kon slapen. Ik had een lekkere ochtendjas voor mezelf en een dekentje voor T.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer - Pagina 2 Empty Re: Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer

Bericht  Gast di 3 jul 2012 - 20:28

Linda schreef:
Snoepy87 schreef:Hier slaapt ze in een co-sleeper en vind t ideaal.
Ik zou er niet aan moeten denken om snachts ( soms meerdere keren) uit bed te moeten, daar in de kou te gaan zitten voeden.

Hier hebben we het eerste jaar ook de co-sleeper gebruikt, ideaal! M'n slaap was me zoveel waard en aangezien dl zo vaak voor een voeding kwam was dit de beste oplossing.
Daarna sliep ze steeds vaker in haar eigen kamer. Maar ik vond dat pittig hoor, in de kou op haar kamertje voeden, brrrr... En dan viel ik daarna zo moeilijk in slaap.

Ja dat lijkt me ook, dat je dan zo wakker word dat je dan weer moeilijk in slaap valt, en dan slaap je eindelijk en dan word je baby weer wakker voor de volgende voeding.
Nu voed ik in half slaap en met 10 min is ze klaar en slapen we beide weer verder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer - Pagina 2 Empty Re: Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer

Bericht  Sophiee di 3 jul 2012 - 21:44

Onze dochter ligt sinds haar geboorte bij ons op de kamer in de wagenbak. Vond het erg fijn om er niet steeds uit te hoeven. Maar sinds een paar dagen maakt ze zoveel meer geluid in haar slaap dat ik geen oog meer dicht doe! Vannacht gaan we dus ook proberen hoe het is als ze in haar ledikantje ligt op haar eigen slaapkamer.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer - Pagina 2 Empty Re: Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer

Bericht  _Lana_ di 3 jul 2012 - 21:49

Wij hebben nooit een wiegje op de slaapkamer gehad en dit ging prima hoor.
Ik haalde ze uit bedje, gaf de voeding op ons bed en ze gingen weer terug naar bed.

Anders zou je ook kunnen kijken hoe het loopt en mocht je het wel prettig vinden, kun je de kinderwagenbak op je slaapkamer zetten.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer - Pagina 2 Empty Re: Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer

Bericht  Luna di 3 jul 2012 - 21:57

Snoepy87 schreef:Hier slaapt ze in een co-sleeper en vind t ideaal.
Ik zou er niet aan moeten denken om snachts ( soms meerdere keren) uit bed te moeten, daar in de kou te gaan zitten voeden.

Je hoeft helemaal niet in de kou te voeden. Je bent toch niet verplicht te voeden op de plek waar ze slapen?

De eerste sliep hier na een paar dagen al op zn eigen kamer en ik heb 7 maanden bv gegeven. Ik haalde hem uit zn bed en voedde in ons bed, daarna ging hij weer terug in zn eigen bed en ik ook, vond dat geen enkel probleem. Moest toch ook zijn luier verschonen

Onze dochter heeft meer dan een half jaar op onze kamer in een wieg gelegen, maar als ik moest voeden, moest ik er ook uit om haar uit bed te halen en bij mij te leggen. (wieg stond aan mans kant, want aan mijn kant past het niet). Dat maakte voor mij dus helemaal geen verschil, was puur voor de gezelligheid. En in de kraamweek kan de kraamverzorgster overdag je baby bij je brengen en 's nachts kun je dit aan je man/vriend vragen mocht je het zelf niet goed kunnen.

Ik zie er geen enkel probleem in om met bv je baby niet op je kamer te hebben.
Luna
Luna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 111
Punten : 117
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer - Pagina 2 Empty Re: Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer

Bericht  Slakje di 3 jul 2012 - 22:07

Als ik niet ambetant was, dan viel ik wel in slaap tijdens de bv, ook overdag. Dus ik ging absoluut niet in eigen bed voeden. Ik ging in de zetel zitten en keek ondertussen tv om wakker te blijven. Was helemaal panisch dat ik in slaap zou vallen en dan op haar zou gaan liggen of dat ze zou stikken onder de lakens.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer - Pagina 2 Empty Re: Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer

Bericht  Tazz di 3 jul 2012 - 23:53

Bij ons hebben ze de eerste tijd in de reiswieg geslapen. Maar meestal viel ik weer in slaap als ik in bed aan het voeden was en sliepen ze daarna door bij ons in bed. Anders legde ik ze weer terug.

Ik kon beter slapen met de baby op de kamer dan zonder. Iedere keer als ik wakker werd kon ik even kijken of het allemaal nog goed ging qua ademen etc. En als ze in hun eigen bed lagen lag ik maar wakker en me zorgen te maken.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer - Pagina 2 Empty Re: Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer

Bericht  _Lana_ wo 4 jul 2012 - 0:01

Snoepy87 schreef:
Linda schreef:
Snoepy87 schreef:Hier slaapt ze in een co-sleeper en vind t ideaal.
Ik zou er niet aan moeten denken om snachts ( soms meerdere keren) uit bed te moeten, daar in de kou te gaan zitten voeden.

Hier hebben we het eerste jaar ook de co-sleeper gebruikt, ideaal! M'n slaap was me zoveel waard en aangezien dl zo vaak voor een voeding kwam was dit de beste oplossing.
Daarna sliep ze steeds vaker in haar eigen kamer. Maar ik vond dat pittig hoor, in de kou op haar kamertje voeden, brrrr... En dan viel ik daarna zo moeilijk in slaap.

Ja dat lijkt me ook, dat je dan zo wakker word dat je dan weer moeilijk in slaap valt, en dan slaap je eindelijk en dan word je baby weer wakker voor de volgende voeding.
Nu voed ik in half slaap en met 10 min is ze klaar en slapen we beide weer verder.

Voor die 10 minuutjes werkt dat prima.
Maar ik was minstens een uur bezig Wink .
Het was winter toen ze thuiskwamen, maar ik heb echt nooit in de kou gezeten hoor.
En ondertussen deden we een kruikje in hun bedje.
Ja het was een roerige tijd, haha.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer - Pagina 2 Empty Re: Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 0:03

Haha nou ja ik praat over mezelf, zo zie ik het maar hoe iedereen het doet moet je zelf weten natuurlijk. Dat maakt ook niet uit natuurlijk, maar ik moet er niet aan denken smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer - Pagina 2 Empty Re: Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer

Bericht  Sanne wo 4 jul 2012 - 0:08

Ik voed altijd liggend in bed. In het begin lukte zittend aanleggen ook niet, dus ik had niet eens de keus om 's nachts zittend te voeden. Ik vond het juist ideaal, kindje bij je in bed en voeden maar. In het begin ging ik spelletjes wordfeud en rumble op mijn telefoon doen om wakker te blijven. Ze was toen nog zo klein dat ik het heel eng vond om samen te slapen. Inmiddels haal ik dochter uit bed, leg haar tegen mij aan met de borst voor haar neus. Ze hapt aan en ik slaap verder. Soms word ik dan een uur later wakker omdat ze ineens weer begint te drinken Laughing

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer - Pagina 2 Empty Re: Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer

Bericht  *Lookie* wo 4 jul 2012 - 3:17

Wij hadden wel het wiegje op de slaapkamer (inmiddels ledikantje) maar ik ging er wel altijd uit om te voeden, ik voed liever zittend dan liggend (het lijkt me wel heerlijk om liggend/ slapend te kunnen voeden maar dat lukt hier niet altijd even goed)

Ging prima op die manier.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer - Pagina 2 Empty Re: Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer

Bericht  Filoria wo 4 jul 2012 - 4:00

Muppetje, ik zou na de bevalling gewoon kijken hoe het gaat. Je kunt altijd de wagenbak als wieg naast je eigen bed zetten.

De ene vrouw vindt het vreselijk om op een andere kamer te slapen omdat ze dan niet kan horen of de baby nog ademt. De andere vrouw doet juist geen oog dicht als ze de hele tijd een geluidjesmakende baby naast zich heeft. Dat weet je van tevoren niet.


Hier hebben we ook een mooi probleem. Ik zou het liefst zo'n co-sleeper hebben. Lijkt me heel fijn als ik weer borstvoeding geef. Maar mijn man slaapt echt heeel slecht als de baby dichtbij is. Hij kan dan gewoon niet in slaap komen. En daar wordt niemand blij van, want dan is hij de volgende dag te moe om wat dan ook te doen. Het is geen optie dat hij in een andere kamer gaat slapen. Hij slaapt alleen lekker in zijn eigen bed.

Ik zit er serieus aan te denken om straks op het logeerbed in de babykamer te gaan slapen. Ik slaap toch wel. En mijn man dan ook. Maar tis wel een beetje een vreemde oplossing he?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer - Pagina 2 Empty Re: Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum