Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

tips voor flesweigeraars?

2 plaatsers

Ga naar beneden

tips voor flesweigeraars? Empty tips voor flesweigeraars?

Bericht  Sanne zo 1 jul 2012 - 20:58

Pfff, ik zit nu in mijn laatste verlofweek. Volgende week ga ik weer werken.

Mijn dochter dronk in het begin moeilijk aan de borst. Ik heb paar keer een fles geprobeerd en dat ging goed. Omdat ze zo moeilijk aan de borst dronk, heb ik niet heel vaak de fles gegeven. En nu weigert ze de fles dus, al weken. Ik heb verschillende spenen geprobeerd, maar ze weigert pertinent zo'n plastic geval in haar mond. Vorige week bij het wennen op het KDV is het de leidsters na een half uur gelukt om H. een beetje te laten drinken (50 cc), toen viel ze uitgeput in slaap.

Ik probeer nu steeds de fles te geven, maar H. weigert het bij mij (en mijn vriend en ook bij mijn moeder) in alle toonaarden.

Heeft iemand tips?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tips voor flesweigeraars? Empty Re: tips voor flesweigeraars?

Bericht  mickey zo 1 jul 2012 - 21:06

Ik heb hier helaas ook een flesweigeraar gehad, maar zo plotseling als hij weigerde, accepteerde hij de fles ineens ook weer. Ik heb een Nuby fles voor hem gekocht, ik dacht dat het misschien aan de fles lag (ik had Avent in huis). Ik weet niet of het heeft geholpen, want hij drinkt inmiddels uit beide. Op het kdv heeft hij de Avent en thuis de Nuby. Hij krijgt nu trouwens volledig fv, de bv was zo erg teruggelopen, dat hij begon af te vallen Sad
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tips voor flesweigeraars? Empty Re: tips voor flesweigeraars?

Bericht  Gast zo 1 jul 2012 - 21:13

Onze oudste was ook een flesweigeraar en de jongste is nu geen flesweigeraar, maar vindt de opgewarmde BV gewoon heel erg vies, dus hij drinkt ook maar druppels. Ik heb laatst iets naar een kennis gemaild die met hetzelfde probleem zat


"En fingerfeeding? Moesten wij bij T. de eerste dag doen. Met een spuitje in de mond terwijl hij op de pink zuigt. Gaat heel langzaam maar krijgt ie wel iets binnen. Of met een lepel of een tuitbeker. Lopen terwijl je de fles geeft. Iets wat naar jou ruikt erbij. Zo kort mogelijk van tevoren kolven en de melk op kamertemperatuur laten (8 uur houdbaar dan) en niet meer opwarmen zodat de smaak hetzelfde blijft."

Wij gebruiken de Tommee Tippee (ik vergeet altijd hoe je dat schrijft...) die pakten ze hier alledrie het beste. Bij de oudste was ik pertinent tegen andere voeding geven, hij moest en zou die BV drinken. Toen is er een keer (zonder overleg) een zoetje in zijn fles gedaan. Ik was heel boos, maar daarna dronk hij wel en heeft nooit meer geweigerd. Maar goed of dat nu echt een goede tip is Wink Ik was toen trouwens heel zelden een dag weg, ik studeerde en ik had ook nog zomervakantie, dus als hij niet dronk was het een kwestie van uren tot ik er zelf weer was. Bij de jongste blijf ik oefenen tot ik stage ga lopen, pakt hij dan nog steeds niet dan ga ik hem FV meegeven. Ik heb nu liever dat hij FV drinkt, ook al zou ik graag exclusief BV willen geven, dan dat hij 3,5 dag in de week honger moet lijden.

Maar goed. Niet echt een tip dus. Ik weet wel hoe frustrerend het is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

tips voor flesweigeraars? Empty Re: tips voor flesweigeraars?

Bericht  Gast zo 1 jul 2012 - 22:27

Dit flesje was hier dé oplossing: Nuby softflex infadeeder. Het vergt wel wat oefening om ermee te voeden, maar met dat flesje krijgen we wel wat binnen en ze vindt het nog leuk ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

tips voor flesweigeraars? Empty Re: tips voor flesweigeraars?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum