Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik ga stoppen met de nuva..! :)

+5
Lejow
Snoes
Poisongirl
_DoI
Live Laugh Love
9 plaatsers

Ga naar beneden

Ik ga stoppen met de nuva..! :) Empty Ik ga stoppen met de nuva..! :)

Bericht  Live Laugh Love vr 26 nov 2010 - 22:03

Al heeel lang denk ik erover na, om na 8 jaar alle *** hormonen eens uit mijn lijf te laten gaan, maar steeds toch niet gedaan. Gister een gesprek gehad met mijn vriend erover en ik ga heerlijk stoppen.
Voordat ik aan de pil begon, was ik ontzettend regelmatig ongesteld, soms 4 maanden niet. Ik wil weten wat mijn lichaam doet.. vooral omdat we over 1.5 jaar (ofzoiets) voor een babytje willen gaan.
Ik ben erg benieuws hoe mijn lichaam zal reageren!
Live Laugh Love
Live Laugh Love
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 340
Punten : 504
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ga stoppen met de nuva..! :) Empty Re: Ik ga stoppen met de nuva..! :)

Bericht  Gast vr 26 nov 2010 - 22:04

Fijn!! Ik zou ook graag willen stoppen met die rotzooi maar ik wil eerst een goed alternatief vinden (hier de komende vijf jaar nog geen kindjes).

Gast
Gast

Bericht  _DoI vr 26 nov 2010 - 23:52

Wat fijn zeg!

Voor mij geldt hetzelfde als voor Darcy. Ik wil ook erg graag stoppen met die rotzooi maar heb nog geen goed alternatief gevonden...
_DoI
_DoI
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 417
Punten : 435
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Poisongirl za 27 nov 2010 - 10:54

Live Laugh Love schreef:Al heeel lang denk ik erover na, om na 8 jaar alle *** hormonen eens uit mijn lijf te laten gaan, maar steeds toch niet gedaan. Gister een gesprek gehad met mijn vriend erover en ik ga heerlijk stoppen.
Voordat ik aan de pil begon, was ik ontzettend regelmatig ongesteld, soms 4 maanden niet. Ik wil weten wat mijn lichaam doet.. vooral omdat we over 1.5 jaar (ofzoiets) voor een babytje willen gaan.

Goed zeg! Ik ben nu ongeveer 1.5 jaar geleden gestopt met de nuvaring. Om precies de reden die jij noemt, i was de *****hormonen helemaal zat. Sinds ik ben gestopt zit ik veel lekkerder in mijn vel, geen last meer van moodswings, ben fitter, vrolijker,heb meer zin in seks en kan me beter concentreren. Bij mij heeft het heel lang geduurd voor mij lichaam alles weer zelf kon regelen, om het zo te zeggen, maar bij mij kwam dat vanwege een goedaardig gezwel in mijn hypofyse (prolactinoom). Ik zou die hormonen persoonlijk nietmeer willen. En qua seks een condoom gebruiken, dat went vanzelf... Very Happy
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809

Bericht  Snoes za 27 nov 2010 - 11:36

Ik neem dan wel de pil, maar ik ben die hormonen ook méér dan moe.
Toevallig juist nog met mijn vriend erover gehad en we hebben besloten dat ik gewoon vanaf januari ga stoppen met de pil, al die hormonen uit mijn lijf, kijken of ik dan een beetje regelmatig ongesteld word enz. En het is natuurlijk al mooi dat mijn lichaam eraan kan wennen dat er na 9 jaar lang hormonen, plots géén hormonen meer zijn haha smile.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Lejow za 27 nov 2010 - 23:07

Ik heb precies hetzelfde!
Ik ben het zat, ik heb het libido van een suikerklontje en ik wil er gewoon vanaf.
Ik heb nog 2 strips (dus 8 weken) en daarna kap ik ermee. Hoe we het dan op gaan lossen zien we dan wel weer..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast za 27 nov 2010 - 23:15

Ik vond het na de bevalling heel moeilijk wat te kiezen...
De pil is geen optie vanwege een hele hoge kans op trombose.
Het spiraaltje heb ik gehoord van teveel mensen dat ze heel onregelmatig worden en vaak meer last hebben van klachten...
Nou ja, de nuva is ook geen optie vanwege de hormonen en dus ook weer die verhoogde kans op trombose.

We hebben nu... het condoom. Niet ideaal want ik wil voorlopig niet zwanger raken i.v.m. medicatie.
Maar goed. Dat is nog voor 5 maanden ongeveer. Hopen dat er geen gekke dingen gebeuren :P

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 28 nov 2010 - 0:09

Ik ga juist beginnen met de NuvaRing, ik zit nu al bijna twee jaar zonder hormonen in m'n lijf en elke menstruatie is een regelrechte ramp.

Gast
Gast

Bericht  Live Laugh Love zo 28 nov 2010 - 23:53

Poisongirl schreef:
Live Laugh Love schreef:Al heeel lang denk ik erover na, om na 8 jaar alle *** hormonen eens uit mijn lijf te laten gaan, maar steeds toch niet gedaan. Gister een gesprek gehad met mijn vriend erover en ik ga heerlijk stoppen.

Goed zeg! Ik ben nu ongeveer 1.5 jaar geleden gestopt met de nuvaring. Om precies de reden die jij noemt, i was de *****hormonen helemaal zat. Sinds ik ben gestopt zit ik veel lekkerder in mijn vel, geen last meer van moodswings, ben fitter, vrolijker,heb meer zin in seks en kan me beter concentreren. Bij mij heeft het heel lang geduurd voor mij lichaam alles weer zelf kon regelen, om het zo te zeggen, maar bij mij kwam dat vanwege een goedaardig gezwel in mijn hypofyse (prolactinoom). Ik zou die hormonen persoonlijk nietmeer willen. En qua seks een condoom gebruiken, dat went vanzelf... Very Happy

Dat klinkt goed! Ik ben benieuwd hoe mijn lichaam zal reageren en wanneer ie het weer zelf gaat/ kan regelen!
Live Laugh Love
Live Laugh Love
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Ploen za 4 dec 2010 - 5:05

Ik ga juist beginnen! Wilde van de pil af en wil nu dit proberen. Ben erg benieuwd
Ploen
Ploen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 293
Punten : 336
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Carra za 4 dec 2010 - 5:36

Toen ik stopte met de pil heeft mijn lichaam 1,5 jaar nodig gehad voordat ik weer een beetje normaal menstrueerde. De eerste keer na het stoppen kwam heel snel, daarna heb ik 10 maanden moeten wachten op de 2e keer. Voor mij dus nooit meer hormonen, hoe vervelend het soms ook is met een condoom. Ik begin er niet meer aan!
Dus ik geef je groot gelijk dat je er mee stopt!
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  maiadebij za 4 dec 2010 - 9:24

Ik ben 3,5 jaar geleden gestopt met de pil, ik was het ook helemaal zat! Mijn menstruatie kwam meteen weer regelmatig en ook ik voelde me een stuk beter. Over voorbehoedsmiddelen heb ik een tijd niet na hoeven denken, vanwege de 2 zwangerschappen en geen menstruatie ivm borstvoeding. Maar nu moet ik er toch echt over na gaan denken.. en ik kom er niet uit! Ik wil geen hormonen meer, maar een condoom vind ik nou ook niet je van het... Lastig!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Live Laugh Love zo 5 dec 2010 - 2:34

Ben benieuwd hoe mijn lichaam reageert. Ik ben nu voor het eerst in 8 jaar hormoonloos, ook al is het pas 2 dagen ahahha.
Nouja hormoonloos, hoe lang zou het duren voordat al die zooi uit je lichaam is.
Voor diegene die al gestopt zijn, na hoe lang merkte je dat? Of merkte je niets?
Ik ben benieuwd..
Live Laugh Love
Live Laugh Love
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Zwoesj zo 5 dec 2010 - 3:00

Ik ben in januari dit jaar gestopt met de pil. Wilde gaan afvallen, en aangezien de pil ervoor had gezorgd dat ik 10kilo aan was gekomen, plus ik inderdaad ook moodswings had, leek het me verstandig om te stoppen.
Ik vind het heerlijk! Voelde me na ongeveer 2 a 3 maanden een stuk beter! De gevreeste buikpijn voor het ongesteld worden bleef uit (toen de reden waarom ik begonnen was met de pil) en het afvallen ging prima!
Ik ga nooit meer aan de pil. Gelukkig vindt mijn vriend het condoom ook prima. En ik had een beetje hetzelfde als Lejow, libido was zeer laag, en sinds de pil weg is, is dat ook weer een heel eind gestegen smile
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Live Laugh Love zo 5 dec 2010 - 3:14

Zwoesj schreef:Ik ben in januari dit jaar gestopt met de pil. Wilde gaan afvallen, en aangezien de pil ervoor had gezorgd dat ik 10kilo aan was gekomen, plus ik inderdaad ook moodswings had, leek het me verstandig om te stoppen.
Ik vind het heerlijk! Voelde me na ongeveer 2 a 3 maanden een stuk beter! De gevreeste buikpijn voor het ongesteld worden bleef uit (toen de reden waarom ik begonnen was met de pil) en het afvallen ging prima!
Ik ga nooit meer aan de pil. Gelukkig vindt mijn vriend het condoom ook prima. En ik had een beetje hetzelfde als Lejow, libido was zeer laag, en sinds de pil weg is, is dat ook weer een heel eind gestegen smile

geen last gehad van 'ontpil' bijwerkingen? Ben een beetje bang gemaakt door een vriendin, die vertelde dat ze zich erg rot voelde, misselijk, spierpijn etc.
Live Laugh Love
Live Laugh Love
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Zwoesj zo 5 dec 2010 - 3:28

Nee daar heb ik totaal geen last van gehad eigenlijk, viel me alles mee. Enige is dat ik wat heftiger ongesteld ben, maar dat neem ik er op de koop bij toe.
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: