Wat doen jullie?
+4
girli
Stuiterbal
Starla
Annemoontje
8 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Wat doen jullie?
Om van je maag/buikpijn af te komen? Heb nu al bijna 2,5 week last van mijn buik en daarna is ook de maagpijn erbij gekomen. Heb deze klachten al vaker gehad dus het is wel herkenbaar. Cola helpt niet, Rennies doen ook niets en mijn stoelgang is bagger.
Iemand nog een fijne tip? Welk eten of drinken werkt het beste? Voel nu even niet echt de behoefte om weer aan aan medicatie te gaan.
Iemand nog een fijne tip? Welk eten of drinken werkt het beste? Voel nu even niet echt de behoefte om weer aan aan medicatie te gaan.
Gast- Gast
Re: Wat doen jullie?
Als ik buikpijn enzo heb komt dat door dat het wat warmer weer is, dan is mijn lichaam helemaal van slag. Dat had ik afgelopen donderdag en vrijdag ook door de warmte. Maar als ik al zolang buikpijn en maagpijn zou hebben, zou ik toch eens naar de dokter gaan. 2,5 week is best lang.
Annemoontje- Prater
- Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12
iid even langs de huisarts als het al zo lang duurt
Als ik veel last heb van buikpijn drink ik even geen koude dranken meer maar even een dagje alleen maar thee. En qua eten veel vezelrijke dingen zoals muesli. En als je ontlasting hard is zou ik wat kiwi's eten. Dat helpt meestal wel om het te verzachten
Als ik veel last heb van buikpijn drink ik even geen koude dranken meer maar even een dagje alleen maar thee. En qua eten veel vezelrijke dingen zoals muesli. En als je ontlasting hard is zou ik wat kiwi's eten. Dat helpt meestal wel om het te verzachten
Gast- Gast
Heerst er niet ook zoiets? Ik hoor wel vaker de laatste weken dat mensen buikpijn hebben. Ik drink altijd thee dan, en inderdaad wil cola drinken soms ook helpen, maar dat werkt niet las ik al
Starla- Prater
- Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10
Dropdraakje schreef:Al, ik heb nog net geen abonnement geloof ik.
Ach, het ene jaar kom ik er ook vaker dan het andere..
Gast- Gast
Geloof me ben al zo vaak hiervoor naar de arts geweest. Maagontsteking, pds, CU alles is voorbij gekomen. Maar nog steeds blijft het terug komen. Ik kan wel weeeeeeer naar een arts gaan maar ik voel mij op dit gebied echt een grote jankbal. Ik wil niet nog een keer een onderzoek, op dat gebied ben ik er klaar mee! De artsen houden het nu op pds met maagklachten. Het zal wel zo zijn dan, maar ik weet niet waar ik het nu zoeken moet van de pijn.Zara schreef:Dropdraakje schreef:Al, ik heb nog net geen abonnement geloof ik.
Ach, het ene jaar kom ik er ook vaker dan het andere..
Gast- Gast
Hangt het niet in de lucht nu want ik heb er ook weer last van op dit moment.
Stuiterbal- Kletskop
- Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11
Heb je geen kruik in huis? Ik zou dan gewoon met een paracetamol en een kruik even je bed op gaan zoeken. Beterschap!
Gast- Gast
Geen kruik helaas. Misschien heb ik nog wel een pijnstiller met een ontstekingsremmer. Ik ga ook proberen om een hapje te eten. Ik heb in tegenstelling tot gisteren totaal geen honger.
Gast- Gast
Zelf pak ik, als ik last van mijn maag heb, een beker warme melk. Helpt misschien niet voor langere tijd, maar voel toch even wat fijner.
Wel vervelend dat er niks uit de onderzoeken komt..
Wel vervelend dat er niks uit de onderzoeken komt..
Gast- Gast
Ik neem soms ook ibuprofen en dat helpt ook vaak.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Ik zou juist geen ontstekingsremmer aanraden aangezien die nogal heftig zijn voor je maag.
Heb je niet een keer een maagbescherming voorgeschreven gekregen die je nu kunt gaan slikken? Bij mij helpt dat na een paar dagen..
Heb je niet een keer een maagbescherming voorgeschreven gekregen die je nu kunt gaan slikken? Bij mij helpt dat na een paar dagen..
Gigi_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 447
Punten : 505
Registratiedatum : 07-12-10
Klopt wat je zegt. Op dit moment gaat het even minder. Ik ben ontzettend misselijk en mijn buik is opgezet en hard. Ik heb braakneigingen maar kan niet overgeven, ik lig te janken van de pijn. Verdorie weet niet wat ik ermee aanmoet.Gigi_ schreef:Ik zou juist geen ontstekingsremmer aanraden aangezien die nogal heftig zijn voor je maag.
Gast- Gast
Je hebt geen kruik las ik he.. Heb je misschien een lege frisdrankfles? Als je die vult met warm/heet water en die tegen je maag aanhoudt? Zou ik wel doen als je op je zij ligt want dat gewicht op je maag is ook niet fijn.
Morgen echt even de huisarts bellen voor een oplossing hoor!
Edit: Heb je rooibos thee? Dat is ook rustgevend voor je maag.
Morgen echt even de huisarts bellen voor een oplossing hoor!
Edit: Heb je rooibos thee? Dat is ook rustgevend voor je maag.
Laatst aangepast door Gigi_ op zo 1 jul 2012 - 6:48; in totaal 1 keer bewerkt
Gigi_- Fluisteraar
Toch de huisarts even bellen, denk ik.
Verder misschien een kopje slappe thee, een cracker, een beetje kippensoep, iets wat licht op de maag is. Rijst koken en het water daarvan opdrinken schijnt ook te helpen tegen misselijkheid. Gember helpt ook. Of zuigen op een pepermuntje. Verder een warme kruik tegen de pijn, of misschien een warme douche of warm bad.
Verder misschien een kopje slappe thee, een cracker, een beetje kippensoep, iets wat licht op de maag is. Rijst koken en het water daarvan opdrinken schijnt ook te helpen tegen misselijkheid. Gember helpt ook. Of zuigen op een pepermuntje. Verder een warme kruik tegen de pijn, of misschien een warme douche of warm bad.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Zou ik met deze klachten terecht kunnen bij de huisartsenpost? Mijn vriend is niet thuis nu dus die moet ik dan even bellen, das geen probleem. Probleem is eerder dat ik vanaf nu een verwijzing moet hebben van mijn Militairen arts omdat de kosten anders niet vergoed worden. Nieuwe regel sinds een tijdje. Ik ga een nu ook even en fles heet water proberen.
Gast- Gast
Of het erg genoeg is voor de huisartsenpost kun je alleen zelf beoordelen.. Maar gewoon doen als je denkt dat het nodig is!
Gigi_- Fluisteraar
Je kunt de huisartsenpost ook altijd even bellen voor advies, niet alleen als je iets hebt wat zeker erg genoeg is om voor langs te komen. Misschien kunnen zij wel een receptje voor je uitschrijven of een huis-, tuin- en keukenmiddeltje aanraden, of gewoon zeggen dat je rust moet nemen, of misschien mag je wel even langskomen om ernaar te laten kijken. Bel gewoon en leg je probleem voor, wees niet bang dat je de lijn bezet houdt voor spoedgevallen, want daarvoor is meestal een aparte lijn ('kies een 1 bij spoed').
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik ben toch maar even langs gegaan, en het ligt dus toch aan mijn darmen, ze werken nauwelijks waardoor ik helemaal vol zit. Dat heeft dus ook betrekking op mijn maag omdat dat schijnbaar een schijntje geeft dat er niet veel meer bij kan. Vandaar de pijnlijke buik. Mag voorlopig zakjes poeder innemen om mijn stoelgang weer actief te krijgen. Was er al bang voor.
Gast- Gast
Ben je al misselijk, moet je die vieze poeder drinken..
Maar het helpt normaal wel, dus hoop dat je er ook snel vanaf bent!
Maar het helpt normaal wel, dus hoop dat je er ook snel vanaf bent!
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Misselijk ben ik nog steeds. Wat een smerig spul is dat zeg. Maar geloof wel dat het zijn werk doet. We zullen zien hoe close ik ga zijn met de toilet vandaag.
Gast- Gast
Neem je wel eens een laxeer pil? Ik heb ook echt vaak last van mijn darmen en ik denk dat het bij mij vooral komt omdat ik onregelmatige tijden werk. Als ik een harde en opgezwollen buik heb dan neem ik soms een laxeer pilletje. Dan voel ik me weer helemaal top erna. Maar dat moet je ook niet te vaak doen natuurlijk is niet zo goed. Maar voor mij is het in ieder geval een oplossing eens in de zoveel tijd.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Hoe gaat het nu?
Gigi_- Fluisteraar
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?
» Hoe doen jullie dit met roken en jullie kindjes?
» Wat doen jullie met jullie trouwdag?
» Wat doen jullie?
» Hoe doen jullie dit?
» Hoe doen jullie dit met roken en jullie kindjes?
» Wat doen jullie met jullie trouwdag?
» Wat doen jullie?
» Hoe doen jullie dit?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: