Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe doen jullie dit?

+14
Liadan
holaagirl
moepie
Printje
Annemie
Teddyaapje
Linda
Wennes
Flower_L
_Jet
Flip Fluitketel
PapillonRose
Tania
Pandora
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Empty Hoe doen jullie dit?

Bericht  Pandora za 19 nov 2011 - 23:26

Even een vraagje... ben benieuwd hoe andere mama's dit doen;

Wij hebben nu de box nog in de kamer staan maar willen deze na de feestdagen er uit doen omdat F. er bijna niet meer in zit en het best wel een sta in de weg is. Maar hoe doen jullie het met jullie kindjes als je even wilt gaan douchen of was wilt gaan ophangen (boven of buiten). Ik doe F. dan altijd in de box en gaat daar (meestal) braaf zitten spelen. Ik leg haar altijd uit (of ze het begrijpt weet ik niet) wat ik ga doen en dat ik zo weer terug kom maar hoe moet dit straks als de box uit de kamer is?
Laten jullie je kindje(s) dan alleen beneden of neem je ze mee naar buiten/boven? Of zet je hem/haar in zijn/haar bedje??

Ben benieuwd hoe dit bij jullie gaat.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Empty Re: Hoe doen jullie dit?

Bericht  Tania za 19 nov 2011 - 23:43

Ik douche als hij ligt te slapen of als er nog iemand in huis is, toen ik nog niet zwanger was ging hij trouwens ook vaak gewoon mee douchen. De was ophangen doe ik ook alleen als hij slaapt of als er nog iemand is. Als ik het buiten ophang mag hij mee naar buiten. Heel soms zet ik hem nog in de box als ik even snel wat moet doen boven. Maar hier blijft de box voorlopig ook nog gewoon staan want hij vindt het nog leuk om erin te staan soms.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Empty Re: Hoe doen jullie dit?

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 23:48

Ik laat de kinderen dan even beneden en ga tussendoor af en toe even kijken. Dit heb ik bij mijn oudste zoon destijds ook gedaan en nooit problemen mee gehad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Empty Re: Hoe doen jullie dit?

Bericht  Pandora za 19 nov 2011 - 23:53

Tania schreef:Ik douche als hij ligt te slapen of als er nog iemand in huis is, toen ik nog niet zwanger was ging hij trouwens ook vaak gewoon mee douchen. De was ophangen doe ik ook alleen als hij slaapt of als er nog iemand is. Als ik het buiten ophang mag hij mee naar buiten. Heel soms zet ik hem nog in de box als ik even snel wat moet doen boven. Maar hier blijft de box voorlopig ook nog gewoon staan want hij vindt het nog leuk om erin te staan soms.

Ja, als ik jou was zou ik de box er ook niet meer uitdoen gezien de duur van je zwangerschap. Ik douche best vaak overdag op momenten dat we met zijn tweetjes zijn, dus moet nog even kijken hoe ik dat aan ga pakken.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Empty Re: Hoe doen jullie dit?

Bericht  Pandora za 19 nov 2011 - 23:55

Balloon schreef:Ik laat de kinderen dan even beneden en ga tussendoor af en toe even kijken. Dit heb ik bij mijn oudste zoon destijds ook gedaan en nooit problemen mee gehad.

Met was ophangen zou ik dat ook wel aandurven, ik heb momenteel de was boven hangen dus dan hoor ik haar wel maar in de zomer gaat de was weer naar buiten, maar dan is ze inmiddels zo groot dat ze lekker meekan naar buiten. Maar met douchen kun je toch tussendoor niet gaan kijken..?? :P Misschien dat ik haar dan mee neem naar boven en haar even in haar bedje zet?
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Empty Re: Hoe doen jullie dit?

Bericht  Tania zo 20 nov 2011 - 0:07

Pandora schreef:
Tania schreef:Ik douche als hij ligt te slapen of als er nog iemand in huis is, toen ik nog niet zwanger was ging hij trouwens ook vaak gewoon mee douchen. De was ophangen doe ik ook alleen als hij slaapt of als er nog iemand is. Als ik het buiten ophang mag hij mee naar buiten. Heel soms zet ik hem nog in de box als ik even snel wat moet doen boven. Maar hier blijft de box voorlopig ook nog gewoon staan want hij vindt het nog leuk om erin te staan soms.

Ja, als ik jou was zou ik de box er ook niet meer uitdoen gezien de duur van je zwangerschap. Ik douche best vaak overdag op momenten dat we met zijn tweetjes zijn, dus moet nog even kijken hoe ik dat aan ga pakken.

Kan ze niet mee onder de douche?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Empty Re: Hoe doen jullie dit?

Bericht  PapillonRose zo 20 nov 2011 - 0:12

Ik douche bij voorkeur als ze slaapt. Op een vrije dag kan dat bijvoorbeeld pas later op de ochtend zijn. Moeten we vroeg op, dan probeer ik te douchen voordat ze wakker wordt. Dat lukt natuurlijk niet altijd. Is ze wakker en moet ik douchen, dan gaat ze meestal in de box. Ik verwacht alleen dat hij hier ook niet heel lang meer zal staan, want ze wil er niet zo graag meer in. Soms nog heel eventjes, maar al vrij snel gaat ze staan en gaat ze gillen tot ze eruit mag laughcry

Ik denk dat ik haar als de box weg is even in haar bedje zou zetten als ik ga douchen. Babyfoon aan en mee de badkamer in. Gelukkig woon ik trouwens gelijkvloers, dat vind ik wel handig wat dit soort dingen betreft. Ik ben nooit ver weg.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Empty Re: Hoe doen jullie dit?

Bericht  Flip Fluitketel zo 20 nov 2011 - 1:21

Hier zit ze ook niet vaak meer in de box. Ik douche altijd s'ochtends, meestal is mijn man dan niet thuis. Als ik ga douchen zet ik haar meestal in bad in haar badzitje met of zonder water. De was op zolder ophangen/wasmachine aanzetten e.d. doe ik vaak als ze slaapt of ik neem haar wipkip mee naar zolder en daar zet ik haar in.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Empty Re: Hoe doen jullie dit?

Bericht  _Jet zo 20 nov 2011 - 1:50

Wanneer ik ga douchen en er is verder niemand, dan zet ik haar altijd in het badzitje in bad (zonder water). Wanneer ik de was ga ophangen dan zet ik haar even in de box of in haar ledikant.
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Empty Re: Hoe doen jullie dit?

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 1:51

Ik douche sochtens als mijn vriend er is of savonds. Je kan haar ook even in haar bedje zetten.
Als ik de was doe dan gaat hij mee naar boven en speelt hij daar lekker.
Als ik even snel naar boven loop dan blijft hij gewoon beneden spelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Empty Re: Hoe doen jullie dit?

Bericht  Flower_L zo 20 nov 2011 - 2:03

Ik douche s avonds als l op bed ligt. Was ophangen doe ik tijdens zijn slaapje of samen op zolder. We hebben op zolder een speelhuis staan en nog wat ander speelgoed. maar vaak vindt ie de wasmachine leuker.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Empty Re: Hoe doen jullie dit?

Bericht  Wennes zo 20 nov 2011 - 2:03

Bij het douchen bleef B altijd bij mij in de badkamer. Dan legde ik wat spullen voor hem weg waarmee hij kon spelen. Deur op slot en hij kon ook niet ontsnappen. Toen hij wat ouder werd mocht hij van mij boven gewoon rondscharrelen.
Daarbij kon er weinig gebeuren, want alles was kids proof. En mocht hij bv gaan huilen omdat hij zich pijn doet dan ben ik zo uit de douche gestapt.

Zoals laatst, meneer ging met mij mee de badkamer in, deed het licht uit en bedacht dat hij het eng vond en ging huilen! Dan stap ik even de douche uit, doe het licht aan, troost hem even en stap weer onder de douche.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Empty Re: Hoe doen jullie dit?

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 2:48

Pandora schreef:Even een vraagje... ben benieuwd hoe andere mama's dit doen;

Wij hebben nu de box nog in de kamer staan maar willen deze na de feestdagen er uit doen omdat F. er bijna niet meer in zit en het best wel een sta in de weg is. Maar hoe doen jullie het met jullie kindjes als je even wilt gaan douchen of was wilt gaan ophangen (boven of buiten). Ik doe F. dan altijd in de box en gaat daar (meestal) braaf zitten spelen. Ik leg haar altijd uit (of ze het begrijpt weet ik niet) wat ik ga doen en dat ik zo weer terug kom maar hoe moet dit straks als de box uit de kamer is?
Laten jullie je kindje(s) dan alleen beneden of neem je ze mee naar buiten/boven? Of zet je hem/haar in zijn/haar bedje??

Ben benieuwd hoe dit bij jullie gaat.

onze box is al weg vanaf dat onze dochter een maand of 9 was. Douchen doe ik altijd 's avonds en dan ligt ze in bed of is mijn man thuis. Was ophangen is op dezelfde verdieping, dus dan blijft ze gewoon spelen. Als ik wel naar boven moet, dan blijft ze beneden (traphekje dicht) of neem ik haar gewoon mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Empty Re: Hoe doen jullie dit?

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 4:54

Ik douche altijd 's morgens als de kinderen nog in bed liggen. Zijn de oudste 2 al wakker, doe ik die even een fimpje aan in ons bed.
Was ophangen doe ik gewoon tussendoor, dat is ook hier beneden, dus kan ik alles in de gaten houden.

Als ik echt boven bezig moet, neem ik ze wel eens mee, al blijven de oudste 2 tegenwoordig gewoon beneden spelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Empty Re: Hoe doen jullie dit?

Bericht  Linda zo 20 nov 2011 - 7:27

Wij hebben de box weggehaald toen mijn dochter 10 maanden was, ze zat er al een hele tijd niet meer in, ik gebruikte hem alleen maar om speelgoed in te gooien.
Douchen doe ik als ze slaapt of als m'n man er is, idem met de was. We zijn nog aan het klussen in ons huis, maar het is de bedoeling dat de zolder helemaal wordt opgeknapt en dat we er een speelhoekje maken, dan kan ik daar de was doen en kan zij lekker spelen.
Voor de rest doe ik eigenlijk niks in het huishouden als zij wakker is.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Empty Re: Hoe doen jullie dit?

Bericht  Teddyaapje zo 20 nov 2011 - 7:29

Ik douche me meestal savonds al T. al in bed ligt, mocht het toch eens smorgens moeten en T. is wakker en er is verder niemand dan neem ik hem mee naar de badkamer en laat hem daar even spelen. We hebben een glazen wand waardoor ik hem goed in de gaten kan houden. Was ophangen doe ik meestal als T. slaapt of ik neem hem mee naar de zolder. Soms gaat hij ook wel eens in de draagdoek of mt.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Empty Re: Hoe doen jullie dit?

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 7:36

Maar als je/jullie het bedje als box gebruiken, is het dan wel duidelijk voor het kind wanneer je verwacht dat het gaat slapen en wanneer het maar voor even is en het er mag spelen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Empty Re: Hoe doen jullie dit?

Bericht  Annemie zo 20 nov 2011 - 7:36

wij hebben sinds 2 weken ook de box weg, ik zet mijn zoontje dan altijd in zijn bedje als ik bijv. de was zou moeten ophangen op zolder (maar meestal doe ik de was alleen in het weekend en dan is mijn vriend thuis), douchen doe ik als hij slaapt of 's avonds als mijn vriend thuis is.
En als ik naar de wc moet, dan zet ik mijn zoontje ook even in zijn bedje.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Empty Re: Hoe doen jullie dit?

Bericht  Annemie zo 20 nov 2011 - 7:37

Smikkell schreef:Maar als je/jullie het bedje als box gebruiken, is het dan wel duidelijk voor het kind wanneer je verwacht dat het gaat slapen en wanneer het maar voor even is en het er mag spelen?

Ja, als ik hem in bed zet, dan geef ik hem daar allemaal speeltjes en hij krijgt dan geen slaapzak aan, dus dat snapt hij wel. En als hij echt naar bed moet, dan gaat hij ook altijd meteen slapen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Empty Re: Hoe doen jullie dit?

Bericht  Tania zo 20 nov 2011 - 7:49

Smikkell schreef:Maar als je/jullie het bedje als box gebruiken, is het dan wel duidelijk voor het kind wanneer je verwacht dat het gaat slapen en wanneer het maar voor even is en het er mag spelen?

Hier niet inderdaad. Hij snapt er niks van als ik hem in bed zet als hij niet hoeft te slapen, raakt zelfs een beetje in paniek als ik dan wegloop. En omdat we al aardig wat moeite hebben gehad wat betreft het slapen doe ik het ook nooit.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Empty Re: Hoe doen jullie dit?

Bericht  Printje zo 20 nov 2011 - 7:59

Als ik bijv nog onder de douche moest, zette ik hem in zijn bedje met speelgoed. Als ik bijv ff de was eruit haal laat ik hem inmiddels gewoon even alleen beneden maar toen hij kleiner was zette ik hem eigenlijk altijd in zijn bedje.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Empty Re: Hoe doen jullie dit?

Bericht  moepie zo 20 nov 2011 - 8:04

Vaak als ik ging douchen was onze dochter ook al wakker, dan gaf ik haar wat te spelen in bed, dit ging prima!
Sinds dat ze 1,5 is ofzo speelt ze gewoon op de overloop (traphekje natuurlijk dicht) en op haar kamer en in de badkamer als ik aan het douchen ben. Ik ben zo klaar en zij loopt dan een beetje rond of zit gewoon lekker ergens te spelen.

w.b.t. was ophangen en wassen (dat doe ik op zolder) deed ik als ze op bed lag en anders nam ik haar mee.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Empty Re: Hoe doen jullie dit?

Bericht  holaagirl zo 20 nov 2011 - 8:05

Ik douche het liefste 's avonds wanneer N slaapt.
Als het 's morgens is, dan douche ik wanneer mijn vriend er nog is, en een oogje in het zeil kan houden.
Ben ik alleen en kan het neit anders laat ik hem lekker in de badkamer spelen.
Dit gaat perfect zo.
Was ophangen doe ik als hij op bed ligt, aangezien we boven op zolder (nog) geen traphekje hebben. Daar kan ik hem dus nog niet mee naar toe nemen!
Maar ben wel blij dat die box uit de kamer is, zoooo veel meer ruimte.
Ik laat hem alleen nooit alleen in de kamer....Nu is N ook een flinke dondersteen die overal op en in klimt dus dat zou gevaarlijk zijn.
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Empty Re: Hoe doen jullie dit?

Bericht  Liadan zo 20 nov 2011 - 8:06

Als ik nog moest douchen dan nam ik Yara altijd mee in de badkamer. Ik zette haar dan op de grond met een bak speelgoed of ik zette haar babybadje bij mij in de douche, zodat zij kon badderen en ik tegelijk kon douchen.
Nu douche ik voordat de kinderen uit bed komen of als Kian op bed ligt en dan zet ik Yara voor de tv.
Voor andere dingen die ik boven moest doen, nam ik Yara altijd mee. Nu zorg ik dat ik die dingen doe als de kinderen allebei op bed liggen in de middag of avond.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Empty Re: Hoe doen jullie dit?

Bericht  kwak zo 20 nov 2011 - 8:16

sinds D. 11 maand is hebben wij de box hier niet meer staan.
ik douche sochtends met haar of savonds als ze op bed ligt, de wasmachine staat bij ons op zolder.
ik zet sochtends D. even in haar bedje of laat haar even boven spelen en ik ga snel de wasmachine aanzetten, als D. haar middag slaapje doet ga ik de was ophangen en een nieuwe was in de machine, die is na 1,5 uur klaar en dan wordt D. ook ongv wakker dus voordat ik D. weer uit bed haal ga ik weer naar zolder de was ophangen en evt een nieuwe was aan doen en die haal ik er weer uit als mijn man er weer is of als D. weer naar bed gaat.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Empty Re: Hoe doen jullie dit?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum