Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Aanmelden voor basisschool en verhuizen

+3
Parisienne
Pien
Filoria
7 plaatsers

Ga naar beneden

Aanmelden voor basisschool en verhuizen Empty Aanmelden voor basisschool en verhuizen

Bericht  Gast vr 29 jun 2012 - 7:46

Over een half jaar wil ik S. gaan inschrijven bij de basisschool in het dorp waar we nu wonen. Alleen staat ons huis te koop en als die verkocht wordt willen we verhuizen naar een ander dorp en dus daar een basisschool kiezen. Nu weten we natuurlijk niet of dat gaat gebeuren voor zijn 4e verjaardag en in welke buurt we straks daar gaan wonen. Wat moet ik nu doen? S. gewoon aanmelden op de basisschool waar we nu wonen en als we gaan verhuizen kijken waar hij dan naar school kan in het andere dorp (als dat wel kan) of in het andere dorp hem alvast aanmelden bij nog 3 andere basisscholen?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanmelden voor basisschool en verhuizen Empty Re: Aanmelden voor basisschool en verhuizen

Bericht  Filoria vr 29 jun 2012 - 7:53

Hoe erg is het met wachtlijsten bij jou?

Wij hebben Tomas rond zijn tweede verjaardag lukraak op tien scholen ingeschreven. Bij twee scholen bleken we al te laat :O Nu we de definitieve keuze hebben gemaakt hebben we hem afgemeld bij de overige scholen.

Maar je kunt in elk geval prima op verschillende scholen inschrijven en er dan later weer een paar annuleren.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Aanmelden voor basisschool en verhuizen Empty Re: Aanmelden voor basisschool en verhuizen

Bericht  Gast vr 29 jun 2012 - 8:14

Ik weet wel die school in dit dorp (is ook een Jenaplan school) je erg vroeg moet zijn met inschrijven. Bij die ander 3 scholen in het andere dorp heb ik eigenlijk geen idee

Ik denk dat ik hem dan ook gewoon bij alle scholen inschrijf als ik het zo bij jou lees

Laatst aangepast door Razz_ op vr 29 jun 2012 - 8:15; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Pien vr 29 jun 2012 - 8:15

Het is pas over een half jaar dus ik zou niet nu al moeilijk gaan lopen nadenken erover maar gewoon afwachten hoe het tezijnertijd is....

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Filoria vr 29 jun 2012 - 8:17

Pien schreef: gewoon afwachten hoe het tezijnertijd is....
Als er wachtlijsten zijn is dat niet zo verstandig. En inschrijven bij verschillende scholen heeft eigenlijk geen nadelen. Behalve dat je niet moet vergeten weer uit te schrijven smile
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Parisienne vr 29 jun 2012 - 8:17

Ik ben blij met dit topic.. ik MOET N. van de week echt gaan inschrijven hier op de school waar ik haar graag wil hebben. You reminded me Wink
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast vr 29 jun 2012 - 8:18

Pien schreef:Het is pas over een half jaar dus ik zou niet nu al moeilijk gaan lopen nadenken erover maar gewoon afwachten hoe het tezijnertijd is....

Nou als Filoria al zegt dat ze haar kind met 2 jaar al heeft ingeschreven en dat ze er bij 2 al te laat was.. En ik weet eigenlijk wel 100% zeker dat we hier over een half jaar nog wel wonen helaas

Gast
Gast

Bericht  L!ND@ vr 29 jun 2012 - 8:20

Inderdaad gewoon inschrijven en dan kijken hoe het er t.z.t. voor staat. Ik denk dat ik ook maar eens snel moet gaan rondkijken hier in de buurt!
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 29 jun 2012 - 8:20

Het hangt er wel heel erg vanaf waar je woont. Hier zijn nauwelijks wachtlijsten, we hebben onze zoon een half jaar van tevoren ingeschreven en op deze school was helemaal geen wachtlijst. Maar het lijkt me wel slim om daar in elk geval even naar te informeren!

Gast
Gast

Bericht  Printje vr 29 jun 2012 - 8:24

Onze school waar ik werk heeft ook een wachtlijst, voorheen was je al te laat wanneer je kind nog geen jaar was. we hebben dan ook altijd een wachtlijst, maar nu hebben we ons aannamebeleid veranderd zodat het niet per definitie is wie het eerst komt wie het eerst maalt.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast vr 29 jun 2012 - 8:25

Printje schreef:Onze school waar ik werk heeft ook een wachtlijst, voorheen was je al te laat wanneer je kind nog geen jaar was. we hebben dan ook altijd een wachtlijst, maar nu hebben we ons aannamebeleid veranderd zodat het niet per definitie is wie het eerst komt wie het eerst maalt.

Hoe werkt het dan nu bij jullie (gewoon nieuwsgierig)?

Gast
Gast

Bericht  Parisienne vr 29 jun 2012 - 8:31

Bij de school waar ik N. graag op wil hebben werkt het overigens met loting. Althans, dat zeggen ze zelf, maar ik ben er stellig van overtuigd dat er wel enigszins een selectieprocedure/screening aan vooraf gaat. Er zitten niet 'zomaar' kinderen op die school, ik ben daarom ook bang dat N. daar niet terecht komt.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Printje vr 29 jun 2012 - 8:31

Arden schreef:
Printje schreef:Onze school waar ik werk heeft ook een wachtlijst, voorheen was je al te laat wanneer je kind nog geen jaar was. we hebben dan ook altijd een wachtlijst, maar nu hebben we ons aannamebeleid veranderd zodat het niet per definitie is wie het eerst komt wie het eerst maalt.

Hoe werkt het dan nu bij jullie (gewoon nieuwsgierig)?

We hebben nu een nieuw aannamebeleid waarbij we kijken naar de kinderen die zich hebben aangemeld en dan een goede afspiegeling van de hele maatschappij maken. ouders moeten daarnaast een brief schrijven waarom ze voor ons type onderwijs kiezen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Printje vr 29 jun 2012 - 8:32

Parisienne schreef:Bij de school waar ik N. graag op wil hebben werkt het overigens met loting. Althans, dat zeggen ze zelf, maar ik ben er stellig van overtuigd dat er wel enigszins een selectieprocedure/screening aan vooraf gaat. Er zitten niet 'zomaar' kinderen op die school, ik ben daarom ook bang dat N. daar niet terecht komt.

Waarom zou n dan niet toegelaten worden?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  sabje vr 29 jun 2012 - 8:52

Als je ervoor kiest om toch in ons dorp in te schrijven moet je het wel snel doen. De wachtlijst is volgens mij erg lang. Is wel een hele leuke school. Ik heb er stage gelopen. Is dat het te ver weg is voor ons ander zou M.ax ook naar die school gaan.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890

Bericht  Gast vr 29 jun 2012 - 8:55

sabje schreef:Als je ervoor kiest om toch in ons dorp in te schrijven moet je het wel snel doen. De wachtlijst is volgens mij erg lang. Is wel een hele leuke school. Ik heb er stage gelopen. Is dat het te ver weg is voor ons ander zou M.ax ook naar die school gaan.

Ja wel? Dan zal ik dat toch maar eens gaan doen als het schooljaar weer begint! De ligging is ook echt ideaal want we wonen er tegenover

Gast
Gast

Bericht  mauwmauw vr 29 jun 2012 - 8:56

Ik heb V bij 3 scholen hier in geschreven,van de school van mijn eerste keus hebben we bericht gehad dat hij ingeschreven stond.Maar is nog niet zeker of hij ook toegelaten word.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  mauwmauw vr 29 jun 2012 - 8:56

Filoria schreef:Hoe erg is het met wachtlijsten bij jou?

Wij hebben Tomas rond zijn tweede verjaardag lukraak op tien scholen ingeschreven. Bij twee scholen bleken we al te laat :O Nu we de definitieve keuze hebben gemaakt hebben we hem afgemeld bij de overige scholen.

Maar je kunt in elk geval prima op verschillende scholen inschrijven en er dan later weer een paar annuleren.
Welke school gaat tomas heen?
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: