Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik wil foto's zien van..

+7
Paper Crown
Marin
minoessepoes
Raindrop
Jade
Ooh La La!
Lavendel
11 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Ik wil foto's zien van.. - Pagina 4 Empty Re: Ik wil foto's zien van..

Bericht  Ooh La La! zo 1 jul 2012 - 20:43

Nee, we zijn nog heel erg aan het twijfelen over wat we gaan doen.
We komen straks in nieuwbouw en door alles en iedereen wordt afgeraden om direct te gaan stucen enzo in verband met het vele vocht wat er in nieuwe woningen zit. Dit moet er gedurende een jaar uit verdampen.
Als we direct gaan stucen is de kans op scheuren erg groot. Hetzelfde geldt voor een vloer.
Het liefst willen we een echte houten vloer, maar die kan dus krom trekken door het vocht.

We twijfelen dus nu of we niet eerst een heel goedkoop laminaat of zeil neerleggen en de muren bijwerken en zonder stucen gaan schilderen en dan volgend jaar alles goed doen, of toch alles direct goed op hoop van zegen... Gelukkig hebben we nog een half jaar om te twijfelen Wink

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Marin zo 1 jul 2012 - 20:49

Pfff ik ga vandaag maar weer wat dozen uitpakken. Nog twee weken tot de housewarming en ik wil gewoon dan alles af hebben. Of alles. Ja.. eigenlijk wel. Dat houdt in:

- Alle dozen uitgepakt en alles opgeruimd en een plekje
- Nieuwe salontafel
- Foto's aan de muur (d.m.v. foto rails en canvassen besteld en opgehangen)
- Rolgordijntje in de studeerkamer

Lijkt niet meer zo veel als je 't zo zegt, maar waarom voelt het dan nog als zo veel werk en zie ik er zo tegenop?

Jade, mooie vloer! Ik hou wel van die kleur. Ik vind de vloer hier ook heel mooi, is iets lichter.
Maar fijn dat je vriend wel gewoon dat meisjesbehang leuk vindt!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Ooh La La! zo 1 jul 2012 - 21:02

De laatste loodjes Marin!
Even doorzetten. Als je eenmaal bezig bent valt het vaak wel mee! smile

Oh, en begin met de minst leuke klus (dozen uitpakken)!

Ooh La La!
Prater
Prater

Bericht  Marin zo 1 jul 2012 - 21:04

Ja de rest kan ik ook niet alleen, daar moet m'n vriend bij zijn natuurlijk. En bij dozen uitpakken eigenlijk ook wel, of tenminste..het inrichten van de spullen, want alles moet eerst leeg van zijn spullen voordat we er samen een mixje van kunnen maken. Daarom duurt het zo lang, dat is er zo irritant aan.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 1 jul 2012 - 21:23

Ooh La La! schreef:Nee, we zijn nog heel erg aan het twijfelen over wat we gaan doen.
We komen straks in nieuwbouw en door alles en iedereen wordt afgeraden om direct te gaan stucen enzo in verband met het vele vocht wat er in nieuwe woningen zit. Dit moet er gedurende een jaar uit verdampen.
Als we direct gaan stucen is de kans op scheuren erg groot. Hetzelfde geldt voor een vloer.
Het liefst willen we een echte houten vloer, maar die kan dus krom trekken door het vocht.

We twijfelen dus nu of we niet eerst een heel goedkoop laminaat of zeil neerleggen en de muren bijwerken en zonder stucen gaan schilderen en dan volgend jaar alles goed doen, of toch alles direct goed op hoop van zegen... Gelukkig hebben we nog een half jaar om te twijfelen Wink

Mijn ouders zijn (bijna 15 jaar geleden) in een nieuwbouwwoning getrokken en wilden ook een houten vloer laten leggen. De vloerboer heeft toen gezegd dat er eerst een ondervloer inkwam waar ze ruimte in hadden gelaten zodat daarna de echte vloer gelegd kon worden. We hebben dus eerst een half jaar/jaar geleefd op de ondervloer (voordeel is dat je dan lekker met de meubels kunt blijven schuiven zonder dat je de vloer verneukt) en daarna is de echte vloer pas gelegd. niks geen problemen mee gehad! Misschien een optie? Een ondervloer moet er vermoedelijk toch wel in!

Gast
Gast

Bericht  Ooh La La! zo 1 jul 2012 - 21:43

Oreo schreef:
Ooh La La! schreef:Nee, we zijn nog heel erg aan het twijfelen over wat we gaan doen.

Mijn ouders zijn (bijna 15 jaar geleden) in een nieuwbouwwoning getrokken en wilden ook een houten vloer laten leggen. De vloerboer heeft toen gezegd dat er eerst een ondervloer inkwam waar ze ruimte in hadden gelaten zodat daarna de echte vloer gelegd kon worden. We hebben dus eerst een half jaar/jaar geleefd op de ondervloer (voordeel is dat je dan lekker met de meubels kunt blijven schuiven zonder dat je de vloer verneukt) en daarna is de echte vloer pas gelegd. niks geen problemen mee gehad! Misschien een optie? Een ondervloer moet er vermoedelijk toch wel in!

Een ondervloer moet er inderdaad in. Dit is dus ook nog een optie.
Ik zat ook al te denken om de betonvloer die er in ligt te gaan verven. Moet alleen nog even kijken of dit mag ivm geluidsoverlast voor de onderburen. Kunnen we gelijk zien of we uiteindelijk een (giet)betonvloer willen of toch liever hout Wink

Ooh La La!
Prater
Prater

Bericht  Gast zo 1 jul 2012 - 22:05

Marin schreef:Ja de rest kan ik ook niet alleen, daar moet m'n vriend bij zijn natuurlijk. En bij dozen uitpakken eigenlijk ook wel, of tenminste..het inrichten van de spullen, want alles moet eerst leeg van zijn spullen voordat we er samen een mixje van kunnen maken. Daarom duurt het zo lang, dat is er zo irritant aan.

Als ik eerlijk ben snap ik niet waarom jullie dit niet meteen gedaan hebben, of dit weekend oid. Zo blijf je nog weken in die dozen zitten en dat zijn jouw spullen. Zo kun je je ook niet helemaal thuis gaan voelen en blijf je het gevoel houden dat je nog midden in een verhuizing zit. Zoveel werk is het nou ook weer niet toch?

Gast
Gast

Bericht  Marin zo 1 jul 2012 - 22:08

Powerbabe schreef:
Marin schreef:Ja de rest kan ik ook niet alleen, daar moet m'n vriend bij zijn natuurlijk. En bij dozen uitpakken eigenlijk ook wel, of tenminste..het inrichten van de spullen, want alles moet eerst leeg van zijn spullen voordat we er samen een mixje van kunnen maken. Daarom duurt het zo lang, dat is er zo irritant aan.

Als ik eerlijk ben snap ik niet waarom jullie dit niet meteen gedaan hebben, of dit weekend oid. Zo blijf je nog weken in die dozen zitten en dat zijn jouw spullen. Zo kun je je ook niet helemaal thuis gaan voelen en blijf je het gevoel houden dat je nog midden in een verhuizing zit. Zoveel werk is het nou ook weer niet toch?

Dat hebben we al met de helft van de dozen gedaan, maar de andere helft hebben we gewoon nog geen tijd voor gehad. Afgelopen weekend was m'n vriend een weekendje weg, dus konden we niks doen, maar we hebben nu nog 1 klusweekend geplanned staan. De andere weekenden hebben we ook gewoon geklust enzo, maar 't gaat gewoon langzaam.
En ik voel me er gewoon al thuis, alleen is die zooi wel irritant, dus ja, de housewarming is wel een goede stok achter de deur, zo krijgen we het binnen twee weken wel helemaal af hopelijk.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Jade zo 1 jul 2012 - 22:43

Marin schreef:
Jade, mooie vloer! Ik hou wel van die kleur. Ik vind de vloer hier ook heel mooi, is iets lichter.
Maar fijn dat je vriend wel gewoon dat meisjesbehang leuk vindt!

haha, grappig dat je het als "meisjesbehang" omschrijft. Wij ervaren dit helemaal niet zo! Het is grijs behang en inderdaad de pioenrozen zijn roze. Maar als je in de kamer staat is het eigenlijk helemaal niet zo druk/roze/meisjesachtig (vinden wij Ik wil foto's zien van.. - Pagina 4 827601 ) De kamer is eigenlijk vooral wit, en maar 1 wandje is dus druk. Tegen de drukke wand komt het bed, dus ik denk dat als het ingericht is dat het alweer heel anders is.

Wij zijn er in ieder geval heel blij mee! Ik wil foto's zien van.. - Pagina 4 3079029344

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Paper Crown zo 1 jul 2012 - 22:47

Kans dat het binnen een jaar uit je woning is, is nihil. Er zit namelijk zoveel vocht in je huis dat is er na 5 jaar nog niet uit. Wij wonen in ons huidige huis (ook nieuwbouw) al 2 jaar en het is van boven naar onder gestuukt, maar geen enkele scheur. Tuurlijk gaan ze komen, maar dat is niet iets wat niet verholpen kan worden, een goede stucadoor weet hoe hij nieuwbouw moet aanpakken. Je kunt ook met gemak houten vloeren op de grond leggen, wij hebben straks massief houten planken in ons nieuwbouw huis, de kunst is aan je stoffeerder dit GOED te leggen. Hout leeft, dat zal dus nooit zo recht en strak liggen als laminaat,maar dat maakt hout ook authentiek.

Geloof mij, latexen zonder stuc dat is zó lelijk. Dan kan je nog beter glasvliesbehang doen en strak op elkaar laten behangen of zelf behangen (ik zou het laten doen omdat je plafond gegoten is in een kleine ovale vorm, dus je plafond is niet gelijk en dan kan het wel eens zo zijn dat je aan het einde van de muur nog een stuk boven overhoudt.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Marin zo 1 jul 2012 - 22:48

Haha ja bloemen vind ik wel meisjesachtig ja. Maar wel erg mooi hoor, daar niet van. Ik ben erg benieuwd hoe het is, als het af is.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Ooh La La! zo 1 jul 2012 - 23:03

Paper Crown schreef:

Geloof mij, latexen zonder stuc dat is zó lelijk.

Dat weet ik. Tis ook niet dat ik hier echt voor zou kiezen.
Op zich ben ik best een klusser en kan ik wel overzien wat beter is en wat niet, maar nu zitten we met een redelijk krap budget dus als het stucwerk er na een half jaar af komt vallen zitten we met een probleempje. Dat is het enige waarover we twijfelen. Maar goed, zoals ik zei; we hebben nog een half jaar om na te denken (en te sparen Wink )

Ooh La La!
Prater
Prater

Bericht  Jade zo 15 jul 2012 - 19:43

even een upje:

Hoe gaat het met jullie huizen? begint het er al meer op te lijken?

hier een paar foto's van hoe het nu is:

**

Laatst aangepast door Jade op di 17 jul 2012 - 2:05; in totaal 1 keer bewerkt

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Gast ma 16 jul 2012 - 6:36

Paper Crown schreef:

Geloof mij, latexen zonder stuc dat is zó lelijk.

Mmm.. Wij hebben gewoon gelatext in onze nieuwbouwwoning zonder eerst te stucen en ik vind het echt niet lelijk. Mijn bovenbuurvrouw (die wel heeft laten stucen) zei zelfs dat onze wanden net zo strak waren als haar gestucte wanden. Misschien hebben wij dan gewoon mazzel gehad en was het vanuit de bouw al heel netjes afgewerkt..

PC ik ben benieuwd naar jullie huis, heb je al meer foto's? Ik wil foto's zien van.. - Pagina 4 281626781

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: