Peuterbed of 1persoonsbed?
+7
Liadan
Filoria
Dille
meisjesmama
Flower_L
Printje
Linda
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Peuterbed of 1persoonsbed?
Onze dochter is toe aan een bedje. Maar ik twijfel wat voor een bed het zal worden.
Man z'n voorkeur gaat uit naar een peuterbedje, hij vindt het anders te groot worden, dl is nog maar zo klein. Ik vind het aan de ene kant zonde van het geld, dan moet je over een paar jaar weer een ander bed kopen.
Een peuterbedje is wel een stuk lager, dat vind ik dan weer wel prettiger, voor als ze er uit valt.
Waar hebben jullie voor gekozen? Hoe oud was je kind toen?
Man z'n voorkeur gaat uit naar een peuterbedje, hij vindt het anders te groot worden, dl is nog maar zo klein. Ik vind het aan de ene kant zonde van het geld, dan moet je over een paar jaar weer een ander bed kopen.
Een peuterbedje is wel een stuk lager, dat vind ik dan weer wel prettiger, voor als ze er uit valt.
Waar hebben jullie voor gekozen? Hoe oud was je kind toen?
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Peuterbed of 1persoonsbed?
Wij hebben een 1-persoonsbed gekocht en kopen er zo'n ding bij zodat ze er niet uitvallen. De verkoper zei dat ze in een peuterbed maar kunnen tot ongeveer 2,5 jaar.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Wij gaan meteem voor het grote bed, staat hier als logeerbed momenteel.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Zara schreef:Is een meegroeibed geen optie?
Ik had er 1 gezien bij Ikea, maar die vind ik niet mooi. Zal eens kijken waar ze die nog meer verkopen.
Linda- Ratel
Zoon heeft een peuterbed en dochter heeft een groot bed. Gaat allebei goed. Als onze zoon uit het peuterbed is gaat deze ws naar de jongste en krijgt hij een groot bed, of een hoogslaper ofzo misschien. Hij past trouwens nog makkelijk in het peuterbed en is 4 jaar. Dat past echt nog een jaar of 2-3.
Gast- Gast
Printje schreef:Wij hebben een 1-persoonsbed gekocht en kopen er zo'n ding bij zodat ze er niet uitvallen. De verkoper zei dat ze in een peuterbed maar kunnen tot ongeveer 2,5 jaar.
2,5? Zo kort? Ik had zelf tot een jaar of 4 gedacht..
Linda- Ratel
Bij de oudste met 2,5 meteen in een groot bed.
De jongste met 20 maanden in een peuterbed van de ikea maar daar kan ze echt wel langer in dan dat ze 2,5 jaar is. Voordeel dat je meteen een 1persoon dekbed erop legt dus dat en de overtrekken koop je maar 1 keer.
De jongste met 20 maanden in een peuterbed van de ikea maar daar kan ze echt wel langer in dan dat ze 2,5 jaar is. Voordeel dat je meteen een 1persoon dekbed erop legt dus dat en de overtrekken koop je maar 1 keer.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Mijn zoon was 15 maanden toen hij (zonder problemen) overging naar een peuterbed. We hebben alleen een peuterbed gekocht omdat een eenpersoonsbed niet op de kinderkamer past (aangezien het ledikant van zn zusje daar ook moet staan, het is een klein kamertje). Als het had gepast had ik meteen een eenpersoonsbed gekocht. Ik denk niet dat het formaat uit maakt, het is toch wel groot en hij slaapt er toch overdwars en ondersteboven in haha. Voor het verschil in hoogte kan je op een eenpersoonsbed vast ook wel zo'n anti-val-plankje kopen denk ik?
Dille- Fluisteraar
- Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12
Linda schreef:Printje schreef:Wij hebben een 1-persoonsbed gekocht en kopen er zo'n ding bij zodat ze er niet uitvallen. De verkoper zei dat ze in een peuterbed maar kunnen tot ongeveer 2,5 jaar.
2,5? Zo kort? Ik had zelf tot een jaar of 4 gedacht..
Dat zeiden ze, hij lag in zo'n bedje en de verkoper zei ze kunnen er maar tot ongeveer 2,5 jaar in.
Printje- Lady Post-a-lot
meisjesmama schreef:Bij de oudste met 2,5 meteen in een groot bed.
Dat is ook waar trouwens, zo'n peuterbed kunnen ze ook echt heel lang mee doen.
Dille- Fluisteraar
Wat voor maat is dát dan?Printje schreef:Wij hebben een 1-persoonsbed gekocht en kopen er zo'n ding bij zodat ze er niet uitvallen. De verkoper zei dat ze in een peuterbed maar kunnen tot ongeveer 2,5 jaar.
Tomas is bijna 4, heel lang voor zijn leeftijd, maar ik schat in dat hij zeker nog tot een jaar of 6 in dit bed past hoor. Het is een standaard peuterbed van 70x150.
Kinderen van 2,5 jaar zijn toch nog geen 1m50 lang?
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Filoria schreef:Wat voor maat is dát dan?Printje schreef:Wij hebben een 1-persoonsbed gekocht en kopen er zo'n ding bij zodat ze er niet uitvallen. De verkoper zei dat ze in een peuterbed maar kunnen tot ongeveer 2,5 jaar.
Tomas is bijna 4, heel lang voor zijn leeftijd, maar ik schat in dat hij zeker nog tot een jaar of 6 in dit bed past hoor. Het is een standaard peuterbed van 70x150.
Kinderen van 2,5 jaar zijn toch nog geen 1m50 lang?
Geen idee een gewoon normaal peuterbed, ik vond het ook raar maar goed, als die verkoper dat zegt, het bed oogde ook klein maar ik weet de maten zo niet.
Printje- Lady Post-a-lot
Wij hebben een peuterbed gekocht voor onze dochter omdat haar kamer meteen zo vol staat met een groot bed (al zal dat over een tijdje natuurlijk sowieso gaan gebeuren). Ze was bijna 2 jaar toen ze 'm kreeg.
Ze past er overigens nog makkelijk in, ik denk dat ze er nog een hele tijd in kan, dus hier gaat het niet op dat het tot 2,5 jaar zou kunnen.
Kan ik me trouwens ook niet voorstellen want de meeste kinderen van 2,5 jaar passen ook nog in een ledikant.
Meteen een eenpersoonsbed had ik trouwens achteraf gezien makkelijker gevonden omdat je er dan makkelijker zelf bij kan gaan liggen.
Ze past er overigens nog makkelijk in, ik denk dat ze er nog een hele tijd in kan, dus hier gaat het niet op dat het tot 2,5 jaar zou kunnen.
Kan ik me trouwens ook niet voorstellen want de meeste kinderen van 2,5 jaar passen ook nog in een ledikant.
Meteen een eenpersoonsbed had ik trouwens achteraf gezien makkelijker gevonden omdat je er dan makkelijker zelf bij kan gaan liggen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ezra heeft eerst een peuterbed gekregen en een paar maanden later alsnog een eenpersoonsbed (wel een speciaal kinderbed), hij heeft op de camping nog een tijd in zijn peuterbed geslapen. Yrsa slaapt nu nog in haar ledikant en als we haar kamer gaan opknappen krijgt ze sowieso al de bedbank van Hemnes, misschien zal ze eerst nog in het peuterbed van Ezra gaan slapen, maar dat weet ik nog niet.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Liadan schreef:Meteen een eenpersoonsbed had ik trouwens achteraf gezien makkelijker gevonden omdat je er dan makkelijker zelf bij kan gaan liggen.
Oh ja, inderdaad! Zelf in een peuterbed liggen is behoorlijk oncomfortabel...
Dille- Fluisteraar
Wij volwassenen slapen vaak in een bed dat 30cm langer is dan wijzelf, toch? Bijvoorbeeld iemand van 1m70 in een bed van 2 meter lang. Als je dezelfde marge zou nemen voor een kinderbed zou een kind tot 6/7 jaar nog in een peuterbed moeten passen. Kinderen zijn dan ongeveer 1m20 en het peuterbed 1m50.
@Dille: whaha
@Dille: whaha
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Dille schreef:Liadan schreef:Meteen een eenpersoonsbed had ik trouwens achteraf gezien makkelijker gevonden omdat je er dan makkelijker zelf bij kan gaan liggen.
Dat is ook de reden dat we bij Ezra zijn overgestapt op een eenpersoonsbed en dat er bij Yrsa ook meteen een eenpersoonsbed in haar kamer komt te staan, al ligt ze dan nog in haar ledikant of peuterbed, als ze niet kan slapen kan ik met haar in haar eenpersoonsbed liggen en dan kan ze daar verder slapen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Dat is ook een van de redenen dat wij de co-sleeper gewoon op onze kamer laten staan, ook al slapen onze kinderen nu op hun eigen kamer. Als 1 van de 2 wil kunnen ze altijd bij ons komen liggen. Want inderdaad, erbij in een peuterbed gaan liggen is voor 5 minuten leuk, maar daarna niet meer.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Dille schreef:Liadan schreef:Meteen een eenpersoonsbed had ik trouwens achteraf gezien makkelijker gevonden omdat je er dan makkelijker zelf bij kan gaan liggen.
Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Bovenstaande opmerking is hier ook erg belangrijk. Man of ik blijven altijd bij dl tot ze slaapt, gemiddeld duurt dat een uurtje. Ik ben van de week even in dat peuterbedje gaan liggen wat we hadden gezien. Opzich gaat het wel, maar het ligt niet echt comfortabel.
Susan, die bedbank van de Ikea was mijn oog ook al op gevallen. Die vind ik echt gaaf!
Linda- Ratel
Wij wilden eigenlijk een eenpersoonsbed kopen van dezelfde serie als z'n kast en commode maar ik twijfel nog. Als hij wat groter is willen we eigenlijk een halfhoog slaper kopen dus tot die tijd kan hij ook makkelijk in een peuterbedje natuurlijk. Weet iemand vanaf hoe oud ze ongeveer in een halfhoogslaper kunnen slapen?
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
J. slaapt in een meegroeibed van Ikea op de kleinste stand (1,30m). Vond het een fijn idee dat ze niet meteen in zo'n groot bed moest mar ze was ook 'pas' 1,5 toen ze in het nieuwe bed ging.
Ik ga er trouwens regelmatig bij liggen en ondanks mijn 1,75 heb ik daar geen moeite mee. Ik lig eigenlijk wel lekker, maar ik slaap ook altijd met mijn knieën heel hoog opgetrokken en dan met J. lepeltje-lepeltje (zo deden we dat ook toen ze nog bij ons in bed sliep).
Ben ook al regelmatig bij haar in bed in slaap gevallen
Ik ga er trouwens regelmatig bij liggen en ondanks mijn 1,75 heb ik daar geen moeite mee. Ik lig eigenlijk wel lekker, maar ik slaap ook altijd met mijn knieën heel hoog opgetrokken en dan met J. lepeltje-lepeltje (zo deden we dat ook toen ze nog bij ons in bed sliep).
Ben ook al regelmatig bij haar in bed in slaap gevallen
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Wij halen eerst een zijkant uit N.'s ledikant, zo heeft ze een ook een peuterbed en kan daar voorlopig nog zeker een jaar in slapen. Daarna komt er een peuterbed, want helaas past er echt geen 1persoonsbed in N.'s kamer. Hier hebben we dus geen keus.. en moeten we verhuizen voordat ze een jaar of 6 is en uit haar bed gegroeid is
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Parisienne schreef:Wij halen eerst een zijkant uit N.'s ledikant, zo heeft ze een ook een peuterbed en kan daar voorlopig nog zeker een jaar in slapen. Daarna komt er een peuterbed, want helaas past er echt geen 1persoonsbed in N.'s kamer. Hier hebben we dus geen keus.. en moeten we verhuizen voordat ze een jaar of 6 is en uit haar bed gegroeid is
Wij hadden dat dus ook in eerste instantie gedaan. Maar dl wil zelfs daar absoluut niet in liggen... Ze heeft echt iets tegen een ledikant.
Linda- Ratel
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: