Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Peuterbed-vraagje

+3
mama van Mila
Roodkapje
Parisienne
7 plaatsers

Ga naar beneden

Peuterbed-vraagje Empty Peuterbed-vraagje

Bericht  Parisienne wo 28 dec 2011 - 12:36

N. heeft een heel erg klein kamertje, zoals op de foto's wel te zien is. De eerste foto is gemaakt vanuit de deur.

Peuterbed-vraagje 297845_10150307095812220_568392219_7722091_87572205_n

Peuterbed-vraagje 309816_10150307096352220_568392219_7722107_300626204_n

Als N. overgaat naar een groter bed zal het waarschijnlijk een peuterbed worden, welke onder het raam zou moeten komen te staan. Heb gekeken bij peuterbedden van Ikea en het meegroeibed is minimaal 130 lang, dit zou precies moeten passen, 160 pas net niet. Dat is dus eventueel een optie, alleen als het bed groter gemaakt moet worden dan kan het al niet meer onder het raam. Aangezien N. een heel kleine kledingkast heeft (zie open 'kast' op de onderste foto, helemaal rechts) wil ik de commode voorlopig nog laten staan, dus de enige mogelijkheid is dan het bedje onder het raam. Het ene bedje van Ikea zou dus wel moeten passen. Alleen nu is mijn eerste vraag tot hoe oud ze ongeveer passen in een bed van 130 lang?

Een tweede optie die ik had bedacht was om in de lengte (dus waar de commode staat) een half-hoogslaper neer te zetten. Daaronder kan je speelruimte maken en tegelijk opbergruimte voor desnoods ook kleding. Nu vroeg ik me alleen af vanaf welke leeftijd kinderen in een half-hoogslaper 'kunnen'? Vanaf welke leeftijd zouden jullie dit aandurven?

Foto's overigens niet quoten graag.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterbed-vraagje Empty Re: Peuterbed-vraagje

Bericht  Roodkapje wo 28 dec 2011 - 12:49

Ik kan je foto's niet zien maar mijn dochters hebben het Minnen bed van IKEA. De oudste is 5 en lang voor haar leeftijd past nog in de kleinste stand van het bed. We hebben 'm nu ze een grotere kamer heeft al wel 1 maatje groter gezet maar dat is puur omdat ze overging naar een groot 1 persoonsdekbed en dat dan makkelijker past.
Ik denk dat ze tot een jaar of 6 in de kleinste maat kunnen.

Bij mijn ouders slapen ze in een hoogslaper waarbij mijn jongste dochter boven slaapt al vanaf dat ze 2 jaar is. De oudste moet veel plassen in de nacht en dan kan ze er makkelijk uit. Er is nog nooit iets raars gebeurd maar het begin was wel eng. Als er iets is roept ze ons / opa/ oma ( tenminste nu niet meer, ze klimt er gewoon zelf uit.. maar in het begin dan).

Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  mama van Mila wo 28 dec 2011 - 23:15

Mila wordt in januari 6 jaar en ligt ook nog in een peuterbed. Met haar verjaardag krijgt ze een 1 persoonsbed, maar ze kan nog makkelijk in het peuterbd. Ze is qua lengt nu nog geen 1.20.

mama van Mila
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 176
Registratiedatum : 10-01-11

Bericht  *Troela* wo 28 dec 2011 - 23:34

Over peuterbed weet ik het niet. Zoontje heeft wel een half hoog slaper (omkeerbaar bed van ikea) En de 1e tijd heeft hij dus beneden geslapen om te wennen aan een gewoon bed, en toen dat goed ging is hij naar boven gedaan. ( tussen de 2,5 en 3) en dat ging ook meteen goed. Dus misschien is dat ook nog een optie als je meteen voor halfhoog slaper wil gaan, eerst even het matras eronder op de grond om te wennen en als het goed gaat naar boven.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Bericht  Parisienne vr 30 dec 2011 - 2:35

De eerstvolgende stap die we zullen doen is één zijkant van het ledikantje af halen (dat kan bij dit Ikea ledikantje). Dan kan N. wennen aan de overgang van een ledikant naar een gewoon bed.

Toch zit ik nog te twijfelen over een half-hoogslaper daarna of een peuterbed. Nog meer mensen die me kunnen vertellen tot hoe oud ze ongeveer in een peuterbed van 135 lang kunnen slapen?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 30 dec 2011 - 2:39

Mijn zoontje is nu bijna 4 en 103 cm, als je uitgaat van de gemiddelde groei van een kind (staat op 10cm per jaar dacht ik) denk ik dat hij er tot zijn 6e ongeveer lekker in zou kunnen liggen, daarna zou het ws toch wel te krap worden. Misschien kun je haar net zo lang in haar ledikantje laten liggen tot ze groot genoeg is voor een halfhoogslaper. Gingen jullie niet verhuizen binnenkort (of misschien?)?

Gast
Gast

Bericht  Darius vr 30 dec 2011 - 2:41

Ik denk dat ze tot een jaar of vijf, zes in een peuterbedje kunnen.

Kids moeten 1,35 meter zijn als ze zonder autostoeltje in de auto kunnen. Toen ik juf van groep 3 was, had ik een paar kinderen die langer waren, zodat zij lekker boj mij in de auto mochten!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Annie24 vr 30 dec 2011 - 9:44

In plaats van een nieuw topic borduur ik even verder in dit topic... Embarassed

Wanneer gingen jullie kindjes van het ledikantje over naar een groter bed?

Ik zit net een beetje op marktplaats te kijken en kwam bij toeval iemand hier in de buurt tegen die de hele Mammut kamer van Ikea aanbiedt. Nieuw zou het in totaal op 400 euro komen, maar er wordt nu 100 euro voor gevraagd omdat het snel wegmoet door een verhuizing en hun zoontje in het nieuwe huis een nieuwe kamer met 1persoons bed krijgt. Heb de foto's gezien en alles ziet er nog prima uit. Ze heeft het op 17 december aangeboden, toen vroeg ze er 150 voor en nu dus 100 Wink

Ik kan het evt bij mijn ouderd opslaan op zolder, dus dat is geen probleem. Vraag me meer af hoelang het daar dan zou staan. Wanneer is het 'tijd' om Y. zijn kamertje te veranderen naar een grote jongens kamer?
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Thunder vr 30 dec 2011 - 9:53

@ Annie: Mijn oudste ging over met 2½ jaar. Maar je kan hem altijd eerder doen.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Parisienne vr 30 dec 2011 - 9:53

Arden schreef:Mijn zoontje is nu bijna 4 en 103 cm, als je uitgaat van de gemiddelde groei van een kind (staat op 10cm per jaar dacht ik) denk ik dat hij er tot zijn 6e ongeveer lekker in zou kunnen liggen, daarna zou het ws toch wel te krap worden. Misschien kun je haar net zo lang in haar ledikantje laten liggen tot ze groot genoeg is voor een halfhoogslaper. Gingen jullie niet verhuizen binnenkort (of misschien?)?
Ja, we willen graag verhuizen, maar dat ene huis waar jij op doelt (denk ik) is het helaas niet geworden. We kijken nu op het gemak verder, maar over een jaar of 3/4 willen we hier echt weg zijn! We hebben geen haast, maar kijken ondertussen wel naar iets anders. Tot die tijd hoop ik dat voor N. een peuterbed voldoende is, aangezien een gewoon 1 persoonsbed bijna niet gaat passen.

@ Annie: ga je gang! Very Happy
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud