Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

peuterbed

+7
LMCurious
Sjonno
loesje
ekjir@M
Liadan
moepie
maiadebij
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

peuterbed Empty peuterbed

Bericht  maiadebij zo 7 aug 2011 - 21:46

Ik ben op zoek naar een peuterbedje voor N.adeem.
Maar waar moet ik op letten? N.adeem ligt vaak met zijn hoofd tegen het hoofdeinde en zijn rug tegen de spijlen dus een heel open bedje lijkt me niet handig voor hem.

Ik heb de volgende gezien:

Deze maar dan met zo'n rekje erbij
http://www.basiclabel.nl/476/juniorbed-wax.html

of

http://www.houtenbed.nl/Webwinkel-Product-4962159/peuterbed-OLLEKE-70x150cm.html

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

peuterbed Empty Re: peuterbed

Bericht  Gast zo 7 aug 2011 - 21:51

Een vriendin van mij heeft deze voor haar zoon gekocht:

peuterbed Article10996536

Maar ik weet niet of je dat bij het hoofdeinde te open vind?
Al valt het dnek ik wel mee als je er een goed dik matras in legt.

Gast
Gast

Bericht  moepie zo 7 aug 2011 - 22:02

En deze;

peuterbed Leksvik-uittrekbaar-bedframe-m-lattenbodem__0110165_PE260244_S4
het is een meegroeibed, dus je kunt er langer mee doen.

Ons dochtertje lag in haar ledikant ook altijd helemaal tegen de spijltjes aan maar nu ze een groter bed heeft gaat het hartstikke goed, ze is er nog niet uit gevallen. Ze kruipt nog wel naar boven, maar slaapt super.
Wij hebben deze en dan in het wit;
peuterbed Minnen-uittrekbaar-bedframe-m-lattenbodem__0110172_PE260249_S4
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569

Bericht  Gast zo 7 aug 2011 - 22:15

Die gaan wij ook kopen Moepie!
Ik vind `m echt zo ontzettend gaaf.

Gast
Gast

Bericht  Liadan zo 7 aug 2011 - 22:19

Wij hebben dit bedje en omdat Yara ook nogal een draaikont is in haar slaap, hebben we er een bedrekje bijgekocht:
peuterbed 009

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  maiadebij zo 7 aug 2011 - 23:34

en hoe vinden jullie deze?

peuterbed Peuterbed-illusion

die met die spijltjes is ook wel erg leuk!

Mijn man werkt bij de fabriek waar ze de basic label meubels maken, dus het liefst haal ik daar een bedje (past dan ook bij de commode en kast die we al hebben) maar daar hebben ze alleen dat eerste bedje die ik in de openingspost liet zien.

En zouden jullie een peuterbed overslaan en meteen een groot bed doen? Want daar twijfel ik ook nog een beetje over. Ik vind deze bijvoorbeeld erg leuk:

peuterbed Productvsbedbankbracejuniorvtwonen

Die zou ik dat de eerste tijd met de open kant tegen de muur kunnen zetten...

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Bericht  ekjir@M zo 7 aug 2011 - 23:40

maiadebij schreef:en hoe vinden jullie deze?

peuterbed Peuterbed-illusion

Deze is ook wel erg gaaf maar die van VT wonen vind ik ook heel mooi. Al zou je die van BL tegen de muur zetten heb je dan nog een rekje nodig? Dan kan hij ipv tegen de spijlen tegen de muur liggen.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  moepie zo 7 aug 2011 - 23:41

maiadebij; de bovenste is erg leuk!!
Op zich kunnen ze nog wel een aardige tijd in zo'n peuterbed. En als je de tweede ook in hetzelfde bedje laat slapen als ze daaraan toe is dan zou ik wel voor een peuterbed gaan.
Maar gelijk voor een groot bed gaan is ook een optie. Als ik geen meegroei bed had gekocht had ik dat gedaan. Het is wel een idee om dat bed dan andersom te zetten de eerste tijd.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Bericht  maiadebij zo 7 aug 2011 - 23:47

als ik dat grote bed van Basic Label zou kopen, dan koop ik idd geen extra rekje en is de muur voldoende.

Lastig nog hoor zo'n keuze.... toen N.adeem in zijn ledikant ging slapen was hij zo'n 65 cm en het ledikant 120cm (hij was dus de helft van zijn bedje) bij een groot bed is dat dan nu net zo (hij is 95 cm en het bed 200cm, dus hij is bijna de helft). In verhouding kan het dus wel denk ik. En als je het bed een beetje leuk aankleed met kussen/ knuffels oid oogt hij ook niet zo groot.

Het klopt dat ik een peuterbed weer doorschuif naar J.ennah over zo'n 2 jaar. Maarja dan is N.adeem nog maar even ruim 4 jaar en nog niet uit zijn peuterbed gegroeid, maar natuurlijk wel weer een stuk groter voor een groot bed. Als ik een peuterbed koop, kopen we hoe dan ook altijd een bed meer als dat we ze meteen in een groot bed doen. Een extra bed, met matras, is ook best weer veel geld.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Bericht  Liadan zo 7 aug 2011 - 23:51

Ik zou dan denk ik voor een groot bed gaan. Wij zijn voor een peuterbedje gegaan omdat ze dan veel meer ruimte in haar kamertje overhoudt dan met een groot bed. En haar kamertje is niet heel groot.
Maar een groot bed zou ik ook handiger vinden omdat je er dan ook makkelijk zelf bij kan gaan liggen als dat nodig is.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  maiadebij zo 7 aug 2011 - 23:55

daar heb je ook nog een punt Liadan... erbij kunnen liggen is natuurlijk ook wel handig! N.adeem heeft veel ruimte op zijn kamer dus dat is geen probleem. En hij is natuurlijk ook alweer 2 jaar en 8 maanden, dus vrij laat met het verhuizen van ledikant naar groter bed.

Ik denk ook dat het een groot bed wordt... vanavond even overleggen met mijn man. (En ik bedenk me dat we voor een 90x200cm bed nog een matras hebben, scheelt ook weer!)

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 8 aug 2011 - 0:24

Mijn zoon heeft deze:
peuterbed Gulliver-bedframe-met-lattenbodem__0110169_PE260247_S4
hij heeft er wel nog een extra plankje voor omdat zn bed alleen met hoofdeinde tegen de muur aanstaat.

Zijn slaapkamer is groot maar ik vind zo'n peuterbed toch wat knusser dan meteen een groot bed. En ik ga er gewoon wel eens even naast liggen, kan prima als je een beetje schuin ligt.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 8 aug 2011 - 0:24

Wij hebben een bed van LifeTime, die kun je uitbreiden naar een stapelbed, hoogslaper enz.
Wij gaan binnenkort een bed erbij kopen zodat het een stapelbed wordt, dan gaan de oudste 2 daar voorlopig in, en na een tijdje de tweeling.
Wij hebben er een roze plank voor (je hebt meerdere fronten), en de kleur van ons bed is white wash.

peuterbed L_2005_v1_s49_nr_7_ytf4111512391

Gast
Gast

Bericht  loesje ma 8 aug 2011 - 1:11

zou een kindje van 19 maanden al in een peuterbed kunnen denken jullie?
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Gast ma 8 aug 2011 - 1:12

loesje schreef:zou een kindje van 19 maanden al in een peuterbed kunnen denken jullie?
Mijn zoon ging er pas met zijn 3e verjaardag in. Eerder kan vaak ook wel, maar dit lijkt mij erg vroeg.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 8 aug 2011 - 1:17

Loesje dat hangt helemaal van het kind af. Wij vonden onze zoon er toen nog te jong voor maar hebben het wel sterk overwogen omdat de tweede eraan kwam (geboren toen hij 18 maanden was). Uiteindelijk is hij met 2 jaar en 3 maanden erin gegaan en was er toen ook echt klaar voor.

Gast
Gast

Bericht  Sjonno ma 8 aug 2011 - 1:33

Rick lag met de 15,5 maand al in een peuterbedje. Ging vrij goed.

We hebben een peuterbedje van bopita. Lisa slaapt er sinds gisteravond en ze doet het super! Lisa ligt ook altijd tegen het hoofdeind en de spijlen maar we hebben geen hekje oid. Gewoon het matrasje van het ledikantje voor het bedje gelegd.
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487

Bericht  LMCurious ma 8 aug 2011 - 2:24

Joris ging met 18 mnd naar zijn peuterbed. Hij begon toen meer te klimmen. We hadden zijn nieuwe kamer toen leeg moeten halen ivm waterlekkage, en toen net vakantie, dus maar meteen klaargemaakt voor hem, kon hij zelf kijken of hij het wilde of nog op zijn oude kamertje wilde blijven. Hij ging elke dag kijken hoever we waren, muren geverfd, behangen, meubels in elkaar. En toen het klaar was vond ie het geweldig, deed het meteen goed. En sliep zelf beter dan voorheen. Dus het toeval was goed in ons geval, maar vond hem dr wel klein uitzien in zo'n groot bed hoor! Tegen de tijd dat Milou uit dr bedje gaat klimmen zal Joris naar een groot bed gaan, en Milou naar het peuterbed. Wij hebben in de schuur in elk geval nog 2 1persoonbedden staan van ons vroeger thuis. Maar meer voor als het dan financieel minder gaat, want ze hebben zo'n leuke kinderkamers tegenwoordig, dat ik eigenlijk wat nieuws wil tegen die tijd!
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167

Bericht  moepie ma 8 aug 2011 - 7:24

loesje schreef:zou een kindje van 19 maanden al in een peuterbed kunnen denken jullie?

Mijn dochter ging met 21 maanden in een peuterbedje
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 8 aug 2011 - 7:29

Het is best vroeg maar denk per kind verschillend. Mijn zoon is met 21 maanden uit zijn ledikant geklommen met slaapzak aan. Ik ben toen meteen over gestapt op een peuterbedje.
Het liefst had ik hem nog in een ledikant gehad.

@Maia: Wat een leuk bed !!! Very Happy

Gast
Gast

Bericht  PiP ma 8 aug 2011 - 7:35

Ik ben op het moment fan van de volgende 2 bedden:

peuterbed Hemnes-bedbank-met--lades__39319_PE131762_S4

Foto doet het niet, dan maar zo: http://www.4kidsathome.nl/a-18979065/1-persoons/nienke-bed

Ik denk dat onze dochter ongeveer 2 jaar in een 1 persoonsbed gaat. Dit omdat je anders nieuwe bedden blijft kopen, we nog een goed 1 persoonsmatras hebben en je er zelf ook bij kan gaan liggen.

Weet iemand of die rekjes op alle bedden kunnen? Lijkt me wel toch?

Laatst aangepast door PiP op ma 8 aug 2011 - 8:07; in totaal 1 keer bewerkt

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Bruintje Beer ma 8 aug 2011 - 7:43

Zoals zoveel zeggen dat hangt echt van het kind af.
Mijn dochter klom/viel uit haar ledikant met slaapzak en al. Ze was 22 maanden. Gelijk de volgende dag hebben we haar in haar peuterbedje gedaan die we al in huis hadden. En het ging/gaat gelukkig redelijk goed.

Wij hebben voor een peuterbedje gekozen omdat we een 1 persoonsbed erg groot vinden voor haar. In het peuterbedje kan ze ook nog redelijk lang in bijven slapen. past ze er niet meer in dan gaat ze pas over op een 1 persoonsbed.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Liadan ma 8 aug 2011 - 7:43

Pip, bedoel je of ze ook op een eenpersoonsbed kunnen? Want dat kan gewoon, je schuift het onderste deel namelijk gewoon onder je matras.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Dolphinne ma 8 aug 2011 - 7:45

Ik heb voor mijn zoontje een meegroeibedje overgenomen van vrienden en het opgeknapt. Hij staat hier nu op de tweede stand (groter past ook niet in zijn kamer, of ik moet er een kast uithalen, of de kast half voor het raam zetten.)

Bij zijn vader thuis en bij opa en oma slaapt hij in een gewoon 1 persoons bed. Mijn ouders hebben trouwens een heel handig universeel bedhekje. Die heb ik afgelopen week ook meegenomen op vakantie (hij is inschuifbaar).
Je zet deze onder het matras op de bedbodem.
Mijn ouders hebben hem een keer bij de lidl gekocht.

peuterbed 472349390d3c3704dd53a
Deze is het, het merk is safety first.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465

Bericht  PiP ma 8 aug 2011 - 8:10

Liadan schreef:Pip, bedoel je of ze ook op een eenpersoonsbed kunnen? Want dat kan gewoon, je schuift het onderste deel namelijk gewoon onder je matras.
Heb mijn post aangepast, bedoelde alle bedden, dus ook 1 persoons bedden inderdaad!

Dat is wel fijn, dacht dat je ze aan het bed moest monteren.
Bedenk me nu dat dat ook wel raar is, want dan heb je gaten in het bed, of het moet een klem-systeem zijn..

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende