Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waar oppas gevonden?

+3
Parisienne
-Ieniemienie-
SparklingEyes
7 plaatsers

Ga naar beneden

Waar oppas gevonden? Empty Waar oppas gevonden?

Bericht  SparklingEyes vr 25 mei 2012 - 17:57

Hoe hebben jullie een (betrouwbare) oppas gevonden? En dan bedoel ik niet familie of vriendin.. Ik heb eigenlijk alleen mijn schoonouders en de ex van mijn zwagertje, maar soms kunnen die niet en dan zou ik graag een andere optie hebben. Waar hebben jullie dje gevonden?

SE
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar oppas gevonden? Empty Re: Waar oppas gevonden?

Bericht  -Ieniemienie- vr 25 mei 2012 - 18:02

Ik heb hier geen 'onbekende' oppas. Altijd familie op het kdv.
Zou ook niks anders willen
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar oppas gevonden? Empty Re: Waar oppas gevonden?

Bericht  Parisienne vr 25 mei 2012 - 18:29

Gaan je kinderen naar een KDV in de buurt (of misschien al naar school)? Dan kan je daar eens rondvragen bij anderen ouders. Soms zijn er meiden die bij verschillende gezinnen in de buurt oppassen. Niet 16-jarige meisjes, maar een echt betrouwbare oppas.

Twee vriendinnen van mij (26 en 21 jaar oud) passen hier veel op in de buurt. Ze komen via via aan nieuwe oppasgezinnen. Omdat ze al zoveel ervaring hebben (en goede referenties) zijn ze erg gewild hier.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar oppas gevonden? Empty Re: Waar oppas gevonden?

Bericht  SarahKey zo 27 mei 2012 - 8:59

Hier gaat zo af en toe eens de dochter van een vriendin van mijn schoonmoeder (snap je hem nog haha)
oppassen. Ze is 19 en vind ik een mooie leeftijd.
Ook de vriendin van een vriend van ons wil graag eens oppassen. Maar zij woont niet handig en heeft zelf geen rijbewijs.

Maar voor de rest is het bij ons ook 'op' qua oppassers. Zelf heb ik jarenlang opgepast, ook via marktplaats gezinnen gevonden.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar oppas gevonden? Empty Re: Waar oppas gevonden?

Bericht  Filoria zo 27 mei 2012 - 9:13

Parisienne schreef:Niet 16-jarige meisjes, maar een echt betrouwbare oppas.
Waarom zou een meisje van 16 niet betrouwbaar zijn?

Ik ben zelf begonnen met opassen toen ik 14 was, en ik voelde me superverantwoordelijk. Ik vroeg van tevoren uitgebreid na wat ik moest doen als de kinderen niet konden slapen, waar hun pyama's lagen etc. etc. Ik deed alles precies zoals de ouders gezegd hadden en zoals het mij goed leek.
Stiekem feestjes geven of de kinderen snoepjes voeren ofzo zou niet in me opkomen.


Onze oppas is bijna 15 en past al op sinds Tomas 1,5 is. Het is een meisje dat ik goed ken omdat ik vroeger op haar heb gepast. Ze is ook heel verantwoordelijk, rustig, lief met Tomas...
Laatst moest Tomas overgeven terwijl zij er was. Ze heeft zijn bed verschoont, de vieze spullen uitgespoeld, hem omgekleed en even gerustgesteld, en toen weer in bed gestopt. Dat had een 25-jarige niet beter kunnen doen volgens mij.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar oppas gevonden? Empty Re: Waar oppas gevonden?

Bericht  SarahKey zo 27 mei 2012 - 9:23

Ik wil ook geen minderjarige oppas, ook al pas ik zelf ook al op vanaf mijn 14de.

Ik vind het wel een heel verschil of er een 14 jarige of een 19 jarige of ouder oppast.

Weet een meisje van 14 echt wat ze moet doen als er wat aan de hand is?
Kan ze snel handelen als er wat moet gebeuren qua ehbo?
Kan ze eventueel snel de auto pakken en met je kind naar de eerste hulp rijden?
Word ze niet zenuwachtig als je baby krijsend wakker word?
Of zal ze dan dr moeder bellen.

Dit waren voor ons belangrijke punten en daarom vallen minderjarige oppassers af.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar oppas gevonden? Empty Re: Waar oppas gevonden?

Bericht  SarahKey zo 27 mei 2012 - 9:24

Even in het algemeen vragen hoor, is niet alleen op jou oppas doelend Filoria. smile
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar oppas gevonden? Empty Re: Waar oppas gevonden?

Bericht  Filoria zo 27 mei 2012 - 9:31

Ik ga toch reageren SarahKey Wink

SarahKey schreef:Weet een meisje van 14 echt wat ze moet doen als er wat aan de hand is?
Ons direct bellen.
Kan ze snel handelen als er wat moet gebeuren qua ehbo?
Ik leg altijd een boekje klaar op tafel met de meest voorkomende EHBO dingen en ze weet waar de verbandtrommel staat.
Kan ze eventueel snel de auto pakken en met je kind naar de eerste hulp rijden?
Nee, maar dat kan ik zelf ook niet. Ik heb geen rijbewijs, geen auto, en woon in een winkelstraat waar geen auto´s mogen rijden.
Word ze niet zenuwachtig als je baby krijsend wakker word?
Nee.
Of zal ze dan dr moeder bellen.
Nee, ons.

Waar oppas gevonden? 561177
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar oppas gevonden? Empty Re: Waar oppas gevonden?

Bericht  Gast zo 27 mei 2012 - 9:32

SarahKey schreef:Ik wil ook geen minderjarige oppas, ook al pas ik zelf ook al op vanaf mijn 14de.

Ik vind het wel een heel verschil of er een 14 jarige of een 19 jarige of ouder oppast.

Weet een meisje van 14 echt wat ze moet doen als er wat aan de hand is?
Kan ze snel handelen als er wat moet gebeuren qua ehbo?
Kan ze eventueel snel de auto pakken en met je kind naar de eerste hulp rijden?
Word ze niet zenuwachtig als je baby krijsend wakker word?
Of zal ze dan dr moeder bellen.

Dit waren voor ons belangrijke punten en daarom vallen minderjarige oppassers af.

Zou een 19 jarige dat wel kunnen? Ik ken weinig 19 jarige die een EHBO (kinder) diploma hebben, en in het bezit zijn van een eigen auto (en natuurlijk een rijbewijs) en ze kunnen net zo zenuwachtig worden van een huilende baby als een 14 jarige. 14 vind ik ook erg jong, maar 16 jaar zou al beter gaan. En tja verantwoordelijkheids gevoel en handelen, zit volgens mij in iemands aart (en is iets wat je kan trainen). Hier zou ik ook eerder voor een 19 jarige kiezen (al is dat misschien meer gebaseerd op gevoel, terwijl een 14 jarige het misschien net zo goed zou kunnen doen)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar oppas gevonden? Empty Re: Waar oppas gevonden?

Bericht  Lejow zo 27 mei 2012 - 9:34

Onze oppas wordt een collega van mijn vriend, is een meisje van 17.


Laatst aangepast door Lejow op zo 27 mei 2012 - 10:22; in totaal 1 keer bewerkt
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar oppas gevonden? Empty Re: Waar oppas gevonden?

Bericht  Filoria zo 27 mei 2012 - 9:37

Zomersproetjes schreef:En tja verantwoordelijkheids gevoel en handelen, zit volgens mij in iemands aard (en is iets wat je kan trainen).
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik zou ook niet elk meisje van 14 op laten passen. Maar dit meisje vertrouw ik.

Een groot voordeel vind ik trouwens: omdat ze nog zo jong is, is ze voorlopig nog gebonden aan onze woonplaats. Ze gaat de komende jaren nog naar de middelbare school hier. We zijn haar dus niet zomaar kwijt omdat ze gaat studeren of werken in een andere stad. Die kans is een stuk groter met een oppas van rond de 20.
Ik vind het fijn voor Tomas dat hij heel lang één vaste oppas heeft.

Verder kan ze ook op zaterdagavond oppassen, omdat ze zelf nog niet uitgaat ofzo.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar oppas gevonden? Empty Re: Waar oppas gevonden?

Bericht  Parisienne zo 27 mei 2012 - 9:47

Filoria schreef:
Parisienne schreef:Niet 16-jarige meisjes, maar een echt betrouwbare oppas.
Waarom zou een meisje van 16 niet betrouwbaar zijn?

Ik ben zelf begonnen met opassen toen ik 14 was, en ik voelde me superverantwoordelijk. Ik vroeg van tevoren uitgebreid na wat ik moest doen als de kinderen niet konden slapen, waar hun pyama's lagen etc. etc. Ik deed alles precies zoals de ouders gezegd hadden en zoals het mij goed leek.
Stiekem feestjes geven of de kinderen snoepjes voeren ofzo zou niet in me opkomen.


Onze oppas is bijna 15 en past al op sinds Tomas 1,5 is. Het is een meisje dat ik goed ken omdat ik vroeger op haar heb gepast. Ze is ook heel verantwoordelijk, rustig, lief met Tomas...
Laatst moest Tomas overgeven terwijl zij er was. Ze heeft zijn bed verschoont, de vieze spullen uitgespoeld, hem omgekleed en even gerustgesteld, en toen weer in bed gestopt. Dat had een 25-jarige niet beter kunnen doen volgens mij.
Ik bedoel ook niet dat 16-jarige meisjes niet betrouwbaar zijn hoor. Snap wel dat het zo overkomt hoe het er staat. Ik doelde met betrouwbaar meer op iemand met veel ervaring. Ik zou niet snel een buurmeisje van 16 laten oppassen die dat verder eigenlijk nooit doet. Een meisje van 16 die bij meerdere gezinnen oppast zou ik sneller op laten passen. Zeker als je een oppas moet zoeken die je niet kent en niet bij familie/vrienden hoort zou ik niet snel een jong iemand zonder ervaring vragen.

Edit: die vriendinnen van mij zijn ook jong begonnen, maar op hun 16e hadden ze al een aardige lijst van 'referenties' opgebouwd. Zoiets bedoel ik met betrouwbaar smile
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar oppas gevonden? Empty Re: Waar oppas gevonden?

Bericht  Filoria zo 27 mei 2012 - 9:52

Die meiden zijn toch ook ooit ergens begonnen?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar oppas gevonden? Empty Re: Waar oppas gevonden?

Bericht  Parisienne zo 27 mei 2012 - 9:57

Klopt, bij familie geloof ik. Die hebben hun weer aanbevolen aan vrienden en zo is het balletje gaan rollen. Nu zijn ze erg gewild hier in de wijk. Ze au-pairen zelfs bij sommige gezinnen, als ouders op zakenreis moeten ofzo. Dan zijn ze een hele week daar in huis. Het is ook niet echt oppassen meer. Ze halen de kinderen uit school, gaan met ze naar sport/muziekles, zorgen voor het eten, etc. Maargoed, daar hebben ze ook hun tarieven naar op aangepast Laughing
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar oppas gevonden? Empty Re: Waar oppas gevonden?

Bericht  Filoria zo 27 mei 2012 - 10:00

Gelijk hebben ze!
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar oppas gevonden? Empty Re: Waar oppas gevonden?

Bericht  Parisienne zo 27 mei 2012 - 10:06

Klopt! En ze verdienen goed! Voor een avondje oppassen (kinderen dus gewoon op bed) rekenen ze zo'n 6 euro per uur. Voor een dag 'verzorgen van kinderen' rekenen ze zo'n 8 euro per uur. Het scheelt dat we in een erg chique wijk wonen en de mensen het hier kunnen betalen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar oppas gevonden? Empty Re: Waar oppas gevonden?

Bericht  LMCurious zo 27 mei 2012 - 21:23

Ik ben gewoon naar de overburen gelopen die we eigenlijk altijd alleen aar op straat groeten, ik dus verder ook niet ken. Dacht dat ze een jaar of 16 was bleek 14 te zijn. maar haar ouders dachten wel dat ze het zou kunnen, en ze vond het zelf leuk. Dus ze is eerst komen proefdraaien. En het voordeel vind ik dat ze hier dus ook gewoon alle buren kent, en zij iets meer mensen dan wij zelf, dus als er echt paniek is zijn er altijd mensen bij wie ze terecht kan. Overigens is ze het eerste jaar alleen geweest als haar ouders ook thuis waren. En nu volgens mij nog vrijwel altijd. Maar dan zijn we alweer paar jaar verder, ze komt sinds Joris 1 was.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar oppas gevonden? Empty Re: Waar oppas gevonden?

Bericht  SarahKey zo 27 mei 2012 - 21:34

Als je al iemand kent is het wel makkelijker vind ik. Maar bij een vreemde oppas die je vind via marktplaats of via via (dat vind ik ook onbekend) ja dan heb ik toch wel de bovenstaande eisen.
En ze moet wel kinderen leuk vinden. Dat is natuurlijk ook een belangrijk punt.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar oppas gevonden? Empty Re: Waar oppas gevonden?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum