Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Helmpjes voor babys niet meer vergoed

+12
Schism
loesje
Minx
Aggi
MissD
Ezzer
Steep
Wennes
Darius
TukTuk
studiebol
ekjir@M
16 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Helmpjes voor babys niet meer vergoed - Pagina 2 Empty Re: Helmpjes voor babys niet meer vergoed

Bericht  Gast di 26 jun 2012 - 22:00

Wat ik mij wel afvraag is sinds wanneer die helmpjes geintroduceerd zijn? Waren die er vroeger ook al? Of lopen er nu heel veel twintigers/dertigers/veertigers met scheve hoofden? Weet iemand dit?

Wat ik wel veel zie in mijn omgeving is dat moeders de helmpjes amper opdoen omdat ze het zielig vinden de hele dag/te warm vinden/het ook wel een paar uurtjes per dag kan. Na een jaar hebben die kindjes dan nog een zelfde soort afvlakking als voor het helmpje. Dan zou ik het wel goed vinden als het (al dan niet gedeeltelijk) zelf bekostigd moet worden. Dat motiveert dan wellicht om het helmpje ook daadwerkelijk te gebruiken zoals voorgeschreven

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Helmpjes voor babys niet meer vergoed - Pagina 2 Empty Re: Helmpjes voor babys niet meer vergoed

Bericht  Gast di 26 jun 2012 - 22:06

Maar is het niet beter om een zware afplatting te voorkomen en ouders hier meer attent op te maken?

Ik weet niet of het zo makkelijk gaat hoor, maar een behoorlijke afplatting begint toch ook ergens? Dat zit er toch niet van de een op de andere dag?

Opzich vind ik het niet erg dat ze de kosten dus niet meer vergoeden, maar dan vind ik wel dat ouders er meer attent op gemaakt moeten worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Helmpjes voor babys niet meer vergoed - Pagina 2 Empty Re: Helmpjes voor babys niet meer vergoed

Bericht  Schism di 26 jun 2012 - 22:09

Punk'd schreef:Maar is het niet beter om een zware afplatting te voorkomen en ouders hier meer attent op te maken?

Ik weet niet of het zo makkelijk gaat hoor, maar een behoorlijke afplatting begint toch ook ergens? Dat zit er toch niet van de een op de andere dag?

Opzich vind ik het niet erg dat ze de kosten dus niet meer vergoeden, maar dan vind ik wel dat ouders er meer attent op gemaakt moeten worden.

Geloof me we we zijn er vanaf het begin af aan mee bezig geweest. K had een voorkeurshouding die er heel lastig uit te krijgen was. We liepen al heel snel bij de fysio, zijligkussens, rollen in zijn rug, op zn zij leggen, alles hebben we geprobeerd.
Dus wat je zegt is niet zo makkelijk als het klinkt
Schism
Schism
Prater
Prater

Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Helmpjes voor babys niet meer vergoed - Pagina 2 Empty Re: Helmpjes voor babys niet meer vergoed

Bericht  _Lana_ di 26 jun 2012 - 23:01

Nicci schreef:Wat ik mij wel afvraag is sinds wanneer die helmpjes geintroduceerd zijn? Waren die er vroeger ook al? Of lopen er nu heel veel twintigers/dertigers/veertigers met scheve hoofden? Weet iemand dit?


Dat weet ik niet.
Maar sinds mijn dochter een hele erge voorkeur heeft gehad ( is gelukkig nu goedgekomen ), zie ik wel aardig veel volwassenen met een plat achterhoofd, waarvan ik 'vroeger' dacht dat ze 'gewoon' zo'n vorm hoofd hadden.
En vroeger moesten kindjes juist altijd op hun zij liggen en tegenwoordig mag dat niet meer. Dus toen kwamen er wel minder voorkeuren voor, omdat je ze iedere keer op een andere zij legt.

Ik vind het heel vreemd dat het niet meer vergoed wordt. Je krijgt pas een helmpje als het boven een bepaald percentage hebt, dus het is niet zo dat iedereen die meteen krijgt.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Helmpjes voor babys niet meer vergoed - Pagina 2 Empty Re: Helmpjes voor babys niet meer vergoed

Bericht  Gast di 26 jun 2012 - 23:10

.


Laatst aangepast door Lotje op di 25 sep 2012 - 6:42; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Helmpjes voor babys niet meer vergoed - Pagina 2 Empty Re: Helmpjes voor babys niet meer vergoed

Bericht  Tania di 26 jun 2012 - 23:23

Nicci schreef:Wat ik mij wel afvraag is sinds wanneer die helmpjes geintroduceerd zijn? Waren die er vroeger ook al? Of lopen er nu heel veel twintigers/dertigers/veertigers met scheve hoofden? Weet iemand dit?


Vroeger was het advies om je kindje op de buik te laten slapen. En op je buik heb je denk ik minder snel dit soort problemen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Helmpjes voor babys niet meer vergoed - Pagina 2 Empty Re: Helmpjes voor babys niet meer vergoed

Bericht  _Lana_ di 26 jun 2012 - 23:29

ekjir@M schreef:
Jip83 schreef:
Minx schreef:
Jip83 schreef:Een 'vervormd' hoofd is niet schadelijk voor de hersens. En dat komt uit het onderzoek van Leo van Vlimmeren. De uitvinder van het meten van de scheve hoofdjes. Deze onderzoeker is ook inmiddels bezig met een onderzoek naar wat een schedel doet zonder helm.
Door hem is bewezen dat een helm effectief is, maar hij onderzoekt nu dus ook de andere kant, omdat het vermoeden is dat schedels zich nog langdurig blijven aanpassen.

maar is het dan nu niet te vroeg om de helmpjes af te schaffen??

De helmpjes worden toch nIet afgeschaft?

Idd ze worden alleen niet meer vergoed. Als de ouders er 1000 euro voor over hebben krijgt het kind ´gewoon´ een helmpje

Dit is wel heel erg makkelijk gezegd, dit heeft natuurlijk niet alleen te maken met 'ervoor over hebben', je hebt namelijk heel veel voor je kind over. Alleen moet je het geld wel hebben liggen natuurlijk, er zijn ook mensen die dit niet standaard hebben.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Helmpjes voor babys niet meer vergoed - Pagina 2 Empty Re: Helmpjes voor babys niet meer vergoed

Bericht  Gast di 26 jun 2012 - 23:34

.


Laatst aangepast door Lotje op di 25 sep 2012 - 6:43; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Helmpjes voor babys niet meer vergoed - Pagina 2 Empty Re: Helmpjes voor babys niet meer vergoed

Bericht  Gast di 26 jun 2012 - 23:44

.


Laatst aangepast door Lotje op di 25 sep 2012 - 6:43; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Helmpjes voor babys niet meer vergoed - Pagina 2 Empty Re: Helmpjes voor babys niet meer vergoed

Bericht  Teddyaapje di 26 jun 2012 - 23:48

Van de ene kant vind ik het belachelijk, er verdwijnt steeds meer uit het basispakket en de premie gaat maar omhoog. Ik denk dat kindjes met een afgeplat of zelfs vervormd hoofd er later behoorlijk psychische klachten aan kunnen overhouden. Dan is zo'n helmpje toch een makkelijke oplossing om dat te voorkomen.

Van de andere kant, áls het echt puur cosmetisch is snap ik het wel weer. Volgens mij zit er geen een behandeling die puur cosmetisch is in het basispakket (correct me if I'm wrong).

Komt zo'n afplatting eigenlijk alleen door het liggen op het achterhoofd? Of kan dat ook ontstaan door een andere reden? Ik zou er anders voor kiezen om de kleine veel in de draagdoek te dragen. Wij moesten T. trouwens de eerste week op de zij leggen, dat is nu 20mnd geleden...
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Helmpjes voor babys niet meer vergoed - Pagina 2 Empty Re: Helmpjes voor babys niet meer vergoed

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 0:38

[


Laatst aangepast door Lotje op di 25 sep 2012 - 6:44; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Helmpjes voor babys niet meer vergoed - Pagina 2 Empty Re: Helmpjes voor babys niet meer vergoed

Bericht  liesje wo 27 jun 2012 - 2:03

mijn dochter heeft ook een helmpje gehad. en we hebben daarvoor bij de fysio en ostheopaat gelopen. dit heeft niet geholpen.dus vandaar een helmpje. nu is het gelukkig vrijwel goed gekomen met de afplatting. maar vind het belachelijk dat je straks zelf alles kan ophoesten als je het uberhaupt hebt. bij ons meisje is ws de oorzaak een gebroken sleutelbeentje bij de bevalling
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Helmpjes voor babys niet meer vergoed - Pagina 2 Empty Re: Helmpjes voor babys niet meer vergoed

Bericht  TukTuk wo 27 jun 2012 - 2:13

Hier nog een kort filmpje er over bij RTL:

http://www.rtl.nl/xl/#/u/9eb26bb0-dca0-48e6-9a9c-c2b21cea6806
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Helmpjes voor babys niet meer vergoed - Pagina 2 Empty Re: Helmpjes voor babys niet meer vergoed

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 2:16

Het hangt denk ik ook van het kindje af.
Lichamelijk gezien. Als een soort aanleg zeg maar.

A. heeft een heel erge voorkeurshouding gehad. Hij heeft ook fysio gehad.
Op sommige momenten zien we de voorkeurshouding nog weleens terug komen.
Als hij heel erg boos is ofzo. Wij konden hem ook niet op zijn zij leggen omdat we hem inbakerde.
Maar hij heeft geen afplatting gehad.

Eigenlijk zou er een soort aanvullende moeten komen, helemaal gebasseerd op gezinnen/kinderen.
Of een manier dat je zelf (volledig) je pakket kunt samen stellen.
Hoeveel vergoedingen zitten er wel niet in een basispakket (of een aanvullend pakket) waar je geen gebruik van maakt?
Zo vind ik bv ook dat dieetvoeding (zoals Nutramigen) niet volledig vergoed hoeft te worden. Mensen met een kindje zonder KMA moet toch ook voeding kopen en betalen? Eigenlijk zou je dan gewoon 10.-/15.- zelf moeten betalen (per pak/blik wat Nutrilon ook kost) en dat het restant vergoed wordt. Maar dat is weer een andere discussie :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Helmpjes voor babys niet meer vergoed - Pagina 2 Empty Re: Helmpjes voor babys niet meer vergoed

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum