Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Emo- eten: ik wil het niet meer!

+3
Ooh La La!
Tazz
SparklingEyes
7 plaatsers

Ga naar beneden

Emo- eten: ik wil het niet meer! Empty Emo- eten: ik wil het niet meer!

Bericht  SparklingEyes zo 24 jun 2012 - 18:41

Ik ben er klaar mee. Gister weer onwijs moeten vechten tegen mijn gevoel van willen eten. Ik ben een emo- eter. Als ik me rot voel of er is iets vervelend gebeurd, dan ga ik eten. Flink eten!

Ik wil het niet meer. Het is niet nodig vind ik. Nou probeer ik me altijd in te houden en als mijn man thuis is of ik ben met anderen gaat het goed. Maar als ik alleen ben... Pff alles wat los en vast zit schuif ik m'n klep in, hoe ik ook mezelf voor neem om het NIET te gaan doen.. Ik probeer mijn mindfulness oefeningen te doen op zo'n moment, maar dat helpt me nauwelijks....

Iemand nog een idee hoe ik het een beetje kan tegen houden?

SE
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Emo- eten: ik wil het niet meer! Empty Re: Emo- eten: ik wil het niet meer!

Bericht  Gast zo 24 jun 2012 - 19:10

Wat rot! hug

Tanden poetsen met een sterke tandpasta kan je smaak wel even 'verpesten', heb je dat weleens geprobeert?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Emo- eten: ik wil het niet meer! Empty Re: Emo- eten: ik wil het niet meer!

Bericht  SparklingEyes zo 24 jun 2012 - 19:13

Stofzuiger schreef:Wat rot! hug

Tanden poetsen met een sterke tandpasta kan je smaak wel even 'verpesten', heb je dat weleens geprobeert?

Ik poets mijn tanden omdat het noodzakelijk is, vind tandpasta zo vies, dat ik er vaak bijna van moet spugen ... Dus dan wil im weergraag iets eten om die gore smaak weg te krijgen.

Ik ben een onmogelijk typ soms,,
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Emo- eten: ik wil het niet meer! Empty Re: Emo- eten: ik wil het niet meer!

Bericht  Tazz zo 24 jun 2012 - 19:39

Tandpasta is er in veel verschillende smaken heb je al eens een ander merk geprobeerd?

Ik ben een gezelschapseter, als ik alleen ben kan ik me opzich wel beheersen, maar zodra mijn vriend wat lekkers heeft meegenomen of zit te eten dan moet ik ook eten. Ook op feesten en visite blijf ik maar eten van de hapjes die er staan laughcry

Ik probeer veel water te drinken als ik een vreetbui voel opkomen, dat helpt niet altijd maar vaak wel. Of een kop thee die drink je langzamer leeg dat een glas water en door de smaak die eraan zit gaat je "honger"gevoel wel weg.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Emo- eten: ik wil het niet meer! Empty Re: Emo- eten: ik wil het niet meer!

Bericht  Ooh La La! zo 24 jun 2012 - 22:11

Anders kauwgom gebruiken?
Water drinken? Fruit eten (is ook zoet)?


Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Emo- eten: ik wil het niet meer! Empty Re: Emo- eten: ik wil het niet meer!

Bericht  SparklingEyes zo 24 jun 2012 - 22:17

Ooh La La! schreef:Anders kauwgom gebruiken?
Water drinken? Fruit eten (is ook zoet)?


Kauwgom mag ik niet, daar zit iets in waar ik hyperdepieper van word.. Water drinken helpt niet echt helaas... Fruit eten ... Krijg ik vaak alleen maar meer trek van ....

Andere soort tandpasta heb ik al vaak geprobeerd. Wat ik nu heb is goed te doen, maar ik wil het liefste ets eten of drinken na die tijd...

SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Emo- eten: ik wil het niet meer! Empty Re: Emo- eten: ik wil het niet meer!

Bericht  Gast zo 24 jun 2012 - 22:40

Maar goed wat ben je liever? Een emo-eter of een hyper muisje als het even niet goed gaat. Je hoef geen heel pakje weg te eten, maar kauwgom werk goed tegen de eetlust. Als niks helpt pak dan kauwgom, dan maar even hyper zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Emo- eten: ik wil het niet meer! Empty Re: Emo- eten: ik wil het niet meer!

Bericht  Gast zo 24 jun 2012 - 23:04

Jezelf afvragen of je op dat moment honger hebt of gaat snaaien.

1. Vindt je het de moeite om te gaan snaaien?
2. Ga je je klote voelen na het snaaien?
3. Waarom ga je eigenlijk snaaien?

Een zak chips of een eitje? Als je kiest voor de zak chips heb je dus snaai zin. Je kunt op zo'n moment beter het ei kiezen ondanks dat je er geen zin in hebt. Eiwitten neutraliseren de suikerspiegel en helpen om een snaaigevoel te onderdrukken.

Wat ik ook wel eens ergens heb gelezen (qua tip - al vind ik hem zelf niet super haha) is voor de spiegel gaan snaaien. Dan wordt je geconfronteerd met je snaaimoment en is de lol er zo vanaf. (Maar ik vind hem wel heel streng!)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Emo- eten: ik wil het niet meer! Empty Re: Emo- eten: ik wil het niet meer!

Bericht  Gast zo 24 jun 2012 - 23:20

Dat is zeker een goede tip, Punk'd


Laatst aangepast door Dropdraakje op zo 24 jun 2012 - 23:24; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Emo- eten: ik wil het niet meer! Empty Re: Emo- eten: ik wil het niet meer!

Bericht  Ugly Betty zo 24 jun 2012 - 23:23

Even totaal iets anders gaan doen, een stukje wandelen of iemand bellen ofzo.

Jezelf afvragen wat er voor zorgt dat je emotioneel bent en daar met iemand over praten / opschrijven?
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Emo- eten: ik wil het niet meer! Empty Re: Emo- eten: ik wil het niet meer!

Bericht  Ooh La La! ma 25 jun 2012 - 0:03

SparklingEyes schreef:
Ooh La La! schreef:Anders kauwgom gebruiken?
Water drinken? Fruit eten (is ook zoet)?


Kauwgom mag ik niet, daar zit iets in waar ik hyperdepieper van word..

Ik zie een voordeel! Als je hyper wordt verbrand je calorieen! Laughing

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Emo- eten: ik wil het niet meer! Empty Re: Emo- eten: ik wil het niet meer!

Bericht  SparklingEyes ma 25 jun 2012 - 0:04

Die van Punk'd ga ik wel eens proberen... Die voor de spiegel niet denk ik..

Weg gaan is niet altijd de mogelijkheid. Zoals nu: de kinderen liggen beiden in bed... Dus ik kan niet weg. Maar heb onwijs zin om te eten. En dat terwijl ik net met mijn zoon heb zitten lunchen.. Ik vecht zoals vrijwel iedere maandag en dinsdag middag tegen dit gevoel: ik ben nu alleen (kids slapen) en ik heb teveel tijd om te denken... ik zit me dan druk te maken om dit huis, dat ik me gewoon niet lekker in mijn vel voel zitten en nog meer domme dingen... en dan krijg ik enorm trek.

En ja, achteraf voel ik me dus echt ruk..

Het gaat me vandaag gewoon niet gebeuren. Klaar.
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Emo- eten: ik wil het niet meer! Empty Re: Emo- eten: ik wil het niet meer!

Bericht  Pussycat ma 25 jun 2012 - 0:24

Ik herken het ook wel.
Vooral sinds het overlijden van mijn moeder ben ik (veel) meer gaan eten en ook vooral ongezonde dingen.
En inderdaad ook vooral als ik alleen ben. Niks te doen heb.
De beste tip is toch om óf er met iemand over te praten als je het zelf niet onder controle krijgt. Of jezelf dwingen iets anders te gaan doen dan te gaan eten.
Klinkt heel simpel en dat is het heus niet. Ik weet het...
Geen lekkere dingen kopen etc.. heeft hier ook geen nut, want dan ga ik wel aan de crackers o.i.d.
Maar echt als mijn dochter op bed ligt dan MOET ik van mezelf wat doen. Heb net de was gedaan en nu zit ik even een kopje thee te drinken en als ze blijft slapen dan ga ik maar mijn slaapkamer soppen.
Soms duurt de ochtend ook zo lang en dan ga ik maar een stukje wandelen met mijn dochter.

Er zijn ook dagen dat ik er helemaal geen zin in heb, maar ik probeer het wel onder controle te houden anders wordt ik gelijk een tientonner. En het stomme is nog dat ik dit vroeger helemaal niet had.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Emo- eten: ik wil het niet meer! Empty Re: Emo- eten: ik wil het niet meer!

Bericht  Gast ma 25 jun 2012 - 0:27

SE, ik heb geen tips, maar ik lees wel even mee want ik ben zelf ook een emo-eter. Het is dat ik vrij veel sport zodat ik mezelf op gewicht kan houden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Emo- eten: ik wil het niet meer! Empty Re: Emo- eten: ik wil het niet meer!

Bericht  Gast ma 25 jun 2012 - 4:23

En wat eet je gemiddeld op een dag dan? Misschien eet je niet genoeg en krijg je van die lekkere trek momenten? Moet zeggen dat ik soms ook mega-vreetbuien heb. Op dat moment kan ik ook niet anders dan eraan toegeven. Ik heb hierdoor expres geen lekkere dingen (de ongezonde) meer in huis genomen, dan kan ik ook gewoon niet snaaien. Ik eet dan wel appels met wat suiker en kaneel of crackers met iets lekkers, voor mijn gevoel is dat dan iets minder erg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Emo- eten: ik wil het niet meer! Empty Re: Emo- eten: ik wil het niet meer!

Bericht  Gast ma 25 jun 2012 - 4:35

Misschien moet je wat doen aan de oorzaak? Wat probeer je weg te eten? Welke emotie of welke leegte?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Emo- eten: ik wil het niet meer! Empty Re: Emo- eten: ik wil het niet meer!

Bericht  sanne-84 ma 25 jun 2012 - 6:17

Ik kan die momenten ook hebben, maar komt het niet uit emoties, maar gewoon vreetmomenten. En idd als ik alleen ben, en dan kan mn man wel gewoon boven zijn. Of op ht werk, als er niemand in de buurt is. En het maakt me dan ook weinig uit wat ik ee, als ik maar eet. Kan dan zo 10 volkorenkoekjes op (als het niet vele ongezondere ingen zijn)en nog meer. Gelukkig is dit niet consequent, maar heb ik zo af en toe dagen
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Emo- eten: ik wil het niet meer! Empty Re: Emo- eten: ik wil het niet meer!

Bericht  Gast ma 25 jun 2012 - 7:15

Smikkell schreef:Misschien moet je wat doen aan de oorzaak? Wat probeer je weg te eten? Welke emotie of welke leegte?

Misschien is dit inderdaad iets om hulp voor te zoeken (en dan heb ik vooral mezelf in gedachten eigenlijk...)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Emo- eten: ik wil het niet meer! Empty Re: Emo- eten: ik wil het niet meer!

Bericht  SoGood ma 25 jun 2012 - 8:25

Ik heb het soms ook weleens. Door de week eet ik eigenlijk te weinig en let ik heel goed op dat ik niet snoep en teveel eet.. Dan ben ik soms te streng voor mezelf. In het weekend lijkt het dan wel of mijn lichaam vraagt naar heel veel eten. Ik zit dan ook nooit echt vol. Dit weekend was ik zwaar gefrustreerd en van ellende heb ik van alles naar binnen zitten werken.. Neutral
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Emo- eten: ik wil het niet meer! Empty Re: Emo- eten: ik wil het niet meer!

Bericht  SparklingEyes ma 25 jun 2012 - 18:00

Ik heb gisteravond weer een training van mindfulness gehad. Hierin kwam dit onderwerp ook aan bod en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik het als tegemaatregel gebruik voor dingen die ik niet wil voelen ( dit wist ik eigenlijk ook al wel). Maar wat ik niet wist is dat die gevoelens waarschijnlijk onverwerkte dingen zijn, die ik nog een plek moet geven.

Wemoeten nu een oefening doen waarbij we keer op keer het moment voor ons halen wat ons zo raakt en dus de emotie ' oproepen' . En dan. Dus de emotie laten zijn en voelen, hoe naar het me ook laat voelen. Emoties zijn er om gevoeld te worden en moeten hun werk doen. Het is dus de bedoeling door het ( vaak ) te 'herhalen' dat je het verwerkt en een plek geeft, waardoor de herinnering steeds minder heftige emoties met zich mee brengt.

Het klink beetje vaag misschien, maar we hebben gisteren de oefening gedaan met iets kleins en ik moet zeggen dat het werkte.. Dus ik ga het zeker proberen.

Het gaat heel moeilijk worden, er zijn zeker wat dingen die ik nog moet verwerken en waarvan ik niet wist hoe... De dingen die gelijk in me op komen, zijn best heftig .. Maar ik wil het wel zo doen...

En daarbij ga ik een soort spiekkaartje voor mijzelf maken met dingen die ik me af wil vragen voor ik naar het het eten grijp.. Wellicht helpt dat ook..

We gaan het proberen!

Bedankt voor al jullie reacties trouwens...

SE
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Emo- eten: ik wil het niet meer! Empty Re: Emo- eten: ik wil het niet meer!

Bericht  SparklingEyes ma 25 jun 2012 - 18:04

Peachy schreef:En wat eet je gemiddeld op een dag dan? Misschien eet je niet genoeg en krijg je van die lekkere trek momenten? Moet zeggen dat ik soms ook mega-vreetbuien heb. Op dat moment kan ik ook niet anders dan eraan toegeven. Ik heb hierdoor expres geen lekkere dingen (de ongezonde) meer in huis genomen, dan kan ik ook gewoon niet snaaien. Ik eet dan wel appels met wat suiker en kaneel of crackers met iets lekkers, voor mijn gevoel is dat dan iets minder erg.

Ik eet genoeg: 's ochtends twee boterhammen ( met moeite), tussen de middag 2 /3 broodjes en ' s avonds warm eteen. 's ochtends om 10u een koekje, om 3u een koekje en ' s avonds bij de thee ook een koekje.

En dat is dus ex vreetbuien... En zoals iemand anders ook al aangaf, geen koek en zo meer kopen heeft geen zin, want dan zijn er crackers, brood, beschuit en ander soortig spul...

Het besef zit er al een tijd dat ik dit doe, maar ben nu dus echt op het punt dat ik het niet meer wil. Hopelijk helpt mijn oefening me met die emoties en krijg ik wat minder van die neerslachtige buien wanneer ik dus ga vreten..
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Emo- eten: ik wil het niet meer! Empty Re: Emo- eten: ik wil het niet meer!

Bericht  Gast ma 25 jun 2012 - 22:02

Fijn dat je nu waarschijnlijk weet waar het door komt en daar ook gelijk een oefening voor hebt. Aan je normale eetpatroon ligt het inderdaad niet. Ik hoop dat dit gaat werken, succes!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Emo- eten: ik wil het niet meer! Empty Re: Emo- eten: ik wil het niet meer!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum