Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke fles en flesvoeding?

+17
liesje
chipa
Schism
Happy
moepie
PapillonRose
MamaDaan
Happydobby
Tania
Puggle
Ayla
Flip Fluitketel
Nijntje
Printje
mauwmauw
Darius
Muus
21 plaatsers

Ga naar beneden

Welke fles en flesvoeding? Empty Welke fles en flesvoeding?

Bericht  Muus zo 24 jun 2012 - 7:38

Ik ben me langzaam aan het oriënteren en zie door de bomen het bos niet meer. (Ik wil geen borstvoeding geven)

Een vriendin raadt me Dr. Brown aan, een andere gewoon Difrax.
Bij mijn dochter heb ik Avent gebruikt, maar toen was het probleem dat ze veel te snel dronk. Ik weet niet of dat nog zo is?
En is Kruidvat/AH-voeding net zo goed als Nutrilon of Friso?

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke fles en flesvoeding? Empty Re: Welke fles en flesvoeding?

Bericht  Darius zo 24 jun 2012 - 7:41

Ik ben van mening dat een huismerk even goed is als een A-merk.

Verder heb ik weinig verstand van flesjes, ze dronken hier altijd wel goed uit een flesje. Wij hebben altijd Avent-flessen gehad, en ook van Medela voor het kolven. Difrax heeft wel 'vrolijke' flessen, maar eerlijk gezegd snap ik er niks van, met alle dingen die je op en dicht kunt draaien, en verschillende soorten spenen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke fles en flesvoeding? Empty Re: Welke fles en flesvoeding?

Bericht  mauwmauw zo 24 jun 2012 - 7:44

wij zijn begonnen met kruidvat voeding,was allemaal goed.Toen mijn zoontje in het ziekenhuis terecht kwam,hebben ze hem daar nutrilon gegeven,om niet weer te hoeven switchen(en we blij waren dat zijn voeding er weer in bleef)zijn we op de nutrilon gebleven,bij een eventueel 2e kindje ga ik weer kruidvat gebruiken.

Flessen ben ik bij de difrax blijven hangen.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke fles en flesvoeding? Empty Re: Welke fles en flesvoeding?

Bericht  Printje zo 24 jun 2012 - 7:45

Ik wil ook geen borstvoeding geven en bij R ook niet gedaan. Hij had Advent flessen en Nutrilon voeding, na een paar weken Nutrilon Omneo voeding.
Ik hoor idd veel goede verhalen over de kruidvatvoeding dus ik denk dat ik deze keer daarmee ga beginnen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke fles en flesvoeding? Empty Re: Welke fles en flesvoeding?

Bericht  Muus zo 24 jun 2012 - 7:49

De Kruidvatvoeding wil ik ook gaan proberen. Hoor er inderdaad ook goede verhalen over.
Heb al eens een tabel gezien met alle voedingen naast elkaar en het verschil qua voedingsstoffen erin. Dit was amper tot geen geloof ik.

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke fles en flesvoeding? Empty Re: Welke fles en flesvoeding?

Bericht  Nijntje zo 24 jun 2012 - 7:49

hier avent flessen. vind die flessen met smalle hals zooo irritant. Met die schepjes voeding komt er dan regelmatig wat naast. Wij hebben hier kruidvat extra care gebruikt omdat de ha versie is van kruidvat. UIteindelijk na 6 mnd de standaard gedaan.
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke fles en flesvoeding? Empty Re: Welke fles en flesvoeding?

Bericht  Flip Fluitketel zo 24 jun 2012 - 7:51

Hier altijd Avent flessen gebruikt en alleen maar goede ervaringen mee. Ga bij de 2e spruit ook weer Avent flessen gebruiken. Qua voeding....na de borstvoeding zijn wij gelijk overgestapt op de Kruidvat standaard voeding en dit heeft ze altijd goed kunnen verdragen.

Er is volgens mij ooit een onderzoek geweest naar de verschillen van bepaalde kunstvoeding en daaruit bleek dat er tussen de Nutrilon en de Kruidvat voeding weinig verschil zat. En daarbij is Kruidvat voeding een stuk goedkoper.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke fles en flesvoeding? Empty Re: Welke fles en flesvoeding?

Bericht  Gast zo 24 jun 2012 - 7:55

Bij de eerste begonnen met Avent, maar dara kon ze niet uit drinken, die spenen zijn een stuk langer dan van de meeste andere flessen. Toen zijn we Difrax gaan gebruiken.

Bij A. hebben we de Dr Brown's gebruikt. (en nog steeds)
Deze werken erg goed tegen krampjes. Ik heb geen last van poeder dat er overheen valt, wij maken altijd de bakjes voor 1 dag klaar in zo;n poedertoren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke fles en flesvoeding? Empty Re: Welke fles en flesvoeding?

Bericht  Ayla zo 24 jun 2012 - 7:57

Hier difrax flessen en nutrilon voeding. Wel qua voeding een paar keer proberen over te stappen maar dat ging niet goed, eerst krampjes en vervolgens de melk van de kruidvat niet lusten. Vriend is niet kapot van de difrax flessen, en ik moet eerlijk bekennen dat ik er nu ook al 3 stuk heb gehad of probleem mee heb gehad. Dus als er een volgende komt er er moeten nieuwe flessen komen ga ik toch andere halen denk ik.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke fles en flesvoeding? Empty Re: Welke fles en flesvoeding?

Bericht  Printje zo 24 jun 2012 - 7:57

Flip Fluitketel schreef:Hier altijd Avent flessen gebruikt en alleen maar goede ervaringen mee. Ga bij de 2e spruit ook weer Avent flessen gebruiken. Qua voeding....na de borstvoeding zijn wij gelijk overgestapt op de Kruidvat standaard voeding en dit heeft ze altijd goed kunnen verdragen.

Er is volgens mij ooit een onderzoek geweest naar de verschillen van bepaalde kunstvoeding en daaruit bleek dat er tussen de Nutrilon en de Kruidvat voeding weinig verschil zat. En daarbij is Kruidvat voeding een stuk goedkoper.

Dit heb ik idd ook gelezen en ga daarom ook met de Kruidvatvoeding beginnen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke fles en flesvoeding? Empty Re: Welke fles en flesvoeding?

Bericht  Puggle zo 24 jun 2012 - 8:03

Ik heb difrax flessen en Friso voeding gekocht. Nog geen ervaring ermee, kan ik je hopelijk snel wel vertellen.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke fles en flesvoeding? Empty Re: Welke fles en flesvoeding?

Bericht  Tania zo 24 jun 2012 - 8:17

Wij gebruiken Dr Brown's flessen en Nutrilon Omneo. Bij de eerste hetzelfde. Bij M. zijn we gestart met Kruidvat Extra Care maar daar reageerde ze niet zo goed op, met de Omneo ging het meteen weer een stuk beter. Bij J. zijn we gestart met Nutrilon HA maar vanwegeg krampjes overgestapt op Omneo.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke fles en flesvoeding? Empty Re: Welke fles en flesvoeding?

Bericht  Happydobby zo 24 jun 2012 - 8:21

Wij hadden avent flessen maar M verslikte zich steeds, nu gebruiken wij difrax flessen. Ik heb tot 8/9 maanden bv gegeven en nu geef ik friso nr 3. Huismerkvoeding vind ik klonterig en poederig na bereiding. Het zal vast wel goed zijn maar gevoelsmatig na zolang bv gegeven te hebben geeft friso/nutrilon mij een beter gevoel.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke fles en flesvoeding? Empty Re: Welke fles en flesvoeding?

Bericht  MamaDaan zo 24 jun 2012 - 8:22

Wij hebben in het begin bijgevoed met dr Brown flessen, in het ziekenhuis hebben we deze en de difrax en de medela borstvoedingsfles geprobeerd, maar de dr Brown was het fijnste. Nu hij ouder is heeft hij een difrax fles en voeding van kruidvat. Ik heb ook nog bibi flessen geprobeerd, maar deze waren echt vreselijk, er zit een 3 standen speen op die op de kleinste maat nog heel groot is, ze komen nu wel weer van pas om pap mee te geven!
MamaDaan
MamaDaan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke fles en flesvoeding? Empty Re: Welke fles en flesvoeding?

Bericht  PapillonRose zo 24 jun 2012 - 8:36

Hier heeft ze na een paar weken standaardvoeding van Friso te hebben gebruikt de Friso Comfort gekregen, vanwege heftige krampjes. Maar ik ben dus begonnen met de standaard. En ik wilde geen huismerk, omdat ik liever een merk had dat je overal kunt kopen als het nodig is. Friso is in vrijwel elke drogist en supermarkt verkrijgbaar, en voeding van bijvoorbeeld Kruidvat alleen bij Kruidvat.

Van flessen heb ik vanalles gehad, en geen problemen gehad. Heb Difrax, Avent, Nuby en Tommy Tippy gehad. Beviel allemaal prima. Als ik er eentje moet noemen die ik het fijnst vond dan ga ik denk ik voor Avent.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke fles en flesvoeding? Empty Re: Welke fles en flesvoeding?

Bericht  moepie zo 24 jun 2012 - 10:08

Bij de eerste had ik avent flessen aangeschaft, maar hier kon onze dochter heel,slecht uit drinken dus over gegaan op difrax. Dit ging prima. Eerst nutrilon voeding gebruikt en later over gegaan op kruidvat.

De nutrilon en kruidvat zijn precies hetzelfde, hier is zelfs een rechtzaak over geweest omdat nutrilon niet wou dat kruidvat het nog ging verkopen.

Bij onze tweede spruit ga ik toch weer de avent flessen proberen, die had ik dus nog gloednieuw staan. We zien wel,of het nu gaat. Begin weerstond weer met nutrilon en dan over op kruidvat.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke fles en flesvoeding? Empty Re: Welke fles en flesvoeding?

Bericht  Happy zo 24 jun 2012 - 19:18

Wij gebruiken dr browns fles met difrax speen, de brown pakte hij niet. En voeding van kruidvat, de comfort AR. Dw kinderarts zei dat dit prima voeding is smile .

Happy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke fles en flesvoeding? Empty Re: Welke fles en flesvoeding?

Bericht  Schism zo 24 jun 2012 - 21:10

Wij begonnen met difrax flessen, maar omdat hij te snel dronk zijn we overgegaan op dr brown.

Verder geven we kv voeding, schijnt dat het gemaakt wordt in dezelfde fabriek als Nutrilon, en dat het qua samenstelling bijna hetzelfde is. En een stuk goedkoper is natuurlijk ook niet verkeerd.
Schism
Schism
Prater
Prater

Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke fles en flesvoeding? Empty Re: Welke fles en flesvoeding?

Bericht  chipa zo 24 jun 2012 - 21:22

Wij gebruiken avent flessen en kruidvat voeding.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke fles en flesvoeding? Empty Re: Welke fles en flesvoeding?

Bericht  liesje zo 24 jun 2012 - 21:41

bij mijn dochter de avent fles gebruikt en in het begin nutrilon daarna naar kruidvat voeding overgestapt
bij mijn zoon ook begonnen met nutrilon en daarna kruidvat voeding dit omdat hij in het zkhs nutrilon kreeg. wel begonnen met een avent fles maar met difrax verder gegaan omdat hij hier beter uit kon drinken. avent schijnt stuggere spenen te hebben en als kindjes problemen hebben met drinken gaat het met difrax spenen beterder. dit is wat het zhks tegen ons heeft gezegd
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke fles en flesvoeding? Empty Re: Welke fles en flesvoeding?

Bericht  SarahKey zo 24 jun 2012 - 23:18

In het begin gebruikte we Avent, maar Siem dronk daar veel te snel mee en spuugde daardoor heel veel.
Daarna, uiteindelijk na paar flessen, de hema fles ontdekt (die van 2,25, staat een boompje op)
en die was ideaal! Geen gespuug meer en hoefde hem niet meer 4 keer per dag om te kleden.
Maar daar werd hij op een gegeven moment te groot voor en nu gebruiken we de avent weer.

Flesvoeding gebruiken we nutrilon. Huismerk kan misschien net zo goed zijn, maar het voelt voor ons niet goed om huismerk te geven. Dus wij blijven bij nutrilon, bevalt ons goed.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke fles en flesvoeding? Empty Re: Welke fles en flesvoeding?

Bericht  Steep zo 24 jun 2012 - 23:21

Wij gebruiken de tommy tippee collectie, heel fijn! De voeding is van de kruidvat, de standaard.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke fles en flesvoeding? Empty Re: Welke fles en flesvoeding?

Bericht  Papillio ma 25 jun 2012 - 0:47

Wij gebruiken Difraxflessen en Nutrilon Forte.
Papillio
Papillio
Prater
Prater

Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke fles en flesvoeding? Empty Re: Welke fles en flesvoeding?

Bericht  koNijntje ma 25 jun 2012 - 0:54

wij hebben alleen aventflessen gebruikt en daar dronk t. gelijk goed uit. na een aantal weken dronk hij wel snel uit het kleinste gaatje (binnen 10min zijn flesje leeg), maar ik hoorde toen dat difrax makkelijker dronk, dus we zijn nooit overgestapt naar een ander merk en op een gegeven moment dronk hij wel weer rustiger.

wij gebruiken nutrilon, denk dat ik bij een tweede bijv. kruidvat huismerk ga proberen. etos huismerk vond ik niet fijn. we hebben een tijdje nutrilon forte gebruikt, maar ik kon niet merken dat mijn zoontje hier baat bij had.
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke fles en flesvoeding? Empty Re: Welke fles en flesvoeding?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum