Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat zal ik doen mbt de flesvoeding/late fles

3 plaatsers

Ga naar beneden

Wat zal ik doen mbt de flesvoeding/late fles Empty Wat zal ik doen mbt de flesvoeding/late fles

Bericht  sanne-84 za 27 jul 2013 - 20:10

Ik heb even geen idee wat ik met de fles moet doen. Ben er teveel over aan het nadenken.
E is een kleine drinker, heeft tot een week of 3 geleden genoeg gehad aan 5x120cc (die dronk ze nog niet altijd op) en ineens zat ze aan 150, die ze wel dronk. Alleen nu sinds een  dag of 3 ook wat minder, maar niet veel minder.
Ze kwam altijd wel goed aan volgens haar lijntje, die onder het gemiddelde lag. 3 weken geleden woog ze 4930 (was toen 14 weken)
Ze kreeg nog een late fles, waar ze niet wakker van werd, maar deze de ene x helemaal opdronk, en soms de helft liet staan. Maar de hoeveelheid was niet van invloed op de nacht, ze slaapt gewoon door. 
Ze zit nu wel in een andere fas, haar ritme is ze een beetje aan het verleggen, maar daar kan ik nog geen vinger op leggen. Het draaien en rollen heeft ze in ieder geval ontdekt. Maar ze heeft ook momenten dat ze meer  kan huilen, en die varieren.
Nu heeft ze gisteren pas om half 9 de 4e fles gekregen. Dit kwam zo uit omdat ik wegging en ze wel stil bleef in de auto. Ook had ze vanaf 12uur maar een uur geslapen, omdat ze teveel afleiding had. 
Ik dacht ik bied haar nu 180cc aan, zodat ik de laatste fles (eenmalig) kon laten schieten. Ze dronk echter maar 90... Toch werd ze vanmorgen pas om 7uur/half8 wakker (zal zo zo mpe zijn geweest?) zonder te huilen en kreeg ze tegen acht de fles. Hier dronk ze ook maar 100van.

Ik weet dat er gezegd wordt dat kindjes zelf aangeven als ze honger hebben, en dat nu blijkt dat ze mss wel zonder late fles kan (hoewel ze daar wel van kan drinken als t wel wordt aangebode) hoewel dit natuurlijk ook eenmalig kan zijn. Maar is dit voor haar wel goed? Overdag moet ik haar ook wel eens na 4uur wakker maken voor de fles..

Ofwel een warrig verhaal..
(Ps ze ligt nu alweer te slapen.. Was ontevreden dus in bed gelegd waar ze snel is vertrokken zonder zich eerst bloot te schoppen)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zal ik doen mbt de flesvoeding/late fles Empty Re: Wat zal ik doen mbt de flesvoeding/late fles

Bericht  Limburg85 za 27 jul 2013 - 20:41

Als ze niet voor de fles wakker word en ze heeft al bewezen dat ze zonder kan dan zou ik laten vervallen. Hierdoor is de kans dat ze overdag meer gaat drinken ook groter, als je merk dat ze honger krijgt zou je die flessen kunnen ophogen.

Ik weet niet hoelaat ze dan nu eventueel de late zal krijgen als je de laatste fles laat vervallen? Dan zou je het schema ook met een half uur ofzo kunnen verlaten.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zal ik doen mbt de flesvoeding/late fles Empty Re: Wat zal ik doen mbt de flesvoeding/late fles

Bericht  sanne-84 za 27 jul 2013 - 20:49

Dat is nog wel iets moeilijks.. In principe hanteer ik 8-12-16-20- en dan wanneer het uitkomt, vaak 22.30-23 uur. Maar in de aond heeft ze wel vaker een huiluurtje, dus kan het zijn dat ze om 19uur al de 4e fles krijgt. En dan wordt t lang zonder.

Is het ook mogelijk om te zeggen de ene keer wel en de andere x niet? Ik zit ook met mn late diensten waarbij ik haar om 22.30moet halen en ze dus wakker wordt. Maar mss dan maar eens proberen om haar meteen thuis in bed te leggen zonder fles (hoewel ik dan wel ff een knuffelmoment met haar had)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zal ik doen mbt de flesvoeding/late fles Empty Re: Wat zal ik doen mbt de flesvoeding/late fles

Bericht  Ayla za 27 jul 2013 - 20:56

Maar dan zit er tussen de laatste en een na laatste fles maar 2,5 of 3u in plaats van 4 uur? Dan is het toch niet gek dat ze die niet altijd leeg drinkt?

Qua laatste voeding laten vervallen; Elena was op de dag af 4 maanden toen ze die niet meer wilde dus het kan wel, ik moest haar altijd wakker maken voor de laatste voeding, toen ze die niet meer nodig had dronk ze de fles gewoon niet meer. Ik zou de fles dus wel aan blijven bieden tot ze zelf aangeeft hem niet meer te willen, zeker omdat het al zo'n klein ding is.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zal ik doen mbt de flesvoeding/late fles Empty Re: Wat zal ik doen mbt de flesvoeding/late fles

Bericht  sanne-84 za 27 jul 2013 - 21:02

Ook al zit er 4uur tussen, dan nog drinkt ze hem niet altijd leeg. En soms na 3uur wel.
Vanmorgen zat er 11uur tussen, dronk ze ook maar 100. Er is wat dat betreft niks van te zeggen.
En als ik haar wakker maak om 23 uur drinkt ze wel (wat), maar blijkt dus dat ze zonder ook kan.
Daarom vind ik het zo moeilijk
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zal ik doen mbt de flesvoeding/late fles Empty Re: Wat zal ik doen mbt de flesvoeding/late fles

Bericht  Limburg85 za 27 jul 2013 - 22:11

Dat is hier ook, als hij een hele nacht dooraap drinkt hij de fles van 180 s ochtends ook vaak niet op.

Je kunt het proberen, je kunt bij je laatste dienst mocht ze niet zonder fles slapen een klein flesje geven en dit later afbouwen.
Je kunt ook de late fles afbouwen door hem vroeger en minder hoeveelheid te geven en dan zal ze hopelijk overdag meer gaan drinken uiteindelijk.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zal ik doen mbt de flesvoeding/late fles Empty Re: Wat zal ik doen mbt de flesvoeding/late fles

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum