Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke fles?

+4
Tania
-Ieniemienie-
Coco
_Lana_
8 plaatsers

Ga naar beneden

Welke fles? Empty Welke fles?

Bericht  _Lana_ do 7 jun 2012 - 1:04

Ik ben benieuwd naar welke fles jullie gebruiken?
Wij hebben vanaf het begin de Difraxfles gehad. Deze werd aangeraden in het ziekenhuis, toen ze nog afgekolfde melk kregen.
Daarna heb ik volledig BV gegeven, tot ongeveer 3 weken terug.

Mijn dochter is echt een borstvoedingskindje en die heeft erg moeten wennen aan de fles.
Nu gaat het wel aardig, maar ze drinkt nog niet heel erg goed.
Waarschijnlijk is het gewoon niet zo'n drinker, maar misschien vindt ze een andere fles wel fijner.

Dus, welke fles hebben jullie ( gehad )? En hoe bevalt deze?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke fles? Empty Re: Welke fles?

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 1:08

Wij begonnen bij H. met de Avent. Maar daar kon ze niet uit drinken, die spenen zijn best lang waardoor ze moest kokhalzen.
Toen zijn we over gegaan op Difrax en dat ging goed.

Bij A. ook Difrax gekocht maar die had de eerste weken erg last van krampjes en toen zijn we over gegaan op de Dr.Brown's flessen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke fles? Empty Re: Welke fles?

Bericht  Coco do 7 jun 2012 - 1:16

Icm met borstvoeding werkte voor mijn dochtertje de Tommie Tippie het beste. Mijn zoontje maakte het allemaal niet zoveel uit. Heb ze allemaal zo'n beetje wel geprobeerd.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke fles? Empty Re: Welke fles?

Bericht  -Ieniemienie- do 7 jun 2012 - 1:19

Bij M hadden we avent flessen. Vond ze erg fijn, en ze dronk er goed uit.
Bij T ook avent gekocht. Alleen al snel bleek dat hij er niet uit kon drinken. We hebben toen de difrax fles geprobeerd.
En dat ging goed. Daar drinkt hij nog steeds uit. Wel af en toe nog avent geprobeerd, maar dat gaat gewoon niet.

Ik heb overigens echt een hekel aan de difrax flessen! Ze lekker 9 van de 10 keer, hoe ik ze ook dichtdraai. En ze zijn lastig schoon te maken. Ze zien er wel leuker uit als avent haha.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke fles? Empty Re: Welke fles?

Bericht  Tania do 7 jun 2012 - 1:23

Allebei Dr Brown's. Mijn zoontje dronk daar het beste uit en het was de enige fles die hij niet vacuum zoog. Bovendien hielp het goed tegen de krampjes.
Bij M. zijn we meteen met deze flessen begonnen maar zij drinkt overal uit. Ik heb laatst een Difrax fles geprobeerd om te kijken of ze dan meer zou drinken maar ze dronk er net zoveel uit.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke fles? Empty Re: Welke fles?

Bericht  _Lana_ do 7 jun 2012 - 1:35

Die Tommy Tippee bootst toch een borst na?
Misschien dat dan wat is.

Denken jullie dat het drinkgedrag wel aan de fles kan liggen?
Of zal het gewoon een treuzelaartje zijn? Wink


Iemand trouwens ervaring met onderstaande fles?
Ik bedenk me net dat ik die ook nog heb liggen.


Welke fles? Medela-calma
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke fles? Empty Re: Welke fles?

Bericht  Coco do 7 jun 2012 - 2:33

_Lana_ schreef:Die Tommy Tippee bootst toch een borst na?
Misschien dat dan wat is.



Ja klopt inderdaad!
En bij mijn dochtertje maakte de fles destijds wel verschil. Later maakte het niet meer uit hoor. Dronk ze uit alle flessen wel redelijk.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke fles? Empty Re: Welke fles?

Bericht  Monnie do 7 jun 2012 - 2:40

Wij hebben bij beiden avent gebruikt, bevalt goed. Zoals je weet drinkt ons meisje ook niet geweldig, heel onrustig, maar dat komt waarschijnlijk van de spruw. Dat had ze niet toch? Want drinkt ze weinig of heel onrustig? Ben wel benieuwd.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke fles? Empty Re: Welke fles?

Bericht  SarahKey do 7 jun 2012 - 2:43

Wij hebben al heel wat gebruikt.
Begonnen met Avent maar Siem bleef maar spugen en de melk kwam te snel eruit waardoor hij veel te snel dronk en dus kwam 3 kwart er weer uit bij elke voeding.

Toen de difrax s fles geprobeerd, zelfde probleem (had wel minder last van krampjes maar goed vond het spugen erger)

Kruidvat eigen merk geprobeerd, zelfde probleem, etos eigen merk, action fles, niets hielp.

Uiteindelijk na een tip van een ander forum uitgekomen op de hema fles. Met een boom erop. En dat werkte. Hij spuugde niet meer, enige nadeel was dat hij zo 3 kwartier aan de fles zat. En dan maar 60-100 cc op hebben.

Nu hebben we weer avent, nu is hij groter en kan de melktoevoer beter handelen. Al heeft hij nog wel speen 2 ipv 3.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke fles? Empty Re: Welke fles?

Bericht  moepie do 7 jun 2012 - 3:01

Ik had bij mijn dochter advent flessen gekocht, maar hier kon ze slecht uit drinken we zijn toen over gegaan op de difrax. Onze dame was sowieso een slechte drinker, maar dit ging wel. We zijn wel heel vlot over gestapt op de m-speen. Dat ging beter..

Omdat ik de advent flessen nog steeds, zo goed als nieuw, heb liggen ga ik ze wel nu weer proberen te gebruiken.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke fles? Empty Re: Welke fles?

Bericht  _Lana_ do 7 jun 2012 - 3:09

Monnie schreef:Wij hebben bij beiden avent gebruikt, bevalt goed. Zoals je weet drinkt ons meisje ook niet geweldig, heel onrustig, maar dat komt waarschijnlijk van de spruw. Dat had ze niet toch? Want drinkt ze weinig of heel onrustig? Ben wel benieuwd.

Weinig én onrustig Wink .
Maar dat weinig heb ik me wel bij neergelegd, ze heeft gewoon niet zoveel nodig.
Ze heeft geen spruw voor zover ik kan zien.
Ze heeft dit ook al vanaf dat ze de fles krijgt eigenlijk.
Avent heb ik hier ook en dat pakt ze nog minder goed, helaas.
Hoe is het nu met jullie meisje? Gaat het al beter?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke fles? Empty Re: Welke fles?

Bericht  _Lana_ do 7 jun 2012 - 3:11

moepie schreef:Ik had bij mijn dochter advent flessen gekocht, maar hier kon ze slecht uit drinken we zijn toen over gegaan op de difrax. Onze dame was sowieso een slechte drinker, maar dit ging wel. We zijn wel heel vlot over gestapt op de m-speen. Dat ging beter..

Omdat ik de advent flessen nog steeds, zo goed als nieuw, heb liggen ga ik ze wel nu weer proberen te gebruiken.

Ik heb ook de M- speen gehaald, omdat ik dacht dat het daar aan lag. Maar daar verslikt ze zich steeds in.
Maar dat was 2 weken terug, dus ik kan het natuurlijk nog een keer proberen.


Hebben jullie trouwens ook wel eens dat het vacuum zuigt met de difraxfles? Zo lastig. Nu draaien we de speen maar wat losser.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke fles? Empty Re: Welke fles?

Bericht  _Lana_ do 7 jun 2012 - 3:15

SarahKey schreef:Wij hebben al heel wat gebruikt.
Begonnen met Avent maar Siem bleef maar spugen en de melk kwam te snel eruit waardoor hij veel te snel dronk en dus kwam 3 kwart er weer uit bij elke voeding.

Toen de difrax s fles geprobeerd, zelfde probleem (had wel minder last van krampjes maar goed vond het spugen erger)

Kruidvat eigen merk geprobeerd, zelfde probleem, etos eigen merk, action fles, niets hielp.

Uiteindelijk na een tip van een ander forum uitgekomen op de hema fles. Met een boom erop. En dat werkte. Hij spuugde niet meer, enige nadeel was dat hij zo 3 kwartier aan de fles zat. En dan maar 60-100 cc op hebben.

Nu hebben we weer avent, nu is hij groter en kan de melktoevoer beter handelen. Al heeft hij nog wel speen 2 ipv 3.

Jeetje dat is ook lastig. Jij hebt dus ook van alles uitgeprobeerd.
Ik neem ( nam ) mezelf ook steeds voor dat het vast wel beter gaat straks. Maar goed, het is nu al 3 weken zo.
Al kan ik het ook wel goed accepteren als het zo blijft hoor, want ik ben het gewend geraakt Wink .
Maar als het door de speen komt of de fles, dan zou ik dat natuurlijk graag veranderen.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke fles? Empty Re: Welke fles?

Bericht  Monnie do 7 jun 2012 - 3:29

_Lana_ schreef:
Monnie schreef:Wij hebben bij beiden avent gebruikt, bevalt goed. Zoals je weet drinkt ons meisje ook niet geweldig, heel onrustig, maar dat komt waarschijnlijk van de spruw. Dat had ze niet toch? Want drinkt ze weinig of heel onrustig? Ben wel benieuwd.

Weinig én onrustig Wink .
Maar dat weinig heb ik me wel bij neergelegd, ze heeft gewoon niet zoveel nodig.
Ze heeft geen spruw voor zover ik kan zien.
Ze heeft dit ook al vanaf dat ze de fles krijgt eigenlijk.
Avent heb ik hier ook en dat pakt ze nog minder goed, helaas.
Hoe is het nu met jullie meisje? Gaat het al beter?

Ze drinkt wel meer nu, haar flessen gaan overdag leeg, 's avonds en 's nachts vaak niet. Ze krijgt nu wel genoeg binnen gelukkig, maar het onrustige drinken blijft wel. Ze zit dan heel erg te kreunen onder het drinken en wurmt zich alle kanten op in mijn armen. En ze drinkt heel onregelmatig, niet ontspannen zeg maar. Met van die klakkende geluidjes erbij. Gaat dat bij jou dochter ook zo?

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke fles? Empty Re: Welke fles?

Bericht  _Lana_ do 7 jun 2012 - 3:41

Monnie schreef:
_Lana_ schreef:
Monnie schreef:Wij hebben bij beiden avent gebruikt, bevalt goed. Zoals je weet drinkt ons meisje ook niet geweldig, heel onrustig, maar dat komt waarschijnlijk van de spruw. Dat had ze niet toch? Want drinkt ze weinig of heel onrustig? Ben wel benieuwd.

Weinig én onrustig Wink .
Maar dat weinig heb ik me wel bij neergelegd, ze heeft gewoon niet zoveel nodig.
Ze heeft geen spruw voor zover ik kan zien.
Ze heeft dit ook al vanaf dat ze de fles krijgt eigenlijk.
Avent heb ik hier ook en dat pakt ze nog minder goed, helaas.
Hoe is het nu met jullie meisje? Gaat het al beter?

Ze drinkt wel meer nu, haar flessen gaan overdag leeg, 's avonds en 's nachts vaak niet. Ze krijgt nu wel genoeg binnen gelukkig, maar het onrustige drinken blijft wel. Ze zit dan heel erg te kreunen onder het drinken en wurmt zich alle kanten op in mijn armen. En ze drinkt heel onregelmatig, niet ontspannen zeg maar. Met van die klakkende geluidjes erbij. Gaat dat bij jou dochter ook zo?

Ja zo gaat het ook bij mijn dochter! Ook die klakgeluiden. En inderdaad, ze wurmt zich alle kanten op.
Haha, en soms gaat ze zich lekker uitrekken, haar beentjes strekken en optrekken.
En wat ze nu ook ontdekt heeft, is dat ze mijn duim en vingers ( waar ik de fles mee vastpak ) vast kan pakken en dat ze dan de fles kan 'sturen', haha, slimmerd Laughing .
Ik moet er soms wel erg om lachen ( in mezelf ), maar af en toe....?! Rolling Eyes


Ze heeft ook wel eens dat ze de fles wel in 1x drinkt, dan heeft ze echt hele erge dorst/honger.
Ik voedt daarom haar broer al eerst, zodat ze goed hongerig is.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke fles? Empty Re: Welke fles?

Bericht  Papillio do 7 jun 2012 - 3:55

_Lana_ schreef:
moepie schreef:Ik had bij mijn dochter advent flessen gekocht, maar hier kon ze slecht uit drinken we zijn toen over gegaan op de difrax. Onze dame was sowieso een slechte drinker, maar dit ging wel. We zijn wel heel vlot over gestapt op de m-speen. Dat ging beter..

Omdat ik de advent flessen nog steeds, zo goed als nieuw, heb liggen ga ik ze wel nu weer proberen te gebruiken.

Ik heb ook de M- speen gehaald, omdat ik dacht dat het daar aan lag. Maar daar verslikt ze zich steeds in.
Maar dat was 2 weken terug, dus ik kan het natuurlijk nog een keer proberen.


Hebben jullie trouwens ook wel eens dat het vacuum zuigt met de difraxfles? Zo lastig. Nu draaien we de speen maar wat losser.

Zit de onderkant mss te strak dicht?
Volgens mij kan het ook komen door dat doorzichtige rondje. Je zou even kunnen kijken of er een 'sneetje' in dat verhoginkje zit. Sjee, ik kan het niet goed uitleggen haha. Maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Als er dus geen sneetje in zit, kun je die er zelf in maken met een aardappelschilmesje.
Papillio
Papillio
Prater
Prater

Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke fles? Empty Re: Welke fles?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum