Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat bewaren en wat niet?

+12
Alex
PapillonRose
Happydobby
Flower_L
Twellie
Fiebje
Bruintje Beer
-Ieniemienie-
Pien
Star007
Filoria
Nana
16 plaatsers

Ga naar beneden

Wat bewaren en wat niet? Empty Wat bewaren en wat niet?

Bericht  Gast zo 24 jun 2012 - 1:32

Ik heb inmiddels dozen te kleine spullen, 2 maxi cosi's in de kast staan waar ze niet meer inzitten, klamboe's, etc.

Maar kan bij alles wel een reden verzinnen om het te bewaren, inmiddels barst de babykast uit zijn voegen. Dan denk ik, ik zet 1 maxi cosi te koop, 1 klamboe, de helft van de kleertjes... Maar wat als we nog een keer een tweeling krijgen... Zucht.

Hoe hebben jullie het aangepakt?

De kans is ook groot dat we eerst op zoek gaan naar een handigere woning voor er een volgende komt, en alles mee verhuizen moet ik ook niet aan denken.

(Al heb ik vannacht gedroomd dat ik zwanger ben en blijft dat gevoel hangen, morgen toch maar even testje halen Laughing )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat bewaren en wat niet? Empty Re: Wat bewaren en wat niet?

Bericht  Nana zo 24 jun 2012 - 1:35

Wij bewaren redelijk veel tot we zeker weten dat er geen kindjes meer komen. Heb je geen familielid/ vrienden met een berging of schuur extra waar je wat zou mogen stallen?

Verder leen ik grote dingen uit aan vrienden (badje, wieg, maxi cosi, box).
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat bewaren en wat niet? Empty Re: Wat bewaren en wat niet?

Bericht  Filoria zo 24 jun 2012 - 1:35

Kun je spullen eventueel uitlenen aan een vriendin en uitleggen dat je ze graag terug wilt als haar kindje er weer uit is gegroeid?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat bewaren en wat niet? Empty Re: Wat bewaren en wat niet?

Bericht  Star007 zo 24 jun 2012 - 1:37

Stofzuiger schreef:Ik heb inmiddels dozen te kleine spullen, 2 maxi cosi's in de kast staan waar ze niet meer inzitten, klamboe's, etc.

Maar kan bij alles wel een reden verzinnen om het te bewaren, inmiddels barst de babykast uit zijn voegen. Dan denk ik, ik zet 1 maxi cosi te koop, 1 klamboe, de helft van de kleertjes... Maar wat als we nog een keer een tweeling krijgen... Zucht.

Hoe hebben jullie het aangepakt?

De kans is ook groot dat we eerst op zoek gaan naar een handigere woning voor er een volgende komt, en alles mee verhuizen moet ik ook niet aan denken.

(Al heb ik vannacht gedroomd dat ik zwanger ben en blijft dat gevoel hangen, morgen toch maar even testje halen Laughing )

Ben je ook overtijd dan Very Happy ? Dan wacht eerst de test maar eens af, want wie weet komt er weer een tweeling haha.

Ik zou de spulletjes wel bewaren en pas weg doen als je zeker weet dat jullie 'klaar' zijn. Kun je de spullen niet bij ouders kwijt? op zolder ofzo.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat bewaren en wat niet? Empty Re: Wat bewaren en wat niet?

Bericht  Gast zo 24 jun 2012 - 1:44

Ik zou het weg doen, ik denk dat wij bijv. ook de maxi cosi weer gaan verkopen, kopen tzt wel een nieuwe. Maar dat is hier meer omdat een tweede zeker nog 3 jaar duurt en als we hem dan nog proberen te verkopen krijgen we er weinig meer voor en wil dan toch wat nieuws kopen ..

De dingen waar bij mij emotionele waarde aan zit (zoals speciale kleertjes, mooie kleertjes die echt L. zijn), die bewaar ik wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat bewaren en wat niet? Empty Re: Wat bewaren en wat niet?

Bericht  Gast zo 24 jun 2012 - 1:45

Wij hebben alles nu her en der opgeslagen ivm de zolder verbouwing. Het zal eerdaags hier heen komen en dan kan ik mooi gaan uitzoeken wat ik wel van Y. wil bewaren voor de 2e en wat niet.

Helaas komt hier geen 3e meer Sad dus ik ga het uitzoeken en verkopen.

Maar wat ik echt wil bewaren is van beiden het 1e pakje, de rest kan ik nog even geen antwoord op geven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat bewaren en wat niet? Empty Re: Wat bewaren en wat niet?

Bericht  Pien zo 24 jun 2012 - 1:46

Wij hebben heel veel weg gedaan.... Als er een tweede komt wil ik toch veel dingetjes ook weer nieuw kopen!



edit: dit geld dan voor kleertjes e.d.

de kinderwagen, maxi cosi, box, kamertje etc bewaren we natuurlijk!


Laatst aangepast door Pien op zo 24 jun 2012 - 1:51; in totaal 1 keer bewerkt

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat bewaren en wat niet? Empty Re: Wat bewaren en wat niet?

Bericht  Gast zo 24 jun 2012 - 1:47

Wij hebben het meeste bewaard en ik ben daar nu erg blij mee aangezien we drie kinderen relatief kort op elkaar hebben. Ik weet alleen niet of ik alles dubbel zou bewaren, hoe groot is die kans dat het er nog een keer twee zijn... Ik heb van de oudste wel veel kleren weggedaan toen de middelste een meisje bleek te zijn, alleen de spullen die nog echt mooi waren gehouden. Maar dat vond ik nu niet erg, kon ik weer meer winkelen. Ook hebben we de kinderwagen weggedaan maar die was echt op, mijn dochter was het vierde kind dat daarin lag.

Oh en dat nieuw kopen wat mensen noemen, dat heb ik niet zo. Kleren wel, maar andere spullen hoeft van mij niet, als het allemaal nog goed is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat bewaren en wat niet? Empty Re: Wat bewaren en wat niet?

Bericht  -Ieniemienie- zo 24 jun 2012 - 1:50

De maxi cosi heb ik bewaard en blijf ik ook na T bewaren tot we allebij zeker weten dat er geen 3de komt.
Dit geld ook voor de box, badje, wagen ed. De badspullen zijn nu uitgeleend. Derest staat op zolder.
Kleertjes verkoop ik grootendeels. Ik bewaar alleen de echt speciale pakjes.

Als we zekr weten geen kindjes meer te willen bewaar ik de box voor mn zusje (daar hebben we hem van gekregen) voor als zij ooit mama mag worden. Derest verkopen we denk ik.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat bewaren en wat niet? Empty Re: Wat bewaren en wat niet?

Bericht  Bruintje Beer zo 24 jun 2012 - 2:53

Als ik alles dubbel had zou ik van alles 1tje bewaren.
Wij bewaren ook nu nog alles omdat we twijvelen voor een 3e.
Kleren heb ik ook nog allemaal. Krijg het niet over mijn hart om het te verkopen.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat bewaren en wat niet? Empty Re: Wat bewaren en wat niet?

Bericht  Fiebje zo 24 jun 2012 - 3:04

Hier gaat alles in vakken naar zolder. Voor de volgende maar ook voor mijn zussen. Wij hebben een grote zolder dat scheelt. In jouw geval weet ik ook niet wat ik zou doen, hoe groot is de kans op nog een tweeling, maar ja je zou het net zien...... Kan je het niet bij iemand stallen?

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat bewaren en wat niet? Empty Re: Wat bewaren en wat niet?

Bericht  Twellie zo 24 jun 2012 - 3:35

Ik heb bijna niks weg gedaan, alleen wat merkkleding verkocht omdat ik er nog best veel voor kon krijgen omdat het nog meer een seizoen oud was. Het komt nu ook weer goed van pas met de tweede, ik heb bijna niets bijgekocht. (Oke, wel acht broekpakken voor de zomer, maar broekpakken zijn ook zo leuk bij de hele kleintjes smile).

In jouw geval zou ik denk ik de helft van de keertjes weg doen, want de kans op een nog een jongenstweeling is denk ik wel heel klein.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat bewaren en wat niet? Empty Re: Wat bewaren en wat niet?

Bericht  Flower_L zo 24 jun 2012 - 8:02

Ik doe tzt wat knuffelingen weg, gebruik ze nauwelijks. Over paar maand ga ik kleding sorteren en wil ik deel kleding l wegdoen. Weggeven en verkopen denk ik. Leukste bewaar ik zelf smile mocht dit ook jongen zijn. Rest bewaren we gewoon.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat bewaren en wat niet? Empty Re: Wat bewaren en wat niet?

Bericht  Happydobby zo 24 jun 2012 - 8:25

Ik bewaar ook alles op zolder, de maxi cosi ga ik echt niet wegdoen voor een paar 10 tjes om er dan weer een nieuwe voor te kopen.

Kleertjes die nog mooi zijn bewaar ik ook.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat bewaren en wat niet? Empty Re: Wat bewaren en wat niet?

Bericht  PapillonRose zo 24 jun 2012 - 8:30

Ik heb er maar een, en ik zit een beetje met hetzelfde. In jouw geval zou ik denk ik sowieso de helft wegdoen / verkopen, de kans dat je nog een tweeling krijgt lijkt me erg klein. Of denk je binnenkort voor een derde te gaan? Dan zou ik het voor de zekerheid nog even bewaren tot na een duidelijke echo :P

Ik bewaar zelf zoveel als ik kwijt kan, en verder kijk ik ondertussen wel al of er dingen zijn die ik sowieso niet meer ga gebruiken of die ik bijvoorbeeld dubbel heb. Dat soort dingen verkoop ik. Zo had A. twee loopkarren (beiden gekregen) en daar heb ik er nu één van verkocht. Grote dingen bewaar ik zoveel mogelijk, zoals de box en het kamertje. Alleen de Maxi Cosi heb ik verkocht.

Binnenkort ga ik nog een keer alles goed uitzoeken, want ik begin nu ruimte tekort te komen laughcry
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat bewaren en wat niet? Empty Re: Wat bewaren en wat niet?

Bericht  Alex zo 24 jun 2012 - 8:41

Kleertjes die nog heel mooi zijn en A.'s eerste pakje heb ik bewaard. Ook haar eerste schoentjes trouwens. De box, kinderkamer en kinderwagen + maxi cosi kunnen we voor een eventuele tweede nog gebruiken, dus die bewaar ik ook. Kleding die ik toch al niet echt leuk vond heb ik weg gedaan. Kleding die nog in goede staat was heb ik verkocht.

En eh ... als ik elke keer dat ik droomde dat ik zwanger was een testje moest doen was ik al zeker 50 testen verder Wat bewaren en wat niet? 1270000679
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat bewaren en wat niet? Empty Re: Wat bewaren en wat niet?

Bericht  Printje zo 24 jun 2012 - 8:44

Nu hebben we alles nog bewaard maar dadelijk na nummer 2 gaat alles weg, de grotere dingen wil ik proberen te verkopen maar de rest geef ik weg.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat bewaren en wat niet? Empty Re: Wat bewaren en wat niet?

Bericht  Ayla zo 24 jun 2012 - 9:10

Ik heb tot nu toe alleen de eerste pakjes en pakjes die ik echt heel leuk vond bewaard, rest allemaal weggegeven. MC en box hebben we al geleend, bedje zal ik wel bewaren tegen de tijd dat ze eruit is.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat bewaren en wat niet? Empty Re: Wat bewaren en wat niet?

Bericht  Ayla zo 24 jun 2012 - 9:12

Ehhm Star, ook overtijd????
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat bewaren en wat niet? Empty Re: Wat bewaren en wat niet?

Bericht  Star007 zo 24 jun 2012 - 9:37

Ayla schreef:Ehhm Star, ook overtijd????

Hahaha toevallig wel ! Zie mijn topic. Maar bedoelde die zin niet op die manier eigenlijk haha Wat bewaren en wat niet? 1578173417
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat bewaren en wat niet? Empty Re: Wat bewaren en wat niet?

Bericht  SarahKey zo 24 jun 2012 - 19:13

Ik zou als ik jou was overal 1 van verkopen. Mocht je toch nog een tweeling krijgen zijn die dingen zo weer bijgekocht.

Ik bewaar zelf ook alles, ook al is het meeste al tweedehands. Kan nog wel een ronde mee.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat bewaren en wat niet? Empty Re: Wat bewaren en wat niet?

Bericht  Kat1980 zo 24 jun 2012 - 19:28

Ondanks dat de kans groot is dat het hier bij 2 kinderen blijft, bewaar ik de maxicosi, wandelwagen en box etc, toch nog even. Als we er helemaal over uit zijn dat het bij 2 blijft dan zal ik dat wel verkopen.
Van beide heb ik 1 pakje bewaard, de rest heb ik verkocht. Mocht er nog een derde komen dan wil ik dat toch graag nieuw kopen.

Ik denk dat ik in jouw geval van alles 1 zou bewaren.

Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat bewaren en wat niet? Empty Re: Wat bewaren en wat niet?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum