Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wanneer mag je kindje voorop de fiets?

+10
Muppetje
PiP
smooch
Lejow
Parel
L!ND@
Susan
Steep
Supertalentje
loesje
14 plaatsers

Ga naar beneden

wanneer mag je kindje voorop de fiets? Empty wanneer mag je kindje voorop de fiets?

Bericht  loesje ma 3 jun 2013 - 4:11

Hoe zat dat ook al weer want ik heb nu een heel snel meisje in vergelijking met haar grote broer die met een jaar pas kon zitten. Als onze kleine meid neerzet blijft ze zitten is dat al genoeg??
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer mag je kindje voorop de fiets? Empty Re: wanneer mag je kindje voorop de fiets?

Bericht  Supertalentje ma 3 jun 2013 - 4:19

Nee toch? Het gaat er toch vooral om of het nekje de klappen wel op kan vangen?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

wanneer mag je kindje voorop de fiets? Empty Re: wanneer mag je kindje voorop de fiets?

Bericht  Steep ma 3 jun 2013 - 4:19

Pas als ze zelf kunnen gaan zitten mogen ze fietsen dacht ik. Wij hebben er voor gekozen om met een jaar te gaan fietsen vanwege de spiersterkte.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Susan ma 3 jun 2013 - 4:20

Volgens mij moet ze zelf kunnen gaan zitten, en ik zou minimaal 9 maanden aanhouden. Ik vind 6 maanden echt nog te jong voor een fietszitje.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  L!ND@ ma 3 jun 2013 - 4:21

Susan schreef:Volgens mij moet ze zelf kunnen gaan zitten, en ik zou minimaal 9 maanden aanhouden. Ik vind 6 maanden echt nog te jong voor een fietszitje.
Vind ik ook...
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535

Bericht  Parel ma 3 jun 2013 - 4:25

Mijn schoonzusje heeft het idd met 6/7 maanden gedaan, vind ik echt doodeng zo vroeg.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Lejow ma 3 jun 2013 - 4:34

Pas als ze zelf kunnen gaan zitten en dit ook zeker 15/20 minuten vol kunnen houden.
Ik heb zulke enge verhalen er over gehoord, dat ik liever te lang zou wachten dan te snel zou gaan met alle gevolgen van dien.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  loesje ma 3 jun 2013 - 4:39

nee dan wacht ik toch nog even een paar maand.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  smooch ma 3 jun 2013 - 4:41

Susan schreef:Volgens mij moet ze zelf kunnen gaan zitten, en ik zou minimaal 9 maanden aanhouden. Ik vind 6 maanden echt nog te jong voor een fietszitje.

+1
Wij hebben gisteren voor het eerst gefietst maar E. kon met ruim 7 maanden alwel zelfstandig zitten.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453

Bericht  PiP ma 3 jun 2013 - 5:40

Ze moeten inderdaad uit zichzelf kunnen gaan zitten en dan hoelang ze het vol kunnen houden?

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Muppetje ma 3 jun 2013 - 6:05

Wij hebben afgelopen woensdag voor het eerst gefietst. De zaterdag daarvoor ging hij ineens zelf zitten en hij deed en doet ook meteen de hele dag niets anders meer

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820

Bericht  Gast ma 3 jun 2013 - 6:14

Als ze zelf van lig naar zit kunnen idd. Ik zou nog wel wat langer wachten dan een maandje, pas echt als ze dat zelf kan en dan een tijdje kan blijven zitten. Anders zijn de wervels echt niet sterk genoeg om de klappen op te vangen.Wil je voor die tijd fietsen dan zou ik een fietskar aanschaffen.

Gast
Gast

Bericht  Annemie ma 3 jun 2013 - 7:38

Lejow schreef:Pas als ze zelf kunnen gaan zitten en dit ook zeker 15/20 minuten vol kunnen houden.
Ik heb zulke enge verhalen er over gehoord, dat ik liever te lang zou wachten dan te snel zou gaan met alle gevolgen van dien.

+1.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Sanne ma 3 jun 2013 - 8:40

Ik dacht ook dat het pas mag als een kindje van zit naar lig kan. Als je alleen op de fiets zit, dan lijken de hobbels wel mee te vallen, maar met zo'n kindje erbij ben je je daar ineens veel meer bewust van. Wij hebben voor het eerst gefietst toen H. zo'n 10 maanden was. 6 maanden vind ik wel heel vroeg, dat lijkt me voor haar nekje niet fijn.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Amber- ma 3 jun 2013 - 8:44

De rug moet sterk genoeg zijn. Er word inderdaad gezegd als een kindje zelfstandig kan gaan zitten. Luuk doet dit nog niet (zou kunnen dat hij dit met zijn arm niet voor elkaar krijgt), echter als je hem neerzet kan hij met gemak een uur blijven zitten. Onze fysiotherapeut heeft de afgelopen weken steeds luuk zijn rug beoordeeld en sinds 3 weken mag hij nu mee op de fiets.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135

Bericht  Wennes ma 3 jun 2013 - 8:59

Hier een mannetje die niet zelf gaat zitten, maar wel gaat staan. Dit houdt hij dan ook wel een langere tijd vol.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455

Bericht  Lejow ma 3 jun 2013 - 9:00

Wennes schreef:Hier een mannetje die niet zelf gaat zitten, maar wel gaat staan. Dit houdt hij dan ook wel een langere tijd vol.

B kon ook eerder staan dan zitten.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: