Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Half jaar samen, vieren of niet

+10
Mizz_S
Sweety
Susan
Atelier Madame
Arwyn
TukTuk
Melis_je
Oasis
Caresses
Niekske
14 plaatsers

Ga naar beneden

Half jaar samen, vieren of niet Empty Half jaar samen, vieren of niet

Bericht  Niekske zo 19 jun 2011 - 21:27

Ik kan geen passende titel verzinnen, meer uitleg is handiger smile

Over een paar weken zijn mijn vriend en ik een half jaar samen. Hartstikke leuk natuurlijk, maar ik hecht zelf nooit zoveel waarde aan de datum zelf. Ik heb die datum een vrijgezellenfeest van een goede vriend van me en ik heb daar dus ook aangegeven dat ik beschikbaar ben en meega die dag. Mijn vriend vertelde afgelopen week dat zijn vrienden hadden gevraagd of hij meeging naar een festival die dag. Dus ik zei iets van 'leuk, moet je doen'. En hij zei 'ja maar dat is de dag dat we een half jaar samen zijn'. Toen zei ik dat ik een vrijgezellenfeest had, dus dat het niet uitmaakte dat hij naar dat festival ging. Hij reageerde toen nogal beledigd, hij ging het festival namelijk afzeggen en hij verwachtte eigenlijk dat ik het vrijgezellenfeest ook ging afzeggen. We stonden toen op het punt ergens heen te gaan, dus ik zei dat we het daar een andere keer over zouden hebben.

Ik weet dus niet zo goed wat ik moet doen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik zijn eerste vriendinnetje ben, hij heeft dus nog nooit 'een jubileum' gevierd. Ik heb zelf al vaker een lange relatie gehad en ik heb nooit zoveel waarde gehecht aan de datum. Als het toevallig een keer zo uitkwam dat we iets leuks konden gaan doen, dan deden we dat soms wel, maar als dat niet zo was, dan deden we niks (de datum werd nooit vergeten trouwens, er was altijd wel een smsje of zoiets Wink) Ik hecht er dus niet zoveel waarde aan, maar mijn vriend (blijkbaar) wel. Voor mijn part vieren we het op een andere dag, maar dat ziet hij niet zo zitten. Maar als ik bedenk dat het om mijn vrijgezellenfeest zou gaan en een vriendin zou afzeggen omdat ze die dag een half jaar samen is met haar vriend, zou ik dat niet echt kunnen waarderen. Wat zouden jullie hiermee doen...?
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Half jaar samen, vieren of niet Empty Re: Half jaar samen, vieren of niet

Bericht  Caresses zo 19 jun 2011 - 21:30

Het wel vieren omdat hij dat wel belangrijk vind, maar dan op een andere dag.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Half jaar samen, vieren of niet Empty Re: Half jaar samen, vieren of niet

Bericht  Oasis zo 19 jun 2011 - 21:32

Caresses schreef:Het wel vieren omdat hij dat wel belangrijk vind, maar dan op een andere dag.

+1, en op de dag zelf misschien al een kaartje oid geven, zodat hij wel merkt dat je er aan denkt en dat je het ook belangrijk vindt.
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Half jaar samen, vieren of niet Empty Re: Half jaar samen, vieren of niet

Bericht  Melis_je zo 19 jun 2011 - 21:40

Ik vind een andere dag of een kaartje een prima compromis. Je hebt al toegezegd om te gaan, qua kosten rekenen ze ook op je en ik zou het ook niet zo gezellig meer vinden als ik wist dat ik er iets anders voor had moeten afzeggen.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Half jaar samen, vieren of niet Empty Re: Half jaar samen, vieren of niet

Bericht  Niekske zo 19 jun 2011 - 21:45

Oasis schreef:
Caresses schreef:Het wel vieren omdat hij dat wel belangrijk vind, maar dan op een andere dag.

+1, en op de dag zelf misschien al een kaartje oid geven, zodat hij wel merkt dat je er aan denkt en dat je het ook belangrijk vindt.

Even iets anders tussendoor, wat spreken we af voor morgen? Ik heb je ge-PM-ed, maar die blijft hangen in mijn postvak uit smile mijn emailadres is nog steeds hetzelfde, wellicht gaat dat sneller Wink
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Half jaar samen, vieren of niet Empty Re: Half jaar samen, vieren of niet

Bericht  TukTuk zo 19 jun 2011 - 21:49

Ik zou het ook op een andere dag vieren, de avond er voor of er na uit eten bijvoorbeeld. Ik zou hem gewoon uitleggen dat het voor jou het vrijgezellenfeest op dit moment belangrijker is, zo iets gebeurd natuurlijk maar 1x, en als het goed zit tussen jullie komen er nog genoeg jubilea om te vieren Wink

TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Half jaar samen, vieren of niet Empty Re: Half jaar samen, vieren of niet

Bericht  Arwyn zo 19 jun 2011 - 22:22

Omdat hij het zo belangrijk vind, zou ik er wel wat aan doen, bijvoorbeeld zonder dat hij het weet voor de avond ervoor een tafeltje reserveren in jullie favoriete restaurantje. Zo geef je aan dat jij hem net zo belangrijk vindt, maar kun je toch naar het vrijgezellenfeest. Dat gebeurd immers maar 1 keer! (als het goed is Wink )
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Half jaar samen, vieren of niet Empty Re: Half jaar samen, vieren of niet

Bericht  Atelier Madame ma 20 jun 2011 - 0:06

Een dag bestaat uit 24 uur Wink Dus ik denk dat jullie toch wel ergens een momentje kunnen vinden waarop jullie allebei kunnen? Samen lekker uitgebreid ontbijten bijvoorbeeld?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Half jaar samen, vieren of niet Empty Re: Half jaar samen, vieren of niet

Bericht  Susan ma 20 jun 2011 - 0:13

Ik zou niet dat vrijgezellenfeest afzeggen, ik vind het echt onredelijk van je vriend als hij daar boos over is. Een vrijgezellenfeest is een eenmalig iets, terwijl je ook wel de volgende avond uit eten kan om te vieren dat je een half jaar samen bent. Ik vind het ook een beetje krampachtig om zoiets per se op de dag zelf te willen vieren, het gaat toch gewoon om het idee?

Ik zou hem ook aansporen om gewoon mee te gaan naar dat festival, maar als hij dat uit koppigheid niet wil dan is dat aan hem. Ik zou het flauw vinden als hij jouw plezier in het vrijgezellenfeestje zou verpesten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Half jaar samen, vieren of niet Empty Re: Half jaar samen, vieren of niet

Bericht  Sweety ma 20 jun 2011 - 0:16

Ik zou wel naar het feest gaan. Je kan hem een kaart geven met een soort "tegoedbon" voor een avondje uit eten voor jullie samen. Of gewoon de dag ervoor of erna.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Half jaar samen, vieren of niet Empty Re: Half jaar samen, vieren of niet

Bericht  Mizz_S ma 20 jun 2011 - 2:26

Ik zou hem op die dag zelf een kaart of klein kadootje geven, en dan de dag ervoor of erna samen wat gaan eten ofzo.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Half jaar samen, vieren of niet Empty Re: Half jaar samen, vieren of niet

Bericht  Jente10 ma 20 jun 2011 - 2:31

Ik hecht zelf wel waarden aan zulk soort 'jubileums' en vind het ook leuk dat mijn vriend er ook altijd wel aan denkt en iets liefs doet smile En dat kan dan ook iets heel kleins zijn zoals een kaartje. Vind het gewoon lief dat hij er dan aan denkt. Dus zou er zeker die dag wel iets aan doen en ben het wel met anderen hier eens dat je ook een dag eerder of later nog samen iets kunt gaan doen. Zou er zoiets als een vrijgezellenfeest niet voor gaan afzeggen.
Jente10
Jente10
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 264
Punten : 270
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Half jaar samen, vieren of niet Empty Re: Half jaar samen, vieren of niet

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 2:35

Susan schreef:Ik zou niet dat vrijgezellenfeest afzeggen, ik vind het echt onredelijk van je vriend als hij daar boos over is. Een vrijgezellenfeest is een eenmalig iets, terwijl je ook wel de volgende avond uit eten kan om te vieren dat je een half jaar samen bent. Ik vind het ook een beetje krampachtig om zoiets per se op de dag zelf te willen vieren, het gaat toch gewoon om het idee?

Ik zou hem ook aansporen om gewoon mee te gaan naar dat festival, maar als hij dat uit koppigheid niet wil dan is dat aan hem. Ik zou het flauw vinden als hij jouw plezier in het vrijgezellenfeestje zou verpesten.

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Half jaar samen, vieren of niet Empty Re: Half jaar samen, vieren of niet

Bericht  Joli86 ma 20 jun 2011 - 7:43

Atelier Madame schreef:Een dag bestaat uit 24 uur Wink Dus ik denk dat jullie toch wel ergens een momentje kunnen vinden waarop jullie allebei kunnen? Samen lekker uitgebreid ontbijten bijvoorbeeld?

Precies wat ik dacht! smile
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Half jaar samen, vieren of niet Empty Re: Half jaar samen, vieren of niet

Bericht  Snoes ma 20 jun 2011 - 9:03

Ik zou ook gewoon naar dat vrijgezellenfeest gaan hoor.
Wij hebben ons halfjaar samenzijn (inmiddels al weer enkele jaren geleden) wel "gevierd", maar dat kwam toen mooi uit. Het was weekend, mooi weer, dus zijn we op hotel gegaan toen. Maar als we beiden iets gepland zouden hebben, zouden we daar geen zaak van maken.

Aangezien je vriend het blijkbaar wel belangrijk vind zou ik kijken of je niet een "compromis" kan sluiten. Zoals iemand hierboven al zei misschien de avond ervoor een tafeltje reserveren in een restaurantje ofzo? Of de dag erna samen wat leuks doen?

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Half jaar samen, vieren of niet Empty Re: Half jaar samen, vieren of niet

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 22:32

Hmz volgens mij hebben wij een half jaar niet gevierd.. Wel 1 maand :P .

Waarschijnlijk hebben we elkaar die dag wel gezien en gezegt "Hee we zijn een half jaar samen".. Maar vieren vind ik meer iets jaarlijks.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Half jaar samen, vieren of niet Empty Re: Half jaar samen, vieren of niet

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 22:34

Punk'd schreef:Hmz volgens mij hebben wij een half jaar niet gevierd.. Wel 1 maand :P .

Waarschijnlijk hebben we elkaar die dag wel gezien en gezegt "Hee we zijn een half jaar samen".. Maar vieren vind ik meer iets jaarlijks.

Ik was jarig bij 1 maand Very Happy

Ik zou er echt geen vrijgezellenfeest voor afzeggen. Ik zoek altijd goede smoezen om iets leuks te kunnen doen met z'n tweeën, maar dat kan ook op een andere dag!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Half jaar samen, vieren of niet Empty Re: Half jaar samen, vieren of niet

Bericht  Niekske ma 20 jun 2011 - 22:54

Ja ik ga toch maar gewoon een andere dag voorstellen. We komen de dag ervoor 's ochtends vroeg terug van vakantie, dus dan is het wel lekker om die dag nog niet te hoeven koken enzo, dus ik ga voorstellen om dan lekker uit eten te gaan, dus nog een soort extra dagje vakantie.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Half jaar samen, vieren of niet Empty Re: Half jaar samen, vieren of niet

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 23:00

Niekske schreef:Ja ik ga toch maar gewoon een andere dag voorstellen. We komen de dag ervoor 's ochtends vroeg terug van vakantie, dus dan is het wel lekker om die dag nog niet te hoeven koken enzo, dus ik ga voorstellen om dan lekker uit eten te gaan, dus nog een soort extra dagje vakantie.

Of je viert het op vakantie..?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Half jaar samen, vieren of niet Empty Re: Half jaar samen, vieren of niet

Bericht  sanne-84 di 21 jun 2011 - 4:48

Niekske schreef:Ja ik ga toch maar gewoon een andere dag voorstellen. We komen de dag ervoor 's ochtends vroeg terug van vakantie, dus dan is het wel lekker om die dag nog niet te hoeven koken enzo, dus ik ga voorstellen om dan lekker uit eten te gaan, dus nog een soort extra dagje vakantie.

zou ik ook doen. en dan evt een kaartje of kleinigheidje op de dag zelf geven/klaarleggen
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Half jaar samen, vieren of niet Empty Re: Half jaar samen, vieren of niet

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum